Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det med eget design var en fin greie da jeg hadde det hos DNB, spesielt for meg som er næringsdrivende og trenger flere kort til ulike kontoer. Men så fikk jeg nyhetsbrev fra DNB med tilbud om Vålerenga-kamp, og da måtte jeg bytte til Storebrand. De hadde ikke samme muligheten. Så da får det bare bli totalt kaos med økonomien, for jeg vil ikke på Enga-kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det med eget design var en fin greie da jeg hadde det hos DNB, spesielt for meg som er næringsdrivende og trenger flere kort til ulike kontoer. Men så fikk jeg nyhetsbrev fra DNB med tilbud om Vålerenga-kamp, og da måtte jeg bytte til Storebrand. De hadde ikke samme muligheten. Så da får det bare bli totalt kaos med økonomien, for jeg vil ikke på Enga-kamp.

Ja, du ble sikkert tvunget av reklamen. Følte på presset osv?
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette måten å kommentere gode nyheter på synes du? Mulig du har rett, men får vi inn nye penger så slipper vi bruke de vi allerede har(les: ikke har).

Strålende å vite at vi kommer til å gå i pluss med en eller annen sum!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så jævlig rart? De har jo sagt i ganske lang tid nå at vi er ferdige med "gammel moro", viser seg gang på gang at det alltid er noe gammelt å betale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så jævlig rart? De har jo sagt i ganske lang tid nå at vi er ferdige med "gammel moro", viser seg gang på gang at det alltid er noe gammelt å betale.

Dette er uansett gode nyheter, og bedrer økonomien vår, enten det går til å dekke gjeld, annen gammel moro, eller kanskje bidrar til ny moro. At du klarer å få dette til å bli negativt skjønner jeg lite av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har jeg skrevet at det er negativt at klubben får penger?

Må være lov å være undrende over mangel på åpenhet/ærlighet angående det økonomiske.. Blir jo sagt gang på gang at gammel moro er ryddet opp i, noe som gang på gang viser seg å ikke stemme..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klubben har høyere utgifter enn inntekter. De fleste har vel opplevd det i privatøkonomien og vet hvor anstrengende det er.

Det er ikke nødvendigvis snakk om å betale gammel moro, men at man er avhengig av å få inn midler for å få regnskapet i balanse. Vi har hatt vanvittig flyt i det siste, med ekstra midler fra både spillersalg, staten, Vålerenga, gode tabellplasseringer, og nå sist Europa. Spørsmålet er hva vi skal gjøre når disse pengene slutter å falle ned i fanget vårt fra himmelen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns det er dårlig gjort overfor klubben å kalle Vålerenga-pengene og pengene fra staten for ekstra midler. Slik jeg (og retten) ser det er det penger vi alltid har hatt, men ikke fått mulighet til å bruke. Altså ikke penger som "faller ned i fanget vårt fra himmelen", men penger som på verste vis er blitt (midlertidig) frarøvet oss.

"Falle ned i fanget vårt fra himmelen" er heller ikke det jeg vil forbinde med jobben medThorsby, Boli og Dio, 3.plass i serien og Europa-kvalifisering.

Vi har hatt en elendig måte å drive klubben på, og nå har vi en litt mer fornuftig - kan vel være greit å disse den elendige perioden og ikke den fornuftige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke meningen å insinuere at pengene var uberettiget. Når det gjelder overgangssaken er det åpenbart at vi har tapt mye mer penger enn vi har fått erstattet. Tabellplasseringer og Europa-cup er naturligvis et resultat av hardt og dyktig arbeid. Poenget er at vi de siste to årene har klart å dekke opp underskuddet på forskjellig vis som ikke er bærekraftig. Noen her inne ser ut til å tro at disse pengene har gått til å dekke gammel moro, mens realiteten er at pengene har sikret at vi i det hele tatt har en klubb å heie på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker å tro at akkurat disse pengene allerede var budsjettert inn til å dekke "gammel moro" (hvis det da er det de blir brukt til). Selv om Budstikka presenterer disse summene som en nyhet så har nok Stabæk fått tilsendt økonomien i EL-deltakelse allerede før nyttår. Hvis styret har uttalt at gammel moro nå er dekt inn, så er vel det med henblikk på årets budsjett - og dermed blant annet disse inntektene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker å tro at akkurat disse pengene allerede var budsjettert inn til å dekke "gammel moro" (hvis det da er det de blir brukt til). Selv om Budstikka presenterer disse summene som en nyhet så har nok Stabæk fått tilsendt økonomien i EL-deltakelse allerede før nyttår. Hvis styret har uttalt at gammel moro nå er dekt inn, så er vel det med henblikk på årets budsjett - og dermed blant annet disse inntektene.

Men økonomien i EL-deltakelse avhenger jo helt av hvor vi må reise for å spille bortekamp(er), så hadde vi vært uheldig med trekningen og måtte reist et dyrt sted er det ikke sikkert det hadde vært så mye til overs. Så jeg tviler på at det har vært en del av budsjettet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke meningen å insinuere at pengene var uberettiget. Når det gjelder overgangssaken er det åpenbart at vi har tapt mye mer penger enn vi har fått erstattet. Tabellplasseringer og Europa-cup er naturligvis et resultat av hardt og dyktig arbeid. Poenget er at vi de siste to årene har klart å dekke opp underskuddet på forskjellig vis som ikke er bærekraftig. Noen her inne ser ut til å tro at disse pengene har gått til å dekke gammel moro, mens realiteten er at pengene har sikret at vi i det hele tatt har en klubb å heie på.

Jeg støtter essensen i det du poengterer. Det er helt tydelig at den underliggende driften ikke bærer seg og vi er avhengig av denne type inntekter som vi ikke kan regne med år etter år for å holde skuta flytende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men økonomien i EL-deltakelse avhenger jo helt av hvor vi må reise for å spille bortekamp(er), så hadde vi vært uheldig med trekningen og måtte reist et dyrt sted er det ikke sikkert det hadde vært så mye til overs. Så jeg tviler på at det har vært en del av budsjettet.

Sant, men UEFA-tilskuddet er jo helt konkret uavhengig av trekning (slik jeg forsto det?). Regner med at styret har budsjettert med worst case ifht variabler med reisekostnader, publikumsoppslutning osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Nr14

Har klubben budsjettert med inntekter fra EL, noen med inngående kjennskap til klubben som kan svare.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det finnes en egen tråd for den magiske tieren, men jeg gidder ikke lete.

Kan ikke huske å ha sett en oppdatering på aldri så lenge - over et år siden??

Oppfordrer Ingo til:

1) Komme med en status på hva pengene har blitt brukt til

2) En eneste god grunn til å fortsette med tieren (foreløpig har jeg stoppet trekket mitt).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda det koster oss i underkant av 2 millioner i tapte inntekter, men det er dyrt å spille en runde til også. Reisekostnader, baneleie i Fredrikstad, reise og opphold der osv..... Selvsagt jævlig bittert, men skal vi tippe at det reelle tapet er ca halvparten?

Endret av Hanse
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper de opererer med flere alternative budsjetter, feks her ett som viser inntekter ved første kvalikrunde, andre kvalikrunde osv. Det er jo ganske normalt. Å budsjettere med at man får til resultater utover det som er garantert evt rimelig å tro tror jeg de har sluttet med. Espen Moe skal ha for at han har lagt opp til en edruelig styring av klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

De klarer så vidt stille lag men det er bra Dio ligger an til å få spille. Fansen hadde demonstrasjon i byen for en uke siden. Ikke handlet noe inn mot PL starten imorgen og klubben har visstnok vært for salg i lang tid osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De klarer så vidt stille lag men det er bra Dio ligger an til å få spille. Fansen hadde demonstrasjon i byen for en uke siden. Ikke handlet noe inn mot PL starten imorgen og klubben har visstnok vært for salg i lang tid osv.

Ah, beklager da misforsto jeg. Trodde du mente klubben vår var uten styring, fordi vi ikke hadde kontroll på om Dio pengene hadde kommet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lærte gjennom overgangssaken at selgende klubb har ansvar for å "kreve" pengene en har rett på. Regner med at det ikke er økonomiske problemer hos Hull, mtp inntektene ved opprykk og mangel på investeringer før denne sesongen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skulle skrive dett under, men: Det blir desverre slutt på gratis brus i kjosken ved kampslutt, man kan dog fremdeles håpe på en pølse. Og den fulstendig daue og lunkne brusen blir det også slutt på. Fra og med kommende kamp selges brusen på flaske, men uten kork.

NFF har revurder sitt regelverk, som stammer fra da brusen ble solgt på glassflaske og tilater nå at den blir værende i flasken.

Vi må da få i orden et system for tomflasker.

Endret av Buss1 Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Økonomi Og Annet Faenskap
  • Opprett ny...