minstemann risan 0 Del Skrevet 28. Juni 2005 Del Skrevet 28. Juni 2005 Er det noen som sitter inne med info. om hvorfor vi skyter så sjeldent ? Stenerz, Stenvoll, Jeppe, Veigar, Chr.Sund, Chr.Holter og Nanne m.flr. har alle et godt skuddbein en gang i blandt. - Kan de ikke skyte oftere ? - Hvorfor må det så omstendelig inn i 16 og gjerne innenfor 5 før ballen ekspederes mot mål ? Gamle Ivers hadde den største bomprosenten gjennom sin tid som fotballspiller. men nå skjøt han mest også og var vel konstant toppskårer. Skyt for de mørkeblaa - for Stabæk' blaa soldater! Tror fremdeles vi rykker opp som en ståpikk - sammen med Bryne, jeg vil bare at det skåres mere mål og da hjelper det å skyte!!! - Så Stolt! - Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 28. Juni 2005 Del Skrevet 28. Juni 2005 Jeg er så sinnsykt enig. Dette har plaget meg helt siden hasse backes tider. Kaasa var kanskje ikke all verden, men han kasta i hvertfall ikke bort sjanser på unødvendige driblerier. Det virker av å til som om målet er å slå tunnell på to forsvarsspillere samtidig, for deretter å hælsparke ballen gjennom løkka i lissene til en av dem. Nannskog er bra på å avslutte, men hadde jeg hatt skuddbein som noen av de du nevner hadde jeg da litt hardere forsøkt å bli dagens helt. Vi synger jo på alle som forsøker på avslutning uansett hvordan det går. Se bare på hvor mange "drittmål" som scores bare fordi noen kriger inn ballen. Vi må score fra inni 5-meteren virker det som. Skulle likt å høre hva Janne mener om dette. Mot Sandefjord synes jeg også vi var EKSTREMT langsomme i oppbyggingen av angrep. Må alle ha ballen? Greit at vi skal bygge opp gjennom midtbanen. Men betyr det også at dersom spissene får ballen først, så må de spille ballen tilbake slik at barbarene kommer i balanse? Egentlig er alle mine favorittspisser de som er "målrettet" - som gammelivers. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Squawker 11 Del Skrevet 28. Juni 2005 Del Skrevet 28. Juni 2005 Er det noen som sitter inne med info. om hvorfor vi skyter så sjeldent ?Stenerz, Stenvoll, Jeppe, Veigar, Chr.Sund, Chr.Holter og Nanne m.flr. har alle et godt skuddbein en gang i blandt. - Kan de ikke skyte oftere ? - Hvorfor må det så omstendelig inn i 16 og gjerne innenfor 5 før ballen ekspederes mot mål ? 39689[/snapback] Har ikke svar på spørsmålet, men sitter med samme inntrykk. "Skyt for faen!" er en gjenganger opp i hodet og i munnen på meg. Synes også Henning burde bruke skuddfoten oftere - virker noen ganger som om han bare MÅ finne noen å sende til da det hadde vært bedre å ta et halvt skritt til side og fyre av et skudd. Det er nok ikke så lett, særlig for de mindre erfarne, å sette "oppgaven" til side og velge egen løsning men vi må jo ha flere mål Stabæk, flere mål! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 28. Juni 2005 (endret) Del Skrevet 28. Juni 2005 (endret) Tjaaaaaaa, skudd er vel og bra det, men målsjansen er betraktelig mindre enn ved 1 mot 1 med keepern. Av ti gode skudd ender 3-4 på mål, og av ender maks 2 i nota. Tatt i betraktning hvor mye støy det er foran motstanderens 16meter, som følge av at vi møter lag som ligger dypt, er ikke sjansen for å komme til et godt skuddlege stor. Og enda da er det vanskelig å få den på goal. Se bare på en eminent langskyter som Kaka på Brasil, han har vel hatt en 10-15 leger i prøve-Vm, og ingen mål enda. Av ti gode innspill ender kanskje halvparten til blaa spiller, og da er det i utgangspunktet 1 mot 1 med keeper. Da bør 3 av 5 sitte. Statistikken kom flyvende med vinden her, men poenget mitt er vel ganske greit. Jeg mener vi har avgjort en del kamper på at vi ikke bare har fyrt i hytt og gevær mot slutten, men heller prøvd og prøvd å tre oss gjennom, og til slutt så kommer sjansen vi ventet på - BANG! Nanne. Et siste poeng er jo at norske/nordiske/europeiske spillere generelt ikke skyter like mye som i Sør-Ameria. Det er det ville-vesten, men gutta kan skyte (dem har krutt i støvla og stor teknikk). Til slutt - for all del skyt, men sett den i mål da i det minste. Forza Stabæk Endret 28. Juni 2005 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amdada 0 Del Skrevet 28. Juni 2005 Del Skrevet 28. Juni 2005 Er så ening Skyt!! Skuddet trenger jo ikke en gang være bra. Når det står 5-6 mann i boksen til motstanderen skal det ikke mye til før ballen går i mål. Den treffer en rumpe, et bryst, en hånd eller et kne så går den i mål. Og er skuddet bra og går rett i mål så klager jeg ikke da heller. Og jo flere skudd vi har jo større sjangs er det for at et av skuddene går i mål. Man får ihvertfall ikke mål hvis man ikke avslutter. Farlig er det også når vi ikke avslutter angrepene våre og motstanderen vinner ballen og kontrer imot. Enda en grunn til at vi må skyte. Såvidt jeg husker kom begge målene til sandefjord pga. vi har alt for mange oppe og ikke klarer og avslutte angrepet vårt og derfor er uorganisert når sandefjord vinner ballen og kommer på kontringen sin. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. Juni 2005 Del Skrevet 29. Juni 2005 Bra poeng. Eggen hadde det som et av sine største poenger i sin filosofi - at angrepene må avsluttes. Om det så blir utspill fra mål rekker man å komme i balanse før barbarene kommer over på vår halvdel. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 29. Juni 2005 Del Skrevet 29. Juni 2005 Vi får se hva som skjer i kveld, men jeg har nesten ikke hår igjen på hodet etter all rivingen i sandefjord.... For all del SKYT!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå