Buss1 Marius 854 Del Skrevet 17. November 2009 Del Skrevet 17. November 2009 Har vi lisens?? http://www.fotbollskanalen.se/1.1337884/20..._norska_klubbar Har du ikke lest artikkelen du linker til? Det er forøvrig linket til flere artikler som omhandler det samme, både i denne og andre tråder i dag. Ja, vi har lisens, i likhet med alle øvrige klubber i de to øverste divisjonene. Men i likhet med de fleste andre klubber er vi nødt til å vise til positiv egenkapital før årsskiftet. Noe ledelsen har gått ut og sagt ikke er noe problem, den nye emisjonen tatt i betraktning. Nå er det vel bare det rent praktiske som gjennstår før en emisjon er gjennomført, Noen personer, med et stort blaat hjerte, og tilgang på kapital har jo sagt fra at de skal gå inn med penger, så når det er gjennomført, så er vi om ikke best i klassen, så i alle fall i beste klassen, sammne RBK og Sandefjord Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 20. November 2009 Del Skrevet 20. November 2009 Emisjonen er gjennomført - positiv egenkapital i Stabæk systemet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 20. November 2009 Del Skrevet 20. November 2009 Vi er innforstått med at NFF formelt først vil godkjenne vår egenkapitalsituasjon per 31.12.2009, men vi er overbevist om at vi vil oppfylle dette kravet også da. Er ikke dette noe som bør være en selvfølge? Om det ikke er det, hvordan ser da situasjonen ut ved seriestart eller halvveis i 2010 sesongen for den del? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 20. November 2009 Del Skrevet 20. November 2009 Vi er innforstått med at NFF formelt først vil godkjenne vår egenkapitalsituasjon per 31.12.2009, men vi er overbevist om at vi vil oppfylle dette kravet også da. Er ikke dette noe som bør være en selvfølge? Om det ikke er det, hvordan ser da situasjonen ut ved seriestart eller halvveis i 2010 sesongen for den del? Ganske enkelt. Vi spiller 2. div mot Asker og Bærum. At vi har positiv EK idag betyr lite om vi ikke har det pr 31.12. Da mister vi lisensen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 20. November 2009 (endret) Del Skrevet 20. November 2009 (endret) Vi er innforstått med at NFF formelt først vil godkjenne vår egenkapitalsituasjon per 31.12.2009, men vi er overbevist om at vi vil oppfylle dette kravet også da. Er ikke dette noe som bør være en selvfølge? Om det ikke er det, hvordan ser da situasjonen ut ved seriestart eller halvveis i 2010 sesongen for den del? Ganske enkelt. Vi spiller 2. div mot Asker og Bærum. At vi har positiv EK idag betyr lite om vi ikke har det pr 31.12. Da mister vi lisensen. Poenget mitt var at det er liten grunn til å gå ut og juble for en emisjon, om ikke det økonomiske fundamentet er sterkere enn at de kun "er overbevist" om at vi er på beina om en og en halv måned og. Endret 20. November 2009 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 20. November 2009 Del Skrevet 20. November 2009 Skal det ikke gjennomføres en ny emisjon senere som gir ytterligere 10 mill? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 20. November 2009 Del Skrevet 20. November 2009 Skal det ikke gjennomføres en ny emisjon senere som gir ytterligere 10 mill? Men i første halvdel av 2010 vil det bli en ny emisjon for å styrke den økonomiske delen ytterligere. - Det er planen å gjennomføre en ny emisjon neste år, ja, bekrefter Schultz. Stikken Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 25. November 2009 (endret) Del Skrevet 25. November 2009 (endret) For å gløtte litt til de andre lagene (den enes død er den andres brød osv.): Start trues av konkurs - må kanskje trekke laget fra eliteserien Av 32 norske toppklubber (TL + Adecco), har følgende fått laveste rangering av lisensnemda (link): Eliteserielag: Strømsgodset Start (konkurs før neste sesong?) Odd Brann Tromsø Jojo-lag: Kongsvinger Hønefoss Bodø/Glimt Lyn (konkurs før neste sesong?) Adeccolag: Bryne Tromsdalen Sarpsborg Moss (permittert alle unntatt daglig leder) Løv-Ham HamKam Notodden Stavanger Det står ganske skralt til i norsk fotball for øyeblikket... Endret 25. November 2009 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 25. November 2009 Del Skrevet 25. November 2009 For å gløtte litt til de andre lagene (den enes død er den andres brød osv.): Start trues av konkurs - må kanskje trekke laget fra eliteserien Av 32 norske toppklubber (TL + Adecco), har følgende fått laveste rangering av lisensnemda (link): Eliteserielag: Strømsgodset Start (konkurs før neste sesong?) Odd Brann Tromsø Jojo-lag: Kongsvinger Hønefoss Bodø/Glimt Lyn (konkurs før neste sesong?) Adeccolag: Bryne Tromsdalen Sarpsborg Moss (permittert alle unntatt daglig leder) Løv-Ham HamKam Notodden Stavanger Det står ganske skralt til i norsk fotball for øyeblikket... Å huff Bryne skylder meg over 17.000 håper jeg får dem en gang...... Ellers er vel ikke Hønefoss noe jojo lag, de var jo 11 år i 1 divisjon. og de har kostnadsnivå på lønninger osv som et Adecco lag. Dessuten så kommer de til å ha den prosentvis fulleste stadion neste år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 25. November 2009 Del Skrevet 25. November 2009 Eliteserielag:Tromsø Det står ganske skralt til i norsk fotball for øyeblikket... Kommunen redder Tromsø igjen. Om TIL budsjetterer med spillersalg neste år, er det nesten så de ikke burde fått lisens TIL er vel gjerrigste laget i TL når det kommer til spillersalg, de kunne jo ha reddet økonomien ved å selge Reginiussen, Molskred og Yttergaard-Jensen i år, likevel nekter de å selge Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 25. November 2009 Del Skrevet 25. November 2009 Eliteserielag:Tromsø Det står ganske skralt til i norsk fotball for øyeblikket... Kommunen redder Tromsø igjen. Om TIL budsjetterer med spillersalg neste år, er det nesten så de ikke burde fått lisens TIL er vel gjerrigste laget i TL når det kommer til spillersalg, de kunne jo ha reddet økonomien ved å selge Reginiussen, Molskred og Yttergaard-Jensen i år, likevel nekter de å selge Denne kommunale reddingen av tippeligalag er på grensen til kriminell, spør du meg. Mange kommuner er kritiske til private barnehager o.l., men helprofesjonelle, profittbaserte selskaper som fotballklubber, hvor enkelte av de ansatte hever skyhøye lønninger, se det skal man gi penger til. La klubbene dø hvis ingen private investorer vil gå inn (takk til Ulrichsen, Steen-Jensen, Schultz osv.). Én klubb som ryker vil vekke ti andre fra den økonomiske dvalen, og vil også gjøre det litt lettere for klubbene i forhandlinger med spillere som krever skyhøye lønninger for å krive under Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MLandmark 59 Del Skrevet 25. November 2009 Del Skrevet 25. November 2009 Det kommunen faktisk gjør er jo å sikre sine egne verdier. De går ikke inn med penger i TIL, for det har ikke kommunen, men Alfheim blir "gitt bort" etter å ha blitt kjøpt for nesten 14 mill. Skal nevnes at kommunen har garantert for 48 millioner kroner i TIL så hadde de ikke gjort det hadde de blitt skyldige 48 millioner kroner... Men allikevel, TIL driver som et økonomisk helvete. Skylder massevis av penger, men nekter å selge sine beste spillere som de får bud på. Helt utrolig hvis de får lisens uten å endre seg massivt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 25. November 2009 Del Skrevet 25. November 2009 Denne kommunale reddingen av tippeligalag er på grensen til kriminell, spør du meg. Problemet her er vel at politikerne er feige (som vanlig) og ikke tør å ta upopulære beslutninger. Når det er sagt er det lenge til neste valg, så å ikke gi penger til FFK, Start, TIL osv betyr nødvendigvis ikke mindre lokal makt ved neste valg, bare noen uker/måneder med hets i lokalavisen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sdk 64 Del Skrevet 25. November 2009 Del Skrevet 25. November 2009 Nå var vel Bærum Kommune og Odd "The Man" Reinsfeld inne i bilde med Stabæk både om ting og tang på Nadderud og ved Telenor Arena hvorav spesiellt tomten. Ikke direkte redningspakker, men Stabæk eller Ulrichsen har betalt noe sørlig for vår flotte tomt.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 25. November 2009 Del Skrevet 25. November 2009 Nå var vel Bærum Kommune og Odd "The Man" Reinsfeld inne i bilde med Stabæk både om ting og tang på Nadderud og ved Telenor Arena hvorav spesiellt tomten. Ikke direkte redningspakker, men Stabæk eller Ulrichsen har betalt noe sørlig for vår flotte tomt.. Misforstå meg rett. Jeg synes at kommuner nærmest plikter å legge forholdene til rette for fotballklubber, gitt den reklamen et godt fotballag kan gi byen/tettstedet, f.eks i form av å tilby tomter etc. Men å gå inn med lån og penger synes jeg er på kanten av hva en kommune bør gjøre Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 26. November 2009 Del Skrevet 26. November 2009 Nå var vel Bærum Kommune og Odd "The Man" Reinsfeld inne i bilde med Stabæk både om ting og tang på Nadderud og ved Telenor Arena hvorav spesiellt tomten. Ikke direkte redningspakker, men Stabæk eller Ulrichsen har betalt noe sørlig for vår flotte tomt.. Misforstå meg rett. Jeg synes at kommuner nærmest plikter å legge forholdene til rette for fotballklubber, gitt den reklamen et godt fotballag kan gi byen/tettstedet, f.eks i form av å tilby tomter etc. Men å gå inn med lån og penger synes jeg er på kanten av hva en kommune bør gjøre Selv i et år uten lokalvalg, blir det vel litt rart om kommunene skal redde de lokale fotballagene. Særlig nå når det har vært såpass mye mediadekning om nedleggelse av 110 småskoler på grunn av generell trang kommuneøkonomi. Kan forsåvidt skjønne at noen vil reagere på prioriteringen da. Innser at dette ikke nødvendigvis gjelder de samme kommunene, men generelt er det i disse tider mange kommuner som sliter med økonomien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 26. November 2009 Del Skrevet 26. November 2009 Nå var vel Bærum Kommune og Odd "The Man" Reinsfeld inne i bilde med Stabæk både om ting og tang på Nadderud og ved Telenor Arena hvorav spesiellt tomten. Ikke direkte redningspakker, men Stabæk eller Ulrichsen har betalt noe sørlig for vår flotte tomt.. Men hos oss bidro aldri kommunen med en krone. Det de gjorde var å sørge for at Fornebu Boligspar ga oss tomten gratis pluss en del cash, mot at FB fikk bygge mer andre steder på Fornebu. (Odd R i HoF?) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 27. November 2009 Del Skrevet 27. November 2009 Nå var vel Bærum Kommune og Odd "The Man" Reinsfeld inne i bilde med Stabæk både om ting og tang på Nadderud og ved Telenor Arena hvorav spesiellt tomten. Ikke direkte redningspakker, men Stabæk eller Ulrichsen har betalt noe sørlig for vår flotte tomt.. Misforstå meg rett. Jeg synes at kommuner nærmest plikter å legge forholdene til rette for fotballklubber, gitt den reklamen et godt fotballag kan gi byen/tettstedet, f.eks i form av å tilby tomter etc. Men å gå inn med lån og penger synes jeg er på kanten av hva en kommune bør gjøre Støttes! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hantro76 316 Del Skrevet 2. Desember 2009 Del Skrevet 2. Desember 2009 Angående treningskamper i vinter: Det er vel nå vi virkelig kan dra ekstra fordel av å spille inne i Telenor Arena. Registrerer at det foreløpig er satt opp 5 treningskamper i vinter mot forholdsvis attraktive motstandere og at alle spilles i hangaren. Regner med at inntektene fra disse kampene tilfaller oss og null til motstander? I så fall kan man sette opp ett interessant regnestykke. Jeg mener det kan være realistisk med ett gjennomsnitt på 3000 tilskuere på disse kampene. Gøteborg kampen i fjor trakk vel noe over 4000. Det var riktignok første kamp i TA men med tanke på at hangaren nå står helt ferdig og ikke minst at Veigar er tilbake burde ikke interessen være så mye mindre. Vet ikke hva billettprisen vil være men 150kr er kanskje ikke så galt tippet. I såfall snakker vi om 3000 * 150kr = 450.000kr pr kamp. Med 5 kamper kommer man da opp i totalt 2.250.000kr for disse treningskampene. Nå skal vi vel betale vår kjære "onkel" noe kroner for leie av hangaren fra 1. Januar. Vi burde likevel sitte igjen med ett pent overskudd. Dette er helt sikkert ikke med i noe budsjett men om dette skulle bli virkelighet har man jo plutselig noen ekstra ressurser tilgjenngelig. Man kan vel lønne en brukbar spiller til 2mill i året. Mulig jeg er i drømmeland her så arrester meg gjerne om jeg er helt på jordet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 2. Desember 2009 Del Skrevet 2. Desember 2009 Angående treningskamper i vinter:Det er vel nå vi virkelig kan dra ekstra fordel av å spille inne i Telenor Arena. Registrerer at det foreløpig er satt opp 5 treningskamper i vinter mot forholdsvis attraktive motstandere og at alle spilles i hangaren. Regner med at inntektene fra disse kampene tilfaller oss og null til motstander? I så fall kan man sette opp ett interessant regnestykke. Jeg mener det kan være realistisk med ett gjennomsnitt på 3000 tilskuere på disse kampene. Gøteborg kampen i fjor trakk vel noe over 4000. Det var riktignok første kamp i TA men med tanke på at hangaren nå står helt ferdig og ikke minst at Veigar er tilbake burde ikke interessen være så mye mindre. Vet ikke hva billettprisen vil være men 150kr er kanskje ikke så galt tippet. I såfall snakker vi om 3000 * 150kr = 450.000kr pr kamp. Med 5 kamper kommer man da opp i totalt 2.250.000kr for disse treningskampene. Nå skal vi vel betale vår kjære "onkel" noe kroner for leie av hangaren fra 1. Januar. Vi burde likevel sitte igjen med ett pent overskudd. Dette er helt sikkert ikke med i noe budsjett men om dette skulle bli virkelighet har man jo plutselig noen ekstra ressurser tilgjenngelig. Man kan vel lønne en brukbar spiller til 2mill i året. Mulig jeg er i drømmeland her så arrester meg gjerne om jeg er helt på jordet. Synes både pris og tilskuerantall er høyt, i tillegg til at du bagatelliserer utgiftene mer enn det nok er grunnlag for. Det som er mer interessant er at vi får treningskamper under gode forhold uten å dra til syden. Så kan man velge å enten se det som at vi får billigere trening (slipper store reiseutgifter) eller bedre trening (i forhold til å skulle spille i fem minusgrader på tilnærmet frossent underlag). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 2. Desember 2009 Del Skrevet 2. Desember 2009 Summasummarum er vel at dette bare er et megapluss for stabæk uansett, både nå og i fremtiden. Klarer man å tjene 100 000 på å spille treningskamper hjemme har man jo tjent mer penger enn man gjorde på nadderud. Dette blir bra! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 2. Desember 2009 Del Skrevet 2. Desember 2009 Tviler på at Stabæk tør å kreve 150 spenn for en treningskamp. Den bør nok ligge på 50-100 kroner. Håper de verdsetter sesongkortinnehavnerne og gir oss gratis inngang på treningskampene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 3. Desember 2009 Del Skrevet 3. Desember 2009 Personlig så synes jeg ikke man trenger å få gratis inngang selv om man har sesongkort. Man kan for eksempel betale 50,- noe som er relativt lite, men samtidig et viktig bidrag til en ellers anstrengt økonomi. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 3. Desember 2009 Del Skrevet 3. Desember 2009 For medlemmer i SS burde ikke treningskampene koste mer enn 50 kroner. Det har, hvis ikke jeg husker feil blitt sagt ifra til SF at vi mener. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 3. Desember 2009 Del Skrevet 3. Desember 2009 At det skal være gratis å se kamper som ikke er en del av sesongkortavtalen er uhørt. Uansett om det er SS eller andre sesongkortinnehavere. 50-100,- synes å være en fornuftig pris for treningskamper, avhengig av plassering. Gitt den økonomiske hengemyra klubben er i, samt at visse mennesker har bladd opp for å holde hjulene i gang, så synes jeg det er selvsagt at vi betaler for moroa. SS burde sågar velge ut minst en match som det virkelig mobiliseres til. Jeg foreslår stabæk-moss og stabæk-vif. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 3. Desember 2009 Del Skrevet 3. Desember 2009 At det skal være gratis å se kamper som ikke er en del av sesongkortavtalen er uhørt. Uansett om det er SS eller andre sesongkortinnehavere. 50-100,- synes å være en fornuftig pris for treningskamper, avhengig av plassering. Gitt den økonomiske hengemyra klubben er i, samt at visse mennesker har bladd opp for å holde hjulene i gang, så synes jeg det er selvsagt at vi betaler for moroa. SS burde sågar velge ut minst en match som det virkelig mobiliseres til. Jeg foreslår stabæk-moss og stabæk-vif. Du kan selvsagt få foreslå det, men tror det er tvilsomt om man greier å mobilisere mot et lag som Moss (da må man i såfall bruke Veigar for alt man har). Er bortreist under den kampen, så får den uansett ikke med meg annet enn på nett? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 3. Desember 2009 Del Skrevet 3. Desember 2009 Synes både pris og tilskuerantall er høyt, i tillegg til at du bagatelliserer utgiftene mer enn det nok er grunnlag for. Det som er mer interessant er at vi får treningskamper under gode forhold uten å dra til syden. Så kan man velge å enten se det som at vi får billigere trening (slipper store reiseutgifter) eller bedre trening (i forhold til å skulle spille i fem minusgrader på tilnærmet frossent underlag). Jeg er enig der, men om vi tjener litt på kiosksalg så kan det delvis oppveie lavere inngangspris. Noen som kjenner til avtalen der? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 4. Desember 2009 Del Skrevet 4. Desember 2009 Tror ikke klubben tjener noe på kiosksalg. Det er vel bare partysvensker fra ISS som står der? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PontusFan 51 Del Skrevet 4. Desember 2009 Del Skrevet 4. Desember 2009 Tror ikke klubben tjener noe på kiosksalg. Det er vel bare partysvensker fra ISS som står der? og foreldrene fra junioravdeling, har stått der mange ganger med disse partysvenskene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Villpuma 31 Del Skrevet 4. Desember 2009 (endret) Del Skrevet 4. Desember 2009 (endret) Virker som om Stabæk generelt ikke har fått med seg verdien kiosksalg og arenasalg kan medføre... Endret 4. Desember 2009 av Villpuma Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå