Gå til innhold

Anbefalte innlegg


Om det er et mål og ikke noe vi er avhengige av kan vi sette det enda høyere også. Så lenge det ikke inngår i budsjettet. Høye mål er jo hva denne klubben er bygget på! Jeg har foreløpig overbevist 2 om at de skal kjøpe seg kampbilett på hovis til Sogndalkampen og har noen flere på gli. Og en som skal fikse seg sessongkort med oss ved neste lønnsutbetaling. Spre det blaa budskap så knuser vi målet Ingo nevner!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.dagbladet.no/2014/03/25/sport/tippeligaen/fotball/odd/lillestrom/32462954/

Det er gått ut 1.600 sesongkort ca pr i dag - da er sponsorer og frikort tatt med. Målet var 2014, så vi nærmer oss. Antall solgte er forlengst passert tusen, men vi trenger en skikkelig god uke denne uka og en seier mot Sogndal for å nå målet vårt. Men husk: Det er satt HØYT, slik det høver seg i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er egentlig ikke så komplisert. For en økonom vil vinningsoptimal mengde være viktigst. For fotballedere bør vinningsoptimal mengde sett i sammenheng med et sterkt ønsker om å maksimere stemningen/fylle tribunene være styrende. Senker vi prisene på sesongkort og man deretter opplever en økning i antall tilskuere så vil også kioskpriser og andre kampdagsinntekter øke tilsvarende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke bare kampdagsinntekter. En klubb med mange tilskuere vil også være mer attraktiv for sponsorene, tv-kamper osv. Å sette rett billettpris ut fra et økonomisk perspektiv er en meget krevende øvelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er egentlig ikke så komplisert. For en økonom vil vinningsoptimal mengde være viktigst. For fotballedere bør vinningsoptimal mengde sett i sammenheng med et sterkt ønsker om å maksimere stemningen/fylle tribunene være styrende. Senker vi prisene på sesongkort og man deretter opplever en økning i antall tilskuere så vil også kioskpriser og andre kampdagsinntekter øke tilsvarende.

Det er ikke komplisert i det hele tatt - det understrekes av at Odds fotballedere har forstått det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi sendte ut en mail til 400 som var medlem i 2011, men ikke de siste 2 årene. Det hadde jo vært fint å få tilbake noen av de.

 

Jeg fikk mail selv om jeg var medlem i fjor og det er stund siden jeg kjøpte medlemskort i år. litt rart og få en mail der de sier at de "ser jeg ikke har vært medlem på et par år", kanskje de bør oppdatere listene sine litt :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er egentlig ikke så komplisert. For en økonom vil vinningsoptimal mengde være viktigst. For fotballedere bør vinningsoptimal mengde sett i sammenheng med et sterkt ønsker om å maksimere stemningen/fylle tribunene være styrende. Senker vi prisene på sesongkort og man deretter opplever en økning i antall tilskuere så vil også kioskpriser og andre kampdagsinntekter øke tilsvarende.

Ja.

 

Erfaringene fra Tyskland og Danmark er entydige. Reduserer du prisene, da får du flere tilskuere. Marginaltilskuerne og de med dårlig råd vil da gå på kamp. I Tyskland setter de en ære i at arbeidsledige skal ha mulighet for å gå på kamp. I Danmark har mange klubber opplevd stor fremgang i tilskuertallene, fordi de satte ned prisene. 10-15% reduksjon i priser på sesongkort i Stabæk vil bety mye større interesse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klubben reduserte jo prisene i fjor; hva ble resultatet av det? dvs, hvor mange flere sesongkort ble kjøpt?

Kan uansett ikke sammenlignes. I fjor hadde vi et lag som var spådd en moderat sesong i Adecco. Et lag strippet for profiler. Restene av et lag som ble voldtatt av de andre lagene stort sett hele sesongen i forveien, med tidenes klareste nedrykk som resultat. Alt dette pakket inn i konstant ekstrem negativ omtale er ikke et likt utgangspunkt som noen annen sesong i manns minne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nedgang ble det, og det ville det blitt uansett. Men jeg tror lavere priser sørget for at nedgangen ble mindre enn den ville blitt ellers. Verdt å merke seg at vi passerte 2000 tilskuere på alle hjemmekamper i fjor - det er nok i stor grad takket være senkede sesongkortpriser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Tyskland setter de en ære i at arbeidsledige skal ha mulighet for å gå på kamp.

 

ikke bare arbeidsledige som får rabatt.

både barn, elever/studenter (til en viss alder), handikappede, pensjonister og de som lever på minstelønn/statslig støtte får rabatterte sesongkort. i tillegg tilbyr de fleste klubbene skikkelige rullestolplasser hvor rullestolbrukeren betaler en liten sum mens ledsageren får gratis adgang. og noen ytterst få klubber har egne plasser til de som er blinde (dvs. en plass hvor de kan føle/få med seg stemningen mens en seende person forklarer hva som skjer på banen).

 

personlig synes jet at rimeligere billetter er et skritt i riktig retning.

men det trengs litt mer for å gjøre norsk fotball spennendere:

supporterkvelder hvor spillerne møter opp, (sommer)fester som blir arrangert i regi av både klubben og supporterklubben som tilbyr noe til både barn (lek, maling av flagg, fotball-quiz, eventyr-løp) og voksne (ølsalg, høy musikk, t.o.m. konsert med et band som spiller klubbens fotballsanger), 1-2 kule borteturer pr. sesong, ordentlig kick-off-fest og sesongavslutnings-fest.

ølsalg på stadion ville hjulpet MYE men det får vi vel aldri til i norge.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vi sendte ut en mail til 400 som var medlem i 2011, men ikke de siste 2 årene. Det hadde jo vært fint å få tilbake noen av de.

 

Jeg fikk mail selv om jeg var medlem i fjor og det er stund siden jeg kjøpte medlemskort i år. litt rart og få en mail der de sier at de "ser jeg ikke har vært medlem på et par år", kanskje de bør oppdatere listene sine litt :)

 

 

Databasen vår er faktisk ganske bra oppdatert selv om vi ikke har oversikt over alle som flytter.

Denne eposten gikk ut til alle registrerte e-poster hvor det ikke har vært registrert medlemskap i 2012 eller 2013.

Det var vel ikke knyttet noe navn til e-posten og da kan noen som har vært medlemmer alle de siste årene likevel ha fått denne e-posten.

Grunnen er at det er registret noen medlemmer med samme epost adresse.

I ditt tilfelle ser det ut som du har meldt inn en annen person i 2011 som har blitt registrert med din epost. Denne damen / jenta har ikke vært medlem i 2012 eller 2013.

Derfor ble denne mailen sent til din epost selv om du har betalt og vært medlem i alle år :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Vi sendte ut en mail til 400 som var medlem i 2011, men ikke de siste 2 årene. Det hadde jo vært fint å få tilbake noen av de.

 

Jeg fikk mail selv om jeg var medlem i fjor og det er stund siden jeg kjøpte medlemskort i år. litt rart og få en mail der de sier at de "ser jeg ikke har vært medlem på et par år", kanskje de bør oppdatere listene sine litt :)

 

 

Databasen vår er faktisk ganske bra oppdatert selv om vi ikke har oversikt over alle som flytter.

Denne eposten gikk ut til alle registrerte e-poster hvor det ikke har vært registrert medlemskap i 2012 eller 2013.

Det var vel ikke knyttet noe navn til e-posten og da kan noen som har vært medlemmer alle de siste årene likevel ha fått denne e-posten.

Grunnen er at det er registret noen medlemmer med samme epost adresse.

I ditt tilfelle ser det ut som du har meldt inn en annen person i 2011 som har blitt registrert med din epost. Denne damen / jenta har ikke vært medlem i 2012 eller 2013.

Derfor ble denne mailen sent til din epost selv om du har betalt og vært medlem i alle år :)

 

 

Det er nok riktig, jeg ga en julegave til en venninne et år :) Hadde helt glemt det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:D Skulle kjøpe 2 stk biletter til søndagens kamp og dro til butikken. Jeg er så lite oppdatert at jeg trodde den lå borte ved Kiwi.... men fant raskt ut at den lå inne på stadion. Ble så positivt overasket over den hyggelige stemningen der inne og ikke minst blide og service innstillte damen som stod der at jeg endte opp med 3 stk sesongkort. Kan nok ikke regnes inn som en god økonomisk investering mhp antalll kamper jeg får med meg i år, men alt kan som sagt ikke måles i penger! Likte også ideen om at man jobber med løsning der man kan tanke podens kort med "godteri penger" som kan brukes i kiosken, da jeg svært sjelden har kontanter i lomme boken.... Det er første gang jeg har opplevd å få ferdig trykket sesong kort i hånden to minutter etter at jeg hadde betalt og dermed slipper å hente dette "senere" BRA!

Nå kjører vi!

 

Nydelig historie!

 

Fortjener en annen overskrift enn "Økonomi Og Annet Faenskap".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.stabaksesongkort.no/ viser at det er solgt 1781 sesongkort nå, men det er vel ikke helt oppdatert i henhold til hva Lars Hjorth har sagt til budstikka og annet? Siden burde jo vært holdt mer oppdatert nå som det nærmer seg oppløpssiden!

Den grønne streken var lenger i går..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...