Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke for å være gledesdreper, men uavgjort hadde nok vært et mer riktig kampbilde. Men forsvaret til Stabæk var utrolig solid, samtidig var Knutsen i mål utrolig aggresiv hele tiden, helt konge i feltet dag. Det var to gode keepere på banen i dag, Knutsen og Eskeland, to keepere jeg overbevist om holder høy Tippeligaklasse. På grunn av disse to gode keeperne ble det bare med 1 mål.

Ble også imponert av Nannskog i dag, hvilken fart! Er også utrolig farlig, mister man Nannskog et sekund, så er han forbi og alene mot keeper. Forstår godt hvorfor han er toppscorer.

Inge Andrè Olsen var også meget god i forsvaret i dag, vant det meste mot Oyuga.

Leste at dere slet med å få nok supportere på kampen, virket som det var en del Stabæk-supportertere der, selv om de ble naturlig nok overdøvet av jærpublikummet i dag. Mye gikk i piping mot Stabæk-spillerne og dommeren. Har sagt flere lovord mot Stabæk nå, men må dessverre si jeg er litt skuffet over Stabæk-spillerenes holdning på banen i dag. At de drar ut tiden når de leder er forståelig, men på den måten der er skuffende. At Stabæk-spillerne er "nede for telling" 8 ganger i løpet av en omgang, er usportslig. Noen av disse tilfellene var ikke skuespill, men de fleste var det.

Angående kampen var den vel egentlig jevnspilt, men Bryne presset utrolig de første 15 minuttene av 2. omgang, da trodde de fleste at det var et tidsspørsmål før utlikningsmålet kom, men Stabæk-spillerne kjempet seg flott inn i kampen igjen og viste seg meget rutinerte. Kampen var ganske lik som Stabæk - Bryne i vår. Da hadde Stabæk spillet, men Bryne de største sjansene. I dag var det Bryne som hadde spillet, men Stabæk de største sjansene.

Dere rykker nok opp ja, men det er fryktelig trist for norsk fotball om Sandefjord rykker opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå får jeg sikkert høre det, at jeg er en dårlig taper osv, klarer ikke bry meg, må bare få sagt at...

Det er ironisk at Stabæk supportere presterer og skrive artikler om mk og pors om usportslig oppførsel og om ikke ville spille fotball, men når stabæk akkurat gjør dette i kampen mot bryne. Skulle ikke tro noen hadde lyst til og ta kast, corner eller frispark, det tar hvertfall fantastisk mange sekund og minutt før di blir tatt. Når en skader ligger nede for telling, blir ballen spilt ut, og når han er oppe igjen, eller det blir et bytte, spiller laget som får kast, ballen tilbake til motstanderen. Uskreven regel, og fair play, Stabæk har visst gått glipp av noe her.

Hadde Bryne opptredd på denne måten hadde jeg vært rasende, selv om vi vant. Bryr meg lite om seier viss det kommer via "juks" og massiv uthaling av tid, og veldig latterligt unfair spill!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For alle Stabæk-supportere, må jeg nok bekrefte det som Amantar sier her. Det var usportslig, men det jeg er mest skuffet over, er at det er laget som leder Adeccoligaen som oppfører seg slikt. Skal man rykke opp, skal man vinne mot topplagene, da skal man gjøre det med stil, ikke med "juks". Men ja, skal ikke ta æren fra dem på Stabæk som sto på og spilte fair i 90 minutter (nei, faktisk 96 minutter!). Når det legges til 5 minutter i en kamp, så sier det vel det meste.

Men at spillerne på Stabæk må gjøre slikt for å vinne, tar jeg bare positivt ovenfor Bryne. Det beviser at Stabæk slet mot et godt Bryne-lag som viste seg minst like gode som serielederen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra med engasjement, og det er vel ingen bombe at vi får høre slikt rett etter vi selv har kastet en brannfakkel i retning Mandal. Hva som skjedde på Jæren skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke så kampen, så jeg nøyer meg å konstatere at at Stabæk leder Serie-A ved inngangen til ferien og at det er dét som kommer til å stå i historiebøkene. :)

God sommer alle sammen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler meg sikker på at spillerne på Bryne vil kjempe i toppen resten av sesongen, spesielt etter å ha sitt Bryne mot Stabæk i dag. Derfor håper jeg så inderlig at Stabæk knuser Sandefjord hjemme mot slutten av sesongen og at Bryne også slår Sandefjord hjemme på Jæren. Da tror jeg virkelig at både Stabæk og Bryne rykker opp direkte.

Men la meg henvise til denne adressen:

- Stabæk-spillerne lå mye nede

Tar med et sitat fra artikkelen:

- Han burde lagt til ti minutter. Stabæk-spillerne lå mye nede utover i andre omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ganske vanlig at lag som leder kamper trekker ut tiden. Det gjorde også Bryne på Nadderud. Grunnen til at det ble reagert etter Mandalskampen var vel at det gikk over alle grenser utover i 2 omgang. Har ikke sett kampen i dag, så skal ikke uttale meg om hvordan det var denne gangen. Er sikker på at de som dro over skriver noen ord når de er tilbake. Stabæk kan ikke ha vært like ille som vennegjengen fra Mandal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For alle Stabæk-supportere, må jeg nok bekrefte det som Amantar sier her. Det var usportslig, men det jeg er mest skuffet over, er at det er laget som leder Adeccoligaen som oppfører seg slikt. Skal man rykke opp, skal man vinne mot topplagene, da skal man gjøre det med stil, ikke med "juks". Men ja, skal ikke ta æren fra dem på Stabæk som sto på og spilte fair i 90 minutter (nei, faktisk 96 minutter!). Når det legges til 5 minutter i en kamp, så sier det vel det meste.

Men at spillerne på Stabæk må gjøre slikt for å vinne, tar jeg bare positivt ovenfor Bryne. Det beviser at Stabæk slet mot et godt Bryne-lag som viste seg minst like gode som serielederen

41734[/snapback]

Jeg kan egentlig ikke uttale meg da jeg ikke så kampen, men hvis det er slik at vi halte tiden blir jeg skuffet. Både klubben og supporterne har tydlig gitt uttrykk for at vi ønsker Fair Play. Så at det var et par av spillerene våre som lå nede en god del og personlig kan jeg ikke fordra dette.

MK var ekstremt, at den ble kommentert og til de grader fremhevet fra vår side forsvarer jeg gjerne. Men at våre gutter haler tider, slik Frette sier, godtar jeg ikke.

Dog erindrer jeg at dere halte litt tid mot oss også, husker ikke hvor lang tid som ble lagt til i den kampen.

Uansett, beklager vår oppførsel hvis det var så ille som dere sier. Synd for dere, det smaker jævlig godt med 3 poeng i kveld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Bryne dro ut tiden så mye som Stabæk gjorde i dag, kan jeg aldri tro. "Heldigvis" rammet rettferdigheten Nadderud da Stabæk utliknet like før slutt. Hadde ikke den utlikningen kommet, ville Bryne ha vært 2 poeng bak Stabæk nå. Men men, slik er unødvendig tankegang.

Det som står i den avisartikkelen er seriøst ikke opplåst en gang, fakta

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele denne debatten om MK har jo blitt blåst opp noe forferdelig, og før eller siden så får en svi for det. Det er jo en kjennsgjerning at de aller fleste lag som leder ukomfortabelt vil prøve å hale ut tiden mot slutten, så også Stabæk. Enten ved å dra ned tempoet, og rulle mer kule i bakerste ledd, som er en fair måte å gjøre det på. Eller ved å bruke lang tid på alle dødballer, og falle litt lettere enn vanlig. Det er ufair.

Men ettersom begge former for uthaling kan forekomme på det mest fairspillende lag, var hele MK saken hele tiden i fare for å bli en stein i glasshus situasjon.

I kveld er det altså Bryne supporterne sin tur til å være misfornøyde, og svarene våres vil si ganske mye om grad av subjektivitet eller objektivitet i hendelser som skjer eller ikke skjer på matta.

Jeg synes det er kjipt hvis gutta spilte skadet, men når jeg ikke har sett det selv, så er 3 poeng det viktigste som skjedde i dag.

Les forøvrig om General Nannskog her:

http://www.dagbladet.no/sport/2005/07/17/437671.html

God natt. Forza Stabæk. Alltid - Uansett.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett kampen i dag, men Janson var vel en av de som var mye skadet i andre omgang. Han er en meget rutinert spiller som sikkert vet å hale ut tid, men til hans forsvar skal det sies at han har i lengre tid slitt med strekkskade. Om han derfor får en lavere terskel for å være skadet, skal være usagt.

Uansett glad for seier i dag, men registrerer at de er litt sure og skuffede på Jæren i dag. Det skal svi litt å tape toppkampen og er forsåvidt et godt tegn at er skuffet, da har de ihvertfall ambisjoner.

Håper Stabæk er i stand til å overbevise mer til høsten, slik at uthaling som i dag ikke trengs. (Men det skal sies at det er god trening på kynisme som må til neste sesong i TL)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får vel sette oss ned å ta en ny kampanalyse.

Jeg er ikke begeistret for uthaling av tid, - enten det er Stabæk eller motstanderen som står for uthalingen. Har våre spillere drevet med slikt tull så bør de få høre det - særlig siden vi/de er flinke til å klage på andre lag som gjør slikt på Nadderud.

Eneste uthaling av tid jeg synes er grei er å holde ballen i laget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig. Synes det er helt idiotisk og lavmål dersom det nå viser seg at vi gjør akkurat det vi beskylder MK for...Ser frem til å lese rapportene fra de som var til stede.

Uansett. 3 poeng på bok og vi går en strålende høst i møte!

Takk alle gutta :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel helst Jeppe som var nede for telling i 2. omgang, men kom seg fort opp. Inge måtte en tur ut på sidelinjen, og Tom var også nede etter en svært stygg takling. At ikke Stabæk spilte ballen tilbake er da bare tull (faktisk var det noen av oss som pep mot Bryne i 2. omgang da de brukte lang tid på et innkast!).

Bryne hadde vel i perioder ballen mest, mens vi skapte de største sjansene. Trodde Bryne skulle sette inn en sluttspurt, men det siste kvarteret kontrollerer vi veldig greit.

Ellers for en gangs skyld en dommer vi alle så oss fornøyd med selv om assistentdommer 2 nok utmerket seg enda bedre. Assistendommer 1 overså vel et par Bryneoffsider i 2. omgang (overså nok en til oss i 1., men vinket kjapt da ved neste situasjon som vel ikke var offside?).

Ellers alltid hyggelig på puben før kampen, og kaker var på plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

41734[/snapback]

Først skal det sies at det er en uting å drøye tiden med fake skader.

I følge kampreferatet var det 5 stopp i spillet for skader.

30 min.Stabæks Jesper Jansson ligger nede med skade. Men er raskt på beina igjen

43 min Tom Stenvoll ligger nede etter en sen takling av Stokkeland : gult kort stokkeland

53 min Jesper ligger nede

67 Jesper ligger nede med skade er raskt oppe igjenn

3 bytter

80 Ia ligger nede med hodeskade trenger behandling

2 bytter

Eneste som lukter her er da Stenersen får gult kort, antar det var for å drøye tiden på et frispark.

Ellers så vet vel alle stabæk supportere at Jesper er skada og Ia spiller med hjerte ute på skjorta, så jeg kan ikke se at det var i nærheten av Mk.

Har ikke sett kampen og skal ikke være sikker på hva som skjedde på Jæren men utifra kamprefferatet ser jeg ikke noe som tillsier extrem uthaling av tid???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig digg å våkne i Bryne etter gårsdagens kamp. Tusle ned i resepsjonen på hotellet, skaffe seg en kopp kaffe og dagens aviser og lese. Lese masse for en gangs skyld.

Synes ikke det var noe utpreget uthaling av tiden i går. Jeg er, i likhet med Markus, ikke spesiellt glad i den formen for fotball. Det er imidlertid et utvilsomt faktum at Bryne ikke tok på våre spillere med silkehansker. De satte inn noen taklinger som jeg tror både IA, Jeppe, og Tom kjenner. Også i dag. Synes rett og slett Stabæk var det beste laget i går, og Bryne bør være fornøyd med at de ikke tapte større på hjemmebane. Daniell alene igjennom to ganger før han scorer. (De hadde han puttet tidligere i år.) Bryne var ufarlige med sin Drillofotball. Rettere sagt; Stabæk hadde full kontroll på alt som kom. Og en smekk på labben min: IA, som jeg har ytret meg kritisk i mot var konge i midtforsvaret, og hadde for en gangs skyld kontroll over hvor klareringene gikk. Takk IA. Banens beste.

Nå skal jeg ut i solen og nyte tabelltopp i hele ferien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IAO spilte sin beste kamp for året! Kan ikke huske at han tapte mer enn en duel mot Paul Ouyga.

41767[/snapback]

IA viste klasse av en annen verden i går. Vant hver eneste hodeduel og rydder opp i forsvaret hele tiden. Jon viste også virkelig klasse og gjorde ikke en feil, bortsett fra et sleivete utspark. Eksemplarisk feltarbeid og utrolig godt grep. Nannskog var virkelig i form i form i går, da han brutalt parkerte brynes forsvar flere ganger og de klarte aldri å stoppe han. Bare synd at brynekeeperen var deres beste i dag.

Ellers så var vel kampen stort sett jevnspilt. Bryne hadde kanskje ballen mest, men stabæk hadde de største sjansene. Bryne hadde mange farlige angrepsforsøk, men på 20 meter møtte Oyuga IA så da sa det stopp. I tillegg hade de mange farlige dødballer, men Superjon plukket de bokstavlig talt ned fra himmelen.

Jeg synes ikke det var vnoe drøying av tid. Jeppe og Tom fikk faktisk veldig mye bank og man kunne helt klart se at de hadde vondt når de lå nede. Begge lag visste hvem som skulle ta innkast, cornere og frispark og ettersom dommern la til 5 min så kan vel ikke noen klage på uthaling

Jeg syns helt klart ikke at uavgjort hadde vært greit. Stabæk hadde mange febersjanser som burde havnet i mål. Ingen tvil om stabæks og banens beste: IA Olsen etterfulgt av Jon Knudsen

Så vil jeg gjerne takke brynesupporterne for utsøkt kake og meget hyggelig selskap. Håper dere også rykker opp så det kan bli mer kake på oss begge

Endret av Henrik H
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke hive meg inn i denne debatten igjen, men vil bare nevne at slike kamprapporter sjelden er spesielt nøyaktige på slike ting som dette. Det stod faktisk mindre om uthaling i rapporten fra Stabæk - MK enn denne Bryne-saken. Nei, her er det nok frem med TV2 og stoppeklokka igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

41734[/snapback]

WHAT? Jeg var på kampen og kan ikke si meg enig i dette her.. Er mer imponert over publikummet på jæren som faktisk ikke klappet når stabæk spilte ballen tilbake til bryne når jesper hadde vært nede for telling.. Er vel heller dere som har misforstått fair play. Og til de 5minuttene som ble lagt til så var 2,5 min for bytter, 2min for skader og 30!!!!!! sekunder for drøying...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WHAT? Jeg var på kampen og kan ikke si meg enig i dette her.. Er mer imponert over publikummet på jæren som faktisk ikke klappet når stabæk spilte ballen tilbake til bryne når jesper hadde vært nede for telling.. Er vel heller dere som har misforstått fair play. Og til de 5minuttene som ble lagt til så var 2,5 min for bytter, 2min for skader og 30!!!!!! sekunder for drøying...

41800[/snapback]

Enig med Mort her, Brynesupportere som er skuffet over resultatet bør være litt forsiktige med å karakterisere motstanderne. Jeg synes dommern var veldig kjapp på Stabæk ved det minste tegn til drøying, dette førte til at det praktisk talt ingenting av det. Kortet til Stenersen var kanskje rettferdig, men veldig strengt.

Når det er sagt, hyggelig å møte gode supportere på pøben før kamp, de snakker morsomt og har god kake.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er klart vi er skuffet over resultatet, enhver person forstår vel det. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er skuffet over Brynes lange baller opp mot Oyuga hele tiden, og jeg skal også ærlig innrømme at Stabæks forsvar var utrolig bra. I dag har jeg sett kampen på opptak og min konklusjon er den samme som i går: Spillerne til Stabæk la seg ned flere ganger uten særlig alvorlige skader. F.eks en gang ble en Stabæk-spiller tråkket på hånden, men lå nede i 2 minutter på grunn av det.

Og dommeren var ikke super god i går. F.eks dømte han frispark til Stabæk når en Stabæk-spiller hoppet med stor kraft inn i en Bryne-spiller og klatrer opp på ryggen. At dommeren ga frispark til Stabæk der, var helt på trynet.

At Stabæk tok seg for lang tid på dødballer vil ikke jeg henge meg så mye opp i, for det der forstår jeg godt. Synes faktisk ikke de dro så forferdelig mye ut tiden på dødballler, spesielt ikke Knutsen i målet. Men det er alle de falske skadene til Stabæk jeg reagerer på. Og hvis det er samme person som ble utsatt for skader flere ganger, så stiller jeg meg spørsmålstegn til Stabæk-benken at denne spilleren ikke byttes ut.

Stabæk var nok ikke best i kampen, men skapte de største sjansene. At Stabæk var nærmere 2-0 i 2. omgang, er jeg ikke helt med på, for Stabæk hadde vel bare en sjanse i løpet av 2. omgangen, samt en liten halvsjanse som gikk rett på keeper Eskeland. Men Stabæk burde nok ha ledet mer enn 1-0 til pause, men fotballen går også ut på å sette sjansene sine. Var nok ikke direkte ufortjent at Stabæk vant, men Bryne var best i store deler av kampen, men noen overkjøring ble det aldri (utenom de 15 første minuttene av 2. omgang)

Endret av Bryne
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke hive meg inn i denne debatten igjen, men vil bare nevne at slike kamprapporter sjelden er spesielt nøyaktige på slike ting som dette. Det stod faktisk mindre om uthaling i rapporten fra Stabæk - MK enn denne Bryne-saken. Nei, her er det nok frem med TV2 og stoppeklokka igjen.

41794[/snapback]

Er du her enda??

Ser også at Jon bare er belønnet med 5 på børsen i stikka, grunnet "litt usikkert feltarbeid". Det er en skandaløst å si noe sånt etter en slik kamp

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er klart vi er skuffet over resultatet, enhver person forstår vel det. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er skuffet over Brynes lange baller opp mot Oyuga hele tiden, og jeg skal også ærlig innrømme at Stabæks forsvar var utrolig bra. I dag har jeg sett kampen på opptak og min konklusjon er den samme som i går: Spillerne til Stabæk la seg ned flere ganger uten særlig alvorlige skader. F.eks en gang ble en Stabæk-spiller tråkket på hånden, men lå nede i 2 minutter på grunn av det.

Og dommeren var ikke super god i går. F.eks dømte han frispark til Stabæk når en Stabæk-spiller hoppet med stor kraft inn i en Bryne-spiller og klatrer opp på ryggen. At dommeren ga frispark til Stabæk der, var helt på trynet.

41809[/snapback]

Huff. Helt ærlig må jeg si deg at jeg ikke ser denne fakingen av skader du snakker om, og jeg har villig konstatert at gutta brukte lovlig lang tid på forskjellige dødballssituasjoner.

For meg så det ut som om Bryne kjørte en meget agressiv spillestil og skulle vinne midtbanen på den måten, fort oppi alle blaa og ta ballen. Når da Henning og Jeppe kjører klikk-klakk gjennom midtbaneleddet til Bryne skjønner jeg det er lett å bli irritert og enda enklere å trå skikkelig til i taklingene på de spillerne, noe Jeppe fikk smertelig merke.

Verken Jeppe eller IAO er spillere som legger seg ned for å fake skader, de er ikke den typen spillere.

Angående det med hånden: det kan være ufattelig vondt å bli tråkket på hånden med fotballsko vet du.

Det er ihvertfall mitt inntrykk fra kampen igår, muligens jeg har glemt noe på veien hjem..? Du har sett kampen i opptak sier du? Kan du med hånden på hjertet, helt nøytralt, si at noen av stabækspillerne kastet seg og faket skader? Bare lurer.

Dessuten vil jeg si at dommern var god som tok tak i drøying med en gang, kortet til Tommy var kanskje i strengeste laget men.. Linjemann 2 var ålreit/konge (spørs hvilket rop man legger til grunn).

Til sist vil jeg takke for kake og hyggelig samvær for kampen!

Forza Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Bryne - Stabæk
  • Opprett ny...