Hantro76 316 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Fortsatt i gul sone: http://www.fotball.no/Documents/Bilder/NFF/2015/NFF-nyheter/Klubblisens%20mediapresentasjon%201h2015.pdf Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Dette var før vi solgte Dio. Håper virkelig vi er i grønn sone når status for 31.12.2015 offentliggjøres. Om ikke annet så i hvert fall for en stund... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 563 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Ellers interessant at både Rosenborg og Molde (også) er i gul sone. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Ellers interessant at både Rosenborg og Molde (også) er i gul sone.Men Best av alt er at Brann er i Rød sone 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Men Best av alt er at Brann er i Rød sone Jepp. Og da må vel NFF godkjenne alle nye spillere? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 22. Oktober 2015 (endret) Del Skrevet 22. Oktober 2015 (endret) Grønn sone neste år? http://touch.budstikka.no/sport/fotball/stabak-fotball/derfor-kan-stabak-smile-av-okonomien/s/5-55-176770 Endret 22. Oktober 2015 av Tom Bruaset Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Grønn sone neste år?http://touch.budstikka.no/sport/fotball/stabak-fotball/derfor-kan-stabak-smile-av-okonomien/s/5-55-176770 Når var cut off for NFF sin vurdering? Det burde vel strengt tatt sett bedre ut allerede med alle Dio millionene hvis cut off ikke var før salget . Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Når var cut off for NFF sin vurdering? Det burde vel strengt tatt sett bedre ut allerede med alle Dio millionene hvis cut off ikke var før salget . 30. juni. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Del Skrevet 22. Oktober 2015 Når var cut off for NFF sin vurdering? Det burde vel strengt tatt sett bedre ut allerede med alle Dio millionene hvis cut off ikke var før salget . 30. juni. Veldig bra da lover det godt for neste rapport Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 23. Oktober 2015 Del Skrevet 23. Oktober 2015 Har ikke med Stabæk å gjøre men mer Faenskap. Dette har mye med viktigheten av det viktigste spørsmålet/problemet i HELE vår region i nåtid og i framtid! Ber alle instendig på mine knær om å signere på underskriftskampanjen for å bevare Bærum sykehus og løsrive det fra fusjonen med vestre Viken på linken under. http://bevarbaerumsykehus.no/ Ps: beklager at jeg bruker denne kanalen, men det er en så viktig sak at det er verd å bruke alle de kanalene som man kan nå ut til folket på. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 24. Oktober 2015 Del Skrevet 24. Oktober 2015 "Bevare"? Er det planer om å legge det ned? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 24. Oktober 2015 Del Skrevet 24. Oktober 2015 "Bevare"? Er det planer om å legge det ned? Om det fortsetter i det sporet vestre Viken ønsker så legges det helt ned, nå legges det gradvis ned for hvert budsjett! Alt skal evt flyttes til nytt sykehus i Drammen, noe som bør være helt imot alle som sokner til sykehuset da vi bør sammarbeide med Oslo sykehusene som tidligere. Og ha tilbake de nødvendige fagmiljøene som tidligere 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 24. Oktober 2015 Del Skrevet 24. Oktober 2015 Hull vant 2-0 og ligger på 2. Plass. Det må da være godt nytt :-) 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 845 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Oktober 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Oktober 2015 "Bevare"? Er det planer om å legge det ned?Om det fortsetter i det sporet vestre Viken ønsker så legges det helt ned, nå legges det gradvis ned for hvert budsjett! Alt skal evt flyttes til nytt sykehus i Drammen, noe som bør være helt imot alle som sokner til sykehuset da vi bør sammarbeide med Oslo sykehusene som tidligere. Og ha tilbake de nødvendige fagmiljøene som tidligere La dette sykehuset være, dette hører virkelig ikke hjemme her - uansett hvor viktig noen måtte mene saken er. Politikk, flyktninger, nød, drap, vold, skatt, fordeling av goder, kriser osv er selvsagt viktig, men fotball og vårt forum må og skal være en frisone fra verden for øvrig. Pliiiis! 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Det er ca 7 millioner i forskjell fra 2-4 plassen i utbetaling etter endt sesong! Her er det bare å brette opp og fighte til siste slutt! Blir nesten som å spille om 3,5 mill i hver av de 2 siste kampene nå. "Sportssjef i Stabæk, Inge Andre Olsen, tror pengene betyr mye for de forskjellige klubbene. - Det er en enorm forskjell for enhver klubb, ikke bare for Stabæk, sier Olsen til Nettavisen om differansen på summen andre- og femteplassen mottar. - Det er klart at vi vet at jo høyere vi kommer på tabellen, jo mer penger får vi inn i klubben. Det må vi definitivt ha i bakhodet, men spillerne prøver å vinner hver eneste kamp uansett, sier Olsen. Han forteller at Stabæk har budsjettert med en plass midt på tabellen, men vil ikke spekulere i hva et eventuelt «overskudd» vil gå til. - Det ville vært veldig hyggelig om Stabæk fikk noen penger inn på konto som man ikke hadde regnet med. Jeg tror ikke vi skal planlegge hvordan de skal brukes opp. Vi har nok av hull som skal tettes og spillere som skal utvikles. Vi trenger å styrke hele organisasjonen, forteller Olsen." Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Jeg tror mange av oss undervurderer hvor mye som gjøres på dugnad. Jeg har lett for å tenke at 20 millioner inn betyr dagens drift pluss hva enn vi får for tjue millioner. Men når frivillige og ansatte har forstrukket seg for å fylle hull der det mangler penger. Når folk har ofret familieliv og nattesøvn for å få ting til å gå opp, gjør de to-tre menneskers jobb fordi det ikke finnes noen andre til å gjøre den, er det litt drøyt å be dem fortsette som før når vi får inne penger og ikke lenger dingler over stupet.Jeg tror ikke nødvendigvis vi utenfor klubbkontoret vil merke så veldig mye til den bedrede økonomien, og det er helt greit, tror jeg. Menneskelig er det ikke bærekraftig å drive toppklubb på dugnad. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Vi budsjetterte med en plass "midt på tabellen". Var ikke det litt vel optimistisk? Jeg har fått med meg at fasiten tilsier at vi havnet godt over midten, men budsjettet bør vel være litt mer nøkternt enn det? Vet ikke hva forskjellen på f.eks. 13. og 9. plass er, men det blir vel noen millioner... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Vet ikke hva forskjellen på f.eks. 13. og 9. plass er, men det blir vel noen millioner... 778 017 kroner 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Vi budsjetterte med en plass "midt på tabellen". Var ikke det litt vel optimistisk? Jeg har fått med meg at fasiten tilsier at vi havnet godt over midten, men budsjettet bør vel være litt mer nøkternt enn det? Vet ikke hva forskjellen på f.eks. 13. og 9. plass er, men det blir vel noen millioner... Det kan vel justeres i løpet av sesongen? Om man i sommer justerte fre 13. plass til midt på tabellen, synes jeg ikke det er alt for optimistisk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabekk city 19 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Det er ca 7 millioner i forskjell fra 2-4 plassen i utbetaling etter endt sesong! Her er det bare å brette opp og fighte til siste slutt! Blir nesten som å spille om 3,5 mill i hver av de 2 siste kampene nå. "Sportssjef i Stabæk, Inge Andre Olsen, tror pengene betyr mye for de forskjellige klubbene. - Det er en enorm forskjell for enhver klubb, ikke bare for Stabæk, sier Olsen til Nettavisen om differansen på summen andre- og femteplassen mottar. - Det er klart at vi vet at jo høyere vi kommer på tabellen, jo mer penger får vi inn i klubben. Det må vi definitivt ha i bakhodet, men spillerne prøver å vinner hver eneste kamp uansett, sier Olsen. Han forteller at Stabæk har budsjettert med en plass midt på tabellen, men vil ikke spekulere i hva et eventuelt «overskudd» vil gå til. - Det ville vært veldig hyggelig om Stabæk fikk noen penger inn på konto som man ikke hadde regnet med. Jeg tror ikke vi skal planlegge hvordan de skal brukes opp. Vi har nok av hull som skal tettes og spillere som skal utvikles. Vi trenger å styrke hele organisasjonen, forteller Olsen." Er det kommunisert noen medaljebonus til spillerne? Forventer ikke finne svar på formsvikten her, men det er et betimelig spørsmål. Tar vi medalje og sikrer spill i Europa neste år har spillere (og trenere) uten tvil gjort seg fortjent til en saftig bonus. Ber derfor klubben gjøre sitt for å bygge opp under motivasjonen de to siste kampene (om dette ikke allerede er gjort). Bygge lagmoral og kollektiv vinnervilje der vi kan nå i innspurten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Det er ca 7 millioner i forskjell fra 2-4 plassen i utbetaling etter endt sesong! Her er det bare å brette opp og fighte til siste slutt! Blir nesten som å spille om 3,5 mill i hver av de 2 siste kampene nå. "Sportssjef i Stabæk, Inge Andre Olsen, tror pengene betyr mye for de forskjellige klubbene. - Det er en enorm forskjell for enhver klubb, ikke bare for Stabæk, sier Olsen til Nettavisen om differansen på summen andre- og femteplassen mottar. - Det er klart at vi vet at jo høyere vi kommer på tabellen, jo mer penger får vi inn i klubben. Det må vi definitivt ha i bakhodet, men spillerne prøver å vinner hver eneste kamp uansett, sier Olsen. Han forteller at Stabæk har budsjettert med en plass midt på tabellen, men vil ikke spekulere i hva et eventuelt «overskudd» vil gå til. - Det ville vært veldig hyggelig om Stabæk fikk noen penger inn på konto som man ikke hadde regnet med. Jeg tror ikke vi skal planlegge hvordan de skal brukes opp. Vi har nok av hull som skal tettes og spillere som skal utvikles. Vi trenger å styrke hele organisasjonen, forteller Olsen." Er det kommunisert noen medaljebonus til spillerne? Forventer ikke finne svar på formsvikten her, men det er et betimelig spørsmål. Tar vi medalje og sikrer spill i Europa neste år har spillere (og trenere) uten tvil gjort seg fortjent til en saftig bonus. Ber derfor klubben gjøre sitt for å bygge opp under motivasjonen de to siste kampene (om dette ikke allerede er gjort). Bygge lagmoral og kollektiv vinnervilje der vi kan nå i innspurten. Kan vi ikke bare bruke alle millionene vi fikk for Dio? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Dette med penger og bonuser er oppe fra tid til annen hos "ekspertene" hos TV2. Man kan si hva man vil om dem, men de har noen års erfaring på Tippeliga-baner. Stort sett alltid er konklusjonen at spillerne bryr seg om å vinne når de er på banen. Er det noe som gir ekstra innsats er det kampen for å overleve, og eventuelt kampen for å vinne noe. Å spille inn noen hundre tusen ekstra til klubben eller en pengebonus for egen del er ikke det som trigger. I det hele tatt synes jeg det virker ganske latterlig å tro at formsvikten nå kommer av at spillerne ikke gidder, eller at Bob ikke er motivert. Hva tror dere egentlig de trener for hele vintern? 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 943 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 All forskning om bonuser og motivasjon sier at folk ikke blir ekstra motivert av økonomisk bonus ved kompliserte oppgaver. Tvert i mot kan det fungere demotiverende, tro det eller ei. En ser motsatt effekt ved enklere oppgaver, som å stå i kassa på McDonalds. Så får man gjerne prøve seg på å definere om fotball er en komplisert oppgave eller ikke, men i mitt hode bør ikke bonuser være spesielt motiverende i fotball, som odd sier. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Enig med Odd. En formsvikt eller to er naturlig i løpet av en lang sesong. Det er uansett neppe manglende motivasjon som er årsaken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Dette med penger og bonuser er oppe fra tid til annen hos "ekspertene" hos TV2. Man kan si hva man vil om dem, men de har noen års erfaring på Tippeliga-baner. Stort sett alltid er konklusjonen at spillerne bryr seg om å vinne når de er på banen. Er det noe som gir ekstra innsats er det kampen for å overleve, og eventuelt kampen for å vinne noe. Å spille inn noen hundre tusen ekstra til klubben eller en pengebonus for egen del er ikke det som trigger. I det hele tatt synes jeg det virker ganske latterlig å tro at formsvikten nå kommer av at spillerne ikke gidder, eller at Bob ikke er motivert. Hva tror dere egentlig de trener for hele vintern? Hva er din teori? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Del Skrevet 27. Oktober 2015 Hva er din teori? Hadde jeg hatt et godt svar hadde jeg vært tippeligatrener, ikke sittet på et kontor hele uka :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 28. Oktober 2015 (endret) Del Skrevet 28. Oktober 2015 (endret) All forskning om bonuser og motivasjon sier at folk ikke blir ekstra motivert av økonomisk bonus ved kompliserte oppgaver. Tvert i mot kan det fungere demotiverende, tro det eller ei. En ser motsatt effekt ved enklere oppgaver, som å stå i kassa på McDonalds. Så får man gjerne prøve seg på å definere om fotball er en komplisert oppgave eller ikke, men i mitt hode bør ikke bonuser være spesielt motiverende i fotball, som odd sier.Jeg har lest bittelitt selv. Har du mulighet til å sende meg link eller referanse til relevant forskning? Dette er interessant - det kan hende at det er store misoppfatninger hva gjelder prestasjonbasert pengebonus koblet opp med idrettsprestasjoner som i seg selv har egne selvstendige incitamenter. Endret 28. Oktober 2015 av Potter 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 28. Oktober 2015 Del Skrevet 28. Oktober 2015 All forskning om bonuser og motivasjon sier at folk ikke blir ekstra motivert av økonomisk bonus ved kompliserte oppgaver. Tvert i mot kan det fungere demotiverende, tro det eller ei. En ser motsatt effekt ved enklere oppgaver, som å stå i kassa på McDonalds. Så får man gjerne prøve seg på å definere om fotball er en komplisert oppgave eller ikke, men i mitt hode bør ikke bonuser være spesielt motiverende i fotball, som odd sier. Jeg tror dette har en kobling til utgangspunktet for hver enkelt spiller/utøver, altså hvilken grunnlønn de har. Selvfølgelig vil en bonus på 50% av grunnlønn være mye mer motiverende, kontra hvis den kun utgjør 5%. Iflg. intervju med Henrik Kristiansen på TV i helgen har han nettopp skrevet en bonus/prestasjonsbasert avtale med sin skileverandør, noe som er vanlig innen alpint. Tror bonusavtaler er ganske utbredt innen skisport generelt (og sikkert andre grener også). Så kan hver enkelt gjøre seg opp en mening om alpine grener er komplisert idrett eller kategorisert som "enklere oppgaver" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 943 Del Skrevet 28. Oktober 2015 Del Skrevet 28. Oktober 2015 Skal få lett frem relevante artikler, i mellomtiden er videoen til RSAnimate en fin introduksjon: https://youtu.be/u6XAPnuFjJc 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 28. Oktober 2015 Del Skrevet 28. Oktober 2015 Forskningen viser vel at typisk kreative oppgaver, og oppgaver der stort press kan redusere prestasjoner, ikke fungerer. Tenk dere skihoppere som snakker om å fokusere på arbeidsoppgaver. Eller fotballspillere som setter 10 av 10 straffer på trening, men svikter i kamp. Bonuser i idrett bør mye heller sees på som resultatbasert lønn enn bonus for å yte ekstra. Å gi fotballspillere bonuser tror jeg vil gi to positive effekter: SIden resultatene deres påvirker økonomien i klubben, vil klubben sikre seg gjennom slike avtaler. Det betyr at når det går dårlig tjener spillerne mindre enn de "fortjener", mens går det bra tjener de mer. Prestasjonene deres kan være de samme, det kan være dommere eller tilfeldigheter som avgjør om det blir gull eller ingenting. (Så jevn som serien er nå kan vi i teorien gå fra 2. til 4./5. plass dersom Mande sklir når han skal spille ut ballen to minutter på overtid mot Glimt. Det er lite Asante kan gjøre med det) Dette er altså en mekanisme for å kontrollere økonomi, ikke for å motivere for å øke prestasjoner. Så kan man tenke seg at rettferdighetstanker kan føre til demotivasjon dersom resultater ikke belønnes. Ser man at ledelsen eller eiere (ikke så relevant for Stabæk) tjener masse penger for det man presterer kan man rett og slett bli sur og grinete. Det vil virke negativt på prestasjoner. Så å gi ansatte en bonus når det går godt vil føre til en felles glede av det, og unngå misunnelse (i mangel på et bedre ord). Dette tror jeg ikke er spesielt relevant for fotballklubber, spesielt ikke klubber som Stabæk der noen ekstra millioner ender opp som kunstgressbaner og strøm på brakka. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå