Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kan nok dessverre ikke så mye om deres nye spiller Alanzinho. Det jeg mente når jeg sa "vet hva denne spilleren står for", er at jeg vet at denne spilleren ville være god nok til å lage store nok problemer for Bryne om han hadde startet. Som de fleste brasilianere, har Alanzinho meget god teknikk og også stor fart. En spiller som det er ikke noe Bryne trives mot. Mange av de store spillerne til Bryne er trege, så hvis Alanzinho først hadde vært forbi forsvaret, hadde han vært umulig å ta igjen. Men særlig høy er han jo ikke, så hodespillet ville han nok tapt mot de høye Bryne-spillerne. Men også mot høye spillere videre i sesongen.

Stemmer jeg har sitt kampen i opptak ja. Helt 100% med hånda på hjertet kan jeg nok ikke si at noen faket, men det er flere tilfeller der jeg er ganske sikker på at Stabæk-spillerne gjør ganske mye selv. Kan legge ut en liten video med høydepunkter fra den kampen på nettet, kan ta med noen av de omdiskuterte situasjoenen der da.

Er alltid kjekt med en prat før kampen med motstandernes supportere og takker for god oppførsel! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for respons...men jeg synes du bør ta en prat med Alfie...i denne artikkelen (http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/article424272.ece) fremstår han som lite oppdatert...Her har vi plutselig hentet TO Brasilianere og det antydes at vi har brukt store penger...Sukk, Stabæk fra Bærum, kjøpeklubb og alt det der... ;) Sannheten er vel at vi har hentet Alan for knapper og glansbilder og begge våre svensker kom som Bosman. Men at bonden stikker fingeren i jorden er det ingen ting å si på :)

Alfie kunne jo kanskje bidra med noen kroner til spillerkjøp selv? Men det kan han jo allerede ha gjort for alt det jeg vet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alltid kjekt med en prat før kampen med motstandernes supportere og takker for god oppførsel! :P

41823[/snapback]

Vi pappa-gutter er ganske godt oppdratt, tror ikke jeg kan et eneste banneord jeg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke hive meg inn i denne debatten igjen, men vil bare nevne at slike kamprapporter sjelden er spesielt nøyaktige på slike ting som dette. Det stod faktisk mindre om uthaling i rapporten fra Stabæk - MK enn denne Bryne-saken. Nei, her er det nok frem med TV2 og stoppeklokka igjen.

41794[/snapback]

Nå har jeg lest dette innlegget ditt såpass mange ganger i løpet av dagen, fordi jeg egentlig ikke hadde lyst til å svare. But shit here goes!

Du har helt rett i at en slikt kampreferat, som skrives underveis aldri kan bli den objektive fasiten over hvordan kampen gikk. Det er derfor noen Stabkæk supportere tok seg bryet med å sjekke opp kampen mot MK. Ære være dem for det, da fikk man slått fast at MK, rent objektivt er et møkkalag som spiller dårlig fotball. Beklager på forskudd Quinn hvis jeg mistolker innlegget ditt for å være sarkasme.

Når det gjelder Bryne-kampen, så gjerne for meg hvis Brynesupporterne tar å sjekker om laget faktisk drøyet kampen. Jeg kan si med sikkerhet at det er klasseforskjell på oppførselen mellom MK og Stabæk, at et lag som leder med ett mål vil drøye ut og sørge for at Bryne ikke kommer til er helt opplagt, spørsmålet er hvordan man gjør det. At spillerne går i lett koma hver gang de kommer borti hverandre er uakseptabelt, men at man holder ballen laget er greit. Jeg synes hverken IAO eller Jeppe drev med skuespill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alfie kunne jo kanskje bidra med noen kroner til spillerkjøp selv? Men det kan han jo allerede ha gjort for alt det jeg vet...

41824[/snapback]

Det var vel Alfi som kom på at Stabæk skulle betale like mye til Bryne for leie av Oyunga som Blackburn betalte for Martin. Det kuuleste var at den mannen doblet prisen rett før signering av avtale. For en latterlig kar...

Forøvrig bytter jeg Jan Ove Ottesen med Christian Stenseng hvis du er keen!

