frilin 2 339 Del Skrevet 12. Mai 2009 Del Skrevet 12. Mai 2009 Dersom vi ikke levere tilskuertall det står litt respekt av på lørdag, så mister vi nok 16. mai kampen neste år. Det er ventet 17-18000 på Ullevaal. Lerkendal, Brann Stadion og Viking Stadion blir nok smekk fulle. Det samme gjelder med alltid fulle Color Line Stadion. Tromsø greier nok uansett ikke å presse inn mer enn 7500 hjemme mot Glimt, så de MÅ vi slå. Ellers så har vi LSK da, som sliter i motgang og skal møte Odd. De har litt samme utgangspunkt til kampen som oss (mot samme type motstander), men har tradisjonelt sett trukket mer enn oss og vil nok gjøre det på lørdag også. (Solgt 7200 så langt) Det er lagt opp til fotballfest i hele landet med fulle stadioner, utenom på Telenor Arena....(?) Da burde jo også SF legge inn en liten innsats. I hvert fall selge ut de billettene de har. Gikk inn på sidene der(de er vel ikke store trusselen for fordeling av penger uansett.) og du må jo lete fram hvor du kan kjøpe billetter. Det samme gjelder forsåvidt Blaahvalene, for å finne turinfo må man gå et par hakk nedover på siden. Stabæk burde jo være overkommelig for selv den litt tilbakelente SF supoorter, nå som vi tross alt har fått høye og romslige seter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 12. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 12. Mai 2009 (endret) Da burde jo også SF legge inn en liten innsats. Har Stabæk lagt inn en ekstra innsats før denne kampen da? Hypingen av "Best i vest" endte jo med 9400... frykter at 16. mai vil gi lavest tall i TL så langt på TA. Endret 12. Mai 2009 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 12. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 12. Mai 2009 (endret) Da burde jo også SF legge inn en liten innsats. Har Stabæk lagt inn en ekstra innsats før denne kampen da? Hypingen av "Best i vest" endte jo med 9400... frykter at 16. mai vil gi lavest tall i TL så langt på TA. Nå er ikke jeg hjemme så jeg snakker mest om det som skjer på web. SS har ihvertfall lagt ut en relativt synlig sak når du går inn på stabaek.no og det samme har forsåvidt Stabæk gjort. Det jeg mener er at hvis denne dagen skal bli en stor fotballdag for Stabæk eller Sandefjord går det i hvertfall ann for Blaahvalene å prøve å mobilisere litt... Når de ikke en gang har en kamptråd oppe og går sier jo det også litt om engasjementet der nede.. Endret 12. Mai 2009 av frilin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 12. Mai 2009 Del Skrevet 12. Mai 2009 Alt annet enn bunnrekord på lørdag er vel en kjempeoverraskelse.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 12. Mai 2009 Del Skrevet 12. Mai 2009 Det viktigste er at vi kommer tidlig alle mann, og backer gutta allerede på oppvarmingen, så får tilskuertallet bli som det blir. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 15. Mai 2009 Del Skrevet 15. Mai 2009 Solgt 7100 i følge Dagsavisen. Håper på over 10.000. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 15. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 15. Mai 2009 (endret) 30 busser er ventet fra Fredrikstad til Ullevaal, mens 4 busser kommer fra Sandefjord til Fornebu. Vi har fått feil motstander i 16. maikampen vår... Endret 15. Mai 2009 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 865 Del Skrevet 15. Mai 2009 Del Skrevet 15. Mai 2009 16.mai kamp mister vi vel neste år uansett siden det "skal" være annethvert år... Men 7100 solgte biletter vetyr vel i praksis ca.600 etter sesongkortene? det er jo litt mindre oppløftene ville jeg si... men mange kjøper vel i døra? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 365 Del Skrevet 16. Mai 2009 Del Skrevet 16. Mai 2009 16.mai kamp mister vi vel neste år uansett siden det "skal" være annethvert år... Men 7100 solgte biletter vetyr vel i praksis ca.600 etter sesongkortene? det er jo litt mindre oppløftene ville jeg si... men mange kjøper vel i døra? Får håpe det kommer mange i dag. Prøver å få med folk til kampen slik at det blir flere. Men går det an å kjøpe biletter til SS på Stabækbutikken? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 16. Mai 2009 Del Skrevet 16. Mai 2009 16.mai kamp mister vi vel neste år uansett siden det "skal" være annethvert år... Men 7100 solgte biletter vetyr vel i praksis ca.600 etter sesongkortene? det er jo litt mindre oppløftene ville jeg si... men mange kjøper vel i døra? Får håpe det kommer mange i dag. Prøver å få med folk til kampen slik at det blir flere. Men går det an å kjøpe biletter til SS på Stabækbutikken? Ja, hvis de er medlemmer av SS og fremviser gyldig medlemsskort så finnes det en kvote tror jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 365 Del Skrevet 16. Mai 2009 Del Skrevet 16. Mai 2009 16.mai kamp mister vi vel neste år uansett siden det "skal" være annethvert år... Men 7100 solgte biletter vetyr vel i praksis ca.600 etter sesongkortene? det er jo litt mindre oppløftene ville jeg si... men mange kjøper vel i døra? Får håpe det kommer mange i dag. Prøver å få med folk til kampen slik at det blir flere. Men går det an å kjøpe biletter til SS på Stabækbutikken? Ja, hvis de er medlemmer av SS og fremviser gyldig medlemsskort så finnes det en kvote tror jeg. ok takk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 16. Mai 2009 Del Skrevet 16. Mai 2009 16.mai kamp mister vi vel neste år uansett siden det "skal" være annethvert år... Men 7100 solgte biletter vetyr vel i praksis ca.600 etter sesongkortene? det er jo litt mindre oppløftene ville jeg si... men mange kjøper vel i døra? Får håpe det kommer mange i dag. Prøver å få med folk til kampen slik at det blir flere. Men går det an å kjøpe biletter til SS på Stabækbutikken? Ja, hvis de er medlemmer av SS og fremviser gyldig medlemsskort så finnes det en kvote tror jeg. ok takk Vil det si at jeg kan kjøpe billetter til oldemoren min til $$-feltet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 16. Mai 2009 Del Skrevet 16. Mai 2009 16.mai kamp mister vi vel neste år uansett siden det "skal" være annethvert år... Men 7100 solgte biletter vetyr vel i praksis ca.600 etter sesongkortene? det er jo litt mindre oppløftene ville jeg si... men mange kjøper vel i døra? Får håpe det kommer mange i dag. Prøver å få med folk til kampen slik at det blir flere. Men går det an å kjøpe biletter til SS på Stabækbutikken? Ja, hvis de er medlemmer av SS og fremviser gyldig medlemsskort så finnes det en kvote tror jeg. ok takk Vil det si at jeg kan kjøpe billetter til oldemoren min til $$-feltet? Er hun medlem av $$? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mharl 5 Del Skrevet 16. Mai 2009 Del Skrevet 16. Mai 2009 16.mai kamp mister vi vel neste år uansett siden det "skal" være annethvert år... Men 7100 solgte biletter vetyr vel i praksis ca.600 etter sesongkortene? det er jo litt mindre oppløftene ville jeg si... men mange kjøper vel i døra? Får håpe det kommer mange i dag. Prøver å få med folk til kampen slik at det blir flere. Men går det an å kjøpe biletter til SS på Stabækbutikken? Ja, hvis de er medlemmer av SS og fremviser gyldig medlemsskort så finnes det en kvote tror jeg. ok takk Vil det si at jeg kan kjøpe billetter til oldemoren min til $$-feltet? Er hun medlem av $$? Så lenge hun står og er medlem så er det ikke noe problem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 16. Mai 2009 Del Skrevet 16. Mai 2009 Hvorledes får VG til at vi har et snitt på kun 7555 ? http://vglive.no/#:eliteguiden:attendees509 har de glemt summen av en kamp før de delte for å få snittet ? Noen som har det reelle snittet vårt ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 16. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 16. Mai 2009 (endret) Stabæk 7555 (5) 10737 0 8616 (4) Legg her at det er registrert null tilskuere på dagens kamp. Dette ser ut til å gjelde alle lagene som hadde hjemmekamp idag. Blir nok rettet opp snart. 9445 i følge BT. Synes det var et bra antall i dag motstander tatt i betraktning, og at sesongstarten har vært skral. Vi har jo igjen kamper som vil trekke atskillig mer. Endret 16. Mai 2009 av sexxes Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rikky100 1 Del Skrevet 17. Mai 2009 Del Skrevet 17. Mai 2009 Stabæk 7555 (5) 10737 0 8616 (4) Legg her at det er registrert null tilskuere på dagens kamp. Dette ser ut til å gjelde alle lagene som hadde hjemmekamp idag. Blir nok rettet opp snart. 9445 i følge BT. Synes det var et bra antall i dag motstander tatt i betraktning, og at sesongstarten har vært skral. Vi har jo igjen kamper som vil trekke atskillig mer. Da har vi bevist at 16. mai ikke er kampdag for bæringer. Alt for mye hekkeklipping og strykeforberedelser. Pinlig med gjenomsnittstall på tribunen denne dagen. La oss håpe på bortekamper mot Fredrikstad hvert år denne datoen. Fulle tribuner, knall stemning både blandt oss og hjemmefolka. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 18. Mai 2009 Del Skrevet 18. Mai 2009 Da har vi bevist at 16. mai ikke er kampdag for bæringer. Alt for mye hekkeklipping og strykeforberedelser. Pinlig med gjenomsnittstall på tribunen denne dagen. La oss håpe på bortekamper mot Fredrikstad hvert år denne datoen. Fulle tribuner, knall stemning både blandt oss og hjemmefolka. 16. mai blir en festdag kun hvis man får bygge den opp. Brann og Rosenborg har fulle hus, men så får de da også ha hjemmekamp 16. mai hvert eneste j***a år. Da blir det en tradisjon. Vi kunne f.eks. hatt en deal med Lyn om å ha hjemme/borte annethvert år (slik som TIL & Glimt har). Uansett synes jeg det er ufattelig historieløst å være misfornøyd med nesten 10 000 hjemme mot Sandefjord. Selv om det er "hele fotballnorges nasjonaldag". For meg er 16.mai det bare hvilken som helst kampdag-med-påfølgende-fridag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 18. Mai 2009 Del Skrevet 18. Mai 2009 Jeg synes hallen nesten så tom ut. Tviler på at det var særlig mer enn 6000 som møtte opp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 18. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 18. Mai 2009 (endret) 6000 er nok litt å underdrive? Halvfull stadion betyr at det er ca 7800 der. Da kan man tenke seg: Hadde man flyttet alle fra Canaldigitital tribunen og bortetribunen over på Budstikka- og Sparkebanktribunen hadde disse to tribunene vært fulle? Med en banestørrelse på 105 x 68 er langsidene ca 1,54 ganger så stor som kortsidene. Det vil si at en langside tar 30,2% av tilskuerkapasiteten, mens en kortside tar 19,7. En full langside vil da bety 4700 tilskuere og en kortside tar 3100. (kapasitet er satt til 15600) Skulle jeg tippe var det nok over 7000 altså under halvfullt, som uansett ser veldig tomt ut. Endret 18. Mai 2009 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 18. Mai 2009 Del Skrevet 18. Mai 2009 Jeg synes hallen nesten så tom ut. Tviler på at det var særlig mer enn 6000 som møtte opp. Arenaen er stor. 9000 er bare ca. 60% kapasitet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaabærmuffins 21 Del Skrevet 21. Juni 2009 Del Skrevet 21. Juni 2009 9423 tilskuere mot Start er veldig bra. Start er ikke akkurat den mest attraktive motstanderen, selv om de har spilt god fotball i år. Brann i neste runde burde trekke noe mer publikum. Ettersom det er en mandagskamp som går på Zebra vil vi nok tape noe på det. Men å komme over 10 000 i denne kampen burde være mulig(?) Brann stiller vel også med en del folk. Til slutt kan det nevnes at vi har et snitt på 9244 etter dagens kamp. Det totale gjennomsnittet i TL er på 9046, så da er er vi med på å trekke opp snittet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 22. Juni 2009 Del Skrevet 22. Juni 2009 Bra tall mot Start. Godt å se at været har lite å si for oppmøtet på hjemmekampene. Telenor Arena har vel tilgode å holde en mandagskamp, og det blir bare den andre TV-kampen. Så det blir vanskelig å si hva slags effekt mandag+zebra vil ha på tilskuertallet. Men Brann bør uansett trekke over 10 000. Vi har nå lagt bak oss brorparten av lagene som normalt sett vil trekke minst. Nå kommer tilskuerkampene på rekke og rad. Brann (Viking) (AaFK) VIF RBK (Godset) FFK (Glimt), og man kan forvente at tilskuersnittet ved sesongslutt ender høyere enn dags 9244. Skal vi i det hele tatt ha muligheten til å ende over 10 000, må folk nærmest gå banans for å se RBK-, Brann- og VIF-kampene, for kampene i parentes vil nok trekke opp mot 9 000 i snitt. Realistisk sett ender vi nok på et snitt rundt 9 500. Ser vi bort ifra åpningskampen vår har vi faktisk de nest mest stabile tilskuertallene i TL (målt i standardavvik, AaFK er mest stabile). Vi har det 6. høyeste tilskuersnittet. Over oss er FFK med 10 131 og under oss er Start med 8 911. På 8. plass er LSK med 8 554. FFK tar vi nok ikke igjen, mens det er urealistisk at LSK tar oss igjen. Det blir en kamp mellom Start og Stabæk om å bli det 6. mest populære laget i TL. En internkamp vi ligger veldig godt an til å vinne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 22. Juni 2009 Del Skrevet 22. Juni 2009 Fint å være optimist, men nå kommer ferien der "halve" bærum drar på hytta. Det er synd med publikumslag i ferien, men storspill skader jo ikke uansett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 22. Juni 2009 Del Skrevet 22. Juni 2009 Vi har det 6. høyeste tilskuersnittet. Over oss er FFK med 10 131 og under oss er Start med 8 911. På 8. plass er LSK med 8 554. FFK tar vi nok ikke igjen, mens det er urealistisk at LSK tar oss igjen. Det blir en kamp mellom Start og Stabæk om å bli det 6. mest populære laget i TL. En internkamp vi ligger veldig godt an til å vinne. Ikke for å være prikete, men må rette opp i litt faktafeil her BlaaDrøm. Her er tallene hentet fra Speaker.no i dag. Vi ligger på 7 plass, og både Fredrikstad og Start har nærmet seg oss, fra begge sider i forhold til dine tall. Rosenborg 17 846 Brann 15 907 Viking 13 300 Vålerenga 11 275 Aalesunds FK 10 460 Fredrikstad 10 053 Stabæk 9 214 Start 9 130 Lillestrøm 8 867 Odd Grenland 7 796 Molde 6 621 Sandefjord Fotball 5 917 Lyn Oslo 5 862 Tromsø 5 472 Strømsgodset 4 949 Bodø/Glimt 4 316 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HarstadJr 26 Del Skrevet 22. Juni 2009 Del Skrevet 22. Juni 2009 med tanke på at vi bånna den lista di i fjor, så er jo dette helt rått Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 22. Juni 2009 (endret) Del Skrevet 22. Juni 2009 (endret) Ikke for å være prikete, men må rette opp i litt faktafeil her BlaaDrøm. Her er tallene hentet fra Speaker.no i dag. Vi ligger på 7 plass, og både Fredrikstad og Start har nærmet seg oss, fra begge sider i forhold til dine tall. Greit, vi er 7. mest sette hjemmelag. Vet ikke helt hvordan jeg kunne blinkse på akkurat det. Men jeg mener uansett at tallene du presenterer er feil. De avviker veldig fra mine tall, som er hentet fra diverse kilder etter hver runde. Jeg fører faktisk tilskuertall etter hver TL-runde. Mine tall er som følger: RBK 17 087 Brann 15 830 Viking 13 547 VIF 11 402 AaFK 10 273 FFK 10 131 Stabæk 9 244 Start 8 911 LSK 8 554 Odd 7 473 Molde 7 287 Sandefjord 6 154 Lyn 5 750 TIL 5 322 Strømsgodset 5 108 Glimt 4 223 Excelarket mitt kan lastes ned her for de som er interessert EDIT: tallene mine stemmer godt med vg sine tall Endret 22. Juni 2009 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 097 Del Skrevet 22. Juni 2009 Del Skrevet 22. Juni 2009 Med en liten sportslig nedgang hos vif kombinert med fellesferie og telling av personer inne på Ullevaal kan vi faktisk gå forbi dem (eller at de synker ned forbi oss). Det hadde vært en flott markering. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 22. Juni 2009 Del Skrevet 22. Juni 2009 Ikke for å være prikete, men må rette opp i litt faktafeil her BlaaDrøm. Her er tallene hentet fra Speaker.no i dag. Vi ligger på 7 plass, og både Fredrikstad og Start har nærmet seg oss, fra begge sider i forhold til dine tall. Greit, vi er 7. mest sette hjemmelag. Vet ikke helt hvordan jeg kunne blinkse på akkurat det. Men jeg mener uansett at tallene du presenterer er feil. De avviker veldig fra mine tall, som er hentet fra diverse kilder etter hver runde. Jeg fører faktisk tilskuertall etter hver TL-runde. Mine tall er som følger: RBK 17 087 Brann 15 830 Viking 13 547 VIF 11 402 AaFK 10 273 FFK 10 131 Stabæk 9 244 Start 8 911 LSK 8 554 Odd 7 473 Molde 7 287 Sandefjord 6 154 Lyn 5 750 TIL 5 322 Strømsgodset 5 108 Glimt 4 223 Excelarket mitt kan lastes ned her for de som er interessert EDIT: tallene mine stemmer godt med vg sine tall Ser ut som du har god kontroll. Synd at tilskuertallene avviker så veldig fra kilde til kilde. Det sies jo et tilskuertall på stadion ila kampen. Det er vel dette tallet som burde blitt registrert over alt!?! Hvilke kilder benytter du deg av BlaaDrøm? Men unasett - kjempebra for oss med en foreløpig 7 plass basert på tidligere års gjennomsnitt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjello 8 Del Skrevet 22. Juni 2009 (endret) Del Skrevet 22. Juni 2009 (endret) De aller fleste er mere opptatt av å få med seg kampen enn å få med seg tilskuertallene. Så da kan Bodø/Glimt - RBK som hadde 5 808 tilskuere fort bli 5 888 (100% Fotball) og 5 008 (TV 2). De totale tilskuertallene til VG, 100% Fotball, NFF, TV 2 og NIFS.no varierte i 2008 fra 1 781 078 tilskuere til 1 785 815 tilskuere. En forskjell på 4 737 tilskuere. I 2007 var det enda værre. Da varierte de totale tilskuertallene fra 1 899 834 tilskuere til 1 914 926 tilskuere. En forskjell på 15 092 tilskuere. Derfor har jeg startet "prosjekt tilskuertall" hvor jeg sjekker de forskjellige kildene opp mot hverandre, samt hjemmelagets nettsider og prøver å finne punktet hvor speaker annonserer tilskuertall iløpet av hver enkelt kamp det er tvil om. Når jeg har avklart hvilke tall som er riktig så sender jeg mail til de forskjellige kildene for å få de til å rette. Så langt er det kun VG som ikke har rettet opp de feilene de har. Ser noen feil i din oversikt også. Brann - Start skal ha 17 258 og ikke 17 250. Godset - Brann skal ha 5 259 og ikke 6 400. Odd - Glimt skal ha 6 764 og ikke 6 744. 14. runde har jeg ikke fått sjekka enda. Endret 22. Juni 2009 av Kjello Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå