Gå til innhold

Hva Med Nytt Navn?

Danny
 Del

Anbefalte innlegg

Hvorfor?

39351[/snapback]

Det er jo Atle Brynestad sin våte drøm, at alle lagene i Norge kun heter FC "stedsnavn". FC Oslo, FC Bergen osv. De har jo tydeligvis en skikkelig kamp om navnet til Lyn, fordi Brynestad ønsker å fjerne Lyn, og bare ha FC Oslo.

Neitakk, her er det tradisjon og forening, dessuten sier Stabæk IF mer, det sier at man holder på med Bandy, Alpin (?) og alt det andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva syns dere om at Stabæk IF hadde byttet navn til FC Stabæk eller noe annet?

39327[/snapback]

Jeg vil gjerne ha FC Stabaeck Baerum Nadderudheroes Norway

Det hadde vært sjef det!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hater egentlig denne FC-en foran navn...

fc sochaux er en av de værste eksemplene.

liker stabæk if, og må forklare til alt mulig folk hva if betyr :-)

worst case er for meg navn som dette:

sporting lokeren-sint niklas-waasland (sporting lsnw) , så ble navnet byttet, og de heter sporting lokeren oost-vlaanderen (sporting lokeren ovl) nå.

pfui!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hater egentlig denne FC-en foran navn...

fc sochaux er en av de værste eksemplene.

liker stabæk if, og må forklare til alt mulig folk hva if betyr :-)

worst case er for meg navn som dette:

sporting lokeren-sint niklas-waasland (sporting lsnw) , så ble navnet byttet, og de heter sporting lokeren oost-vlaanderen (sporting lokeren ovl) nå.

pfui!

39444[/snapback]

Hater du sochaux fordi de banka dritten ut av oss i Cuppen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei fordi de var et daarlig lag, unfair, ikke hyggelig (liker generelt ikke fransk eller italiensk eller spansk fotball...) og fordi det gjorde vondt aa höre sangene deres som akkurat hadde de samme melodiene som (fc) st.pauli sanger...husker for godt dette "FC - Sooochaux, FC - Sooochaux" og saa tre, fire andre sanger og rop som virkelig liknet st.pauli sanger saa mye. kampen husker jeg ikike saa bra ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, et navneskifte kan ha noe for seg. Stabæk og Bærum SK har lenge "knivet" om hegemoniet, som Stabæk har tatt. I mangel av samarbeid med Bærum SK (som burde hett Sandvika SK) synes jeg vi kan avslutte hele krangelen ved at vi tar navnet:

STABÆK BÆRUM FOTBALL

i stedet for SF/SIF som ingen bruker om oss likevel. Det gir klubben mer forankring vest for Høvik.

Jeg ser for meg hissige og indignerte Bærum SK-ledere og oldinger som i harnisk setter morrabrødet i vrangstrupen når dette nye navnet offentliggjøres og står fram i budstikka med mord i blikket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det er flere enn sportslige ledere i Bærum SK og oldinger som vil mislike dette. Noe som viser at forankringen vest for Høvik er dårligere enn øst for? Føler faktisk at det ikke stemmer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er feil med Stabæk Fotball eller Stabæk IF???

Jeg finner ingen feil!

La meg slippe FC! Og la meg ihvertfall slippe sånne "basket-navn"!

Stabæk Lions eller lignende er intet mindre enn en tragedie!

Synes det er bra som det er jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde FC sto for Football and Crosscountry skiing!

Det het da i alle fall Ski og fotball-klubben Lyn før de byttet til FC Lyn Oslo!

Nei, behold Stabæk IF. Jeg synes ikke noe om å markedsføre navnet Stabæk Fotball, altfor mye! Det er da klubben vi heier på, ikke ASA'et!

Dessuten trenger vi ikke å lage for store kløfter mellom fotball, bandy og håndball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde FC sto for Football and Crosscountry skiing!

Det het da i alle fall Ski og fotball-klubben Lyn før de byttet til FC Lyn Oslo!

Nei, behold Stabæk IF. Jeg synes ikke noe om å markedsføre navnet Stabæk Fotball, altfor mye! Det er da klubben vi heier på, ikke ASA'et!

Dessuten trenger vi ikke å lage for store kløfter mellom fotball, bandy og håndball.

39558[/snapback]

Nå må noen arrestere meg hvis jeg tar feil, men Stabæk Fotball er, på lik linje med Stabæk Håndball, skilt ut som en egen klubb. De er ikke en del av Stabæk IF, men jeg tror de har møterett i styret i IF.

Så når vi heier på på Stabæk på fotballbanen, så er det Stabæk Fotball vi heier på, og ikke Stabæk IF...

Når det er sagt, så må jeg si at når jeg kaller meg Stabæk-gutt, så er det jo IF som ligger mitt hjerte nærmest. Er fortsatt medlem i IF, selv om det er over 20 år siden jeg var aktiv håndballspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er håndjerna:

Det er ikke noen klubb som heter Stabæk Fotball. Kluben heter Stabæk IF, og Stabæk Fotball er en "gruppe" i denne klubben, med eget styre, som selvsagt er underlagt styret i Stabæ IF. Stabæk Fotball ASA er et driftsselskap med begrenset ansvar som samarbeider med Stabæk IF, fotballavd. (kalt Stabæk Fotball).

Grunnen til at modellen er slik er for at ikke hele Stabæk IF skal gå på ryggen om fotballaget gjør det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heia Stabæk IF (alle avdelinger), alltid - uansett.

(enten støtten/gleden er direkte eller mer indirekte)

Og skulle man valgt et annet navn vil nok uansett Stabæk IF ha et ord med i laget. Stabæk med "æ" er vel nærmest å regne som et registrert varemerke for hele foreningen og kan slik sett ikke "stjeles" uten videre.

Og selv om Stabekk Fotball (med eller uten FC eller annet fiksfakseri) ville muligens være enklere for diverse utlendinger, men ville langt i fra være MIN klubb, MITT lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei fordi de var et daarlig lag, unfair, ikke hyggelig (liker generelt ikke fransk eller italiensk eller spansk fotball...) og fordi det gjorde vondt aa höre sangene deres som akkurat hadde de samme melodiene som (fc) st.pauli sanger...husker for godt dette "FC - Sooochaux, FC - Sooochaux" og saa tre, fire andre sanger og rop som virkelig liknet st.pauli sanger saa mye. kampen husker jeg ikike saa bra ;-)

39457[/snapback]

jeg må innrømme at jeg er enig med deg der

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva syns dere om at Stabæk IF hadde byttet navn til FC Stabæk eller noe annet?

39327[/snapback]

Det eneste som skjer ved at man bytter navn er at man pådrar seg mer utgifter.

Man vinner ihvertfall ikke flere kamper eller får flere tilskuere av det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hva Med Nytt Navn?
  • Opprett ny...