kkh94 8 096 Del Skrevet 23. April 2023 Del Skrevet 23. April 2023 Det er rett og slett et pinlig tilskuertall. Etter seieren i kveld og forhåpentligvis mot Brann bør vi opp godt over 3000 mot Sarpsborg. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 631 Del Skrevet 23. April 2023 Del Skrevet 23. April 2023 51 minutter siden skrev blaasoldat: Det er vanskelig å rekruttere tilskuere til kamper på en potetåker i starten av sesongen! Hvor ikke en gang de ivrigste supporterne vet hvem som er ute på banen! Den lokale forankringen er borte, og vi har hentet utrolig mange nye spillere! Det må en serie av gode kamper og resultater til, samt en stamme av spillere folk knytter seg til over tid. Man snakker mye om produktet og hva som skal til for å få folk på stadion, og her trekkes det frem mye som nok stemmer. For de som er halvveis interesserte skal man ikke undervurdere at underholdningsverdien man kan forvente av fotballen spiller inn når man velger seg kamper. Alle vet at kampen kommer til å bli grisekjedelig med sånne spilleforhold. Selvsagt moro med seier, men fotballmessig fikk jeg ikke mye ut av det her. Særlig når man ser at andre lag kan stille med gressmatter som innbyr til fest, så kan man få følelsen av manglende engasjement også fra klubben sin side. Blir vanskelig å engasjere utover den harde kjernen da. Bare å krysse fingrene for at en cupfinale får Bærum til å våkne! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 24. April 2023 Del Skrevet 24. April 2023 Angående det ytterst triste tilskuertallet, der alle naturligvis har rett: Lokal forankring er en liten del av det. En horribel matte med spillet det gir og stadion generelt er en del av det. At vi har en semi på onsdag som prioriteres av de som må prioritere er en del av det. Haugesund er en del av det. Men det viktigste er at vi ikke har underholdt hjemmepublikum i noen særlig grad på mange, mange år. Noen kan sikkert rote frem statistikken, men over de siste 5 årene må vi være ett av lagene med dårligst hjemmestatistikk blant alle lag i de to-tre øverste divisjonene. Etterhvert begynner man å merke dette. Og når man starter med U mot Odd og solid tap i Bodø så begynner folket å tenke sitt, ikke alle vet at det spillemessig har vært helt godkjent. (En medvirkende årsak på hvorfor vi er for dårlige hjemme mener jeg er Nadderuds størrelse. Banen er for trang. Ullevaal er vel omtrent 2 meter bredere til sammenligning. Å spille fotball på en trang potetåker vil jeg tro er fordel forsvarende lag, som da gjerne er bortelaget. En digresjon). Vi er sulteforet på sportslig suksess nå, og dersom det kommer, kommer folket. En cupfinale hadde vært helt sjukt viktig nå. Da kan jo STB også feks si at alle som løser billett til neste hjemmekamp mot Sarpsborg er garantert finalebillett. Alle som vil får tak i billett uansett så klart, men det vil gi interessen en skikkelig boost. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 24. April 2023 Del Skrevet 24. April 2023 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 24. April 2023 Del Skrevet 24. April 2023 Personlig tror jeg alle utskiftningene i stall og på trenerbenken er hovedårsaken, både med tanke på sportslig prestasjon og mangel på generell interesse. Folk har ingen aning om hvem som spiller for Stabæk lenger, og så fort man får en profil så forsvinner han igjen. De beste unge "blaa" spiller i andre klubber, mens stallen vår er full av aldrende leiesoldater. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
NNB 17 Del Skrevet 24. April 2023 Del Skrevet 24. April 2023 16 minutter siden skrev Henrik: Vi er sulteforet på sportslig suksess nå, og dersom det kommer, kommer folket. En cupfinale hadde vært helt sjukt viktig nå. Da kan jo STB også feks si at alle som løser billett til neste hjemmekamp mot Sarpsborg er garantert finalebillett. Alle som vil får tak i billett uansett så klart, men det vil gi interessen en skikkelig boost. Dette ble gjennomført i 1998 (mot Haugesund faktisk - med 2016 tilskuere), der alle som hadde møtt opp fikk etter kamp skrive seg på en liste som sikret cupfinalebillett. Det har tatt tid å bryte ned grunnfjellet av fans. Og det tar tid å bygge opp igjen. Profilbyggingen er viktig. Sportslige resultater også selvsagt. Synlighet i nærmiljøet. Men viktigst er nye Nadderud - som vi får håpe omsider kan komme på plass. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 24. April 2023 Del Skrevet 24. April 2023 1 time siden skrev @ringo: Personlig tror jeg alle utskiftningene i stall og på trenerbenken er hovedårsaken, både med tanke på sportslig prestasjon og mangel på generell interesse. Folk har ingen aning om hvem som spiller for Stabæk lenger, og så fort man får en profil så forsvinner han igjen. De beste unge "blaa" spiller i andre klubber, mens stallen vår er full av aldrende leiesoldater. Helt enig! Og når kommentator (Endre Lübeck) forteller at det ikke er flere 04/05 spillere igjen i klubben, for utenom de på a-lags kontrakt, samt at det kun er Piggen og Hammy igjen i troppen, viser det at vi lekker mange steder! En mellomting mellom etablert og talent MÅ være mulig! vi må bli laget for hele Bærum (og Asker) , samarbeid med Bærum Sk, samarbeid med småklubber og ikke minst utlånsavtaler for våre nest beste bør prioriteres! Vi må bruke tid på å bygge opp klubben igjen! Om ikke blir vi aldri større, uansett om vi får større og finere stadion! 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 053 Del Skrevet 24. April 2023 Del Skrevet 24. April 2023 31 minutter siden skrev blaasoldat: Helt enig! Og når kommentator (Endre Lübeck) forteller at det ikke er flere 04/05 spillere igjen i klubben, for utenom de på a-lags kontrakt, samt at det kun er Piggen og Hammy igjen i troppen, viser det at vi lekker mange steder!! Men dette er direkte feil. Er et rent lag med 05ere i bredden. 04 er jeg usikker på kan sjekke fiks om det er ønskelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Yassine 1 496 Del Skrevet 24. April 2023 Del Skrevet 24. April 2023 17 minutter siden skrev Torres: Men dette er direkte feil. Er et rent lag med 05ere i bredden. 04 er jeg usikker på kan sjekke fiks om det er ønskelig. Regner med at han sikter til Junior Elite, altså de som spiller nasjonal seire og/eller 3 div senior. Per nå har ikke juniorlaget lag i Nasjonal G19 eller interkrets. Det er kun et lag som stiller i G17 Nasjonal. Fant en tilfeldig lagoppstilling fra en G19-kamp i fjor. Kun tre av disse spiller fortsatt i klubben, og alle er på a-lagskontrakt. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 053 Del Skrevet 24. April 2023 Del Skrevet 24. April 2023 Vi har hvertfall meldt inn g19 elite til seriespill og NM. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 681 Del Skrevet 29. Mai 2023 Del Skrevet 29. Mai 2023 Hvis det kommer rundt 4500 idag snitter vi på 3100. Det er minimum der vi bør ligge ut sesongen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 326 Del Skrevet 29. Mai 2023 Del Skrevet 29. Mai 2023 2 timer siden skrev tobb: Hvis det kommer rundt 4500 idag snitter vi på 3100. Det er minimum der vi bør ligge ut sesongen Det kommer an på hva som leveres på banen, samt når kampene spilles. Hittil har vi ikke levert stort som skal tilsi at publikum ønsker å komme tilbake. La oss håpe vi benytter sjansen i dag 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 29. Mai 2023 Del Skrevet 29. Mai 2023 3 timer siden skrev hoffisking: Det kommer an på hva som leveres på banen, samt når kampene spilles. Hittil har vi ikke levert stort som skal tilsi at publikum ønsker å komme tilbake. Og her ligger vel 90% av svaret? Bærumspublikummet stiller opp hvis de får se en Alanzinho ha lekestue og laget vinner. Men om det bare er "helt normal eliteseriefotball" er det ikke nok. For kom ikke å fortell meg at feks Sarpsborg leverer fotball som fortjener dobbelt så mange tilskuere som oss. Eller at Aalesund fortjener 2,5 ganger flere enn oss. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 29. Mai 2023 Del Skrevet 29. Mai 2023 Som alt som skjer i bygda vår så aksepteres ikke middelmådigheter. Det drikkes ikke dårlig vin, det kjøres ikke dårlig biler og det sees ikke dårlig fotball (i dag er skritt opp). Der ligger hunden begravd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 29. Mai 2023 Del Skrevet 29. Mai 2023 2 timer siden skrev odd: For kom ikke å fortell meg at feks Sarpsborg leverer fotball som fortjener dobbelt så mange tilskuere som oss. Eller at Aalesund fortjener 2,5 ganger flere enn oss. Frem til i dag har du kunnet gange med mer enn 2.5 I dag derimot var stor underholdning 😁 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 29. Mai 2023 Del Skrevet 29. Mai 2023 12 minutter siden skrev Latmann: Frem til i dag har du kunnet gange med mer enn 2.5 Du har imponerende god oversikt over underholdningen på Aalesunds hjemmekamper 😉 De tre første hadde hadde de 1 poeng og 0-4 i målforskjell. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 29. Mai 2023 Del Skrevet 29. Mai 2023 48 minutter siden skrev odd: Du har imponerende god oversikt over underholdningen på Aalesunds hjemmekamper 😉 De tre første hadde hadde de 1 poeng og 0-4 i målforskjell. Trenger ikke det når jeg har sett våre hjemmekamper. Poeng og mål til tross... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jørg1 1 915 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Mai 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Mai 2023 Vi var 54 i Bodø, 34 i Molde og 693 i Bergen. På søndag er det klart for årets første korte bortetur, 17:00 mot Lillestrøm. Her bør det kunne være mange reisende, spesielt med tanke på resultatene vi har levert så langt i år. 29 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 681 Del Skrevet 3. Juni 2023 Del Skrevet 3. Juni 2023 Jeg ser argumentet med underholdende fotball frister, men kan faktisk stadion ha litt mer å si enn man ønsker? Jeg vet det er stor forskjell på f.eks. sosiale medier i dag enn da vi var i TA. Men selv om vi hadde 12. plass og 10. plass i 2010 og 2011 så hadde vi i snitt 8147 og 8873 tilskuere på kamp (en økning på ca 700 tilskuere i 2011, til tross for 12. plass året før). Mens i 2012 var snittet 3905 da vi var tilbake på Nadderud. Det var jo nedrykksåret så det kan spille inn, men likevel er det det nest beste snittet siden TA. År, snitt tilskuere hjemmekamp, plass i serien og bane: 2009: 9 472 (3. plass, Telenor Arena) 2010: 8 147 (12. plass, Telenor Arena) 2011: 8 873 (10. plass, Telenor Arena) 2012: 3 905 (16. plass, Nadderud) 2014: 3 834 (9. plass, Nadderud) 2015: 3 880 (3. plass, Nadderud) 2016: 3 808 (14. plass, Nadderud) 2017: 3 960 (9. plass, Nadderud) 2018: 3 656 (14. plass, Nadderud) 2019: 3 653 (8. plass, Nadderud) Hittil 2023: 3 100 (6. plass, Nadderud) (Med forbehold: Kilden til tilskuertallene er Wikipedia og nifs.no) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter Westlye 696 Del Skrevet 3. Juni 2023 Del Skrevet 3. Juni 2023 Såvidt jeg husker var det ifm flytten var TA til Nadderud at STB la ned Bredde og begynte å selektere 10 år gamle gutter (som fortsatt har snørr hengende fra nesa) til Akademiet . Kanskje ingen suksess oppskrift for å bygge lokal forankring? 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Yassine 1 496 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Juni 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Juni 2023 20 minutter siden skrev Petter Westlye: Såvidt jeg husker var det ifm flytten var TA til Nadderud at STB la ned Bredde og begynte å selektere 10 år gamle gutter (som fortsatt har snørr hengende fra nesa) til Akademiet . Kanskje ingen suksess oppskrift for å bygge lokal forankring? Spot on. Da jeg var yngre og spilte i breddeavdelingen var omtrent hele laget på hver hjemmekamp, slik er det ikke nå. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 681 Del Skrevet 3. Juni 2023 Del Skrevet 3. Juni 2023 Det var jeg faktisk ikke klar over, men tar jeg feil i at bredde er en del av STB igjen nå? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
testapen 1 511 Del Skrevet 4. Juni 2023 Del Skrevet 4. Juni 2023 Har møtt en god del bredde lag fra Stabæk i diverse cuper og seriekamper i forskjellige aldre de siste årene. Helt ned i 7 års alderen. Hvordan det driftes aner jeg ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter Westlye 696 Del Skrevet 4. Juni 2023 Del Skrevet 4. Juni 2023 Bredde ble startet opp igjen noen år senere, men har skapt vel så mye misnøye mot klubben som supportere. Mange mener Bredde har gått for lut og kaldt vann. Det har heldigvis blitt bedre, men det store klasseskille Akademi / Bredde gnager fortsatt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 4. Juni 2023 Del Skrevet 4. Juni 2023 1 time siden skrev Petter Westlye: Bredde ble startet opp igjen noen år senere, men har skapt vel så mye misnøye mot klubben som supportere. Mange mener Bredde har gått for lut og kaldt vann. Det har heldigvis blitt bedre, men det store klasseskille Akademi / Bredde gnager fortsatt Men for å dyrke frem enere må en tenke unorsk og ha en forskjell på bredde og akademi, ellers får vi ikke frem like mange som vi har fått til i årenes løp! Misforstå meg rett, vi må ha begge deler, men det må være forskjell på nivåene! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter Westlye 696 Del Skrevet 4. Juni 2023 Del Skrevet 4. Juni 2023 13 minutes ago, blaasoldat said: Men for å dyrke frem enere må en tenke unorsk og ha en forskjell på bredde og akademi, ellers får vi ikke frem like mange som vi har fått til i årenes løp! Misforstå meg rett, vi må ha begge deler, men det må være forskjell på nivåene! Spot on. Klart det skal være forskjell. Akademiet har vært en økonomisk suksess. Enere har blitt solgt for solide penger. Noe som også var målsetningen. Men det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Det er gapet som jeg mener er for stort. Blir Bredde bedre, minsker gapet uten at Akademiet gjør noe som helst. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 124 Del Skrevet 4. Juni 2023 Del Skrevet 4. Juni 2023 1 time siden skrev Petter Westlye: men det store klasseskille Akademi / Bredde gnager fortsatt Hva består dette klasseskillet i? For meg er det en selvfølge at det er et stort klasseskille i en toppklubb. Akademiet bør alltid prioriteres der det er motstridende interesser, men bredde skal selvfølgelig ha et verdig tilbud. Teorien om at tilskuertallene har falt fordi vi ikke hadde bredde noen år tror jeg ikke holder vann. Det er relevant (og kjent) for ganske få og tilskuertallet holdt seg stabilt i årene uten bredde. Derimot har det falt etter at bredde kom tilbake, dog uten at det er årsaken selvsagt. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 5. Juni 2023 Del Skrevet 5. Juni 2023 Jeg tipper mye ligger i dårlige fasiliteter, stadige utskiftninger av spillere og trenere med tilhørende svake prestasjoner over tid og få profiler er mye av årsaken. Tror ikke at det å flytte kamptidspunktet en time frem gagner Stabæk heller. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå