Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når man leser hva BG tjener på det, så er det selvfølgelig ikke bra for norsk fotball. Selvsagt er det positivt med kroner inn, isolert sett, men forklar meg gjerne hvordan det er positivt, for norsk fotball, at én klubb får alle de pengene på konto, samtidig som andre klubber sliter og jubler for én ekstra mill på konto. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er Bodø Glimt.. Hadde vært mer bekymret om det var Enga, Brann eller Rosenborg. 

De har blitt en skikkelig sutregjeng der opp og unner dem lite. Samtidig føler jeg meg sikker på at de om noen sesonger kommer til å rote det til for seg selv..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 minutter siden skrev odd:

Så lenge det er Bodø Glimt.. Hadde vært mer bekymret om det var Enga, Brann eller Rosenborg. 

De har blitt en skikkelig sutregjeng der opp og unner dem lite. Samtidig føler jeg meg sikker på at de om noen sesonger kommer til å rote det til for seg selv..

Tipper det går som med RBK. Stabler med gryn som rotes bort i dårlig overganger og dumme treneransettelser når Knutsen gir seg. Plutselig sitter de og må kutte stillinger pga dårlig økonomi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

45 minutter siden skrev Torres:

Når man leser hva BG tjener på det, så er det selvfølgelig ikke bra for norsk fotball. Selvsagt er det positivt med kroner inn, isolert sett, men forklar meg gjerne hvordan det er positivt, for norsk fotball, at én klubb får alle de pengene på konto, samtidig som andre klubber sliter og jubler for én ekstra mill på konto. 

At norsk fotball får en grei bit av UEFA-kaka er så klart positivt. Det er jo heller ikke kun Glimt som har hatt en viss suksess i Europa de siste sesongene. Det kan så klart medføre at veien opp til toppen virker ekstra lang for klubber som oss, men på det området har vi ærlig talt kun oss selv å takke. Det er ikke mange år siden Glimt lå dårligere an enn oss både sportslig og økonomisk. Når norske lag drar inn mer penger, bruker de også mer innenlands på å forsterke seg - og når de presterer bedre enn tidligere i Europa, bidrar det til at spillere fra norsk liga øker i anseelse og kan selges for større summer til mer attraktive ligaer og lag sammenlignet med for kun få år siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har MYE å lære av Glimt ift klubbdrift og hvordan man spiller attraktivt fotball. Hvis vi er så selvgode at vi ikke ser det har vi et problem. Merk at vi ALDRI klarte å kapitalisere på solid klubbdrift uten en rik onkel (som stakk når det ble tøft)når vi var på topp i norsk fotball og spilte champagne fotball hver helg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 minutter siden skrev Nr14:

Vi har MYE å lære av Glimt ift klubbdrift og hvordan man spiller attraktivt fotball. Hvis vi er så selvgode at vi ikke ser det har vi et problem. Merk at vi ALDRI klarte å kapitalisere på solid klubbdrift uten en rik onkel (som stakk når det ble tøft)når vi var på topp i norsk fotball og spilte champagne fotball hver helg. 

Det morsomme er at det er ikke mange år siden, de var på studietur hos oss og tok lærdom av oss. Annerledesklubben. Sjukt å se hvor vi er nå

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev Posse:

De kan komme på ny studietur til oss for å lære om medlemsdemokrati 🙂

Det tror jeg Thomassen hadde hatt godt av! 😂 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

VIF gjorde en deal:

«Budstikka har sjekket flere kilder, og magasinet Computerworld skrev i 2017 at Vålerenga Fotball får seks-syv millioner kroner i året over en tiårsperiode for at Intility Arena skal hete akkurat det. Det samme skrev VG.»

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Økonomi Og Annet Faenskap
  • Opprett ny...