mbh 8 097 Del Skrevet 18. Oktober 2011 Del Skrevet 18. Oktober 2011 For noe dritt: Her har klubben gjort seg bort. Liten tvil om det, og veldig pinlig at så mange forsøker å få galt til å bli rett. Det skjer ikke, selv om ikke alle fakta er på bordet, og man ikke er dømt før man er dømt, og ditt og datt. Det er nok som minner om Lyn for tiden, om ikke også Morgan Andersen skal være forbilde for hvordan vi skal drive klubben. For noe dritt!!! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 18. Oktober 2011 Del Skrevet 18. Oktober 2011 Denne saken definitivt moralsk tvilsom (noe medieinteressen underbygger). Om det er innenfor lovverket vil tiden vise. Nå må klubben rydde opp! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 19. Oktober 2011 Del Skrevet 19. Oktober 2011 gjeeesp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Nancy tar saken til UEFA. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Nancy tar saken til UEFA. Den franske toppklubben har varslet at den vil forfølge saken og gå til Uefa om den ikke får pengene, den mener å ha krav på. - Da går vi til Uefa. Det er to europeiske klubber som er i konflikt. Da får Uefa avgjøre, sier klubbdirektør Nickolas Holveck til VG. Yey, mer suppe! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Nancy tar saken til UEFA. Den franske toppklubben har varslet at den vil forfølge saken og gå til Uefa om den ikke får pengene, den mener å ha krav på. - Da går vi til Uefa. Det er to europeiske klubber som er i konflikt. Da får Uefa avgjøre, sier klubbdirektør Nickolas Holveck til VG. Yey, mer suppe! Det er vel i og for seg greit. Vi hadde vel gjort det samme basert på det som er av informasjon (fakta eller ei). Desverre tror jeg nok Platinis sterke bånd til klubben kan bli utslagsgivende i en slik sak. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Nancy tar saken til UEFA. Dette er vel gammel suppe, jmf det forrige intervjuet der de sa de ville ta saken videre dersom opplysningene til TV2 skulle vise seg å stemme. Forøvrig har Ingo en 2-siders artikkel i Dagbladet i dag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marco 98 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Nancy tar saken til UEFA. Dette er vel gammel suppe, jmf det forrige intervjuet der de sa de ville ta saken videre dersom opplysningene til TV2 skulle vise seg å stemme. Forøvrig har Ingo en 2-siders artikkel i Dagbladet i dag Gammel suppe som lukter og smaker vondere og vondere for hver eneste opplysning som kommer (selv om den fortsatt stort sett kommer fra media...). 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 yakk. virker litt som om man graver sin egen grav, uansett hva man gjör naa. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 I "worst case" så kan vi ende opp med å skylde Nancy 2 mill. I en allerede anstrengt økonomi, hvor krise er dette? Synes Stabæk har gjort en bra jobb med å sette tæring etter næring i sommer/høst, og jeg er opitmist for fremtiden. Om noen år er det Stabæk og ikke Strømsgodset som er kjent for unge talentfulle spillere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Hvordan i huleste vi skulle kunne ende opp med å skylde Nancy 2 mill har jeg vanskelig for å skjønne. Hvis det eneste alternative budet var 3,5 mill fra RBK fordelt over en lang tidsperiode med masse catches, må det da være dette man i så tilfelle forholder seg til? Eller går man automatisk ut fra at hele opsjonen på Stengel egentlig var betaling for Veigar, og dermed en scam? Og i så tilfelle vil vel konsekvensene være langt verre enn å skylde Nancy penger.. Nå tror jeg ingen av delene kommer til å skje, men skulle man komme til et beløp på 2 mill skulle jeg like å se et regnestykke som forsvarer det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Hvordan i huleste vi skulle kunne ende opp med å skylde Nancy 2 mill har jeg vanskelig for å skjønne. Hvis det eneste alternative budet var 3,5 mill fra RBK fordelt over en lang tidsperiode med masse catches, må det da være dette man i så tilfelle forholder seg til? Eller går man automatisk ut fra at hele opsjonen på Stengel egentlig var betaling for Veigar, og dermed en scam? Og i så tilfelle vil vel konsekvensene være langt verre enn å skylde Nancy penger.. Nå tror jeg ingen av delene kommer til å skje, men skulle man komme til et beløp på 2 mill skulle jeg like å se et regnestykke som forsvarer det.. Ikke heng deg opp i beløpet, det var mer eller mindre tatt ut av luften. Det var egentlig mer konsekvensene av en evt betaling (som ligger mellom 0kr og 2 mill) som jeg lurte på. Hvor trangt er det økonomisk, kan dette velte lasset? Hvis innsamlings aksjonen reddet oss (1,6mill), så har vi ikke så mye å tære på. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Sant nok. Tror neppe dette får noen konsekvenser uansett, med unntak av en kraftig moralsk skrape. Men, man vet jo aldri.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nøtte 108 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Del Skrevet 20. Oktober 2011 Hvordan i huleste vi skulle kunne ende opp med å skylde Nancy 2 mill har jeg vanskelig for å skjønne. Hvis det eneste alternative budet var 3,5 mill fra RBK fordelt over en lang tidsperiode med masse catches, må det da være dette man i så tilfelle forholder seg til? Eller går man automatisk ut fra at hele opsjonen på Stengel egentlig var betaling for Veigar, og dermed en scam? Og i så tilfelle vil vel konsekvensene være langt verre enn å skylde Nancy penger.. Nå tror jeg ingen av delene kommer til å skje, men skulle man komme til et beløp på 2 mill skulle jeg like å se et regnestykke som forsvarer det.. Budet fra RBK har aldri vært så høyt som 3,5 mill 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Godt å bli kvitt JJ-utgiften Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluey 37 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Å skrive under for RBK ga trolig Jönsson lønn fra Trondheim allerede i 2010, for tallene i skattelistene viser at Jönsson tjente solide 5 660 891 kroner i 2010. Dette gjør Jönsson til den best betalte av alle trenerne som var involvert i eliteserien i 2010. Fra Aftenposten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fredfred 4 Del Skrevet 21. Oktober 2011 (endret) Del Skrevet 21. Oktober 2011 (endret) Jeg hørte på Radio Norge i går at Ingo var irritert på RBK og at RN hadde et intervju med han, men jeg rakk ikke å få meg meg samtalen, noen som fikk det med seg? Endret 21. Oktober 2011 av fredfred Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Og fortsatt synes folk det var rart vi reagerte på at judas ble sittende ut sesongen i fjor? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Å skrive under for RBK ga trolig Jönsson lønn fra Trondheim allerede i 2010, for tallene i skattelistene viser at Jönsson tjente solide 5 660 891 kroner i 2010. Dette gjør Jönsson til den best betalte av alle trenerne som var involvert i eliteserien i 2010. Fra Aftenposten Det er imponerende hvis man klarer å ha høyere inntekt enn Tom Nordlie. Men han var kanskje ikke trener i 2010? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Heinz 45 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Jeg hørte på Radio Norge i går at Ingo var irritert på RBK og at RN hadde et intervju med han, men jeg rakk ikke å få meg meg samtalen, noen som fikk det med seg? Ingo var forbannet og skuffet over at RævBK "lekket" informasjon anonymt til pressen med hensikt å sverte en konkurrerende klubb. Han sa ikke så mye, da han presiserte at han ikke ville synke til RævBKs nivå... Ellers sa han at klubben hadde solgt VPG for en nær dobling av prisen man hadde kjøpt han for 2 år tidligere og til sammenlikning hadde man solgt HH, en 26 år gammel norsk lanslagsspiller for 3 mill, så han følte at prisen var i og for seg grei. Man hadde også solgt en opsjon på HS som også er lov i henhold til lovverket. OG han gledet seg veldig til kamp og var stolt over alt det frivillige arbeidet som var gjort for å samle Bærum mot asfaltering! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 21. Oktober 2011 (endret) Del Skrevet 21. Oktober 2011 (endret) Erik Loe utdyper på stabak.no (...)Så til det jeg innledet med. Sammenhengen. Her er rekkefølgen, etter at vi avviste første budet på Veigar i juni: I siste halvdel av juli tilbyr Vålerenga å kjøpe Veigar Pall Gunnarson, med forbehold om spillerens aksept, tilbyr en opsjonsavtale på Herman Stengel, og tilbyr Stabæk Fotball å leie en spiller, med forbehold om spillerens aksept. (Påtalenemnda har fått all dokumentasjon knyttet til tilbudene, deres uavhengighet, og endelige innhold. ) Alle 3 avtalene ble akseptert per e-post samme kveld, etter forhandlinger. Men Veigars aksept gjensto. Situasjonen var etter dette at det var inngått 3 avtaler mellom VIF og Stabæk. 1. Salg av Veigar Pall Gunnarson, med forbehold om pasering av medisinsk test, og at VIF, blir enige med Veigar om hans personlige betingelser. 2. Opsjonsavtale på Herman Stengel som er bindende mellom partene. 3. Leieavtale vedrørende en annen spiller med forbehold om spillerens aksept. 4 dager senere ble det avholdt et møte på Telenor Arena mellom Veigar Pall Gunnarson og styreleder i Stabæk Fotball AS, Lars Holter- Sørensen. Bakgrunnen for møtet var at Stabæk Fotball, gjennom salget av Henning Hauger og opsjonsavtalen vedrørende Herman Stengel, hadde større økonomisk handlefrihet. Veigar ble derfor informert om at han fritt kunne velge mellom følgende alternativer: 1. Fastholde sin kontrakt med Stabæk. 2. Signere avtale med Rosenborg. 3. Signere avtale med VIF. Veigar har bekreftet innholdet i dette møtet til påtalenemnda. Valget var hans. Men vi ønsket at han skulle bestemme seg raskt. 3 dager senere mottar vi henvendelse fra Rosenborg på Veigar Pall Gunnarson og Johan Anderson. Veigar har på det tidspunkt ikke bestemt seg for hvor han vil spille. Rosenborg ble informert, per telefon, om at det allerede forelå et bud fra VIF på Veigar Paal Gunnarsson, samt at Stabæk Fotball hadde ingått en bindende opsjonsavtale med VIF, knyttet til spilleren Herman Stengel. Budet på de to spillerne er separat, skriftlig, og dokumentert overfor påtalenemnda. Johan opplyser til Inge Andre senere samme dag at han ikke vil til Rosenborg, men bli i Stabæk ut sesongen. 29.juli 2011 signererVeigar kontrakt med VIF. Dette valget ble fattet av Veigar selv. Ene og alene. Noen ord om opsjonsavtalen. Vi har sett Norges største talent i årsklassen forsvinne uten å sitte igjen med noe som helst, og syntes ikke det var noe særlig. (Lyn har mye mer av fortjenesten for at Mats Dæhli er der han er enn vi i Stabæk, men opplevelsen satt en støkk i oss). Herman er et uvanlig talent, og står på blokka til klubbene i Europa. Også Nancy, for øvrig. Herman er et uvanlig talent. Å sikre seg inn mot talentene tidlig, blir mer og mer vanlig. Avtalen sikrer Vålerenga en fordelsposisjon, og oss en viss økonomi. Som vi trengte. Bra for oss. Herman står fortsatt fritt, men ikke vi. Vi må orientere Vålerenga om eventuell interesse. Bra for dem.(...) *** Om dette er den fulle og hele sannheten er Stabæk 100% frikjent i mine øyne. Og jeg med flere, har tatt grundig feil. Men jeg synes det er merkelig at disse tingene først kom fram nå. Intervjuene med IAO og Erik Loe på TV2 Sporten ga god grunn til å tvile på avtalene. Endret 21. Oktober 2011 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Erik Loe utdyper på stabak.no Spennende. Hvordan tar media (les TV2) dette videre? Og hvorfor tok det så lang tid før Loe kom med denne versjonen i media? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 21. Oktober 2011 (endret) Del Skrevet 21. Oktober 2011 (endret) Erik Loe utdyper på stabak.no Spennende. Hvordan tar media (les TV2) dette videre? Og hvorfor tok det så lang tid før Loe kom med denne versjonen i media? Tips sendt TV2 pr epost. Om de ikke lager en sak på dette ila kvelden er det meget slett arbeid de driver med der Edit 2: TV2 tar saken Edit 1: Tips også sendt Dagbla v/Pedersen som igjen har slengt med leppa i dagens papirutgave Endret 21. Oktober 2011 av Håvard Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSeier 83 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Men plass til saken på forsiden eller på sportsforiden hadde tv2 ikke. Nærmest gjemt den bort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 TV2 har vært så elskverdig at de har listet opp hva våre gutter tjente i fjor.. Som vanlig blander de to saker og konkluderer med at de høye lønnsutgiftene i fjor er skylden i at kunstgresset kanskje må selges senere i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mongokjell 31 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 TV2 har vært så elskverdig at de har listet opp hva våre gutter tjente i fjor.. Som vanlig blander de to saker og konkluderer med at de høye lønnsutgiftene i fjor er skylden i at kunstgresset kanskje må selges senere i år. I tillegg vet de ikke forskjell på Johan og Palmi.. (se litt nøyere på bildet av "Palmi" helt til høyre). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Vel, så enkelt er regnestykket. Dette er etterdønningene av seriegullet i 2008. Det hadde ikke vært noe problem om vi hadde fått solgt noen av disse spillerne for en skikkelig slump penger, men sånn som jjj håndterte stb i 2010 var det en umulighet. Tross en sterk tropp var prestasjonene svake. Sånn sett er antagelig jjj den største enkeltfaktoren til at vi kom opp i tidenes krise. jjj tjente fett, leverte dritt så få spillere ble aktuelle for videresalg. Kanskje kostet dette oss 10-15 mill i tillegg til overbetalingen av jjj? Dette er også pengene stb manglet for å sikre seg muligheten til å overta driften av TA. 2012: The new beginning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 967 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Holy Crap! Skjelvik har faen meg lønn på nesten 600K - En spiller som aldri har vært i nærheten av god nok for laget. Det er SINNSYKT!!!!! Ikke rart vi sliter med økonomien! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Det skumle med skattelister, er at de ikke viser et korrekt bilde. Ingen av oss kan vite hvor mye som kommer fra Stabæk, og hvor mye som kommer fra andre ting, f.eks. profitt ved aksjer/fond. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Del Skrevet 21. Oktober 2011 Skattelistene viser hvilken lønnsinntekt folk har. Ikke hvilke kapitalinntekter/kostnader folk har. Skattelistene viser personinntekten (pensjonsgivende inntekt, som er grunnlaget for beregning av trygdeavgiften og eventuell toppskatt) til en ordinær lønnsmottaker. Profitt ved aksjer/fond kommer altså ikke med. Eks: 2009 Kjell Inge Røkke Født: 1958 Inntekt: 0 Formue: 8.106.905.805 Skatt: 89.547.708 Skattekommune: Oslo Bosted: 1392 Vettre Comprende? Fullstendig feil, Alz! Skattelistene viser folks nettoinntekt eller alminnelige inntekt om du vil. Den inntekten du betaler 28% av. Inntekt etter alle fradrag. Inntekt som også inkludererer eventuelle kapitalinntekter. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå