BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 3. April 2009 Del Skrevet 3. April 2009 Budstikka melder idag at det er solgt 5600 sesongkort (SS inkludert) og til Odd-kampen er vi oppe i 6250 tilskuere. Det bekreftes dessuten at Stabæk teller med ubrukte sesongkort når de oppgir tilskuertall. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 3. April 2009 Del Skrevet 3. April 2009 solgt 5600 sesongkort Det betyr at vi har satt ny tilskuerrekord mot Odd, før kampen er gjennomført. Den forrige rekorden var fra 2003 og lød på 5271. Vi har også allerede satt nye rekorder mot Molde, Tromsø og Viking. For øvrig så er det mye som tyder på at samtlige rekorder ryker i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
janzinho 0 Del Skrevet 3. April 2009 Del Skrevet 3. April 2009 solgt 5600 sesongkort Det betyr at vi har satt ny tilskuerrekord mot Odd, før kampen er gjennomført. Den forrige rekorden var fra 2003 og lød på 5271. Vi har også allerede satt nye rekorder mot Molde, Tromsø og Viking. For øvrig så er det mye som tyder på at samtlige rekorder ryker i år. är ju påskhelg nu så många är väl på hytta, kanske inte blir mer än 8 000 MNL F va iaf helt slutsålda Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 3. April 2009 Del Skrevet 3. April 2009 Blir det 8000 er det helt ekstremt bra, men har mine tvil på om det kommer så mange.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
janzinho 0 Del Skrevet 3. April 2009 Del Skrevet 3. April 2009 Blir det 8000 er det helt ekstremt bra, men har mine tvil på om det kommer så mange.. spörs hur många som tycker det är bättre att slita ut sig i snö o jävelskap istället för att njuta av norges bästa lag i 20 gradig värme Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 4. April 2009 Del Skrevet 4. April 2009 solgt 5600 sesongkort Det betyr at vi har satt ny tilskuerrekord mot Odd, før kampen er gjennomført. Den forrige rekorden var fra 2003 og lød på 5271. Vi har også allerede satt nye rekorder mot Molde, Tromsø og Viking. Ikke glem Sandefjord (den laveste rekorden med kun 4520 tilskuere). For øvrig så er det mye som tyder på at samtlige rekorder ryker i år. Her har du selvfølgelig helt rett. Hvis en rekord skal bli stående i år, så tror jeg det blir mot Bodø/Glimt (6177 tilskuere) som vi møter 25. oktober. Men det skal jo bare selges drøye 500 enkeltbilletter for å slå dette, og det sier vel mest om hvor lite sannsynlig det er at noen rekorder blir stående... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 5. April 2009 Del Skrevet 5. April 2009 Bra at folk møtte opp i dag, er meget imponert. Mot lsk var vi kanskje en tredjedel på SS sitt felt, så dette var topp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 5. April 2009 Del Skrevet 5. April 2009 Bra at folk møtte opp i dag, er meget imponert. Mot lsk var vi kanskje en tredjedel på SS sitt felt, så dette var topp! 8700 tilskuere er absolutt ikke ille når man tenker på at det er i påskeferien og at vi møter Odd, som ikke akkurat trekker vanvittig med folk + at det ikke var veldig oddfans som tok turen dag. Syns det lover godt jeg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 5. April 2009 Del Skrevet 5. April 2009 8700 på palmesøndag i bærum er imponerende! dette lover bra for sesongen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 5. April 2009 Del Skrevet 5. April 2009 Bra at folk møtte opp i dag, er meget imponert. Mot lsk var vi kanskje en tredjedel på SS sitt felt, så dette var topp! 8700 tilskuere er absolutt ikke ille når man tenker på at det er i påskeferien og at vi møter Odd, som ikke akkurat trekker vanvittig med folk + at det ikke var veldig oddfans som tok turen dag. Syns det lover godt jeg Stikken har satt sin mest gravende journalist på saken, og har en tung artikkel om dette her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
andersmann 107 Del Skrevet 5. April 2009 Del Skrevet 5. April 2009 Ja stikkkas journalist venter sikkert Pulitzer-prisen for den. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 5. April 2009 Del Skrevet 5. April 2009 8700 på palmesøndag i bærum er imponerende! dette lover bra for sesongen! Finnes det noen statistikk på hvor mange som faktisk var på kamp? Tøft at vi har 5600 tilskuere selv om ingen dukker opp, men det interessante er jo hvor mange som dukker opp på kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 6. April 2009 Del Skrevet 6. April 2009 8700 på palmesøndag i bærum er imponerende! dette lover bra for sesongen! Finnes det noen statistikk på hvor mange som faktisk var på kamp? Tøft at vi har 5600 tilskuere selv om ingen dukker opp, men det interessante er jo hvor mange som dukker opp på kamp. 6000, i følge Aftenposten Morgen (papir). Det står ingenting om det i denne artikkelen, men tipper vi kommer til å slå tilskuerrekorden snart: Hjemmebane: Telenor ArenaTilskuerrekord: 0 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 6. April 2009 Del Skrevet 6. April 2009 8700 på palmesøndag i bærum er imponerende! dette lover bra for sesongen! Finnes det noen statistikk på hvor mange som faktisk var på kamp? Tøft at vi har 5600 tilskuere selv om ingen dukker opp, men det interessante er jo hvor mange som dukker opp på kamp. 6000, i følge Aftenposten Morgen (papir). Det står ingenting om det i denne artikkelen, men tipper vi kommer til å slå tilskuerrekorden snart: Hjemmebane: Telenor ArenaTilskuerrekord: 0 Om det stemmer at det var 6000 der skulle det tilsi at ca 2800 ut av 5700 sesongkortinnehavere ikke var der. (antar at alle som kjøpte billett til akkurat denne kampen faktisk møtte opp). Om vi antar at fraværet blant sesongkortinnehavere noenlunde matcher tapet av billettkjøpere til denne kampen skulle dette tilsi at kampen under normale omstendigheter (ikke påskeferie) ville trukket litt i overkant av 10 000 tilskuere. I så fall er det et anstendig tilskuertall mot Odd. (antar fravær blant sesongkortinnehavere til normalt 15%, mot 50% i denne kampen) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hosleblaa 0 Del Skrevet 6. April 2009 Del Skrevet 6. April 2009 8700 på palmesøndag i bærum er imponerende! dette lover bra for sesongen! Finnes det noen statistikk på hvor mange som faktisk var på kamp? Tøft at vi har 5600 tilskuere selv om ingen dukker opp, men det interessante er jo hvor mange som dukker opp på kamp. 6000, i følge Aftenposten Morgen (papir). Det står ingenting om det i denne artikkelen, men tipper vi kommer til å slå tilskuerrekorden snart: Hjemmebane: Telenor ArenaTilskuerrekord: 0 Om det stemmer at det var 6000 der skulle det tilsi at ca 2800 ut av 5700 sesongkortinnehavere ikke var der. (antar at alle som kjøpte billett til akkurat denne kampen faktisk møtte opp). Om vi antar at fraværet blant sesongkortinnehavere noenlunde matcher tapet av billettkjøpere til denne kampen skulle dette tilsi at kampen under normale omstendigheter (ikke påskeferie) ville trukket litt i overkant av 10 000 tilskuere. I så fall er det et anstendig tilskuertall mot Odd. (antar fravær blant sesongkortinnehavere til normalt 15%, mot 50% i denne kampen) Det var bra besatt på de med sesongkort på blåfamilie. tror ikke at 2600 av de med seongkort ikke var på kamp tipper at det relle tall var mellom 7000-7500. Dvs sesongkort frafall å omlag 20-25 prosent Det er meget bra på palmesøndag. Mot ODD. Det var en høydramatisk kamp. Takk for annen omgang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 7. April 2009 Del Skrevet 7. April 2009 Hvis man ser bort fra spøkelsestilskuerne våre (de som ikke brukte sesongkortene sine) så er vi faktisk størst i Oslo-området! Stabæks snitt 9712 Vålerengas snitt 9170 Lillestrøms snitt 8000 og noe Lyns snitt 3495 Gratulerer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 7. April 2009 Del Skrevet 7. April 2009 Da håper jeg at vi klarer å holde oss på toppen av denne "tabellen"! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 7. April 2009 Del Skrevet 7. April 2009 Vet ikke hvordan de teller tilskuere, men det var iallefall ingen som sjekket verken billett eller noe telleapparat der jeg gikk inn (D3). Det var tre køer inn, og i den ene var det ingen som registrerte verken sesongkort eller billett... LSK hadde nøyaktig 100 færre besøkende enn tilsvarende oppgjør i fjor, og har sin normalt mest besøkte kamp nå midt i påsken. Regner med at de taper en del på det, og får neppe over 10000 innafor på mandag. I fjor hadde de omtrent 11500 mot VIF. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 7. April 2009 Del Skrevet 7. April 2009 Da håper jeg at vi klarer å holde oss på toppen av denne "tabellen"! Det klarer vi nok ikke, er jeg redd. Vålerengas snitt skal nok opp en god del i forhold til dette, og vi kan neppe forvente å holde oss oppe på nesten 10.000 i snitt sesongen gjennom. Men vi kan muligens bli nest størst i storoslo (foran LSK), og kun slått av FFK og VIF på sør- og østlandet. Og det skal vi i så fall være veldig fornøyd med. Hvis vi ser på hele landet, tror jeg vi havner på 7.- til 9. plass når det gjelder tilskuere, bak RBK, Brann, Viking, VIF, FFK og AaFK, men foran Lyn, B/G, SIF, TIL, Sandef., Odd og (seriemester?) Molde. De to klubbene som ikke er nevnt her, er de jeg tror vi vil havne ganske likt med i tilskuersnitt, Start og LSK. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 7. April 2009 (endret) Del Skrevet 7. April 2009 (endret) Vet ikke hvordan de teller tilskuere, men det var iallefall ingen som sjekket verken billett eller noe telleapparat der jeg gikk inn (D3). Det var tre køer inn, og i den ene var det ingen som registrerte verken sesongkort eller billett... LSK hadde nøyaktig 100 færre besøkende enn tilsvarende oppgjør i fjor, og har sin normalt mest besøkte kamp nå midt i påsken. Regner med at de taper en del på det, og får neppe over 10000 innafor på mandag. I fjor hadde de omtrent 11500 mot VIF. Er ganske sikker på at man på alle andre arenaer enn Ullevaal teller antall solgte billetter (inkludert sesongkort) og ikke antall innenfor portene. Av en eller annen grunn har det (fra pressen) blitt fokus på denne praksisen nå i det siste - er vel en del av nedrivningsprosessen som Ingo har omtalt: Ulvene er ute Endret 7. April 2009 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 9. April 2009 Del Skrevet 9. April 2009 Er ganske sikker på at man på alle andre arenaer enn Ullevaal teller antall solgte billetter (inkludert sesongkort) og ikke antall innenfor portene. Av en eller annen grunn har det (fra pressen) blitt fokus på denne praksisen nå i det siste - er vel en del av nedrivningsprosessen som Ingo har omtalt: Ulvene er ute Også kan man jo spørre seg, hvordan teller man hvor mange som ser en film på kino? Eller hva med vårens nyhet Mamma Mia i teateret? Nettopp, antall solgte billetter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 9. April 2009 Del Skrevet 9. April 2009 Er ganske sikker på at man på alle andre arenaer enn Ullevaal teller antall solgte billetter (inkludert sesongkort) og ikke antall innenfor portene. Av en eller annen grunn har det (fra pressen) blitt fokus på denne praksisen nå i det siste - er vel en del av nedrivningsprosessen som Ingo har omtalt: Ulvene er ute Også kan man jo spørre seg, hvordan teller man hvor mange som ser en film på kino? Eller hva med vårens nyhet Mamma Mia i teateret? Nettopp, antall solgte billetter. Ikke særlig relevant da det er særdeles få med sesongkort og fast plass i kinosalen....... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest daglish7 Del Skrevet 9. April 2009 Del Skrevet 9. April 2009 Jeg er da mest intresert i hvor mange som faktisk gidder å se stabæk spille jeg da... hvor mange som er på hyttene sine gir jeg blanke faen i Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 9. April 2009 Del Skrevet 9. April 2009 ..men for Stabæks økonomi er det nettopp antall solgte som betyr noe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 9. April 2009 Del Skrevet 9. April 2009 Jeg er da mest intresert i hvor mange som faktisk gidder å se stabæk spille jeg da... hvor mange som er på hyttene sine gir jeg blanke faen i Men det er vel greit å kunne sammenligne det med noe, og ettersom Viking, Brann, Rosenborg, Lillestrøm osv også kun oppgir antall solgte billetter, så er det vel greit at vi gjør det samme? Snakker om svakt vindpust i et vannglass, så snart Vålerenga og Lyn får sine egen arenaer (hhv. i 2012 og 2050), kommer de til å oppgi "tilskuertallene" sine på samme måte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 13. April 2009 Del Skrevet 13. April 2009 Nå har alle unntatt Tromsø hatt en hjemmekamp i serien i år, og hvem tror dere har dratt flest tilskuere av alle østlandslagene?"Storlagene" Lillestrøm eller Vålerenga? .. Tilskuertallene så langt: .. Stb. 10 737 .. Nå begynner jeg å innse at tilskuertallet vårt i åpningskampen var ganske bra likevel. Klippet vekk en del av den siterte posten .. men nå har "storlagene" lillestrøm og vålerengen møtt hverandre på åråsen. Opplysninger fra VG tilsier at det kom inn 10.287 tilskuere. Dette antas å være den mest folkerike kampen på Åråsen i år og det er derfor lite sannsynlig at de passerer oss på tilskuerlisten for enkeltkamper. Så får vi bare påse at vi øker vår "bestenotering" og får snittet også over 10.000 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 13. April 2009 Del Skrevet 13. April 2009 Så får vi bare påse at vi øker vår "bestenotering" og får snittet også over 10.000 Nå har man budsjettert med et snitt på 8000, eller altså ca. 7000 i de resterende kampene (minus den mot enga). Så jeg tror vi skal være veldig fornøyd med alle kamper hvor vi drar flere tilskuere enn det (altså 8000). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 14. April 2009 Del Skrevet 14. April 2009 Nå har man budsjettert med et snitt på 8000, eller altså ca. 7000 i de resterende kampene (minus den mot enga). Så jeg tror vi skal være veldig fornøyd med alle kamper hvor vi drar flere tilskuere enn det (altså 8000). Eller så kan vi bli gledelig overrasket 0g "skylde" på at det er veldig vanskelig å budsjettere første sesongen på ny arena! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 14. April 2009 Del Skrevet 14. April 2009 Husk! 1000 billetter koster minst 150.000,-. Men snittprisen på billettene er en god del høyere, så la oss bare tippe rundt 200.000,-. Skulle vi være så heldige å oppnå et tilskuertall som er i snitt over 9000 stk., altså 1000 over budsjettert, betyr det i teorien en inntektspost som er 3.200.000,- høyere enn budsjettert. Det er ekstremt bra! Nå kjenner ikke jeg til hvordan cup-kamper-salget fordeles i år, eller hvordan dette er budsjettert, ei heller CL-kvalik, men noe sier meg at det er en god del x'er i årets budsjett... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 16. April 2009 Del Skrevet 16. April 2009 Noen som har noen formeninger hvor stort/lite tilskuertallet blir mot Molde? Molde kommer nok ikke til å trekke så veldig mange bortsupportere, men antakeligvis mer enn de normalsett gjør på bortbane pga vår nye stadion, nærheten til Oslo og deres positive sesongstart. Men hvor attraktive er Molde for hjemmepublikummet? De har iallefall hatt såpass stabilitet i spillertroppen at folk flest etterhvert begynner å kjenne til ganske så mange Moldespillere (Berg Hestad, Diouf x 2, Mota, Hoset, Forren), som gjør at man får et slags forhold til laget deres. Resultatet mot FFK kan også ha skapt ekstra optimisme. Moldekampen er dessuten viktig for å ikke komme på etterskudd i medaljekampen og kampen er på mange måter en toppkamp. Folk har vel begynt å pakke bort ski og brett etter påskeferien (og det er for tidlig å dra til hytta ved fjorden). Folk er kommet i fotballmodus. Forhåpentligvis trekker vi ikke noe mindre enn mot Odd. Det var synd at vi ikke maktet å score det 4. målet i den kampen, for da tror jeg mange flere hadde byttet inn billetten sin mot et sesongkort (tilbud som gjelder fram til Moldekampen). Noen som vet hvor mange sesongkort vi har solgt pr dags dato? Før Odd-kampen lå vi på 5800. Pessimistisk: 7500 Optimistisk: 9000 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå