Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jappetiden er helt klart tilbake. Brann brenner lyset i begge ender, VIF kjører det opp i andres ender, mens resten titter på.

Brann: Har nettopp kjøpt Petter Vågan Moen fra Ham-Kam for et 2 sifferet millionbeløp, vel ryktene går på det i hvert fall. I tillegg snuser de på Trond Fredrik Ludvigsen fra Bodø, Anders Stadheim og Tommy Øren fra Sogndal. Skulle ikke forundre meg om de også legger inn et sinnssvakt bud på Nanne etter hvert.

VIF: Er relativt avslappet, bortsett fra Hoseth holdes kortene inntil brystet. Det ryktes om å hente Bråten hjem fra RBK, Occean fra Odd, Flo gratis og sikkert masse annet småpakk.

Vi snakket her om overganger som bare i disse klubbene fort kan runde 30 mill, med Vågans overgang er de allerede 33% på vei for å runde den summen.

Resten av klubbene i TL kommer helt sikkert til å gjøre "små transfers" de også så vi kan vel regne med at omtrent 50mill bytter konto denne måneden.

TV avtalen som ble ferdig forhandlet tidligere denne måneden gjør sikkert mange klubber gale, så mye som 15 millioner (har jeg hørt) kan overføres til klubbene som takk for at de leverer varene.

Spennende tider, men jeg frykter at det smeller som det gjorde på slutten av 1990 tallet, klubber går omtrent konkurs og det er kun rike skipsredere, homoseksuelle trøndere og fiffige regnskap som redder de fra 5 divisjon.

Som dere sikkert ser er jeg ikke veldig overbevist om at dette er et sunnhetstegn i norsk fotball, ingenting hadde vært morsommere om det var det, men jeg har mine frykter. Noen som kan berolige mine nerver?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en eller annen rollefigur sikkert sa: Let them burn.

Jeg missliker STORT klubber som har en eller annen rik faen som bare pusher inn penger (Fredriksen, mobil gangstern i Bergen etc.). Ufattelig nok sitter vi blaa igjen med rykte som pengeklubb, mens Enga og Brann fortsatt sniker seg rundt med rykte som "allemannsklubb".

Og de kan holde seg langt faen unna Nanne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er at Siem ønsker Braaten hjem fordi "Han hører hjemme i Vålerenga".

??????? Vått?? Fordi han er fra Oslo? Interessant og kjipt for de andre klubbene i Oslo, hvis alle spillerne må til VIF fordi "de hører hjemme der". Nei, Siem, Braaten hører nok hjemme i Skeid han, selv om han pr. dags dato spiller i RævBK.

Dessuten kaster han jo kampesteiner i et kjempestort glasshus. Hva med Grindheim? Iversen? Gashi? Skiri? Hulsker? Hoset? osv. Hvor hører de hjemme??

Også han derre Branntrønderen da.... "Skal vi vinne gull, må vi kjøpe gull".... Hallo, hallo. Tenker det er motiverende å være junior og rekruittspiller der. Eller det er det ikke; Brann 2 tapte 6-0 mot Stord/Moster i 2. div i går...

Endret av elaang
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er greit at lag har forskjellige strategier i eliteserien. Synes det i og for seg også er greit at vi ikke har noen rik onkel enda. Tror ikke det er noen ubetinget fordel å ha en industrieier eller investor med feit lommebok i styre og stell. Og jeg tror absolutt det er mulig å vinne serien med de ressursene vi har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er at Siem ønsker Braaten hjem fordi "Han hører hjemme i Vålerenga".

??????? Vått?? Fordi han er fra Oslo? Interessant og kjipt for de andre klubbene i Oslo, hvis alle spillerne må til VIF fordi "de hører hjemme der". Nei, Siem, Braaten hører nok hjemme i Skeid han, selv om han pr. dags dato spiller i RævBK.

Dessuten kaster han jo kampesteiner i et kjempestort glasshus. Hva med Grindheim? Iversen? Gashi? Skiri? Hulsker? Hoset? osv. Hvor hører de hjemme??

39195[/snapback]

Angående akkurat det der stod det er kjempefin kommentar i Aften Aften i går.

Finner den ikke på nettet men..

Endret av Blaaereennblaaest
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å bli rik, så slapp av. Kan hende det tar litt tid. Jeg sliter litt med gjeld nå, men er ganske bestemt på å bli rik. Og da skal jeg love dere det blir spenn på Stabæk.

La oss gjøre som Vif; vi lasser på en haug med gjeld på Stabæk ASA, overfører alle eiendeler og spillere til klubben og erklærer ASAet for konk. Muligens kjipt for investorene, men hey!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror sigurdlk har et poeng her. Hadde Feite Fredde "sponset" Stabæk så hadde vel alle her inne ledd godt av alle småklubbene.

Faren med og ikke ha cash er at man ofte ikke har råd til å si nei når noen vil kjøpe våre beste spillere (Feks tromsø og Gamst Pedersen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser Aafk har fått 10 mill til spillerkjøp også. De er jo nødt til å finne på noe, så jeg forstår dem. Sterkt i kontrast til Odd som forsetter å la spillere gå fra det synkende skipet. Skjønner ikke hvordan det skal være resepten.

En helt annen ting er jo lag som RBK, som har nesten 2 fulle lag av kvalitetsspillere i norsk skala, men likevel ikke klarer ¨å henge med i toppen. De merker nok presset bra nå, og kan nok komme til å åpne lommeboka for å hente inn spillere av en verdi vi ikke har sett tidligere i Norge. Kan tenke meg de hundrevis av millionene de har på bok brenner bra i lomma nå ja.

VIF har merka at å kjøpe seg til resultater er veien. At de måtte selge Iversen gjør vel at de må hente inn mer nytt av tilsvarende kaliber. Siem har tydeligvis penger nok, og kjøper det han vil. VIF gir seg ikke før det lar seg gjøre å kjøpe mesterskapet på butikken. Var det ikke snakk om at Berre skulle til Groningen også?

Brann har vel bare ordlagt det de andre rikmannsklubbene tenker; kjøp de beste - samma hvilken pris. At de vil hente inn mer krutt er jeg sikker på. Om det var noe sjakktrekk å selge Kvisvik får vel være en annen sak.

Start ser ut til å gjøre en sesong av det helt enestående slaget. Folk sier at Mjelde, Rekdal og Berg har gjort fantastiske trenergjerninger. Hva da med Keiko? Hva han har fått ut av laget i sør er intet mindre enn en prestasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En helt annen ting er jo lag som RBK, som har nesten 2 fulle lag av kvalitetsspillere i norsk skala, men likevel ikke klarer ¨å henge med i toppen. De merker nok presset bra nå, og kan nok komme til å åpne lommeboka for å hente inn spillere av en verdi vi ikke har sett tidligere i Norge. Kan tenke meg de hundrevis av millionene de har på bok brenner bra i lomma nå ja.

VIF har merka at å kjøpe seg til resultater er veien. At de måtte selge Iversen gjør vel at de må hente inn mer nytt av tilsvarende kaliber. Siem har tydeligvis penger nok, og kjøper det han vil. VIF gir seg ikke før det lar seg gjøre å kjøpe mesterskapet på butikken. Var det ikke snakk om at Berre skulle til Groningen også?

39639[/snapback]

Jeg hørte faktisk intervju med Bratseth på radioen i dag morges hvor han uttalte at spillerkjøp ikke var en løsning han trodde kunne løse krisen...

- Det har ikke vært noen konkret kontakt mellom meg og noen andre klubber, sier Iversen til VG Nett.

Så vi får se....spekulasjoner forløpig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hørte faktisk intervju med Bratseth på radioen i dag morges hvor han uttalte at spillerkjøp ikke var en løsning han trodde kunne løse krisen...

39641[/snapback]

Da er det vel bare en løsning som gjenstår.......

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

82 meter

101 meter

39665[/snapback]

41 meter. Er det bra når jeg har drukket afrikansk hvitvin? Nei - var det ikke Armando her igjen... (Har du ikke noe annet å holde på med...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

82 meter

101 meter

39665[/snapback]

41 meter. Er det bra når jeg har drukket afrikansk hvitvin? Nei - var det ikke Armando her igjen... (Har du ikke noe annet å holde på med...)

42258[/snapback]

Jeg kunne ikke oppdatere lenger men klarte 114 meter med en jente som forstyrret ved siden av meg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet nå, er at prisene er skrudd opp i himmelen så vi ikke har råd til å forsterke laget nevneverdig før neste sesong så lenge vi har nok med å betale gammel gjeld.

39650[/snapback]

Det går ann å hente kvalitetsspillere uten å bruke for mye penger, og det har vi gjort i sommer. Dette skjer jo overalt, og med en sånn grunnholdning kan en få mye gode spillere uten å bruke mye penger. Noen ganger må en selvsagt bla opp, men hvis lommeboken er tom må en være kreativ.

I Milan, en av Europas tre største klubber, har de i løpet av de siste årene i stor stil hentet spillere på free-transfer. Nå seneste PSV's midtbanespiller Johan Vogel. Dette altså i en klubb som eies av verdens 25. rikeste mann, men en formue på 12 milliarder Usd iflg Forbes Magazine (til sammenlikning har eieren av Chelsea en formue på 13.3 milliarder Usd). Dette er jo lite sammenliknbart med Stabæk, men selv altså i en så mektig klubb som Milan er en veldig opptatt av KOST / NYTTE på de spilleren en henter inn. Milan betalte bla mindre for Kaka enn hva Liverpool hentet Crouch for, eller United/Chelsea betalte for Obi Mikkel. Kaka var verdensklasse etter noen måneder!!

Jeg har stor tro på at Stabæk skal kunne hente kvalitetsspillere for neste år (forutsatt det dere vet), uten at vi trenger å ruinere oss. Det virker dessuten som det nettverket Jan Jønsson har, vil komme oss til gode i flere anledninger. Tror et evt. opprykk vil gjøre oss attraktive i markedet, folk merker at det skjer bra ting i Stabæk om dagen. En viktig ting blir å hente spillere som er markant forsterkninger, slik som Karl Oskar Fjørtoft har vært for Aalesund.

Først er det høstsesong, og jeg gleder meg. Vi kan allerede har signert tre spillere som holder det nivået vi ønsker, og en av dem kan være en uslepen diamant.

Dette var et sjeldent langt innlegg i ferieforumet.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, og man kan gjøre det helt elendig på freetransfer. Tilbake til dagens Aftenposten "Stefan Ishizaki startet på høyrekanten, men var ikke god. Det var heller ikke sommerens mest omtalte overgang, Tore André Flo. Et par ukers intervalltrening har hjulpet langt mindre meritterte spillere enn spissen fra Stryn".

Det er mulig du har rett i at vi trenger en "Karl Oskar" til neste år, men fordelen med å ikke ha så sentrale profiler, er at flere tar ansvar (og det er vel det dreier seg om i lagspillet fotball). La oss for all del unngå en ny "Martin-faktor", hvor det blir en manns oppgave å redde laget.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom: Nanne, kjenner du noen svensker som er like flinke til å score som deg?

Nanne: Seffern!

Tom: Alan, kjenner du noen brasser som er like hæite som deg?

Alan: Si si!

42291[/snapback]

Hehe, det er ikke verre nei.

Heia Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tippeliaga Galskap
  • Opprett ny...