Anders C 6 569 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Oktober 2012 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Oktober 2012 Den dagen dette er over og vi kan se fremover vil bli en merkedag i Stabæks historie. Jeg er så lei! De siste 12 månedene: - Telenor Arena - Schnitlerbanner - Økonomiske problemer - Overgangssaken - Sponsorflukt - 952 eller noe sånt kamper på rad med tap - Tor Marius - Mix - Nedrykk - Tiltale og foretaksstraff At vi i det hele tatt har en klubb, fans, ledelse, spillere og sponsorer igjen er et under. All honnør til alle som fortsatt står ved klubben i tykt og tynt. De som er med på denne reisen til "the bitter end" kan trygt ta tilbake tittelen "Hedersmann/kvinne" fra ufysa Jan Jönsson og plassere den foran sitt eget navn i telefonkatalogen. Så kan brønnpisserne Wathne, Jansen Hagen, Angell Berntsen, Hallén, Berglund, Hegnar og Stene danne hylekor sammen i helvete mens de venter på at Alzheimer skal komme ned og slippe sinnet sitt løs. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RBKfan 28 Del Skrevet 19. Oktober 2012 Del Skrevet 19. Oktober 2012 Alzheimer Du glemmer at Skutle i denne saken antagelig kun er millimeter fra å bli tiltalt for forsøk på svindel. Vet ikke hvorfor RBK slapp unna, men de må ha vært svært nære tiltale. Forsøk på svindel straffes på samme måte som gjennoført svindel. Dvs at Skutle og et par til i RBK også kunne risikere inntil 6 års fengsel. hvorfor skal han da være kilde til at TV2 avslører saken? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 19. Oktober 2012 Del Skrevet 19. Oktober 2012 Burde ikke du vært mer opptatt av å se Rosenborg-kamp nå enn å ralle i vei her inne? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RBKfan 28 Del Skrevet 19. Oktober 2012 Del Skrevet 19. Oktober 2012 noen av oss klarer 2 ting samtidig. Elendig kamp hittil.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 19. Oktober 2012 Del Skrevet 19. Oktober 2012 noen av oss klarer 2 ting samtidig. Sakelig. Forsøk på svindel straffes på samme måte som gjennoført svindel. Dvs at Skutle og et par til i RBK også kunne risikere inntil 6 års fengsel. hvorfor skal han da være kilde til at TV2 avslører saken? Hvis denne logikken gjør Skutle fri for lekkasjemistanke, skulle vel det også gjelde for alle som jobber i Stabæk eller Vålerenga? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RBKfan 28 Del Skrevet 19. Oktober 2012 Del Skrevet 19. Oktober 2012 Nå står vel ikke alle i Stabæk og VIF i fare for å bli tiltalt, men det gjør Skutle, for han var med i saksbehandlingen. I VIF ser det jo ut til at kun Haakonsen var involvert. Klubben og alle andre er frikjent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 20. Oktober 2012 Del Skrevet 20. Oktober 2012 Rbk fan: logg deg inn på kjernen.com og lek med vennene dine der. Jævla forumwanker. Vi orker ikke bruke på deg... takk. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 082 Del Skrevet 21. Oktober 2012 (endret) Del Skrevet 21. Oktober 2012 (endret) VG papir i dag med helside om hvordan Håvard Lunde i VIF stanset sommerens Stengel-overgang mot resten av klubben og Andresens vilje, fordi det ville svekke Politiets sak mot Stabæk og de 4 andre at Stengel viste seg å være verd mange millioner. Endret 21. Oktober 2012 av Posse 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 082 Del Skrevet 21. Oktober 2012 Del Skrevet 21. Oktober 2012 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 21. Oktober 2012 Del Skrevet 21. Oktober 2012 Var det Lunde som tok over for Håkonsen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 21. Oktober 2012 Del Skrevet 21. Oktober 2012 Faen, for en tullepikk... Enten så holder man seg inhabil, eller så gjør man det ikke. Ja, ja, nok et entry in the Great Book of Grudges, det begynner å bli mange etterhvert. @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 082 Del Skrevet 22. Oktober 2012 Del Skrevet 22. Oktober 2012 -Varsler TV2-oppvask http://www.kampanje.com/medier/article6299245.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 22. November 2012 Del Skrevet 22. November 2012 Morten Stene rir igjen http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10071359 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 082 Del Skrevet 22. November 2012 Del Skrevet 22. November 2012 Morten Stene rir igjen http://www.vg.no/spo...?artid=10071359 VG har vel vært litt pro oss i det siste, så håper krimreporteren kan stille noen folk til veggs. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
roger 268 Del Skrevet 23. November 2012 (endret) Del Skrevet 23. November 2012 (endret) Hevder denne sms`en ble sendt i panikk-angst «Vi behøver ikke si at vi stjal og løy, men at vi gjorde en vurdering basert på Stabæks interesser, som vi ser er feil og som vi vil rette opp. Folk tilgir feil som man ordner opp i, men ikke juks som man lyver for å slippe unna med.» Av Morten S. Hopperstad 23 november 2012 Fra et hotell i Barcelona sendte Ingebrigt Steen Jensen denne tekstmeldingen til Stabæk-leder Erik Loe, et døgn etter at den såkalte «Gunnarsson-saken» sprakk på TV2 for et drøyt år siden: «Vi behøver ikke si at vi stjal og løy, men at vi gjorde en vurdering basert på Stabæks interesser, som vi ser er feil og som vi vil rette opp. Folk tilgir feil som man ordner opp i, men ikke juks som man lyver for å slippe unna med.» Dette kommer frem i helt nye opplysninger VG kan bringe om Gunnarsson-saken i dag. Meldingen ble sendt 26 timer etter at TV2 12. oktober i fjor avslørte mulige straffbare forhold rundt en spillerovergang og en opsjonsavtale mellom Stabæk og Vålerenga noen måneder tidligere: Stabæk solgte spiss-stjernen Veigar Páll Gunnarsson for én million kroner, mens klubbene ble enig om en opsjonsavtale på fire millioner kroner for midtbanetalentet Herman Stengel, som da bare var 15 år gammel. Stabæks problem var følgende: Gunnarssons tidligere klubb, franske Nancy, hadde krav på 50 prosent. Nå fremsto det hele som at klubben hadde forhandlet ned overgangssummen på spissen, og isteden kamuflert det hele med en opsjonsavtale, for å slippe unna med en mindre andel til Nancy. Ingebrigt Steen Jensen har vært Stabæks ansikt utad gjennom de siste 20 årene. Stabæks daværende styreleder Erik Loe var på denne tiden også en av presidentkandidatene i Norges Fotballforbund (NFF). Bombardert – Jeg ble bombardert med fortvilte tekstmeldinger og e-poster fra folk som hadde sett på TV2s reportasje kvelden før. Mange av dem er glade i Stabæk og lurte på hva i all verden vi hadde gjort. Nå vet vi at alle faktaene i TV2s påstander var feil, men der og da fikk jeg vel nærmest panikkangst og fryktet at klubben hadde gjort noe ulovlig. – Jeg tenkte at alt vi hadde bygd opp på 20 år ville rase sammen og at det jeg var blitt fortalt i Stabæks styre om overgangssaken hadde vært usant. Så jeg sendte en melding til en venn hvor jeg delte min tanke om at vi i så fall burde stå frem som mannfolk og innrømme det, er Steen Jensens forklaring på tekstmeldingen. – Hvorfor trodde du fortsatt på innholdet i TV2s reportasje, 26 timer etter at den ble sendt? – Det eneste jeg vet er at jeg ble satt ut av meldingene jeg fikk fra Norge ut over den dagen. – Tror du dette kan bli et problem i retten? – Jeg mener at den forklaringen jeg har gitt er sannheten, så det blir ikke vanskelig å forstå. Politiadvokat Morten Stene ved Asker og Bærum politidistrikt ønsker ikke å kommentere tekstmeldingen overfor VG. Da nyheten ble offentliggjort satt Ingebrigt Steen Jensen i Barcelona, og han sier at han derfor ikke hadde mulighet til å møte de øvrige lederne i Stabæk for å få presentert detaljene i saken fra klubbens side. – Jeg forholdt meg til at media hadde rett og reagerte spontant. Hvis TV2 hadde rett i sine påstander, var mange av oss ført bak lyset. Jeg måtte dele min frykt og fortvilelse med klubbformannen som var hjemme og visste mer enn meg, sier Jensen. Spillersalg I tillegg hevdet TV2 i en reportasje at Rosenborg bød fem millioner kroner for Gunnarsson og at hverken Stengel eller foreldrene hans hadde blitt informert om opsjonsavtalen. Begge disse påstandene har blitt avkreftet i ettertid, etter det VG får opplyst. – Jeg var blitt fortalt at Rosenborg kun hadde bydd 2,5 millioner kroner for Gunnarsson og at det ble avslått tidlig på sommeren fordi vi håpet vi kunne få mer. Jeg visste også at opsjonsavtalen var klarert med Herman Stengel og hans familie. Begge deler viste seg å være riktig, men TV2 kom med en helt annen historie og jeg begynte å tvile, sier Jensen. Ifølge den tidligere styrelederen, ble aldri forhandlingene rundt overgangen til Gunnarsson eller opsjonsavtalen gjennomgått i styremøter i Stabæk. Jensen deltok ikke selv i forhandlingene og har blitt avhørt av politiet som vitne i saken. Innholdet i TV2s reportasje vakte imidlertid så stor oppsikt at Påtalenemnda i NFF iverksatte en gransking som endte med at saken ble anmeldt til politiet noen uker senere. – TV2 gjenga alle sakens fakta feil den dagen for hele Norges befolkning og kommentatorer tok side og kalte oss for svindlere, juksemakere og økonomisk kriminelle, sier han. – Saken fikk avsindige proporsjoner og katastrofale konsekvenser for oss. Dels på et menneskelig plan for dem som etter mitt syn helt urettmessig er tiltalt, og for klubben som helhet med sponsorflukt og forhåndsdømming over en lav sko. Ber Stabæk akseptere realitetene – Det var flere ulike bud og pakkeløsninger, og tilsvarende stort hemmelighold, noe som gjorde det vanskelig å finne det nøyaktige beløpet da vi fikk gjennombruddet i saken. Vi korrigerte beløpet umiddelbart da nye tall kom frem, skriver Vegard Jansen Hagen, sportsredaktør i en e-post til VG, i en kommentar til at Ingebrigt Steen Jensens påstander om at TV 2 gjenga «alle sakens fakta feil». Hagen forteller at han igjen registrerer at Stabæk med VGs velvilje har fokus på TV2s journalistiske håndverk. – Fremfor å ta innover seg sakens realiteter. Den er at politi, påtalemyndigheter og statsadvokat etter ett år med etterforskning og stor ressursbruk har kommet frem til strenge tiltaler. Han synes det vil være interessant å høre hva Steen Jensen mener var den reelle overgangssummen for Veigar Pall Gunnarsson. – Fortsatt én million kroner, slik de meldte inn for NFF? Hvorfor betalte Stabæk da 200.000 euro i videresalgsandel til Nancy etter TV 2s avsløring? spør Hagen. Endret 23. November 2012 av alltidblaa Justerte opp skriftstørrelsen 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
roger 268 Del Skrevet 23. November 2012 (endret) Del Skrevet 23. November 2012 (endret) 36 skjebnedager Et Stabæk i desperat pengenød brukte 36 dager på å selge Veigar Páll Gunnarsson (32) i fjor sommer. Slik skjedde det: Av Marius Vik, Morten Hopperstad 23 november 2012 24. juni 2011: Rosenborg signaliserer overfor sportslig leder Inge André Olsen i Stabæk at de vil by på den islandske spissen Veigar Pall Gunnarsson. 25. juni: Sportslig leder Erik Hoftun i Rosenborg byr 2,5 millioner kroner for Gunnarsson. Trønderne forutsetter imidlertid å dele betalingen over to år og at de blir enig med Gunnarsson om hans personlige avtale. Det passer Stabæk dårlig, og Bærums-klubben er heller ikke fornøyd med størrelsen på budet. Det avslås, men Stabæk er fortsatt åpen for dialog. 26. juni: Etter det VG får opplyst, håper Stabæk at de får solgt spillere for å redusere lønnsutgiftene i klubben. Selve inntekten ved salgene går til Spiller AS og gir derfor ikke frisk kapital. 27. juni: I et møte på Gardermoen forsøker Inge André Olsen å få en høyere sum for Gunnarsson enn hva Rosenborg bød to dager tidligere. Rosenborg skal ikke ha vært villige til å komme med et nytt bud, noe som fører til at Stabæk forsøker å selge inn midtbanespilleren Johan Andersson. 28. juni: Olsen informerer sportslig utvalg i Stabæk om at Rosenborg ikke beveger seg i forhandlingene om Gunnarsson og at han har forsøkt å selge inn Andersson i en pakkeløsning på totalt syv millioner kroner. 29. juni: Stabæk selger landslagsspilleren Henning Hauger til tyske Hannover for 3,5 millioner kroner. Det er ikke nok til å snu den økonomisk negative trenden. 30. juni: Stabæk må trekke seg ut fra Telenor Arena. Klubben mangler om lag 12 millioner kroner for blant annet å drifte ut året og tilfredsstille NFFs lisenskrav. Styret vedtar at alle spillerne er til salgs og at de med høyest lønninger må fristilles dersom de ikke selges siden økonomien ville dekke lønningene deres den kommende høsten. 1. juli: Sportslig leder Inge André Olsen får beskjed om styrets vedtak og at han skal selge det som selges kan. 2.–3. juli: Forhandlingene med RBK står fortsatt stille. 4. juli: I et nytt møte på Gardermoen diskuterer Olsen, Hoftun og daværende Rosenborg-direktør Nils Skutle mulige overganger til Lerkendal. Avstanden er fortsatt stor. 5. juli: Stabæk tilbyr trønderne å leie Gunnarsson med opsjon på kjøp. RBK godtar ikke betalingsmodellen og avslår. 6.–12. juli: Forhandlingene mellom Stabæk og RBK står stille. 13. juli: Vålerenga dukker opp. Manager Martin Andresen forhører seg om Gunnarsson og backen Vegar Eggen Hedenstad (21), etter å ha blitt kjent med Rosenborgs interesse i media. VG får opplyst at Inge André Olsen informerte styret i Stabæk om Vålerengas interesse, og han forklarte at artiklene som ble skrevet var positive, fordi det la press på RBK. 14. –15. juli: Sportsdirektør Truls Haakonsen i Vålerenga diskuterer priser på Stabæk-spillere internt i klubben. 16. juli: I en e-post til Haakonsen skriver VIFs økonomisjef at de kan by 1,5 millioner kroner for Gunnarsson og 5,5 millioner kroner for Hedenstad – to dager før forhandlingene med Stabæk starter. I tillegg skal Martin Andresen ha bedt fotballagent Jim Solbakken om å høre med Gunnarsson om han var interessert i en overgang til Vålerenga. Endret 23. November 2012 av alltidblaa Justerte opp skriftstørrelsen 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
roger 268 Del Skrevet 23. November 2012 (endret) Del Skrevet 23. November 2012 (endret) – Formålet var å holde unna penger Politiet mener at innholdet på datamaskiner og mobiltelefoner vil føre til domfellelse av de tiltalte i «Gunnarsson-saken» – men at ingen av funnene alene beviser deres skyld. Av Morten S. Hopperstad 23 november 2012 – Vi mener at en samlet bevisvurdering bygger opp under tiltalen, sier politiadvokat Morten Stene ved Asker og Bærum politidistrikt til VG. Han har i over ett år ledet etterforskningen av «Gunnarsson-saken». Den har endt med at fire lederpersoner i Stabæk og Vålerenga ble tiltalt for grovt bedrageri for en drøy måned siden: Daglig leder Inge André Olsen i Stabæk Fotball AS. Tidligere styreleder Lars Holter-Sørensen i Stabæk Fotball AS. Tidligere styremedlem Tor Qvarfordt Aaserød i Stabæk Fotball AS. Tidligere sportsdirektør Truls Haakonsen i Vålerenga. Påtalemyndigheten mener disse fire konstruerte en overgangspakke som gjorde at det utad fremsto som om Stabæk fikk en lav pris for Veigar Páll Gunnarsson, for å snyte franske Nancy for penger. – Vi er av den oppfatning at formålet var å holde unna penger fra den franske klubben. Kombinasjonen av prisen på Gunnarsson og prisen på opsjonen er etter vår oppfatning straffbar, sier Stene. Etter at tiltalen ble tatt ut uttalte politiadvokaten til media at han ikke var i tvil om at de fire ville bli dømt. – Hvorfor er du ikke i tvil? – Det skal foreligge bevis ut over enhver rimelig tvil om at de tiltalte er skyldig, og vi vil kunne føre slike bevis i retten, svarer Stene. Gunnarsson ble solgt for én million kroner, mens de to klubbene ble enige om en opsjonsavtale på fire millioner kroner for midtbanetalentet Herman Stengel og en utlånsavtale for VIF-backen Dawda Leigh (ble kansellert). – Hvis politiet mener at overgangene var én samlet avtale, burde ikke bortfallet av utlånsavtalen ha veltet overgangene? – Det er de to avtalene med Gunnarsson og Stengel vi har vurdert samlet. Vi er kjent med det tredje elementet, men ser ikke på det som en sentral del av saken, svarer Stene. Da Stabæk og Vålerenga var enige om overgangene i fjor sommer, fortsatte Bærum-klubben forhandlingene med Rosenborg om Gunnarsson. – Forsøkte ikke Stabæk da å få en bedre pris for spissen? – Det er en av flere opplysninger i saken som jeg er kjent med og som skal belyses i retten. Skulle hatt halvparten Etter det VG får opplyst, står det ingenting i avtalen om at Stabæk skal varsle Nancy FC når salget er gjennomført. Regelverket til Fotballforbundet krever heller ikke dette. – Er det straffbart av Stabæk ikke å varsle? – Det kan jeg ikke kommentere. Det blir det opp til retten å avgjøre. Ifølge tiltalen skulle den franske klubben hatt halvparten av fem millioner kroner – og ikke kun 500.000 kroner, som er halvparten av summen spissen ble solgt for. Politiadvokaten opplyser at politiet har en oppfatning av hva Gunnarsson burde ha kostet, men ønsker ikke å gå ut med et eksakt tall. Etter det VG får opplyst, var det Vålerenga som foreslo opsjonsavtalen på fire millioner kroner i forhandlingene med Stabæk, noe som skal ha ført til at prisen på Gunnarsson ble på én million kroner. I det aktuelle møtet satt Martin Andresen og Truls Haakonsen fra Vålerenga, samt Inge André Olsen fra Stabæk. Stene vil ikke kommentere hvorvidt politiet mener disse tre fabrikkerte prisen på Gunnarsson. Beslag på datamaskin Politiadvokaten ønsker heller ikke å svare på spørsmålene om hvilken betydning det har at Stengel denne sommeren uttalte at han ønsket å spille for Vålerenga og at Gunnarsson returnerte gratis til Stabæk. – Det blir på et slikt detaljnivå at jeg ikke kan svare, sier Stene. – Ifølge NFF omfatter ikke deres regelverk opsjonsavtaler, hvordan kan da politiet mene at det er ulovlig? – Det er på et detaljnivå som jeg ikke kan kommentere. Etter det VG får opplyst, har politiet tatt beslag i et dokument på datamaskinen til daværende styreleder Lars Holter-Sørensen som blant annet viser en oversikt over spillere, lønninger og forventede salgssummer. Gunnarsson var priset til fem millioner kroner. Ved et eventuelt salg av spissen ville Stabæk kun ha fått sluppet lønnsutgiftene, mens salgssummen hadde gått til selskapet Spiller AS – noe som også skjedde da Gunnarson ble solgt for én million kroner. – Det kan jeg ikke kommentere, sier politiadvokaten. Holter-Sørensen skal også ha oppgitt at Gunnarsson noen måneder før politiet fant dokumentet var priset til kun én millioner kroner. – Hvorfor innstilte du først på økonomisk utroskap? – Bestemmelsene «økonomisk utroskap» og «grovt bedrageri» overlapper hverandre i en del tilfeller og kan tenkes å ha det samme faktum. Det var innstilt på utroskap, subsidiært bedrageri. Statsadvokaten tok ut tiltale på bedrageri. Forsvarerne: Har ingen konkrete bevis Ingen av forsvarerne i «Gunnarsson-saken» mener politiet har konkrete bevis som nagler de tiltalte til beskyldningen om grovt bedrageri. PEDER MORSET – forsvarer for tidligere sportsdirektør Truls Haakonsen i Vålerenga: – Jeg stiller meg undrende til at det ble tatt ut tiltale mot min klient, sier advokat Peder Morset. Haakonsen deltok i forhandlingene før Veigar Pall Gunnarsson signerte for Oslo-klubben – og også inngikk opsjonsavtalen på Herman Stengel. – Jeg kan ikke se at det foreligger noen bevis som kan føre til domfellelse. Jeg mener påtalemyndigheten har gjort en feil påtalemessig vurdering i denne saken, sier Morset. BERIT REISS-ANDERSEN – forsvarer for eks-styremedlem Tor Qvarfordt Aaserød i Stabæk Fotball AS: – Han har aldri hatt noen informasjon som skulle tilsi noe annet enn at overgangsavtalen og opsjonsavtalen er reelle og riktig priset for de to spillerne det gjelder, sier Reiss-Andersen. Aaserød bidro med noen detaljer i kontraktsutformingen. – I likhet med de andre medlemmene i styret gikk han inn for avtalen på grunnlag av de opplysninger han var blitt forelagt, sier hun. – Nancy har fått oppgitt en overgangssum som min klient mener er reell og det var heller ikke styrets oppgave å varsle Nancy. På denne bakgrunn kan han ikke forstå at han er tiltalt, sier hun. – Når politiet hevder at avtalene ikke gir uttrykk for økonomiske realiteter så bygger ikke dette på konkrete bevis, men ulike personers antakelser. OLE PETTER DREVLAND – forsvarer for sportslig leder Inge André Olsen i Stabæk: – Jeg kan ikke med min beste vilje se hvilke konkrete bevis påtalemyndigheten sikter til i denne saken, sier Drevland. Olsen deltok i forhandlingene rundt overgangen og opsjonsavtalen. Forsvareren mener det har gått prestisje i saken og peker på at politiet holdt pressekonferanse for å fortelle at det var tatt ut tiltale. – Jeg stiller meg svært undrende til at politiadvokaten uttaler seg skråsikkert om en domfellelse. Da må han åpenbart ha sett noe jeg ikke har sett, for jeg kan vanskelig se at det i det hele tatt er grunnlag for tiltale i denne saken både faktisk og rettslig. ELLEN HOLAGER ANDENÆS – forsvarer for eks-styreleder Lars Holter-Sørensen i Stabæk Fotball AS: Andenæs forstår heller ikke at politiet kan ha krystallklare beviser i saken mot sin klient. – Det er uansett vanskelig å forstå hvordan påtalemyndigheten kan hevde at den franske klubben har krav på en halv million kroner pluss inntil to millioner kroner, sier Andenæs. – Det forutsetter en pris for Gunnarsson på fem millioner kroner, men jeg kan ikke se at et slikt beløp har vært aktuelt. Endret 23. November 2012 av alltidblaa Justerte opp skriftstørrelsen 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blå_i_eksil 93 Del Skrevet 23. November 2012 Del Skrevet 23. November 2012 Hvis(når) alle blir frikjent blir det et stort prestisjenederlag for Asker og Bærum politiet. Nå har de dratt dette ut i svært lang tid og forhåndsdømt alle aktørene. At Ingo sendte en bekymret sms er ikke bevis på noe straffbart - spesielt med tanke på at han ikke var i landet og ikke hadde mulighet til å møte de andre. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 082 Del Skrevet 23. November 2012 Del Skrevet 23. November 2012 Stene mener folk er skyldige utifra en helhetsvurdering, faktiske bevis er på et detaljnivå han ikke kan kommentere... Nå er det bare å sette sin lit til at det finnes rasjonelle og fornuftige mennesker i domstolen(e). 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 23. November 2012 Del Skrevet 23. November 2012 Grunnen til at han ikke svarer på detaljer er at saken ikke skal forhåndsprosederes i media. Det er forsåvidt greit nok. Hadde han begitt seg inn på slike drøftelser i media hadde han virkelig begått stygge overtramp mot våre folk. MEN, han kunne godt vært litt tilbakeholden med å proklamere sin overbevisning selv om det ligger i strafferettens natur at påtalemyndigheten er sikker i sin sak når den tar ut tiltale. Slik jeg kjenner saken gjennom media og andre kilder kan jeg ikke forstå at Stene er så overbevist som han gir inntrykk av å være. Jeg ser frem til at man får luftet ut skikkelig i retten. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 23. November 2012 Del Skrevet 23. November 2012 Grunnen til at han ikke svarer på detaljer er at saken ikke skal forhåndsprosederes i media. Det er forsåvidt greit nok. Hadde han begitt seg inn på slike drøftelser i media hadde han virkelig begått stygge overtramp mot våre folk. MEN, han kunne godt vært litt tilbakeholden med å proklamere sin overbevisning selv om det ligger i strafferettens natur at påtalemyndigheten er sikker i sin sak når den tar ut tiltale. Slik jeg kjenner saken gjennom media og andre kilder kan jeg ikke forstå at Stene er så overbevist som han gir inntrykk av å være. Jeg ser frem til at man får luftet ut skikkelig i retten. Det virker jo nesten som om saken står og faller på SMSen til Ingo... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 23. November 2012 Del Skrevet 23. November 2012 Hvordan får VG tak i en SMS som Ingo har sendt til Erik Loe? Politiet som lekker for å få folk forhåndsdømt i media?? Kan ikke se for meg at hverken Erik Loe eller ingo er intresserte i å dele en sms med media.. Kan ikke se at noen andre en evt. påtalemyndigheten skal ha hatt tilgang til kommunikasjon mellom de 2.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 23. November 2012 Del Skrevet 23. November 2012 Medialekkasjen Morten Stene har en syltynn sak om dette er alt han har å fare med gitt. Snakk om å koke sammen en tiltalesuppe på en spiker. TV2-apekattene er de mest infame journalistakrobater jeg har sett på lang tid med journalistisk kredibilitet på nivå med SøndagSøndag. Er det denne Morten Stene som er Årets klovn i politiet? MORTEN STENE Skatteåret 2011 Inntekt: 655 656 Formue: 0 Utlignet skatt: 262 863 Fødselsår: 1970 Postnummer/sted: 1383 Asker Skattekommune Asker Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 23. November 2012 Del Skrevet 23. November 2012 Asker og Bærum politidistrikt viser iallefall med denne saken at de har omtrent 0 troverdighet. I hvertfall hvis man skal lage en stereotype ut i fra Morten Stene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 082 Del Skrevet 23. November 2012 Del Skrevet 23. November 2012 Grunnen til at han ikke svarer på detaljer er at saken ikke skal forhåndsprosederes i media. Det er forsåvidt greit nok. Hadde han begitt seg inn på slike drøftelser i media hadde han virkelig begått stygge overtramp mot våre folk. MEN, han kunne godt vært litt tilbakeholden med å proklamere sin overbevisning selv om det ligger i strafferettens natur at påtalemyndigheten er sikker i sin sak når den tar ut tiltale. Slik jeg kjenner saken gjennom media og andre kilder kan jeg ikke forstå at Stene er så overbevist som han gir inntrykk av å være. Jeg ser frem til at man får luftet ut skikkelig i retten. Det virker jo nesten som om saken står og faller på SMSen til Ingo... Og på at klubben betalte 200 000 euro til Nancy. Det er også det eneste ankepunktet til sutrekoppen i TV2 som ikke forstår hvorfor Stabæk er kritiske til cowboyjournalistikken deres. Det var en god grunn til at akkurat denne transaksjonen skjedde som ikke har vært omtalt ennå, og forhåpentligvis kommer klubben til å bli trodd i retten på det punktet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 24. November 2012 Del Skrevet 24. November 2012 Apropos cowboyjournalistikk. Dette kommer fra Friidrettspresidenten i en helt annen sak og kunne vel likegodt vært brukt i "vår" sak med bytte av et par ord: «Når Dagbladet på kommentatorplass gang på gang misbruker medias makt med å la pennen flyte vilt og prøver å gjøre usannheter til sannheter, villeder med overskrifter og karakteristikker som er sterkt overdrevet og går langt i å dømme personer før de formelle instanser har konkludert, da er det på tide å reise seg opp og si fra. Nok er nok.» Også i denne saken snakker journalistene om at man tåkelegger saken og forsøker å vri på fokus. Som om journalisten som påstår nettopp dette etter anklager om løgnaktige reportasjer ikke gjør akkurat det samme. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 24. November 2012 Del Skrevet 24. November 2012 Si at alle tiltalte vil bli frikjent i denne saken, da har vel Stabæk og de involverte krav på en ganske så stor kompensasjon fra Tv2 og/eller andre medier som har gjort såpass stor skade, ikke bare rykte og negativ publisitet men har jo også hatt stor økonomisk påvirkning. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 082 Del Skrevet 24. November 2012 Del Skrevet 24. November 2012 Si at alle tiltalte vil bli frikjent i denne saken, da har vel Stabæk og de involverte krav på en ganske så stor kompensasjon fra Tv2 og/eller andre medier som har gjort såpass stor skade, ikke bare rykte og negativ publisitet men har jo også hatt stor økonomisk påvirkning. Antakelig vil de bare si at de "med den informasjonen de kjente til handlet riktig og i tråd med god presseskikk". Men får se hva advokatene kan finne på. Man har jo alltids god, gammeldags hevn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 865 Del Skrevet 25. November 2012 Del Skrevet 25. November 2012 Men et injuriesøksmål eller noe lignende tilbake vil vel utelukkende bringe mer negativ presse til klubb og sak, så regner vel med at de dropper det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 26. November 2012 Del Skrevet 26. November 2012 Tja... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå