mbh 8 130 Del Skrevet 7. Juli 2020 Del Skrevet 7. Juli 2020 4 minutter siden skrev arni: Smart og imponerende av LSK idag, har solgt 6000 virtuelle tickets a 50 kr til første hjemmekamp. Kjappe 300K inn. Noe å tenke på for andre? Ja, det viser i det minste hvor smarte supporterne deres er. Jeg lar klubben beholde pengene for sesongkortene mine, og tenker det får klare seg. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet 7. Juli 2020 Del Skrevet 7. Juli 2020 1 minutt siden skrev mbh: Ja, det viser i det minste hvor smarte supporterne deres er. Jeg lar klubben beholde pengene for sesongkortene mine, og tenker det får klare seg. For ikke å si hvor lojale de er! Bjarmann tar meg seg litt av den sjela til Nadderud? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 1. September 2020 Del Skrevet 1. September 2020 https://finansavisen.no/nyheter/sport/2020/09/01/7562064/stabaek-vil-gi-eierne-utbytte-etter-godt-ar Spesiellt... Styret finner altså ikke alternative måter å investere disse pengene på ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 807 Del Skrevet 1. September 2020 Del Skrevet 1. September 2020 24 mill gikk driften i underskudd og etter salg av spillere på 55 mill så er overskuddet kun 15 mill. Der ser man realiteten på hvordan vi driver og at nesten alt spillersalg må gå til daglig og fremtidig drift. 24 mill lyver kanskje litt ettersom dette inkluderer de skyhøye agenthonorarene knyttet til salget av hou? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 1. September 2020 Del Skrevet 1. September 2020 1 time siden skrev ErikErik: https://finansavisen.no/nyheter/sport/2020/09/01/7562064/stabaek-vil-gi-eierne-utbytte-etter-godt-ar Spesiellt... Styret finner altså ikke alternative måter å investere disse pengene på ? Du kan nok legge til nedbatailng av "interne" lån også - avhengig av betingelsene i lånene så kan de også sees på som en form for utbytte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 1. September 2020 Del Skrevet 1. September 2020 1 time siden skrev Hanse: 24 mill gikk driften i underskudd og etter salg av spillere på 55 mill så er overskuddet kun 15 mill. Der ser man realiteten på hvordan vi driver og at nesten alt spillersalg må gå til daglig og fremtidig drift. 24 mill lyver kanskje litt ettersom dette inkluderer de skyhøye agenthonorarene knyttet til salget av hou? 10 mill var det ikke? DEt er nok sannsynligvis endel mat for Josimar i den transaksjonen der.... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 2. September 2020 Del Skrevet 2. September 2020 18 timer siden skrev @ringo: 10 mill var det ikke? DEt er nok sannsynligvis endel mat for Josimar i den transaksjonen der.... Lars Johnsen akkurat nå: 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hr. Smith 1 536 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Hva skjer med klubben om dagen? Sesongkortinnehavere som ber om refusjon for første halvdel av sesongen får beskjed om at de i såfall utelukkes fra trekningene om å få komme på kamp resten av året. Gjengen jeg sitter med har sesongkort til 3850,- på hovedtribunen. Vi har fått tilbud om å komme på én enkelt kamp, Odd hjemme, og i tillegg vært fryktelig frustrerte over elendig kommunikasjon fra klubbens side, hele året gjennom. I utgangspunktet hadde vi ikke lyst til å be om refusjon, men noen av oss er studenter og kulturarbeidere som har blitt rammet hardt økonomisk av pandemien. Nå er altså situasjonen slik at hvis man ikke har god nok økonomi til å akseptere at den nevnte Odd-kampen kostet 1925 spenn, kan man glemme å se mer fotball på Nadderud i år. Kompensasjonsordningene og hva fotballklubbene hadde krav på var vanskelig å tolke før sesongen kom i gang, men etter at arrangementene er gjennomført regner jeg med at staten dekker opp for billettene man ikke får lov til å selge - på lik linje med arrangører ellers i samfunnet? Under samme pandemi har klubben betalt Trang Fødsel (!?) x antall tusen for en livestream fra Onkel Blaa, og i går melder finansavisen at styret i klubben anbefaler å betale ut utbytte på 2,5 mill. Så jævlig usosialt og usexy. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Jeg veit! Jeg er skikkelig hardt rammet av denne pandemien økonomisk selv og det var ingen forståelse fra klubben sin side. Enten penger tilbake for de 15 første kampene man ikke var trukket ut til OG lever inn sesongkortet for resten av 2020. Sånne ultimatumer varmer ikke et supporterhjerte akkurat OG de skal betalte ut utbytte!!! Fy faen! @Jon kanskje du vil si noe rundt dette for supporterne? 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikkel 1 800 Del Skrevet 2. September 2020 Del Skrevet 2. September 2020 Det er usexy med tigging av penger under kamper og magiske tiere til spillerkjøp, for så å betale ut flere millioner i utbytte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 807 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 10 minutter siden skrev Mikkel: Det er usexy med tigging av penger under kamper og magiske tiere til spillerkjøp, for så å betale ut flere millioner i utbytte. Her motsier du jo deg selv litt også da. Hvorfor skal ikke de som har investert penger når vi har vært i krise få igjen når vi går i pluss? Dette er et skikkelig dilemma for vi vil slite med å få investorer i dårlige tider (som er stort sett alltid når det gjelder STB) dersom de aldri får utbytte 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakjempe 579 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Som nevnt over er det vel en del folk som har lånt penger til klubben for å holde den flytende i tunge tider, som nå velfjortjent får tilbake noe av det. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 2. September 2020 Del Skrevet 2. September 2020 1 time siden skrev Hr. Smith: Hva skjer med klubben om dagen? Sesongkortinnehavere som ber om refusjon for første halvdel av sesongen får beskjed om at de i såfall utelukkes fra trekningene om å få komme på kamp resten av året. Gjengen jeg sitter med har sesongkort til 3850,- på hovedtribunen. Vi har fått tilbud om å komme på én enkelt kamp, Odd hjemme, og i tillegg vært fryktelig frustrerte over elendig kommunikasjon fra klubbens side, hele året gjennom. I utgangspunktet hadde vi ikke lyst til å be om refusjon, men noen av oss er studenter og kulturarbeidere som har blitt rammet hardt økonomisk av pandemien. Nå er altså situasjonen slik at hvis man ikke har god nok økonomi til å akseptere at den nevnte Odd-kampen kostet 1925 spenn, kan man glemme å se mer fotball på Nadderud i år. Kompensasjonsordningene og hva fotballklubbene hadde krav på var vanskelig å tolke før sesongen kom i gang, men etter at arrangementene er gjennomført regner jeg med at staten dekker opp for billettene man ikke får lov til å selge - på lik linje med arrangører ellers i samfunnet? Under samme pandemi har klubben betalt Trang Fødsel (!?) x antall tusen for en livestream fra Onkel Blaa, og i går melder finansavisen at styret i klubben anbefaler å betale ut utbytte på 2,5 mill. Så jævlig usosialt og usexy. Har du forsøkt å komme deg på flere kamper enn den ene du ble trykket ut til? legg litt innsats i det, så er jeg sikker på du klarer å komme innenfor portene 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hr. Smith 1 536 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 6 minutter siden skrev stephanois: Har du forsøkt å komme deg på flere kamper enn den ene du ble trykket ut til? legg litt innsats i det, så er jeg sikker på du klarer å komme innenfor portene Oi. Jeg vet ikke om du bare troller jeg ass (?), men for å svare seriøst uansett: Ja, det har vi. Flere mail og spørsmål om hvordan denne utvelgelsen fungerer, og hvorfor vi ikke har hørt noe. Som beskrevet i en annen tråd tidligere var det først etter man ble skikkelig forbanna at Stabæk på mirakuløst vis "valgte" akkurat oss til å gå på kamp. Og så alle sammen i slengen da? Hvilken flaks. Men hva har dette egentlig med saken å gjøre? Synes du det skal være sånn at de som maser og/eller kjenner noen med høy stjerne internt skal stå foran alle andre i køen? Hvorfor har man da latt som det skjer en reell loddtrekning blant sesonkortinnehavere? Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta opp dette, da det egentlig er en problemstilling på siden av det jeg ønsket å diskutere her, men et seriøst problem i år har jo også vært at det virker som det viktigste for klubben er å ha Jan Tore Sanner, Ingebrigt, speidere fra United og til og med bortesupportere (!) blant de to hundre utvalgte. Jeg vet om folk som har vært på fem, seks, og alle kampene, og synes det rett og slett er jævlig urettferdig. 22 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 2. September 2020 Del Skrevet 2. September 2020 49 minutter siden skrev Hr. Smith: Oi. Jeg vet ikke om du bare troller jeg ass (?), men for å svare seriøst uansett: Ja, det har vi. Flere mail og spørsmål om hvordan denne utvelgelsen fungerer, og hvorfor vi ikke har hørt noe. Som beskrevet i en annen tråd tidligere var det først etter man ble skikkelig forbanna at Stabæk på mirakuløst vis "valgte" akkurat oss til å gå på kamp. Og så alle sammen i slengen da? Hvilken flaks. Men hva har dette egentlig med saken å gjøre? Synes du det skal være sånn at de som maser og/eller kjenner noen med høy stjerne internt skal stå foran alle andre i køen? Hvorfor har man da latt som det skjer en reell loddtrekning blant sesonkortinnehavere? Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta opp dette, da det egentlig er en problemstilling på siden av det jeg ønsket å diskutere her, men et seriøst problem i år har jo også vært at det virker som det viktigste for klubben er å ha Jan Tore Sanner, Ingebrigt, speidere fra United og til og med bortesupportere (!) blant de to hundre utvalgte. Jeg vet om folk som har vært på fem, seks, og alle kampene, og synes det rett og slett er jævlig urettferdig. troll for faen??? legg innsats i det så hadde du fått sett kamper. Virker som du klager bare for å klage. I sms fra klubben ble det Feks lagt ut restbilletter for alle sesongkortinnehavere til både Sarp 16. juli og B/G 30. juli. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 2. September 2020 Del Skrevet 2. September 2020 14 minutter siden skrev stephanois: I Sms fra klubben ble det Feks lagt ut restbilletter for alle sesongkortinnehavere til både Sarp 16. juli og B/G 30. juli. Var mange sesongkortinnehaver som ikke fikk en slik sms til B/G kampen. Selv om ALLE sesongkortinnehavere skulle få som klubben uttalte og første mann til mølla. Så ikke så lett å vite å få billett da vel!? Jeg fikk ingen SMS, veit om fler. Sendte sinna mail og plutselig fant de en billett til meg... Systemet funger jo ikke.... Litt som å stå i nav kø, enten "soveposetaktikken" eller "balltretaktikken". Altså vær tolmodig å du får hjelp en eller annen gang, eller lag masse støy så man blir prioritert. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 2. September 2020 Del Skrevet 2. September 2020 Mulig denne SMS’en gikk til medlemmer av SS. I så fall smart om dere melder dere inn i SS for å øke sjansen for å bli trukket ut. Ellers er det spesielt om klubben har fått gjentatte henvendelser som ikke er besvart. Hvis det er tilfelle bør de se litt på rutinene og hvem som besvarer henvendelser. Jeg synes det er på grensen til smålig om klubben skal stille spørsmålstegn der noen ønsker å få refundert sesongkortet sitt og som i HR Smith sitt tilfelle kreve halve prisen av ett sesongkort for en kamp. For de aller fleste sitter det nok langt inne å be om en slik refusjon. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jon 3 099 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 En liten oppklaring uten at jeg kan følge opp og svare på alle spørsmål som kommer i etterkant:-). Når det gjelder utbytte ble dette besluttet på Generalforsamling i SFAS før koronasituasjonen oppsto. Pga. korona er utbytte holdt tilbake og foreløpig ikke utbetalt. Det er som noen skriver en gruppe mennesker som har investert mange millioner i klubben på et tidspunkt av privat lomme uten at det har gitt en krone i retur, man forhåpentligvis mange flott opplevelser. De samme personene har også lånt inn penger til klubben i perioder uten å få noe mer enn maksimalt en bankrente tilbake. De siste årene har vi klart oss uten å låne inn penger og i tillegg betalt tilbake noe lån. Klubben er i dag så og si gjeldfri og hadde ved inngangen til året en liten egenkapital. Når det gjelder sesongkortene blir disse trukket tilfeldig blant sesongkortholdere hver kamp. De som velger å ta ut billetten blir da tatt ut av listen til alle har vært på kamp. Vi forsøker å trekke ut billetter som står på samme navn blir trukket ut til samme kamp. De 200 plassene til publikum blir fordelt mellom Partnere (som i utgangspunktet tar ut svært få billetter ift. hva de har i avtalen sin) og ordinære sesongkortholdere. Bortesupportere har ingen adgang til kampene, men det kan hende at noen partnere holder med et bortelag. Et lite antall billetter blir fordelt mellom styremedlemmer, æresmedlemmer m.m. Jeg ser at Jan Tore Sanner blir nevnt av noen og han har aldri blitt forfordelt billett til kamp og er med i trekningen som alle andre. Stabæk Support får en litt større andel billetter i forhold til ordinære sesongkort for å sikre at det blir stemning på stadion. Dette merker spillerne på banen og er derfor viktig for resultatet på banen. Det kan derfor hende at noen av de har blitt trukket ut til litt flere kamper. Vi har også bedt om hjelp til å noen praktiske oppgaver ifm. kamp (bl.a. med skiltene) og her er det ofte de samme som melder seg og har derfor vært på flere kamper. Ingen av oss kunne vite hvor lenge koronarestriksjonene skulle vare og hvilke økonomiske konsekvenser dette vil få for klubben. Vi vet det fortsatt ikke. Endelig beslutning om hva vi gjør ift. sesongkortene i år og neste år er ikke tatt. Den beslutningen vil tas når vi vet resultatet av tiltakspakken fra staten og hvordan sesongen vil ende totalt sett. Vi har gitt sesongkortholdere muligheten til å få refundert pengene for sesongkortet og vi setter stor pris på at det er ytterst få som ønsker dette. Det er da naturlig at de får refundert sitt sesongkort og ikke er med på trekningen av kamper. Varer situasjon ut året vil de få refundert alle pengene de har betalt inn, men mister da de fordelene som vil gis til de som ikke ønsker pengene tilbake. Det er måten vi har løst dette på og som også gjelder de fleste andre klubber i Eliteserien. Det er og har vært en utfordrende situasjon for klubben og det er ingenting vi ønsker mer enn å få alle tilbake på tribunen. Det har vi jobbet hardt for, men møter dessverre liten forståelse fra myndighetene. Vi har laget en detaljert plan som ivaretar alle punktene i smittevernprotokollen og som samtidig ville kunne tilsi at vi har 1000-1500 tilskuere på kamp. Dette har også blitt presentert for myndighetene. 84 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Synes Jon svarer meget godt og er glad for at han har bruker på forumet. Det fjerner ofte en del tvil rundt saker som dukker opp. Tommel opp. 48 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JeanClaude 1 175 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 6 minutter siden skrev Mortimer: Synes Jon svarer meget godt og er glad for at han har bruker på forumet. Det fjerner ofte en del tvil rundt saker som dukker opp. Tommel opp. Veldig bra Jon ! Ellers: Alle som har satset penger på Stabæk har min fulle beundring og støtte. Disse folka har gitt meg masse spenning og gleder gjennom åra. Takk til dere alle !!!! 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jon 3 099 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 En liten tilleggsopplysning. Utover de 200 billettene til publikum, ble det vedtatt en ekstra kvote på 10 plasser i august. Disse er forbehold scouter og trenere/sportsjefer fra andre klubber for at de skal kunne ivareta sitt yrke. Dette var et forslag fra oss til NFF og som ble vedtatt. 29 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 807 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Bra tiltak, men ikke plasser Krim-Jim inntil SS neste gang 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 2. September 2020 Del Skrevet 2. September 2020 På 1.9.2020 den 16.39 skrev @ringo: Du kan nok legge til nedbatailng av "interne" lån også - avhengig av betingelsene i lånene så kan de også sees på som en form for utbytte. Ah.. det er en annen sak ja.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SAU 3 469 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. September 2020 3 timer siden skrev nichb: Var mange sesongkortinnehaver som ikke fikk en slik sms til B/G kampen. Selv om ALLE sesongkortinnehavere skulle få som klubben uttalte og første mann til mølla. Så ikke så lett å vite å få billett da vel!? Jeg fikk ingen SMS, veit om fler. Sendte sinna mail og plutselig fant de en billett til meg.. Jeg kjøpte sesongkort etter at pandemien stengte ned landet men fikk aldri noen SMS om å ha blitt trukket ut. Sende mail til klubben, og det viste seg at de hadde feil tlf nr og at jeg hadde blitt trukket ut tidligere. De svarte meg raskt og ordnet opp med en gang og vipps så fikk jeg også billett. Jeg hadde en veldig god dialog med klubben hele veien. Nå venter jeg tålmodig på å bli trukket ut igjen og håper vi snart kan få med oss en seier også 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 2. September 2020 Del Skrevet 2. September 2020 45 minutter siden skrev SAU: Jeg kjøpte sesongkort etter at pandemien stengte ned landet men fikk aldri noen SMS om å ha blitt trukket ut. Sende mail til klubben, og det viste seg at de hadde feil tlf nr og at jeg hadde blitt trukket ut tidligere. De svarte meg raskt og ordnet opp med en gang og vipps så fikk jeg også billett. Jeg hadde en veldig god dialog med klubben hele veien. Nå venter jeg tålmodig på å bli trukket ut igjen og håper vi snart kan få med oss en seier også Det var godt å høre for deg, jeg fornyet tidlig og ble trukket ut til Godset kampen tidligere. Så klubben hadde riktig nr på meg. Reagerte på at de gikk ut på hjemmesiden med at ALLE sesongkortinnehavere skulle få SMS... Hadde ikke reagert om de hadde sagt at noen skulle få.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Celebi2 879 Del Skrevet 2. September 2020 Del Skrevet 2. September 2020 3 timer siden skrev JeanClaude: Veldig bra Jon ! Ellers: Alle som har satset penger på Stabæk har min fulle beundring og støtte. Disse folka har gitt meg masse spenning og gleder gjennom åra. Takk til dere alle !!!! Og frustrasjon og lidelse.. ? Takk likevel altså 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 11. September 2020 Del Skrevet 11. September 2020 Ser at Aafk flytter alle sesongkort for 2020 til 2021, slik at de som har sesongkort i år, får sesongkort til neste år i steden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 11. September 2020 Del Skrevet 11. September 2020 Hyggelig gest, men den svir sikkert neste år... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. September 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. September 2020 59 minutter siden skrev blaasoldat: Ser at Aafk flytter alle sesongkort for 2020 til 2021, slik at de som har sesongkort i år, får sesongkort til neste år i steden. Fin måte å få opp tilskuertallet i OBOS-ligaen. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 16. September 2020 Del Skrevet 16. September 2020 "Til sammenlikning serieåpnet den danske superligaen i helgen med i snitt nærmere 5000 tilskuere på de seks arenaene. Over 8000 slapp inn på Ceres Arena i Aarhus." https://www.tv2.no/sport/11641705/ Kan norske myndigheter snart åpne for fler enn 200 montro? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå