geirti 12 274 Del Skrevet 19. April 2009 Del Skrevet 19. April 2009 Stabæk har trukket pene 5.833 i snitt til Nadderud - en økning på 263 fra 2007.Neste år tas Fornebu Arena, med plass til 15.000 i bruk, og klubben har budsjettert med 7.000 på hjemmekampene. LINK Vanskelig å budsjettere tilskuertall første år på ny stadion, men jeg har inntrykket av at Stabæk har lagt seg på en fornuftig, beskjeden linje. Tror budsjettet ligger på 7000-8000, som stemmer med den artikkelen jeg linker til. De har budsjettert med 8000. Det har jeg fra diverse fotballforum på blaa (bl.a. Lassebo) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 19. April 2009 Del Skrevet 19. April 2009 Stabæk har trukket pene 5.833 i snitt til Nadderud - en økning på 263 fra 2007.Neste år tas Fornebu Arena, med plass til 15.000 i bruk, og klubben har budsjettert med 7.000 på hjemmekampene. LINK Vanskelig å budsjettere tilskuertall første år på ny stadion, men jeg har inntrykket av at Stabæk har lagt seg på en fornuftig, beskjeden linje. Tror budsjettet ligger på 7000-8000, som stemmer med den artikkelen jeg linker til. De har budsjettert med 8000. Det har jeg fra diverse fotballforum på blaa (bl.a. Lassebo) Takk, fornuftig av Stabæk, ikke for mye ikke for lite mao. ordentlig økonomistyring. Ja arrangementkostandene er større på Telenor, men det må vel likevel medføre en brillefin inntektsøkning? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 19. April 2009 Del Skrevet 19. April 2009 Vi ganger tilskuertallet på Nadderud i dag med ti, og får 9470 tilskuere på TA. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 19. April 2009 Del Skrevet 19. April 2009 mitt tips: 8900 Faktisk tall; 8897. Say no more... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 19. April 2009 Del Skrevet 19. April 2009 undrar om dom gör allt dom kan för att marknadsföra matcherna? Hva! Er det match i dag? Høiland, er det deg? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 20. April 2009 Del Skrevet 20. April 2009 Høiland, er det deg? Nope, mitt navn er Tom....... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 24. April 2009 Del Skrevet 24. April 2009 http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6580079 En liten sak om at Lyn og Stabæk jobber sammen om å få fylt opp TA på neste hjemmekamp. Spiller vi festfotball i Drammen kan det jo skje? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blå_i_eksil 93 Del Skrevet 24. April 2009 Del Skrevet 24. April 2009 Merker jeg begynner å lure på hva som regnes som godt arbeid hos FC Lyn Oslo når jeg leser flg kommentar: - Det jobbes godt i Lyn for å få flere til å komme på kampene, sier han. Virker ikke som det er altfor mye sammenheng mellom resultater og "godt arbeid". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 24. April 2009 (endret) Del Skrevet 24. April 2009 (endret) Hvis jeg ikke husker helt feil var det vel 12000 ++ på 16. mai-kampen i fjor. Da var det vel også en storoffensiv av de sjeldne for å få folk på kamp. Jeg har mine tvil om at vi skal klare en full arena gitt. Greit nok at Lyn sikkert jobber som dommedag er nær for å få flere tilskuere, men når de ikke klarer å dra mer enn 2500 på hjemmekamper, da kommer det ikke plutselig 7000 derfra bare fordi PFO trikser i kantinen på et gamlehjem eller en skole (eller hva det var, ref. nyhetene i går) og kampen går på TA. Å dra folk til stadion var enkelt i fjor, det blir det ikke i år. Vi kan jo derimot håpe at folk husker hvor fantastisk gøy det var på Ullevaal i fjor, for der var det stemning Er fortsatt en av de morsomste kampene jeg har vært på. Endret 24. April 2009 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 24. April 2009 Del Skrevet 24. April 2009 Vi kan jo derimot håpe at folk husker hvor fantastisk gøy det var på Ullevaal i fjor, for der var det stemning Er fortsatt en av de morsomste kampene jeg har vært på. Og kanskje den beste kampen Stabæk noensinne har spilt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 24. April 2009 Del Skrevet 24. April 2009 Som tidligere omtalt: i år kommer sannsynligvis alle tilskuerrekorder mot de forskjellige lagene til å ryke, mot LSK var rekorden (fra -07): 5 412, i år var det 10 737 tilskuere innom. En økning på 5 325 tilskuere. Mot Molde økte rekorden med 3 571 tilskuere, og mot Odd var økningen på 3 416 tilskuere. I gjennomsnitt har altså rekordene blitt økt med 4 104 tilskuere. Skulle rekordøkningen vise seg å fortsette i dette tempoet sesongen ut - noe som blant annet ville bety ca. 12 000 mot RBK og VIF - så vil vi ende på et tilskuersnitt på hele 10 150 for 2009! Ser vi bort fra lillestrømkampen, hvor tilskuerantallet muligens var noe høyt grunnet nysgjerrighet knyttet til første eliteseriekamp noensinne innendørs, så peker det mot et tilskuersnitt på 9 539, også det helt vilt og langt over det som var budsjettert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 24. April 2009 Del Skrevet 24. April 2009 Med tanke på at Molde og Odd i snitt trakk 8 800 og vi allerede har 10700 i lomma fra LSK-kampen, så kan jeg ikke skjønne annet enn at snittet vårt må ende over 9000. Etter min mening har vi 7 potensielle "publikumskamper" og 5 mindre attraktive kamper igjen hjemme. Antar vi at Lyn, RBK, VIF, Brann, FFK, Sandefjord (16.mai) og Godset trekker i snitt 10 000, trenger vi kun 7350 i snitt på kampene mot Start, AaFK, Glimt, Viking og Tromsø for å ende opp over 9000 i snitt. Å slå alle rekorder mot de forskjellige lagene bør nesten ikke være et mål. Det er vel en selvfølge. Et mål bør iallefall være å sette minst en ny tilskuerrekord. I tillegg kan vi ha som mål å ligge over snittet i Tippeligaen. (pr dags dato 8910). Den magiske 10 000-grensa kan være et mål. Skal vi strekke oss litt lenger, så kan vi håpe på å ende opp med høyere snitt enn AaFK og FFK, som normalt sett ligger på å 10300 og 11600. (FFK skal slite med å greie tilsvarende tall i år) Da vil vi mest sannsynlig bare ha RBK, Brann, Viking og VIF foran oss. Skal vi nå 10 000-grensen må vi ha tilsammen 121 700 innenfor stadionportene i våre 12 siste hjemmekamper. Et tenkt scenario som gir 10 000 i snitt: ( 3 nye tilskuerrekorder) Lyn - 11200 Sandefjord - 10500 Tromsø - 8500 Start - 8500 Brann - 12400 Viking - 8500 AaFK - 8400 VIF - 13800 RBK - 12500 Godset - 9100 FFK - 9800 Glimt - 8500 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 24. April 2009 Del Skrevet 24. April 2009 Med tanke på at Molde og Odd i snitt trakk 8 800 og vi allerede har 10700 i lomma fra LSK-kampen, så kan jeg ikke skjønne annet enn at snittet vårt må ende over 9000. Etter min mening har vi 7 potensielle "publikumskamper" og 5 mindre attraktive kamper igjen hjemme. Antar vi at Lyn, RBK, VIF, Brann, FFK, Sandefjord (16.mai) og Godset trekker i snitt 10 000, trenger vi kun 7350 i snitt på kampene mot Start, AaFK, Glimt, Viking og Tromsø for å ende opp over 9000 i snitt.... Sandefjord - 10500 ... 16 mai har så vidt jeg husker ikke pleid å være noen stor publikumsdag for Stabæk, men vi kan jo håpe at i år blir starten på en nye trend Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 24. April 2009 Del Skrevet 24. April 2009 Vet at Stabæk ikke har noe 16. mai tradisjon. Men 5000 blaa på Ullevaal i fjor en regntung 16. mai gir litt håp. Er tallet for optimistisk, så ta vekk noen hundre og smør de utover noen andre kamper, så blir det fortsatt 10000 i snitt Blant annet Glimt i siste runde kan trekke en del om vi kjemper om medalje. Det er uansett mye hvis og om i hele innlegget, men det gir iallefall en pekepinn på hva vi kan oppnå i tilskuersnitt. For håpentligvis tar jeg helt feil og vi ender på 11000 i snitt, som Start gjorde første sesong med ny stadion (dog uten et nedrykk vel og merke)... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 24. April 2009 Del Skrevet 24. April 2009 VIF - 13800 Før sesongen hadde jeg nesten satt penger på at dette var kampen vi fylte arenaen. Med tilskuertallene de har til nå, sammen med en forhåpentligvis dalende form, har jeg mine tvil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 24. April 2009 Del Skrevet 24. April 2009 Med tanke på at Molde og Odd i snitt trakk 8 800 og vi allerede har 10700 i lomma fra LSK-kampen, så kan jeg ikke skjønne annet enn at snittet vårt må ende over 9000. Dette er jeg helt enig i, det peker mot drøye 9000. Etter min mening har vi 7 potensielle "publikumskamper" og 5 mindre attraktive kamper igjen hjemme. Antar vi at Lyn, RBK, VIF, Brann, FFK, Sandefjord (16.mai) og Godset trekker i snitt 10 000, trenger vi kun 7350 i snitt på kampene mot Start, AaFK, Glimt, Viking og Tromsø for å ende opp over 9000 i snitt. Å slå alle rekorder mot de forskjellige lagene bør nesten ikke være et mål. Det er vel en selvfølge. Et mål bør iallefall være å sette minst en ny tilskuerrekord. I tillegg kan vi ha som mål å ligge over snittet i Tippeligaen. (pr dags dato 8910). Den magiske 10 000-grensa kan være et mål. Skal vi strekke oss litt lenger, så kan vi håpe på å ende opp med høyere snitt enn AaFK og FFK, som normalt sett ligger på å 10300 og 11600. (FFK skal slite med å greie tilsvarende tall i år) Da vil vi mest sannsynlig bare ha RBK, Brann, Viking og VIF foran oss. Skal vi nå 10 000-grensen må vi ha tilsammen 121 700 innenfor stadionportene i våre 12 siste hjemmekamper. Et tenkt scenario som gir 10 000 i snitt: ( 3 nye tilskuerrekorder) Lyn - 11200 Sandefjord - 10500 Tromsø - 8500 Start - 8500 Brann - 12400 Viking - 8500 AaFK - 8400 VIF - 13800 RBK - 12500 Godset - 9100 FFK - 9800 Glimt - 8500 Her synes jeg du prater deg litt varm. Denne lista viser mest av alt hvor mye som skal til for å klare 10 000 i snitt. 16. mai mot Sandefjord trekker neppe særlig mye ekstra, og jeg tror ikke liin, brann, rbk, godset og ffk trenger å trekke like mye som du har antydet her. I tillegg frykter jeg for at fellesferiekampen mot antipublikumsmagnet viking kan få et veldig lavt besøkstall, både i solgte billetter og (aller mest) i antall tilskuere som faktisk møter opp. Klubbene jeg forventer vi snitter jevnt med, er nok heller lsk og start, med aafk og ffk et stykke foran. Men midt på tabellen tilskuermessig (og ca. på snittet totalt), er slett ikke å forakte. Jeg forventer også en videre økning til neste år - om enn betydelig mindre enn i år, selvfølgelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fred 4 Del Skrevet 3. Mai 2009 Del Skrevet 3. Mai 2009 Kan noen være så snill å fortelle meg hva vi hadde i gjennomsnitts tillskuertall hjemme, året før nedrykket i 2005 og året etter opprykket? Mener og huske at vi hadde mange på stadion selvom det var i 1 div. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 4. Mai 2009 Del Skrevet 4. Mai 2009 Kan noen være så snill å fortelle meg hva vi hadde i gjennomsnitts tillskuertall hjemme, året før nedrykket i 2005 og året etter opprykket? Mener og huske at vi hadde mange på stadion selvom det var i 1 div. 2004 - 4270 2006 - 5056 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 4. Mai 2009 Del Skrevet 4. Mai 2009 Kan noen være så snill å fortelle meg hva vi hadde i gjennomsnitts tillskuertall hjemme, året før nedrykket i 2005 og året etter opprykket? Mener og huske at vi hadde mange på stadion selvom det var i 1 div. 2004 - 4270 2005 - 3199 (klart mest i adecco) 2006 - 5056 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 6. Mai 2009 Del Skrevet 6. Mai 2009 Stikken har satt sin mest gravende journalist på saken, og har en tung artikkel om dette her. Er det bare meg eller er det flere som irriterer seg over Budstikkas negative vinkling på Stabæk.. Flere som ser RBK enn Stabæk I stede for å lage en "artikkel"(hvis man i det hele tatt kan kalle det, det) som for det meste omhandler RBK, kunne man heller se det positive og tatt turen innom her og skrevet at Stabæk knuser alt som er av tilskuerrekorder mot samtlige lag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 6. Mai 2009 Del Skrevet 6. Mai 2009 Stikken har satt sin mest gravende journalist på saken, og har en tung artikkel om dette her. Er det bare meg eller er det flere som irriterer seg over Budstikkas negative vinkling på Stabæk.. Flere som ser RBK enn Stabæk I stede for å lage en "artikkel"(hvis man i det hele tatt kan kalle det, det) som for det meste omhandler RBK, kunne man heller se det positive og tatt turen innom her og skrevet at Stabæk knuser alt som er av tilskuerrekorder mot samtlige lag. Den overskriften får det nesten til å høres ut som en avsløring. Grunnet kontakter i redaksjonen har jeg fått nyss om en sak de skal trykke i morgen, "Flere bor i Sverige enn Norge". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 6. Mai 2009 Del Skrevet 6. Mai 2009 Må si jeg er imponert over NFF som velger å legge en TV-sendt midtukekamp samtidig som CL-semi'n. Vil tro f.eks Lyn er relativt oppgitt over at gulrot-kampen mot serieleder RBK ikke bare skal være en TV-kamp med sen start midt i uka, men atpåtil samtidig som semi-finalen mellom to av de viktigste lagene i verden pr. i dag. Over 4000? Stakkars Lyn... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 6. Mai 2009 Del Skrevet 6. Mai 2009 Må si jeg er imponert over NFF som velger å legge en TV-sendt midtukekamp samtidig som CL-semi'n. Vil tro f.eks Lyn er relativt oppgitt over at gulrot-kampen mot serieleder RBK ikke bare skal være en TV-kamp med sen start midt i uka, men atpåtil samtidig som semi-finalen mellom to av de viktigste lagene i verden pr. i dag. Over 4000? Stakkars Lyn... I følge Dagsavisen så er Lyn happy nok med å bli vist på TV2. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 11. Mai 2009 Del Skrevet 11. Mai 2009 Siden jeg ikke bor i Bærum på heltid, så er det èn ting jeg lurer på; Gjøres det noe for å promotere kamper som f.eks. 16.mai kampen(noe litt ekstraordinært?) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 11. Mai 2009 Del Skrevet 11. Mai 2009 Nei. Ikke noe ekstraordinært som jeg har lagt merke til i hvert fall, og jeg er på Bekkestua nesten hver dag... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Isla 568 Del Skrevet 11. Mai 2009 Del Skrevet 11. Mai 2009 Til tross for noe sportslig motgang så langt i år har vi likevel nå en mulighet til å vise kritikerne våre at Stabæk er en klubb som begynner å få en solid publikumsmasse. Vi overrasket mange i 2005 i adecco med høye publimkumstall, og nå er vi i ferd med å gjøre det igjen. Klarer vi å holde et snitt på over 9.000 (kanskje opp mot 10.000 etter at vi har hatt publikumslagene på besøk) selv med svak tabellplassering er det veldig sterkt! Og det vil definitivt bli lagt merke til. Vi kjemper faktisk nå med sterke publikumslag som Aalesund og Fredrikstad hva gjelder publikumstall. I tillegg har vi også et damelag hvor det skapes bra trøkk på kampene. Men når resultatene nå uteblir må vi jobbe skikkelig for å klare å opprettholde dette. I medgang kommer publikum automatisk, men ikke sånn som resultatene er nå. Til kampen mot Sandefjord bør alle som leser dette sørge for å få med minst èn ekstra som ikke pleier å gå på kamp. Og spre ordet, markedsfør kampen! Vi må sørge for at vi ikke havner under 8.000 tilskuere på lørdag. Men skal vi klare dette må vi alle være med å bidra! Og selvfølgelig møter vi alle tidligere på stadion lørdag for å støtte gutta ekstra Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 12. Mai 2009 Del Skrevet 12. Mai 2009 Til tross for noe sportslig motgang så langt i år har vi likevel nå en mulighet til å vise kritikerne våre at Stabæk er en klubb som begynner å få en solid publikumsmasse. Vi overrasket mange i 2005 i adecco med høye publimkumstall, og nå er vi i ferd med å gjøre det igjen. Klarer vi å holde et snitt på over 9.000 (kanskje opp mot 10.000 etter at vi har hatt publikumslagene på besøk) selv med svak tabellplassering er det veldig sterkt! Og det vil definitivt bli lagt merke til. Vi kjemper faktisk nå med sterke publikumslag som Aalesund og Fredrikstad hva gjelder publikumstall. I tillegg har vi også et damelag hvor det skapes bra trøkk på kampene. Men når resultatene nå uteblir må vi jobbe skikkelig for å klare å opprettholde dette. I medgang kommer publikum automatisk, men ikke sånn som resultatene er nå. Til kampen mot Sandefjord bør alle som leser dette sørge for å få med minst èn ekstra som ikke pleier å gå på kamp. Og spre ordet, markedsfør kampen! Vi må sørge for at vi ikke havner under 8.000 tilskuere på lørdag. Men skal vi klare dette må vi alle være med å bidra! Og selvfølgelig møter vi alle tidligere på stadion lørdag for å støtte gutta ekstra Problemet er at de som ikke i utgangspunktet går på kamp, ikke gidder å bli med når jeg er stående. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 12. Mai 2009 Del Skrevet 12. Mai 2009 nettopp. dette er en stor utfordring. har flere som bare ikke vil være med på et ståfelt og så vidt jeg forstår er det jo heller ingen enkel løsning å få med folk på en enkelt kamp på ståfelt uten at de er medlem av $$ . Uansett. Dessuten blir det mindre moro for meg å være på kamp om jeg må være støttekontakt og ikke kan stå og synge som vanlig. Får vente med å få med flere på kamp til jeg "pensjonerer" meg og finner et sete på langsiden... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Isla 568 Del Skrevet 12. Mai 2009 Del Skrevet 12. Mai 2009 Jeg ser problemstillingene som er reist mot det å få med flere på kamp. Men venner/familie som kjøper enkeltbiletter innimellom skal jo heller ikke stå med SS. De kjøper jo biletter til de øvrige feltene. Og det er på disse feltene vi kan rekruttere flest folk for å øke publikumstallet til hver kamp (så får de heller stå med SS neste sesong om de ønsker det). Løsningen får bli at vi rekrutterer to eller flere hver som kjøper bilett til et annet felt, så kan disse sitte der og beundre stemningen som lages fra feltet til SS Jeg sitter forøvrig på felt O. Og det er siste året jeg ikke står og synger. De klart beste opplevelsene får jeg på bortekamp og på damekamp på Nadderud når jeg står og synger. Så neste år sier jeg farvel til slappe kamerater på O-feltet og blir stående og syngende på samtlige kamper! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 12. Mai 2009 Del Skrevet 12. Mai 2009 Dersom vi ikke levere tilskuertall det står litt respekt av på lørdag, så mister vi nok 16. mai kampen neste år. Det er ventet 17-18000 på Ullevaal. Lerkendal, Brann Stadion og Viking Stadion blir nok smekk fulle. Det samme gjelder med alltid fulle Color Line Stadion. Tromsø greier nok uansett ikke å presse inn mer enn 7500 hjemme mot Glimt, så de MÅ vi slå. Ellers så har vi LSK da, som sliter i motgang og skal møte Odd. De har litt samme utgangspunkt til kampen som oss (mot samme type motstander), men har tradisjonelt sett trukket mer enn oss og vil nok gjøre det på lørdag også. (Solgt 7200 så langt) Det er lagt opp til fotballfest i hele landet med fulle stadioner, utenom på Telenor Arena....(?) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå