palau 0 Del Skrevet 6. Juli 2005 Del Skrevet 6. Juli 2005 Ikke ett vondt ord om Jocke Persson eller Markus Karlsson (og bare ros til Nanne og Jeppe...), men: - er det defensive 30år+ spillere vi trenger mest?? Enten de nå kan bekle stopper-, midtbane- eller backplass? - klemmer ikke dette for gode og tildels "coming" spillere vi allerede har... Jeg hadde ønsket meg offensiv kraft jeg. Aller mest på Venstre siden, men fresende teknikk, spill i lengderetningen, forsering mot hjørneflagg og presise pasninger på lissa til Nanne og Veigar.... Håper det kommer noe slikt også.... NÅ!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 6. Juli 2005 Del Skrevet 6. Juli 2005 Støtter den Palau, men jeg tror de forsterkningene vi har fått nå gjør oss enda bedre rustet til opprykkskampen. Som mange har sagt her inne tidligere - holder vi tett bakover rykker vi opp, spesielt når vi har spillere som Daniel på topp. Det kan høres kynisk ut, men jeg innbiller meg at det er sånn klubben tenker også. Vi skal opp i Tippeligaen og da må vi bygge et lag som tåler en trøkk. Og som tåler den trøkken nå. I tillegg har jo spillere som Bjørnar, Eirik, Henning, Branimir og Morten vist i år at det ikke er stengte dører for de unge dersom man er god nok. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 6. Juli 2005 Del Skrevet 6. Juli 2005 Snittalderen i laget er 26,2 år. Uten svensker er den 24,9 - ikke veldig stor forskjell. En fornuftig snittalder - hva tror dere RBK sin er? Hoftun eller Berg er 36 år, det er evt. 6 år til Jokke er så gammel. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 6. Juli 2005 Del Skrevet 6. Juli 2005 Snittalderen i laget er 26,2 år. Uten svensker er den 24,9 - ikke veldig stor forskjell. En fornuftig snittalder - hva tror dere RBK sin er? Hoftun eller Berg er 36 år, det er evt. 6 år til Jokke er så gammel. 40633[/snapback] joda,,, men er behovet vårt først og fremst DEFENSIVT?? Må gjerne ta inn en 30+ som OFFENSIV og kjapp/presis kantspiller for min del... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 6. Juli 2005 Del Skrevet 6. Juli 2005 egentlig har du rett palau. forsvaret er god rustet naa (men hvem vet? kanskje joakim og markus erstatter morten og eventuelt mike (han er gammel ;-) naar han legger opp?), og vi har bare en god spiss, daniel, som ogsaa er ganske "gammel". egentlig ikke saa bra aa ha saa mange gamle menn i stallen, hvis de blir skadet, trenger de ofte lengre tid til aa bli frisk enn yngre spillere. hadde gjerne hatt noen unge (ikke for unge) spillere som sterker de offensive posisjonene. en maalfaarlig spiss ihvertfall. men: tenk paa at vi spiller i 1. div., og der er det ikke lett aa finne gode spillere som har lyst til aa spille i 1. div. og som klubben kan betale. ofte er det bare de gamle som önsker aa spille 3-4 aar lenger, men ikke holder tippeliganivaaet. jeg for min del synes det er helt ok aa ha de gamle som kan hjelpe oss aa rykke opp. de har massevis av erfaring, gi trygghet og klarer kompliserte situasjoner bedre enn unge spillere. (men likevel jeg önsker meg en ung og skuddsikker spiss :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 6. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 6. Juli 2005 (endret) 50% av plassene i forsvar er bekledd av veldig unge spillere. Samme på midtbanen... Syntes det er en fornuftig balanse mellom rutine og talenter! Endret 6. Juli 2005 av $uperTerje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 7. Juli 2005 Del Skrevet 7. Juli 2005 50% av plassene i forsvar er bekledd av veldig unge spillere. Samme på midtbanen... Syntes det er en fornuftig balanse mellom rutine og talenter! 40636[/snapback] Rett nok. Er bare redd for at den eksterne rekrutteringen nå har vært litt mye defensivt og litt mye 30+. og så "ruger" jo trusselen om at IA og Morten kanskje forsvinner da... Håper på de unge brassene jeg. :-) Det hadde gjort susen. Om de holder høy offensiv standard (obs: har ikke vært på treninger nei..) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 162 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 50% av plassene i forsvar er bekledd av veldig unge spillere. Samme på midtbanen... Syntes det er en fornuftig balanse mellom rutine og talenter! Hepp, Helt enig! Alder er en individuell greie, dessuten er det en tendens i fotballen at pensjonsalderen flyttes fra 33-34 år til 37-38 år. Garantet et resultat av bedre treningsforhold og bedre treningsmetoder. Mindre slitasje på vinteren, gir lenger holdbarhet. Jeg ynder å se på forsvarsfireren til AC Milan i kvartfinalen mot Deportivo for 2 sesonger siden. Da hadde forsvaret en gjennomsnittsalder på over 36 år og ingen kan påstå at de ikke var gode nok. Man bruker å si om talenter at er du god nok er du gammal nok. Man kan si det samme om eldre spillere, er du god nok er du ung nok. I en spillerstall så er det balansen mellom rutine og talent som til slutt er avgjørende. Når det gjelder Stabæk så har vi nå en del "voksene" defensive spillere, men vi har to etablerte ungutter i Bjørnar og Morten og bak disse igjen har vi 3 meget spennende talenter i Ulrik Arneberg, Lasse Brandahl og Håkon Skogseid. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Samtidig er det greit å huske på at en på 37 kanskje ikke er like objektiv i forhold til sine egne prestasjoner lenger. Ta meg f.eks. Jeg føler meg jo sprek som en ungfole jeg, men det er vel egentlig bare å innse at man ikke er like sprek som da man var 25. Men at Stabæk har et problem i så måte er jeg uenig i. Her er imidlertid en som er takknemmelig for at han ble stoppet i tide. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Det var faktisk et ganske bra intervju som satte ting i litt perspektiv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 162 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Hepp, Det er helt tragisk det som skjer med Hoftun om dagen! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Hepp, Det er helt tragisk det som skjer med Hoftun om dagen! @ringo 40738[/snapback] Harald Martin og Roar Strand burde vel lagt opp for 2 sesonger siden de også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Burde kanskje ha postet dette på "De andre lagene", men nå var vi så godt i gang med trønderdiskusjon her. Så kan man selvfølgelig diskutere hvorvidt disse teoriene stemmer. Det vi imidlertid bør kunne enes om er at det er "digg" at ikke alt går på skinner for RBK lenger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Personlig kunne jeg godt tenkt meg at det var vi som vippet RBK av stolen, alternativet Start er derimot ikke så ille. Enga eller Brann kommer aldri til å lande og vil påstå at deres prestasjon med å vippe trønderne av toppen er større en RBKs 13 på rad. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 I så tilfelle: Hovmod står for fall. Men absolutt enig. Start "smaker" bedre enn mye annet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Helt enig.. Har liksom ikke rukket å hate start så krafig enda... Det eneste jeg kan huske i farten er et 3-1 tap på nadderud og et 2-2 resultat i kristiansand.. Pluss at de har gitt oss spillere som TSL(en grunn til å hate kanskje), Beslvik, Frode Olsen, og IA.. Nei, i mine øyne er Start en OK klubb.. og sørlandet er nydelig.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik H 0 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Hepp, Det er helt tragisk det som skjer med Hoftun om dagen! @ringo 40738[/snapback] Harald Martin og Roar Strand burde vel lagt opp for 2 sesonger siden de også. 40740[/snapback] Nei, strand holder fortsatt koken. Han faar gode karakterer og skryt paa spillerboerser og de kampene jeg har sett av RBK paa tv er han mer en god nok for tippeligaen, men Hoftun, Brattbak, Berg og Riseth, step down Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 12. Juli 2005 Del Skrevet 12. Juli 2005 Er forsvidt enig med første taler, men stoler på at Jan vet hva han vil ha og kjøper deretter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå