Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi må innse at vi vokser i et naturlig tempo. Selv om det var trangt på Nadderud stod det aldri 10 000 utenfor som ikke fikk billett. Vi kommer over 10 000, og det skal vi være fornøyde med. Så jobber vi videre derfra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan på meg virke som Stabæk pusher sesongkort til siste slutt, og heller lar noen tusen seter stå tomme den første kampen. Kan godt hende dette er en bedre løsning enn å fylle opp med 10000 andre som aldri kommer tilbake igjen. Så får vi heller fylle opp mot RBK og Enga..

Mitt tips: 13.040

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke noe særlig trua på at det blir over 10 000 en gang. Håper jeg tar feil. Skal vi i det hele tatt ha noe sjans til å fylle stadion eller få et respektabelt snitt, så må man nettopp få folk til stadion som aldri har vært på Nadderud. De må dessuten få en positiv opplevelse. 10000+ og seier på lørdag betyr nok veldig mye for oppslutningen senere også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg Budstikka var det solgt 8000 tirsdag ettermiddag. Det var problemer med Billettservice mandag, men tirsdag ble det solgt 1000.

Ingo sier: Vi håper på 10000, men runder det 12000 er det helt fantastisk, skulle det bli stinn brakke, er det et eventyr.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per dags dato, er TA litt for stor for oss. Å håpe å fylle den er veldig optimistisk.

Får vi over 10,000 på lørdag er jeg veldig happy.

Mitt tips: 10,797.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8000 på tirsdag, 9000 på onsdag, 10000 på torsdag, 12000 på fredag og 13000 på lørdag... ;)

Siden LSK-fansen har greid å fylle feltet sitt, så er det vel mulig å gi dem et par ekstra billletter. (de fikk vel kun 50 ekstra i ettertid)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det var over 12.000 på Lyn - Stabæk 16. Mai i fjord, burde man jo klare noe lignende i en åpningskamp mot Lsk på en splitter ny arena. Regner med massiv annonsering i budstikka de siste dagene før kamp. Tipper på rundt 11.000. Håper på fult hus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner iallefall å bli grellt å få bra plasser nå. Virker som feltene utenom svingene er solgt i stor grad.

Jeg får kun opp ledige plasser på felt H og K på billettservice. Det er vel ikke mer enn ca. 2000 plasser. Resten er åpenbart ikke utsolgt. Hva betyr det? Satser de på å selge 13 000 sesongkort?

Edit: innser at 1 500 av disse 13 000 er LSK-billetter, men likevel, da er det 11 500 igjen...

I tillegg må jeg bare få lov til å si en annen ting som har irritert meg lenge:

Hvor jeg skulle sitte ble avtalt i tidlig i høst (et av de første besøkene hvor folk dro ut til telenor og pekte ut plasser). Tror jeg betalte for sesongkortet tidlig i september. Likevel utsetter man utdeling av sesongkort til noen få uker før sesongstart.

Spørsmålet er: hvorfor utsette mest mulig til rett før sesongstart? Det virker jo som de er oppsatt på å få mest mulig sand i billettmaskineriet. Nå skulle de jo (stort sett) vært ferdig med sesongkortsalget, og øst inn penger for enkeltbilletter. :blink:

Tenk hvilken reklame en telenor arena med tusenvis av ledige seter vil være i forhold til en arena som hvor de som kommer på lørdag ikke får plass - "sorry, det er utsolgt!"

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

H og K er nøytrale felt. Der kan man risikere at det havner bortesupportere siden de ligger offentlig. Resten selges i butikken for at de skal være sikre på at det er hjemmefans. Sesongkortene ble delt ut sent fordi de tok lang tid å produsere, pluss at de ble 3 uker mer forsinket enn de regnet med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

H og K er nøytrale felt. Der kan man risikere at det havner bortesupportere siden de ligger offentlig. Resten selges i butikken for at de skal være sikre på at det er hjemmefans. Sesongkortene ble delt ut sent fordi de tok lang tid å produsere, pluss at de ble 3 uker mer forsinket enn de regnet med.

Spørs om dette er en særlig god strategi for å nå Bærums befolkning. De færreste er innom Bekkestua støtt og stadig....... Særlig med tanke på at de som skal lokkes for å fylle stadion er mer perifere supportere som ikke gidder å sette av en ettermiddag for å skaffe seg billetter.

Jeg vil faktisk kalle det en direkte elendig strategi, og ikke minst forvirrende for de stakkarne som er innom nettet for å skaffe seg billett. Når de ser at det ikke er noen ledige billetter bortsett fra ved siden av bortefansen vil ikke den første tanken være "Selvfølgelig, den eneste grunnen til å selge billetter på internett er for å nå de på andre siden av byen, alle Stabækbillettene selges jo naturligvis kun over disk på Bekkestua. Vi har jo tross alt bare kommet til 2009 og internett er bare en kuriositet vi egentlig ikke liker å benytte oss av"

Dette er forsåvidt også en irritasjonsfaktor for oss sesongkortholdere som bor i Oslo. Å måtte stresse tidlig fra jobb for å rekke Stabækbutikken i åpningstiden, ta bussen ut til Bekkestua og tilbake igjen føles ganske unødvendig. Hadde gladelig betalt 50 kr for å få sesongkortet i Posten.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om dette er en særlig god strategi for å nå Bærums befolkning. De færreste er innom Bekkestua støtt og stadig....... Særlig med tanke på at de som skal lokkes for å fylle stadion er mer perifere supportere som ikke gidder å sette av en ettermiddag for å skaffe seg billetter.

Jeg vil faktisk kalle det en direkte elendig strategi, og ikke minst forvirrende for de stakkarne som er innom nettet for å skaffe seg billett. Når de ser at det ikke er noen ledige billetter bortsett fra ved siden av bortefansen vil ikke den første tanken være "Selvfølgelig, den eneste grunnen til å selge billetter på internett er for å nå de på andre siden av byen, alle Stabækbillettene selges jo naturligvis kun over disk på Bekkestua. Vi har jo tross alt bare kommet til 2009 og internett er bare en kuriositet vi egentlig ikke liker å benytte oss av"

Dette er forsåvidt også en irritasjonsfaktorer for oss sesongkortholdere som bor i Oslo. Å måtte stresse tidlig fra jobb for å rekke Stabækbutikken i åpningstiden, ta bussen ut til Bekkestua og tilbake igjen føles ganske unødvendig. Hadde gladelig betalt 50 kr for å få dette i Posten.

Kunne ikke vært mer enig. Jeg har faktisk nesten aldri tid til å rekke butikken i åpningstiden pga jobb i byen. Må be venner og familie om å fikse ting for meg.

Hvorfor ikke legge alt ut på billettservice? og så heller spesifisere hva som er nøytralt og hva som er primært hjemmefans?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi lillestrømlinger driter i om billettservice skriver at tribunen er for hjemmefans, når de faktisk kan få billetter der. Det er et sikkerhetsspørsmål. Du kan få kjøpt billetter i luka på kampdag også, selv om du jobber hele uka.

De fleste kunne gladelig betalt 50 spenn for å få kortet i posten. Men de færreste vil betale 250 kr i gebyr for nytt kort hvis det blir borte på veien. Det vil ikke vi heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi lillestrømlinger driter i om billettservice skriver at tribunen er for hjemmefans, når de faktisk kan få billetter der. Det er et sikkerhetsspørsmål. Du kan få kjøpt billetter i luka på kampdag også, selv om du jobber hele uka.

De fleste kunne gladelig betalt 50 spenn for å få kortet i posten. Men de færreste vil betale 250 kr i gebyr for nytt kort hvis det blir borte på veien. Det vil ikke vi heller.

Sikkerhetsspørsmål? Så det du sier er at ingen hjemmefans noen steder i verden får kjøpt billetter på nett, eller er det bare ekstreme sikkerhetstiltak her i Bærum? Er vel bare å skrive at supportereffekter for motstanderlaget ikke er akseptert hvis dette er viktig. Mot IFK sjekket vaktene om jeg hadde limt pyro i skrukket bak ballene mine, å henvise folk i LSK-tøy til bortetribunen burde være det minste problem for disse.

Hvis Stabæk seriøst mener at den eneste måten å få billett på er,

A) Møte opp på Bekkestua på tider flesteparten er opptatt med jobb/barnehagehenting/middag til familien

B) Stå i lange køer før kampstart

-i en verden hvor man kan bestille alle andre typer billetter, varer, ja absolutt alt annet fra sin egen PC, snakker vi om en steinalderklubb av dimensjoner særdeles lite tilpasset en normal families forventinger og behov.

Og på måten du skriver skulle man tro at 25% av alle brev forsvinner i posten, så stort er da vitterlig problemet ikke. En økning av gebyret til la oss si 75 kr ville med stor sannsynlighet dekket de eventuelle forsvunnede kortene og mer til. Eventuelt kunne man sendt kortene rekommandert(75 kr i porto). Hadde gladelig betalt for det og jeg. Brukte tross alt 88 kr på buss for å skaffe meg kortet. Hver dag finner andre bedrifter det lønnsomt å sende alt av elektronikk, billetter som ikke kan deaktiveres, o.l. av langt større verdi enn et skidatakort via Posten uten at det virker som et stort problem for dem.

Som sagt, i 2009 forventes det at det meste kan ordnes via internett/telefon/post. Og de fleste greier fint å innrette seg til det uten store problemer, bortsett fra Stabæk tydeligvis.

Men fotballkampen, den skal selvfølgelig følges fra nært hold:)

Og der forsvant det siste italienske laget ut av CL, og alle engelske lag videre. Enda mer provoserende!

Skulle nesten tro denne mannen var billettansvarlig i Stabæk:

internett_en_flopp.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkerhetsspørsmål? Så det du sier er at ingen hjemmefans noen steder i verden får kjøpt billetter på nett, eller er det bare ekstreme sikkerhetstiltak her i Bærum? Er vel bare å skrive at supportereffekter for motstanderlaget ikke er akseptert hvis dette er viktig. Mot IFK sjekket vaktene om jeg hadde limt pyro i skrukket bak ballene mine, å henvise folk i LSK-tøy til bortetribunen burde være det minste problem for disse.

Hvis Stabæk seriøst mener at den eneste måten å få billett på er,

A) Møte opp på Bekkestua på tider flesteparten er opptatt med jobb/barnehagehenting/middag til familien

B) Stå i lange køer før kampstart

-i en verden hvor man kan bestille alle andre typer billetter, varer, ja absolutt alt annet fra sin egen PC, snakker vi om en steinalderklubb av dimensjoner særdeles lite tilpasset en normal families forventinger og behov.

Og på måten du skriver skulle man tro at 25% av alle brev forsvinner i posten, så stort er da vitterlig problemet ikke. En økning av gebyret til la oss si 75 kr ville med stor sannsynlighet dekket de eventuelle forsvunnede kortene og mer til. Eventuelt kunne man sendt kortene rekommandert(75 kr i porto). Hadde gladelig betalt for det og jeg. Brukte tross alt 88 kr på buss for å skaffe meg kortet. Hver dag finner andre bedrifter det lønnsomt å sende alt av elektronikk, billetter som ikke kan deaktiveres, o.l. av langt større verdi enn et skidatakort via Posten uten at det virker som et stort problem for dem.

Som sagt, i 2009 forventes det at det meste kan ordnes via internett/telefon/post. Og de fleste greier fint å innrette seg til det uten store problemer, bortsett fra Stabæk tydeligvis.

Men fotballkampen, den skal selvfølgelig følges fra nært hold:)

Skjønner ikke helt hvordan man skulle klare det ellers... Er litt kjedelig om 7000 på tribunen er fra Lillestrøm er det ikke det? Viktig spesielt for oss at hjemmefansen har førstepri på billettene til sine hjemmekamper, og skjønner ikke helt hvordan man skulle ha klart å organisere det på en annen måte...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvordan man skulle klare det ellers... Er litt kjedelig om 7000 på tribunen er fra Lillestrøm er det ikke det? Viktig spesielt for oss at hjemmefansen har førstepri på billettene til sine hjemmekamper, og skjønner ikke helt hvordan man skulle ha klart å organisere det på en annen måte...

Nå har vel aldri LSK hatt de enorme bortefølgene. Og førstepri? Er ikke sånn at billettene blir utsolgt like fort som ACDC akkurat. Det blir vel knapt utsolgt i det hele tatt..... I mine øyne er selv gule kanarifugler penere enn grå seter.

Videre er vel uansett Billettservice den mest sugne nettløsningen å bruke, all den tid den tror at 1. rad er "beste tilgjengelige seter". Og når hvis lurer på hvordan det kan gjøres?

Sånn kan det gjøres: http://billett.rbk.no/venue_areas.asp Denne løsningen er noe alle fotballklubber burde få til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel aldri LSK hatt de enorme bortefølgene. Og førstepri? Er ikke sånn at billettene blir utsolgt like fort som ACDC akkurat. Det blir vel knapt utsolgt i det hele tatt..... I mine øyne er selv gule kanarifugler penere enn grå seter.

Videre er vel uansett Billettservice den mest sugne nettløsningen å bruke, all den tid den tror at 1. rad er "beste tilgjengelige seter". Og når hvis lurer på hvordan det kan gjøres?

Sånn kan det gjøres: http://billett.rbk.no/venue_areas.asp Denne løsningen er noe alle fotballklubber burde få til!

Hadde du sendt en mail til medlem@stabaek.no og forklart at det var svært vanskelig for deg å hente sesongkortet kunne vi funnet en løsning med rekommandert evt. Men det har du ikke gjort?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fotball er noe annet enn konserter. Etter min mening burde ikke fotballbilletter selges på nettet,i det hele tatt. Det handler om segrigering

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på LSK sine sider at de påstår:

I følge Ingebrigt Steen Jensen som var gjest på God Morgen Norge i dag så har Stabæk solgt 8000 billetter så langt.

Kan noen bekrefte det? I så fall er hvertfall 10 tusen garantert. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Ingebrigt Steen Jensen som var gjest på God Morgen Norge i dag så har Stabæk solgt 8000 billetter så langt.

Det sto det i Budstikka Papir i går også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000 sesongkort, 1500 kanarifans og 500 bæringer som har forvillet seg til Bekkestua? Ikke veldig imponerende.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000 sesongkort er et faktisk tall?

Man hadde i alle fall over 5000 ble det sagt og så kommer vel sponsorer i tillegg. Det som er merkelig er jo at det ble sagt at man solgte 1000 alene på tirsdag. Da var det mao ikke solgt noen før det (eller faktisk minus). Her er det en eller annen feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000 ses.kort er jo faenmeg bra da hvis man sammenligner med i fjor... et par år til nå så folk får øynene opp for hvor kult det er på telenor arena så blir det fort et par tusen til!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge med nye flott stadion, gleder meg til å se den lørdag! Gratulerer!

Ettersom FFK spiller søndag utenfor alfarvei, tar jeg med en kompis og ser Stabæk på TA lørdag istedet. Enig med de her som påstar at det definitivt er best reklame både for stadion og Stabæk dersom det blir stinn brakke. Kanskje burde man til og med invitert grupper til kampen med gruppepris?

Er det stor interesse fra start av, og folk får en god opplevelse, kommer det fler mennesker også på neste kamp. Litt som å gi smaksprøver i butikken.

Noen som har nye tall for antall solgte billetter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er naturlig å sammenlikne seg med Viking i 2004 da de fikk ny stadion. Da solgte de 8000 sesongkort og budsjetterte med et snitt på 10000. Stabæk ligger mer sentralt iforhold til bortefansen og fullere borteseksjoner vil nok trekke vårt snitt opp mer enn det gjør for Viking. Viking hadde dog fullt hus i åpningskampen, men de hadde på langt nær full stadion hver kamp første sesongen på ny stadion. Vet ikke hva snitt lå på, men tror ikke det var mye over det de hadde budsjettert med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tilskuertall
  • Opprett ny...