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er egentlig denne Oyuga? Hørt at han bare er en blek kopi av St.Daniel av Stabæk... Takk J. for at vi ikke fikk Oyuga til klubben da hadde vi risikert å ikke rykke ned, fremdeles hatt GL (jada, jeg var meget imot at GL skulle sparkes) som trener og slitt i bunnen av tippeligaen med spillere som Mads Jørgensen og Stian Ohr...

Isteden leder vi divisjonen, spiller som et LAG har en halv 1. 11ver med herlige, nye, spennende spillere (kremt - svensker) og en optimisme og tro på fremtiden som ikke likner de grisene vi har sett her i klubben før (hmmm)

Vi burde nesten sende en bukett til Alfie... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oyuga hadde voldsom suksess med Bryne i fjor, scoret mål i bøtter og spann for Bryne og det er ikke lett å gå ut i en sesong å prøve å forsvare det. Når du da starter sesongen ganske dårlig, er det lett å komme tilbake. Man skal ikke se bort i fra at Nannskog opplever samme måltørken neste sesong. Oyuga var blant annet skadet i oppkjøringen foran sesongen, som nok kan ha mye å si. Gleder meg til å lese meldingene her når Oyuga har tatt igjen Nannskog og Oyuga står som toppscorer i 1. divisjon :P

At Alfie ikke er like oppdatert på Stabæk, gjør ikke meg noe. :) Så lenge Alfie sørger for at økonomien til Bryne er stabil, er jeg fornøyd, noe han har klart. At Alfie gikk rett fra skademareritt i England til Bryne, viser bare at han støtter klubben i sitt hjertet fullt og helt. Så ja, synes ikke det bør gjøres narr av han :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oyuga hadde voldsom suksess med Bryne i fjor, scoret mål i bøtter og spann for Bryne og det er ikke lett å gå ut i en sesong å prøve å forsvare det. Når du da starter sesongen ganske dårlig, er det lett å komme tilbake. Man skal ikke se bort i fra at Nannskog opplever samme måltørken neste sesong. Oyuga var blant annet skadet i oppkjøringen foran sesongen, som nok kan ha mye å si. Gleder meg til å lese meldingene her når Oyuga har tatt igjen Nannskog og Oyuga står som toppscorer i 1. divisjon :P

At Alfie ikke er like oppdatert på Stabæk, gjør ikke meg noe. :) Så lenge Alfie sørger for at økonomien til Bryne er stabil, er jeg fornøyd, noe han har klart. At Alfie gikk rett fra skademareritt i England til Bryne, viser bare at han støtter klubben i sitt hjertet fullt og helt. Så ja, synes ikke det bør gjøres narr av han :P

41831[/snapback]

Det var vel en grunn til at vi ville leie han i fjor ja. Husker jeg ble volsomt imponert i cupkampen deres mot Brann - 2 mål var det ikke det?

Hei hei, hva med: Forøvrig bytter jeg Jan Ove Ottesen med Christian Stenseng hvis du er keen

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bevares...Alfie er sikkert like stor helt på Jæren som Kong Flem er her i Bærum. Han er sikkert brillefin for dere å ha, men at Nannskog skal oppleve noen måltørke neste sesong får du meg ikke til å tro. Han har spillt og scoret jevnt og trutt i mange år, både i inn og utland. Han er langt fra noen one-hit-wonder. Tror ikke Oyuga har samme teft og scoringssnitt å vise til, men har du tallene så er det bare å slå dem i bordet.

Dessuten var Nannskog ønsket av toppsereiklubber både i Sverige og Danmark, men valgte oss pga Jan Jønsson var gamletreneren fra Landskrona.

Brann ville hente ham for et par sesonger siden, men da valgte han proffeventyr i Kina.

Daniel beviste senest mot Fredrikstad at han scorer mot elitemotstand. Tror 10 av 10 klubber hadde valgt Daniel fremfor Paul... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei, hva med: Forøvrig bytter jeg Jan Ove Ottesen med Christian Stenseng hvis du er keen

41832[/snapback]

Var den til meg?

Jo, han imponerte nok de fleste i cupkampen mot Brann ja, en meget god kamp. Og han scoret Brynes to mål, en kamp Bryne tapte 2-3. Hvis jeg ikke husker galt, hadde vel Bryne møtt Stabæk i semifinalen, Brann møtte jo Stabæk i semifinalen og gikk til finalen etter en jevnspilt kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en kamp det var...våkner fortsatt med mareritt om Veigar og Finstads enorme sjanser i ekstraomgangene før Brann satte inn det avgjørende målet...Den kampen fortjente vi å vinne så inni H. Slo forøvrig Brann både hjemme og borte den sesongen...Samt gikk nok en sesong ubeseiret av rosenborg.

Når vi nå ENDELIG har lært å vinne mot den berømmelige 'antatt avakere motstanderen' (noe alle lag i Adeccoligaen strengt tatt er for Stabæk) også er det ingenting som skal stå i vår når vi returnerer til tippeligaen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som situasjonen er nå, ville nok de fleste valgt Nannskog framfor Oyuga, men hadde dette spørsmålet blitt stilt i Oktober 2004, tror jeg det ville ha vært jevnere. :)

Da vi gikk inn i sesongen 2005, trodde jeg at Oyuga skulle bøtte inn med mål i år også, men det har han ikke, noe som har overrasket meg. Trodde ikke det ville skje. At Oyuga også kan score mot topp motstand, viste han som nevnt mot Brann i fjor. F.eks dette er å lese om ham på BRYNE FK sine hjemmesider:

"I cupkampene fikk han også vist seg fram, og med de to scoringene i den TV-sendte kvartfinalen mot Brann i Bergen fikk virkelig Fotball-Norge se hvilken kvalitetsspiss Bryne har skaffet seg. "

Har ikke tall på hvor mange mål Paul Oyuga har scoret i sine tidligere klubber. Men at dette er en kvalitetsspiss, er det ingen tvil om. Har f.eks landslagsspill hos Kenya, men takket nei til videre spill allerede i vår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...tror vi konkluderer med at vi er glad i våre respektive spisser, men at min faktisk gjør jobben sin og pøser inn mål. Det holder for meg akkurat nå, så får fremtiden bringe det den vil :)

Så ut i den virkelige verden for å hente kjæresten på jobb.

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

41832[/snapback]

Var den til meg?

41834[/snapback]

Du er vel den eneste på disse sidene som kan bytte bort noe fra Bryne, så ja. Christian er kjempe flink altså - koz og klemz fra meg !

For en kamp det var...våkner fortsatt med mareritt om Veigar og Finstads enorme sjanser i ekstraomgangene før Brann satte inn det avgjørende målet...Den kampen fortjente vi å vinne så inni H. Slo forøvrig Brann både hjemme og borte den sesongen...Samt gikk nok en sesong ubeseiret av rosenborg.

Når vi nå ENDELIG har lært å vinne mot den berømmelige 'antatt avakere motstanderen' (noe alle lag i Adeccoligaen strengt tatt er for Stabæk) også er det ingenting som skal stå i vår når vi returnerer til tippeligaen :)

41835[/snapback]

Eller Sammys heading utenfor i 92 min - FRA 3 METER!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du faenmeg ha Markus...den hadde jeg nesten glemt !! ;) Sukk...

Men i år skal ingen stoppe oss! Det blir drømmefinale mot Enga om jeg får det som jeg vil, men det gjør jeg vel ikke :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke hive meg inn i denne debatten igjen, men vil bare nevne at slike kamprapporter sjelden er spesielt nøyaktige på slike ting som dette. Det stod faktisk mindre om uthaling i rapporten fra Stabæk - MK enn denne Bryne-saken. Nei, her er det nok frem med TV2 og stoppeklokka igjen.

Jeg skal ikke mene noe - ennå. Jeg var ikke på kampen og ønsker ikke å synse uten å ha sett kampen. Har prøvds å få tak i kampen i dag, uten å lykkes. Regner med å få låne kopi etter ferien. Så får vi se da - hva klokken sier. Jeg liker ikke uthalig av tiden - og blir dritsur hvis vi har lagt oss på samme greie som MK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjeder meg litt, så her er dagens rettelser:

Tom Stenvoll:

bilde19.JPG

en stabæk spiller = Jesper Jansson

bilde17.JPG

Jesper, Tom og Joachim

bilde13.JPG

(faen Joachim ser ganske tøff ut egentlig...)

Han som sitter på benken er Knut Fritzvold:

bilde12.JPG

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Bryne - Stabæk
  • Opprett ny...