superblaa 1 465 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Ja, like greit å starte denne allerede i dag. Skuffende kamp i går, håper ikke feriemodusen legger seg på alvor før søndagen. Er vel egentlig ikke noen stor fare for at motivasjonen skal være fraværende. Verre er det egentlig med spillet om dagen, synes ikke det sitter som det skal. Bryne er inne i en dårlig stim selv, og er nok veldig interessert i å reise kjerringa mot oss. Dette blir vel kanskje årets tøffeste bortekamp, og ett poeng vil være veldig bra i mine øyne. Markus er ute. Bjørnar ned på backen? Jeg likte ikke hva jeg så av Tommy og Jesper sentralt i går, vi manglet driv fremover sentralt på midten. Skyldes etter hva jeg ser at Henning er på kanten. Har vi nå 3 defensive midtbanespillere? Jesper, Tommy og Joakim? Kommer det til å bli plass til Henning fremover? Hvis ikke bør Joakim kunne tilby et større offensivt register enn Jeppe og Tommy. Håper og at Branjimir er spillerklar, syntes vi manglet noe forover også på kantene i går. Bjørnar var ok, men samspillet med Markus var ikke noe spess. Henning gjør en grei jobb på kanten, men trekker jo naturlig nok litt innover i banen. Veigar fra start mot Bryne? Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Vi manglet absolut noe fremover i går ja ingen tvil om det, vi har spisser, men ballen kom skjeldent helt frem til disse. Håper Branimir blir klar og da er jo Bjørnar tilbake på sin back og det fungerer jo bra det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Veigar fra start mot Bryne? 41015[/snapback] Veigar er ute med gule kort. JJ sier at det er små justeringer så spiller vi på 100%. Det tror jeg forsåvidt på. Dessutten tror jeg jævlig mange blaa gleder seg til ferie. Nøyaktig, hvem, hva og hvor er jeg usikker på... men jeg liker tanken på følgende: Jon Morten - Mike - IA - Bjørnar Branimir - Jokke - Jesper - Alanzinho/Tommy Eirik - Daniel Fi får vel aldri Alan spilleklar, så laget blir vel "som standard" men med Jokke istedenfor Henning. Tror motivasjoenen og tenningen blir høy mot Bryne - så skal gutta få en velfortjent ferie... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Ja, det virker fornuftig Markus. Jeg liker ikke helt dette at Henning skyves ut, men ser at det kommer til å skje. Synes Henning har gjort en solid jobb i år, og har vokst fra i fjor. Synes fysikken hans også kommer seg, så spesielt hvordan han skjermet unna ballen i en del situasjoner i går, mot type større spillere. Dessuten har Henning bra tempo i kroppen, det er noe jeg synes både Jesper og Tommy mangler til tider. Disse blir også ofte litt stasjonære. Lurer på hvilke tanker trenerteam/ledelse har omkring juvelene våre (Henning, Bjørnar, Morten, Eirik, Branjimir, mfl) ift innkjøp av spillere frem mot et evt. opprykk? Dette er gutter som etterhvert ikke vil, skal eller kan sitte på benken. Merker at jeg kanskje er litt pesimistisk akkurat nå, men synes vi har vært såpass flinke med unggutta hittil, og er redd det arbeidet vil ofres til fordel for innkjøp av veteraner. Hva tenker folket? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Personlig er jeg så kynisk at jeg setter seier og opprykk foran alt annet. Hvilke spillere JJ bruker er opp til han. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Positivt er det at Bryne har et større press på seg enn oss. De 'må' nesten vinne for å ha heng på oss og SF. Bakfra kommer også Moss som kan gi de kamp ved tap. Håper på et tidlig må av Stabæk, og da tror jeg det raskt kan bli flere. Sommerferien har inntatt Bryne de siste kampene (ifg ulike kampreferat). Satser på at den fortsetter på Jæren Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Personlig er jeg så kynisk at jeg setter seier og opprykk foran alt annet. Hvilke spillere JJ bruker er opp til han. 41027[/snapback] Joa, det er jeg helt enig i. I mine øyne er dog den 11ern vi har spilt med i det siste bra nok for opprykk. Da mener jeg med unggutta. Det som har manglet hittil i år er dog å få ut 100% av potensialet i laget, over lengre perioder i kampene. I perioder har vi spilt helt fantastisk fotball, som i slutten av første omgang mot Fredrikstad. Da herjet både Bjørnar og Branjimir på hver sin side, og viste at de kan hamle opp med backer av eliteserie standard. Hvor lenger en klarer å spille en tilnærmet lik første 11er, jo bedre vil spillemønsteret sitte. Spilleren blir tryggere på seg selv og sin rolle, tryggere på medspillerne (vet hvilke løp de går på, hvilken fot de skal ha ballen på =), etc, etc). Arsenal var/er et godt eksempel på dette. Poenget er altså at hvis laget som har spilt vårsesongen hadde fått fortsatt i tilnærmet lik utgave, ville en ha kunne lagt et godt grunnlag for neste sesong (se på Start). Spillemønster, etc, er godt innarbeidet. I så måte ville ikke behovet for forsterkninger være like stort, selv om det dog ville ha kommet for en dag uansett. Husk og at Henning er vår blaaeste gutt, og det bør han bli i fremtiden også. Vår nye Martin. Ikke la det gå med han som med Andreas. Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Bryne kler på seg Underdog-kostymet før toppoppgjøret (VG): Uavgjort mot bortesterke Hønefoss ga et viktig løft for selvtilliten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Personlig er jeg så kynisk at jeg setter seier og opprykk foran alt annet. Hvilke spillere JJ bruker er opp til han. 41027[/snapback] Husk og at Henning er vår blaaeste gutt, og det bør han bli i fremtiden også. Vår nye Martin. Ikke la det gå med han som med Andreas. Forza Stabæk 41031[/snapback] Andres Hauger var aldri i nærheten av den spilleren som Henning er pr dags dato, så grunnen til at Andreas ikke fikk ny kontrakt var at han ikke holdt tippeliga nivå.. Henning blir en stor spiller, det er jeg villig til å sette flere kroner på.. Han og bjørnar er jeg sikker på er med i fremtidsplanene til ledelsen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Dennis Iliohans leggskinn 33 Del Skrevet 11. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 11. Juli 2005 (endret) Nå skal det sies at Andreas ikke akkurat hadde smågutter å konkurrere med... Tobbe/TSL/Martin/Jeppe/Chippen var alle i klubben i løpet av Andreas` tid i a-stallen, så det ble jo ikke mange sjanser selv om Anders L. lovet han mer spilletid ved flere anledninger. Edit: Ikke meningen å spore av forresten, så derfor slenger jeg på et tips: Bryne-Stabæk 0-2 Branimir og Nanne putter. Endret 11. Juli 2005 av Dennis Iliohans leggskinn Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Bryne kler på seg Underdog-kostymet før toppoppgjøret (VG):Uavgjort mot bortesterke Hønefoss ga et viktig løft for selvtilliten 41033[/snapback] Så, Bryne tror at Stabæk er mye lettere å møte nå som de (Bryne) klarte uavgjort mot Hønefoss på hjemmebane!? Makes sense....not! Går for 1-3! Scor den som vil! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Det burde ikke være noe i veien for å spille med Jokke og Henning sentralt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joffen 954 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Det burde ikke være noe i veien for å spille med Jokke og Henning sentralt. 41065[/snapback] Tror også det er et særdeles godt alternativ. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Kan godt være, men jeg tror Jesper har klippekort på laget. Hans posisjon i klubben er såpass sterk. I såfall må han ned som stopper, og hvem skal da ut? Kaptein Kjølø? Neppe. I såfall er det IA som ryker. Tror ikke på det heller. Dog er Jesper bedre i lufta, bedre med beina, sterkere, men han er nok ørlite tregere, og mindre kjempende. Dermed står vi igjen med Jokke og Jesper. Kanskje. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 287 Del Skrevet 12. Juli 2005 Del Skrevet 12. Juli 2005 Kan godt være, men jeg tror Jesper har klippekort på laget. Hans posisjon i klubben er såpass sterk. I såfall må han ned som stopper, og hvem skal da ut? Kaptein Kjølø? Neppe. I såfall er det IA som ryker. Tror ikke på det heller. Dog er Jesper bedre i lufta, bedre med beina, sterkere, men han er nok ørlite tregere, og mindre kjempende. Dermed står vi igjen med Jokke og Jesper. Kanskje. 41085[/snapback] Huff, vi har en del luksus-problemer nå. Er nesten bare forsvaret som er fastsatt. Nå har vi god sentral midtbane, og med sterke alternativer på disse plassene. Vi har tre gode spisser som alle scorer mål når de får sjansen. Men det fører jo til at konkurransen om plassene blir større. Har faktisk tro på at Henning skal klare å kjempe seg tilbake på banen ganske fort, dersom han blir satt ut av laget. Henning er en fighter og lar ikke disse middelaldrene svenskene ta plassen hans. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
trond 47 Del Skrevet 12. Juli 2005 Del Skrevet 12. Juli 2005 Nå må jeg jo innrømme at jeg aldri har sett Jocke spille, men ettersom han ihvertfall siste sesong spilte midtstopper antar jeg at han er en defansiv type. Det samme er jo Jeppe, han har jo også spilt stopper de siste sesongene, og er nok også best som det nå. Vi kan ikke ha to defensive (balanse) spillere sentralt. Vi trenger en fotrapp offensiv type ved siden av Jeppe/Jocke sentralt, for ikke å bli for baktunge. En litt sånn Roar Strand type som kommer på løp bakfra. Min mening er at vi MÅ ha med Henning sentralt (Med forbehold om at mine antagelser om Jocke stemmer sånn noenlunde da.) Hvis både Jeppe og Jocke skal spille så må en av dem spille stopper. For min del kan godt Kjølø ofres, men det er vel i tilfellet mer nærliggende at det blir IA. Synes det er tragisk hvis Henning ofres, han har vært en av våre beste spillere så langt, er ung, har et stort potensialet og er en annen spillertype enn de andre på midten. Han må få spille seg enda bedre til vi GARANTERT er i tippeligaen til neste år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 12. Juli 2005 Del Skrevet 12. Juli 2005 Veldig enig... Henning bør spille.. og han bør spille sentralt.. Har ikke noe på vingen å gjøre.. De få minuttene jeg så av jokke på søndag var jeg veldig fornøyd med. Tror han blir kanonbra når han kommer i god form.. Jeg tror det faktisk ikke er så lenge til det ikke er plass til jeppe på midtbanen.. Liker egentlig ikke å si det, for jeg digger jeppe... Alan/tommy - jokke - henning - alan/branimir bra med offensiv drivkraft her... Blir det noen live tv overføring av treningskampen i morgen eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Kan Alanz bli klar til denne kampen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Lite trolig... er vel 12 dagers karantene... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 287 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Lite trolig...er vel 12 dagers karantene... 41219[/snapback] Dritkjipt da. Hadde vært greit med litt brasiliansk magi på Jæren. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Tommy Bergersen, den gamle kjempen(?) blir muligens klar for bryne til søndag! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joffen 954 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Tommy Bergersen, den gamle kjempen(?) blir muligens klar for bryne til søndag! 41347[/snapback] Det bør dere sjekke ut!! Ring 45 43 82 23 så skal jeg ordne transport!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik H 0 Del Skrevet 15. Juli 2005 Del Skrevet 15. Juli 2005 Er det noen som har en forklaring på hvorfor denne ikke vises på TV?? Toppoppgjør i 1.divisjon er da verdt 2 timer på TV når det ikke er noe annen fotball ute i verden?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 16. Juli 2005 Del Skrevet 16. Juli 2005 Sjefen taler! http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=202167 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 16. Juli 2005 Del Skrevet 16. Juli 2005 Sjefen taler! http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=202167 41525[/snapback] Det blir spennende å se hva Bryne har å stille med, riktig nok så har vi mange skader. Særlig gleder jeg meg til å se denne Oyuoga (eller noe sånt) husker ham fra serieåpningen, og mener han var veldig dyktig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik H 0 Del Skrevet 16. Juli 2005 Del Skrevet 16. Juli 2005 Sjefen taler! http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=202167 41525[/snapback] Det blir spennende å se hva Bryne har å stille med, riktig nok så har vi mange skader. Særlig gleder jeg meg til å se denne Oyuoga (eller noe sånt) husker ham fra serieåpningen, og mener han var veldig dyktig. 41526[/snapback] Han storspilte i fjor og fikk 23 seriemål på samvittigheten. I år har han ikke slått til noe særlig. I serieåpninga gjorde han alt annet enn å storspille. Brukte en veldig agressiv spillestil som tilslutt skaffet han gult kort. Nei, det blir nok han andre bryne spileren som har scoret mest etter Daniel vi må se opp for Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 16. Juli 2005 Del Skrevet 16. Juli 2005 Nei, det blir nok han andre bryne spileren som har scoret mest etter Daniel vi må se opp for 41527[/snapback] Han heter Kydland. Og jeg er enig med deg Henrik. Han var i tillegg god på Nadderud i våres! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bryne 0 Del Skrevet 16. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 16. Juli 2005 (endret) Hei alle Stabæk-supportere! I morgen er kampen vi har sitt fram til i veldig lang tid, blir morsomt å endelig få se en toppkamp igjen på Jæren. Tipper morgendagens kamp vil holde et utrolig høyt nivå, mellom to gode lag. Det kan nok virke at Bryne har sin downperiode nå ja, men tror ikke det vil merkes i morgendagens kamp. Ser at mange av dere har skua dere over at Bryne viste seg fornøyde med 2-2 mot Hønefoss, mye av grunnen til det var jo at Bryne var sterke nok til å komme tilbake 2 ganger (lå under med 0-1 og 1-2), selv om de sto med to (og et pinlig) tap før. Det viser litt framgang. Samtidig er ikke Hønefoss så dårlige som alle vil ha det til, la meg poengtere at dette laget er Adeccoligaens beste bortelag sammen med Sandefjord. Bryne stiller IKKE med Tommy Bergersen i morgen, dessuten stiller de ikke med Vidar Nisja (opptatt med G19-spill, landslaget Stabæk forleden slo), Nisja har vært meget god for Bryne i vår. Men Bryne stiller trolig med Andrè Danielsen som er en like god spiller, vil nok lage mye rot for Stabæk. Selv om Paul Oyuga har scoret få mål i vår, har han vært like viktig for laget. Stresser motstanderens forsvar så til tider og det trengs ofte flere mann for å stoppe denne spilleren. Det åpner rom for andre Bryne-spillere, derfor er Espen Hægeland Brynes toppscorer, ikke Kydland som sigurdlk her påpeker. Blir spennende å se denne Nannskog i aksjon, har hørt mye bra om han, det vises igjen i alle målene han har scoret. Hadde en dårlig kamp mot Pors sist, men tipper Nannskog er sugen på å vise at han er bedre, noe som ikke er bra for Bryne. Forresten håper jeg at det blir en del Stabæk-supportere tilstede, slik at stemningen blir enda større, dere er alle hjertelig velkommen. Og folkens, været på Bryne blir typisk jærvær: Overskyet, nordlig vindretning og 16 grader. mvh. Bryne Endret 16. Juli 2005 av Bryne Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik H 0 Del Skrevet 16. Juli 2005 Del Skrevet 16. Juli 2005 Blir spennende å se denne Nannskog i aksjon, har hørt mye bra om han, det vises igjen i alle målene han har scoret. Hadde en dårlig kamp mot Pors sist, men tipper Nannskog er sugen på å vise at han er bedre, noe som ikke er bra for Bryne. mvh. Bryne 41535[/snapback] Nannskog hadde ingen dårlig kamp mot Pors. Han jobbet som en gud på alle pasninger og var en konstant trussel mot forsvaret. Får håpe han fortsetter sin fine trend fra forrige kamp han spilte mot bryne, nemlig å score. Vi sees!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 17. Juli 2005 Del Skrevet 17. Juli 2005 Sålenge vi får kake etterpå skal det bli en fryd å vinne på jæren. Hvis ikke blir det bare ren rutine.. ..Har gode minner fra Jæren, både på og etter kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå