Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kanskje det alltid har vært sånn i 1ste div! Kanskje foppallforbundet og dommerne er med på det! Kanskje de har bestemt seg før vår tid her nede i sumpa at lagene få lov til å oppføre seg som villmenn mens det skal slås hardt ned på de som ikke står med lua i hånda. Kanskje dommerne har bestemt seg lenge før vi kom ned hit at de skal oppmuntre lag til trå til ekstra i taklingene. Kanskje det i de foregående sesongene har blitt utdelt retningslinjer til lagene om at lag som kommer ned hit i sumpa og tror de er bedre enn andre skal få svi helt til de innser at de ikke er noenting de heller. Kanskje den egentlige meningen med denne røkladivisjonen er at ingen egentlig skal rykke opp, men at de fortsatt prøver ut måter på å få det til i praksis.

Kun noen enkle tanker fra meg altså.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet når vi kan forvente avgjørrelse på karrantenen til Markus?

41039[/snapback]

Han får nok ikke mer enn 1 kamp for den

41047[/snapback]

Hva - direkte rødt = 1 kamp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet når vi kan forvente avgjørrelse på karrantenen til Markus?

41039[/snapback]

Han får nok ikke mer enn 1 kamp for den

41047[/snapback]

Hva - direkte rødt = 1 kamp?

41048[/snapback]

Ja - det blir nok ikke noe mer. De ser jo ann situasjonen og ser at det er en ettersleng i ren frustrasjon - som ikke er særlig farlig. Så ser de vel litt på situasjonen som forårsaken etterslengen. Da regner jeg med at de kommer frem til at én kamp er nok

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare helt patetisk at det ikke skjer noe med Hagen. Forbundet må ta tak i sånne situasjoner og slå hardt ned på det! 3 kampers karantene må vel være passende straff på han Pors spilleren???

Men jeg tror nok at Stabæk er gode nok til å overleve Tippeligaen, de klarte vel å slå FFK 4-2 på Nadderud?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Det ble ganske mye sirkus, ja. At Stabæk ble frustrerte, får vi også ta som et tegn på at vi gjorde en god jobb, sier Waage.

41032[/snapback]

SÅ, når noen blir frustrerte har man gjort en god jobb?? Er det mulig??

Heia dommerstanden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff - direkte rødt gir mye lengre karrantene enn 2 gule... huff huff...

40983[/snapback]

Direkte rødt gir i utgangspunktet kun 1 kamps utestengelse. Det gjør også 2gule=rødt.

Utvidet utestengelse hvis forseelsen er særdels grov, eller spilleren nekter å gå av banen etter å ha fått det røde, eller kommer med vulgære utsagn/bevegelser etter å ha fått det røde.

Det direkte røde til Karlsson er riktig.

Det manglende direkte røde til Pors-svinet er helt ufattelig dårlig.

Dommerns manglende kompetanse og mot gjør at dette ble en møkkakamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff - direkte rødt gir mye lengre karrantene enn 2 gule... huff huff...

40983[/snapback]

Direkte rødt gir i utgangspunktet kun 1 kamps utestengelse. Det gjør også 2gule=rødt.

Utvidet utestengelse hvis forseelsen er særdels grov, eller spilleren nekter å gå av banen etter å ha fått det røde, eller kommer med vulgære utsagn/bevegelser etter å ha fått det røde.

Det direkte røde til Karlsson er riktig.

Det manglende direkte røde til Pors-svinet er helt ufattelig dårlig.

Dommerns manglende kompetanse og mot gjør at dette ble en møkkakamp.

41062[/snapback]

Jeg må si en ting her som ikke er helt riktig. Reglene er forandret litt nå, og direkte rødt gir normalt sett 2 kampers karantene. Men dommeren og lagene kan få det redusert ned til 1 kamps karantene. Kommer helt an på situasjonen, hva som skjedde osv. Det må føres og sendes til fotballforbundet. Vår keeper fikk engang 3 kampers karantene for et slag på motspiller, noe som maks burde vært 1 kamp, det var i år. Det var pga. motspilleren tråkket/stemplet han noe inn i natta på beinet...så puffa keeperen vår han vekk. Dommeren stod med ryggen til. Ganske sterkt å gi rødt kort vil jeg si når man ikke ser det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si en ting her som ikke er helt riktig. Reglene er forandret litt nå, og direkte rødt gir normalt sett 2 kampers karantene. Men dommeren og lagene kan få det redusert ned til 1 kamps karantene. Kommer helt an på situasjonen, hva som skjedde osv. Det må føres og sendes til fotballforbundet. Vår keeper fikk engang 3 kampers karantene for et slag på motspiller, noe som maks burde vært 1 kamp, det var i år. Det var pga. motspilleren tråkket/stemplet han noe inn i natta på beinet...så puffa keeperen vår han vekk. Dommeren stod med ryggen til. Ganske sterkt å gi rødt kort vil jeg si når man ikke ser det...

41075[/snapback]

SORRY... litt feil det der. Dommer og lag har liten innflytelse over utestengelsen. Avgjøres av disiplinærkomiteen i hver enkelt krets eller NFF på grunnlag av dommers rapport og spillerens evt tilsvar.

1 kamp er normalen.

Du får ikke 3 kamper med mindre det er særdeles grovt eller du har truet dommer (eller andre) verbalt eller fysisk ifm utvisningen.

Men vi kan være enige om 3 ting:

Pors-svinet skulle hatt rødt!

Dommeren sist søndag mistet grepet i varmen!

Dommeren som ga "din" keeper rødt er enten synsk, eller hadde kanskje gode assistentdommere... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

41075[/snapback]

SORRY... litt feil det der. Dommer og lag har liten innflytelse over utestengelsen. Avgjøres av disiplinærkomiteen i hver enkelt krets eller NFF på grunnlag av dommers rapport og spillerens evt tilsvar.

1 kamp er normalen.

Du får ikke 3 kamper med mindre det er særdeles grovt eller du har truet dommer (eller andre) verbalt eller fysisk ifm utvisningen.

Men vi kan være enige om 3 ting:

Pors-svinet skulle hatt rødt!

Dommeren sist søndag mistet grepet i varmen!

Dommeren som ga "din" keeper rødt er enten synsk, eller hadde kanskje gode assistentdommere... :)

41112[/snapback]

Null assistent dommere. 5 divisjonskamp. Uansett leder vi med 8 poeng. Så opprykket begynner å bli klart vil jeg si....ligger i rute.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Pors - Stabæk
  • Opprett ny...