Quinn 0 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Jeg kom hit via en debatt på VG Nett og ble overrasket over å se enda mer hets av MK og MKs supportere. Og jeg spør meg: Kan dette virkelig være nødvendig? Hvorfor skal Stabæk Support synke så dypt at de driver med hets av en annen klubb i 1. divisjon - en måned etter at kampen mellom lagene ble spilt? Er Stabæk kanskje det ene laget i hele verden som ikke en eneste gang har drøyet tida? Jeg håper dere piper kraftig på egne spillere også da, hvis de blir liggende nede, eller drøyer litt før de tar utspark på slutten av kampene. Med den frelserrollen dere har tatt på dere her er det viktig å være konsekvente. I tillegg tør jeg påsta at den seneste artikkelen inneholder elementer av løgn og generelt vas som ikke hører noensteds hjemme, men det ligger vel på samme nivå som resten av denne håpløse debatten. Er dette representativt for den vanlige Stabæk-supporter? Jeg håper ikke det, for jeg har alltid sett på Stabæk-supportere som bra, men dette synes jeg er så lavmål at jeg blir rett og slett flau på deres vegne. De (forhåpentligvis få) av dere som synes dette er en akseptabel linje mellom supportere kan bare bli hjemme, men alle dere andre er hjertelig velkommen til fotballfest i Mandal utpå høsten. Da skal dere få se hvor feil det blir å holde på med dette vaset om at MK spiller så destruktiv fotball. Hva med å legge alt dette bak oss nå? sportslig hilsen Quinn PS: Angående overgangsartikkelen så forlot Geir Olav Garli MK fordi han ikke fikk spilletid. Og det er vanlig presseskikk å henvise til hvor man har tatt bildet fra, kanskje spesielt når man har tatt det uten en gang å spørre først? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 13. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 13. Juli 2005 (endret) Jeg kom hit via en debatt på VG Nett og ble overrasket over å se enda mer hets av MK og MKs supportere. 41186[/snapback] Vi har aldri hetset MKs supportere, vel. Hvorfor skulle vi det? De/(du?) har tvert imot vår største sympati. Endret 13. Juli 2005 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Er Stabæk kanskje det ene laget i hele verden som ikke en eneste gang har drøyet tida? -Stemmer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Quinn 0 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Mulig dere ikke hetser oss MKs supportere direkte, men det er vi som får høre det i diskusjonsforumet vårt og det er jo oss det går ut over. Jeg kan ikke forstå annet enn at dere må ha vært på fotballkamp før og skjønner at med det scenariet som det ble utover i kampen så ble det tungt for MK. Jeg kjenner gudan godt og de er definitivt ikke de som legger seg ned med vilje. MK måtte løpe mye i mellom og det blir tungt i lengden. Da blir man også lettere liggende etter tøffe dueller. Ring til en toppidrettslege og spør , da vel. Men det er kanskje ikke så interessant... Jeg synes bare det er veldig trist at dere forsøker å gjøre mitt lag til syndebukker for alt som er galt i Fotball-Norge basert på 45 minutter med fotball som ikke gikk deres vei. MK har spilt feiende flott og underholdende fotball i det siste og det er ingen grunn til å dra frem denne saken igjen nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Jeg kjenner gudan godt og de er definitivt ikke de som legger seg ned med vilje. 41194[/snapback] Jeg synes det er veldig trist at du kan påstå noe sånt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 I tillegg tør jeg påsta at den seneste artikkelen inneholder elementer av løgn og generelt vas som ikke hører noensteds hjemme, 41186[/snapback] Hvilke elementer er løgn og hvilke er vas? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Nå er det vel nesten bare MK-supportere som har reagert på artiklene. Øvrige lags supportere har støttet oss for det meste. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 13. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 13. Juli 2005 (endret) MK har spilt feiende flott og underholdende fotball i det siste og det er ingen grunn til å dra frem denne saken igjen nå. 41194[/snapback] Det er selvsagt trist for deg og alle som heier på HK. Men vi ble rystet av det vi så. Og det gjelder selvsagt ikke bare de siste 45 minuttene, men allerede helt fra avspark. Denne kampen var et svart kapittel i norsk fotball. Håper virkelig, for MKs skyld, og ikke minst for Makrelstimens skyld, at dette var en én-kamps-greie. Hadde vi faktisk tapt den kampen, hadde det sikkert ikke blitt så stor sak ut av dette. Da vi antakeligvis bare hadde blitt sett på som dårlige tapere. (Det er i og for seg ikke noe bedre å være dårlige vinnere). Men i og med at vi rettferdighetens navn seiret, og jukset viste seg, så ble det paradoksalt nok enklere å kritisere MKs oppførsel på banen. Det beste for alle parter er jo om det kommer noe godt ut av dette, og at MandalsKameratene har begynt å spille den festfotballen du snakker om. Endret 13. Juli 2005 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Hepp, Reaksjonen vår hadde nok ikke blitt så sterk dersom trener Hansen ikke hadde gått ut på den måten han gjorde etter kampen. Det var vel igrunn dråpen som fikk begeret til å flyte over for redaksjonen i Stabaek.no. Klar den første artikkelen bærer preg av å være skrevet i affekt. Derfor besluttet vi å se kampen en gang til etter å ha fått hele saken litt på avstand, og for å gi MK en ny sjanse. Selv om bildet er litt mer nyansert etter andre gjennomsyning, så er konklusjonen fortsatt den samme. Desverre Quinn, men den måten laget ditt presenterte seg på her på Nadderud, er ikke et Adeccoligalag verdig. Det er trist og leit og aller mest synes jeg synde på dere MK supportere. Dere har sikkert fortjent langt bedre. Jeg registrerer også at det på forumet til MK diskuteres synkende tilskuertall. Jeg ser det som en naturlig konsekvens av den underholdningen som presenteres av grønntrøyene. Vi har også fått langt mer støtte fra andre supportere enn vi har fått pes for artiklene våre. Nå var kanskje MK litt mer defensive og litt mer destruktive nettopp fordi det var Stabæk de mødte. Derfor har vi også et forsterket syn på MK's "spillestil". Men noe positivt har dere uansett fått ut av dette, det har satt opp tempraturen på debattforumet deres og engasjement er aldri dumt! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 PS: Angående overgangsartikkelen så forlot Geir Olav Garli MK fordi han ikke fikk spilletid. Og det er vanlig presseskikk å henvise til hvor man har tatt bildet fra, kanskje spesielt når man har tatt det uten en gang å spørre først? Grunnen er enkel. MK oppgir på sine sider at man fritt kan bruke alle bilder Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 MK måtte løpe mye i mellom og det blir tungt i lengden. Da blir man også lettere liggende etter tøffe dueller. Ring til en toppidrettslege og spør , da vel. Og dette skriver han mens Frankrike Rundt pågår for syklistene. Der kræsjer de i asfalten i høye hastigheter, pådrar seg sår, brister og brudd. Og hva tenker de på? Fortest mulig opp på sykkelen! Så det er ikke nødvendig for kroppen med to minutter vile om man detter og får grønske på kneet. Grunnen til at fotballspillere generelt, og MK spillere spesielt, blir liggende, er fordi de får lov til det! For syklistene er det bare de selv som lider om de blir liggende. Feltet stopper nemlig ikke. Det gjør fotballkamper. Og når dette er skrevet så får vi kanskje gå litt i oss selv. For hva gjorde egentlig MK? Jo, de spilte etter forutsetningene. Sålenge dommeren sier at det er lov, er det lov! Tror kanskje jeg vil utrope dommeren som den som ødela kampen mot MK. Og kanskje han Røde Kors mannen som ikke orket å løpe ut med båren Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 MK måtte løpe mye i mellom og det blir tungt i lengden. Da blir man også lettere liggende etter tøffe dueller. Ring til en toppidrettslege og spør , da vel. Og dette skriver han mens Frankrike Rundt pågår for syklistene. Der kræsjer de i asfalten i høye hastigheter, pådrar seg sår, brister og brudd. Og hva tenker de på? Fortest mulig opp på sykkelen! Så det er ikke nødvendig for kroppen med to minutter vile om man detter og får grønske på kneet. Grunnen til at fotballspillere generelt, og MK spillere spesielt, blir liggende, er fordi de får lov til det! For syklistene er det bare de selv som lider om de blir liggende. Feltet stopper nemlig ikke. Det gjør fotballkamper. Og når dette er skrevet så får vi kanskje gå litt i oss selv. For hva gjorde egentlig MK? Jo, de spilte etter forutsetningene. Sålenge dommeren sier at det er lov, er det lov! Tror kanskje jeg vil utrope dommeren som den som ødela kampen mot MK. Og kanskje han Røde Kors mannen som ikke orket å løpe ut med båren 41227[/snapback] Det dommeren blir mest kritisert for er jo at han faktisk prøvde å gjøre noe med uthalinga Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Quinn 0 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Takk for mange saklige svar! - En ny sjanse? Jeg føler vel ikke akkurat at den nyeste artikkelen er laget for å gi MK en "ny sjanse". Tvert imot bidrar den til å skape enda mer blest rundt en sak jeg forlengst hadde håpet vi var forbi. Når det gjelder innholdet så tviler jeg sterkt på om det er spesielt objektive undersøkelser som har blitt foretatt av forfatteren, og jeg undrer meg sterkt over at han bruker tid på å "kontakte alle MKs motstandere på bortebane". Hva er poenget, liksom? Hvis han virkelig har sittet med stoppeklokke så begynner jeg å lure på hva han ellers gjør på fritida. - Svein Hansens reaksjon Jeg skjønner godt at dere var skuffet over dommeren hvis han tillot for mye uthaling. Men når vi først snakker om å skrive ting i affekt, så tror jeg også at Sveins kommentarer kom i affekt. Ellers kan jeg legge til at Fædrelandsvennen, som ikke er en spesielt MK-vennlig avis også hadde "Dommeren ødela for MK" som overskrift. Kanskje kunne vi spilt "bedre" fotball med 11 mann enn med 10? Flott at dommeren gjorde noe med uthalinga, hvis det var så ille, men det slo litt feil ut å gi kortet til en som hadde (fortjent) kort fra før... - Rett opp igjen og løp videre a la Tour de France Nå er det vel litt annerledes med en sport der man ikke har mulighet til å ta seg "ekstraminutter". Dommeren kan legge (og la absolutt) til minutter. - Bildehenvisning Hvor på MK sine sider står det? Det kan jeg aldri huske å ha sett. - Ikke verdig Jeg forstår godt at MK ikke presenterte noen underholdende fotball. Til det var da også poeng for viktig når man først hadde tatt ledelsen. MKs mål var vel først og fremst å holde nede tempoet i kampen, men ikke å hale ut tiden fra første minutt. Likevel synes jeg det er feil å skulle henge ut MK som de eneste som spiller "destruktiv fotball", både fordi vi normalt spiller bedre enn dette på bortebane (men man må planlegge litt etter motstanderen) og også fordi vi på hjemmebane er et angripende og underholdende lag. Det eneste det fører til er at andre lag vi møter fokuserer kun på dette, og at våre spillere vil bli pepet ut hvis de skulle få seg en skade og bli liggende. - Hvem er enig/uenig? Klart vi reagerer på artiklene. Jeg reagerer ikke på at dere var skuffet over det dere mener er unødvendig mye uthaling, men jeg reagerer likevel sterkt på at dere kan få dere til å skrive ting som "hvilket tarvelig liv må en hund leve for å bli gjenfødt som Svein Hansen" og sammenligninger med Slobodan Milosevic. Affekt eller ikke, slike ting synes jeg ikke hører hjemme fra offisiellt hold i en supporterklubb. Jeg har fulgt debatten også på VG-nett og jeg har vel ikke registrert spesielt mye støtte for artikkelen. Noen er det, men det finnes også de som har sagt at skribenten har vært litt vel hårsår - blant annet en Start-supporter, noe som for meg var overraskende, men gledelig. MK spilte fin fotball både før og etter denne kampen, så jeg tviler på at denne debatten har hatt så stor innvirkning på det. Jeg er for åpen debatt, men jeg synes den bør ligge på et litt sakligere nivå enn det den har gjort frem til nå. Quinn Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Arikkelen er på sin plass. MK, både supportere, spillere og ledere har i etterkant av kampen - som var en skandale - uttalt seg om dommerens manglende ferdigheter og vår ufattelig dårlige vinnerkultur. Syntes kampen var horribel og jeg føler at det er på plass å henvise MK spillere til VM-i-spill-død evt. VM-i-rull-rundt. Det dere viste på Nadderud var skremmende kynsik, italienere har mye å lære av dere. At Stabæk Support setter seg ned hos TV2 og gjennomfører en såpass grundig analyse, som du naturligvis tviler på objektiviteten på, sier noe om særiøsiteten av møkka fotballen. Kampen burde gjøre deg pinlig berørt. At du enda ikke har unnskyldt ditt lag et eneste sted, men prøvd å bortforklare hele greia med taktikk vås er direkte pinlig. Regner meg at du ikke var på kampen, for ingen kan forsvare det MK gjorde på banen. Her om dagen halte Stabæk litt tid, 2 minutter på overtid drev Veigar Pall Gunnarson med noen driblinger nede ved hjørneflagget. Motstanderen evnet ikke å ta fra han ballen som var i spill hele tiden. Dette skapte faktisk piping fra egen supportere fordi vi ikke ville se slikt på banen, greit nok, vi haler sikkert litt tid vi også, som alle andre, men det dere viste var hinsides... En unnskyldning er på plass... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Utifra det du skriver så kan du neppe ha vært på kampen... Når man har en ledelse er det helt fair å holde på ballen/slå lange baller for å ikke åpne seg bakover.. Men når man konsekvent blir "skadet" hver gang man blir taklet så må du skjønne at folk reagerer... Når man også bruker 3 minutter på å bestemme seg for hvem som skal ta dødballer, må dommeren ta affære og at kortet faller på en som tidligere i kampen har fått kort er sånn som skjer.. For å unngå dette må man klare å ta dødballen kjappere/ ikke la folk med kort ta dødballer som man somler med å ta.. Jeg mener at han ikke burde ha stoppet med å gi kort for uthaling etter det røde.. kunne lett vært et par kort til for å få fingern ut av endetarmen litt kjappere.... Som et topplag i serie-A har vi møtt endel lag som drøyer tiden når resultatet er fordelaktig for de, men ingenting kan sammenliknes med det vi så i MK kampen.. Uansett, vi gleder oss til festfotball mot MK i bortekampen.. Så får vi se hvor lekent MK kan spille... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Hepp, Litt svar til deg Quinn - En ny sjanse? Jepp, nettopp det. Har vi vært urettferdige mot MK generelt og Hansen spesielt? Som sagt så bekreftet gjennomsyningen dessverre at vår opprinnelige oppfatning var korrekt. Kan bekrefte at kampen ble klokket og hva artikkelforfatteren ellers gjør på fritiden er vel neppe særlig relevant for diskusjonen? Når det gjelder andre kommentarer så har de stort sett kommet uoppfordret, enten direkte til Redaksjonen eller som en del av andre samtaler. Poenget var å finne ut om det var vi som er helt på jordet, eller om andre hadde samme oppfatning av MK på bortebane. - Svein Hansens reaksjon Når det gjelder dommeren så har vi i utgangspunktet ikke så mye å utsette på han. Gjennomsyningen av kampen viser at han prøver å slå ned på MK’s uthaling av tiden alt fra starten av. Hvis det er to ting vi kan utsette på ham, så er det at han ikke dropper tileggstiden i andre omgang når Stabæk har snudd kampen, samt at han tolker fordelsparagrafen litt liberalt i første omgang og dømmer fordel et par ganger når vi burde hatt frispark. Men han prøver egentlig bare å forhindre at kampen skal bli ytterligere oppstykket. Ironien er at MK først starter å spille fotball etter at de var blitt redusert til 10 mann og vi har overtatt ledelsen! Når det gjelder det røde så hadde MK kort tid før utvisningen fått en skarp muntlig advarsel av dommeren om at nå fikk det være nok uthaling av tid. At MK da er så klønete at de lar en mann som alt har gult kort ta det neste innkastet, samtidig som man drøyer er neppe dommerens feil. Det gule var varslet og da ble det rødt. Trist og leit for MK kanskje, men ingen kan si at Dommeren ødela kampen for MK, det klarte de utmerket på egenhånd. - Ikke verdig MK startet uthalingen fra første spark på ballen, det ble ytterligere forsterket når MK gikk opp i ledelsen. Vi klager ikke på lag som legger seg bakpå, vi klager på lag som vi opplever forsøker å jukse seg til poeng, og som attpåtil klager på dommeren når det ikke lykkes og han egentlig bare har gjort jobben sin. - Hvem er enig/uenig? Supporterlivet hadde vært ulidelig kjedelig om alle hadde vært enige. Vi har registrert bred støtte for vårt syn, men også at noen synes at vi har vært vel krasse i vår kritikk. Jeg kan være enig i at ordbruken er hard, men hadde vi tasset rundt grøten hadde vi ikke fått frem vårt poeng heller. Bedre å ta tyren ved hornene med en gang. Jeg har heller ikke registrert noen som er direkte uenig i innholdet av det vi skriver, snarere tvert om. De som har uttrykt sympati for MK, har vel utelukkende gjort det fordi de mener vi bruker et for sterkt språk. Om MK spiller fin fotball ellers vet jeg lite om. Jeg bruker ganske mye tid på å reise rundt å se andre fotballag i AL og TL når jeg har tid, men etter det MK presterte på Nadderud, så frister det ikke til gjentagelse. Håper du forstår! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 13. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 13. Juli 2005 (endret) - BildehenvisningHvor på MK sine sider står det? Det kan jeg aldri huske å ha sett. Du har helt rett. Har sjekket opp dette med artikkelforfatteren og for sikkerhets skyld fjernet bildet. Når det er sagt så har veldig mange klubber en policy på at bilder på hjemmesider fritt kan kopieres. Ser ellers at hele artikler fra stabaek.no blir kopiert uten at noen spør oss om lov til det. Blant annet på forumet til MK så tror jeg også at Sveins kommentarer kom i affekt Svein Hansen er profesjonell. Sier han noe i affekt så er det hans problem og noen han må ta konsekvensene av. Hvis han virkelig har sittet med stoppeklokke så begynner jeg å lure på hva han ellers gjør på fritida.Så langt jeg har forstått ser han mye fotball - både "live" og på TV. Jeg synes det er flott jeg at noen gidder å spa frem fakta i en sak og ikke bare synser. Tidtakning er rimelig nøytralt. Hvis du tviler på jobben som er gjort så er det jo bare å ta turen ned til TV2 og se kampen selv. Kontaktpersonen heter visstnok Tale Lind slike ting synes jeg ikke hører hjemme fra offisiellt hold i en supporterklubb stabaek.no er ikke noe offisiellt organ for Stabæk Support. Reaksjonen skriver alt for egen regning og risiko. Hvis du titter øverst på skjermen din så står det da også at det er snakk om en uoffisiell side. Endret 13. Juli 2005 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 302 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Jeg kom hit via en debatt på VG Nett og ble overrasket over å se enda mer hets av MK og MKs supportere. Og jeg spør meg: Kan dette virkelig være nødvendig? Hvorfor skal Stabæk Support synke så dypt at de driver med hets av en annen klubb i 1. divisjon - en måned etter at kampen mellom lagene ble spilt? Er Stabæk kanskje det ene laget i hele verden som ikke en eneste gang har drøyet tida? Jeg håper dere piper kraftig på egne spillere også da, hvis de blir liggende nede, eller drøyer litt før de tar utspark på slutten av kampene. Med den frelserrollen dere har tatt på dere her er det viktig å være konsekvente. I tillegg tør jeg påsta at den seneste artikkelen inneholder elementer av løgn og generelt vas som ikke hører noensteds hjemme, men det ligger vel på samme nivå som resten av denne håpløse debatten. Er dette representativt for den vanlige Stabæk-supporter? Jeg håper ikke det, for jeg har alltid sett på Stabæk-supportere som bra, men dette synes jeg er så lavmål at jeg blir rett og slett flau på deres vegne. De (forhåpentligvis få) av dere som synes dette er en akseptabel linje mellom supportere kan bare bli hjemme, men alle dere andre er hjertelig velkommen til fotballfest i Mandal utpå høsten. Da skal dere få se hvor feil det blir å holde på med dette vaset om at MK spiller så destruktiv fotball. Hva med å legge alt dette bak oss nå? sportslig hilsen Quinn PS: Angående overgangsartikkelen så forlot Geir Olav Garli MK fordi han ikke fikk spilletid. Og det er vanlig presseskikk å henvise til hvor man har tatt bildet fra, kanskje spesielt når man har tatt det uten en gang å spørre først? 41186[/snapback] Har vi hetset MK's supportere så mye da? Er vel helst de 11 "spillerne" deres og Svein Hansen som har fått gjennomgå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Jeg kom hit via en debatt på VG Nett og ble overrasket over å se enda mer hets av MK og MKs supportere. Og jeg spør meg: Kan dette virkelig være nødvendig? Hvorfor skal Stabæk Support synke så dypt at de driver med hets av en annen klubb i 1. Du quinn kanskje du heller burde trekke frem eksempler fra kamper Mk spiller fotball og kanskje ta avstand fra hvordan de spilte på Nadderud. Så du kampen? Jeg støtter gutta i Stabæk support som går igjennom kampen i ettertid for å sjekke hva som egentlig skjedde. Tror det var ganske mange personer som hadde hakeslepp etter den kampen. Av alle fotballkamper jeg har sett og der er gjennom 18 år har jeg aldri sett maken til sabotasje av spillet. Det kan jo ikke kalles for sjikane når man analyserer en kamp i ettertid eller? Det er jo rein fakta! Unnskyld og jeg håper det aldri skjer igjenn hadde vært på sin plass her Quinn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Herregud at det går an å være så hårsår fordi noen kaller en spade for en spade. Og deretter dokumenterer at det er en spade det dreier seg om. Vi driter vel egentlig i hva MK-supportere synes om laget sitt. Liker dere sånn "fotball" som de viste på Nadderud, er det greit for oss. Vi liker det ikke, og tillater oss både å mene og ytre det. At noen ikke tåler ytringsfrihet og humor i satirisk form vet vi fra før av. Bryr vi oss? Nei. Og vær så jævli snill og kutt ut at vi skal ha dissa MK-supportere. Det har vi aldri gjort. "Quinn" & Co må da kunne klare å skille snørr og barter? Hetser vi klansfolk hvis vi skriver at Hulsker bruker albuer? Nei. Har ellers lagt merke til at på andre supporteres hjemmesider at MK har spilt på akkurat samme måte flere steder. Kanskje noen er blitt litt snøblinde her? Et lite tips til slutt Quinn: Hvis alle rundt deg mener at du tar feil, er det ofte lurt å holde kjeft, eller bru VGs debattforum som er viden kjent for sin intellektuelle standard. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Quinn 0 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Godt å se at det er mange engasjerte mennesker i Stabæk-miljøet. Jeg ser jeg får mye pes her nå, og jeg kan jo svare litt om hva jeg mener. For det første. JEG har ikke sett kampen. Jeg hørte den på radio, og fikk ikke inntrykk av at det var så mye uthaling osv. Selvfølgelig var det en subjektiv radio, men uansett, det kan ikke jeg noe for. Da jeg leste artikkelen på Stabæk Support sine sider (uoffisielle, ja vel? Jeg vet det ikke er Stabæk sine sider, men jeg regner vel med at Stabæk Support reklamerer med dette som sine sider, i så fall vil jeg kalle dem offisielle...), ble jeg rett og slett sjokkert over at det gikk an å ordlegge seg så lavmåls. Noen her sier affekt, andre sier det er helt OK, men uansett synes jeg det er lavmål å skrive i slike ord og vendinger. Greit, artikkelen var ikke rettet mot Makrelstimen, men ettersom Makrelstimen har MK i hjertet så er det jo likevel dem det går ut over. Det er de som kommer til å få problemer med lite hyggelige bortefans neste gang de er på tur, dersom alle lar seg påvirke av det som står skrevet her. Jeg har ingen grunn til å beklage, ettersom jeg ikke har sett kampen. Da jeg leste artikkelen var det første jeg gjorde å kontakte 3 personer jeg visste hadde vært på kampen og spørre dem om det virkelig hadde vært så ille. Ingen av dem mente at det som hadde skjedd var så langt over streken at det var noen grunn til en slik reaksjon, og dette er mennesker jeg til tross for at de naturligvis er MK-supportere vet at har god erfaring med fotballkamper av alle slag. Greit at våre spillere lå nede av og til, men Håvard Karlsen måtte da også ut på båre og kom aldri innpå igjen... Hvis noen sitter på en kopi av kampen fra TV2 så vil jeg naturligvis gjerne se selv, eller må jeg snakke med Tale Lind? Hun er nydelig pen, så vidt jeg husker, så det er i orden :-) Sikkert flott at noen vil ta seg tid til å sjekke fakta og se gjennom kampen. Jeg sier bare at jeg var litt overrasket over at dette plutselig dukket opp nå, en måned etter kampen... Burde vi ikke vært ferdige med dette? "Ironien er at MK først starter å spille fotball etter at de var blitt redusert til 10 mann og vi har overtatt ledelsen!" Vel, når et lag ligger under med få minutter igjen så er det vel ikke så rart at de angriper? Det var jo det samme som med Stabæk bare minutter tidligere... Dette er fotball, enten man liker det eller ikke.... Jeg regner med at dere har sett mye fotball, og derfor burde dere vite at det er stor forskjell fra kamp til kamp. Nettopp derfor er det rart for meg at det går an å si at dere aldri mer skal se MK osv. Litt bedre grunnlag burde dere vel ha, før dere fortsetter å sverte vårt lag, som er en liten klubb uten de samme ressursene som dere, og som gjør sitt beste for å henge med i norsk toppfotball. Angående bilder osv. Det var tydeligvis ingen som kunne bevise sin egen påstand om at det stod på MKs sider at alle bilder er til fritt bruk. Det gjør det da heller ikke.... Når det gjelder forumet så tror jeg dere forstår at MK som klubb ikke kan ta noe ansvar for hva enkeltpersoner velger å skrive i forumet, med mindre det er over enhver grense. Jeg vet ikke hvor mange klubber som egentlig har en policy om at alt er fritt, men det ser jo flott ut når det skrives på den måten. Som nevnt over kan ikke jeg ta på meg ansvaret for å unnskylde noe som helst, spesielt når jeg ikke selv har sett kampen. Det jeg derimot kan si på generelt grunnlag er at vi alle må akseptere noe uthaling av tid som en del av fotballen, men at det bør holdes på et minimum og at det er dommerens oppgave å kontrollere dette på en fair måte. Altså er det spillere som drøyer tid som skal straffes, og ikke spillere som hjelper til med å få spillet raskere i gang igjen. Jeg har som sagt fulgt debatten, og det er begrenset med støtte dere har fått for at MK ALLTID skal spille sånn. Ikke dra frem Tønsberg, for de tok det opp som et spørsmål fordi dere skrev artikkelen om MK. Hvis MK har spilt så kjipt er de sikkert ikke fornøyd med det. Som sagt så vet jeg ikke. Men har noen av dere sagt noe f.eks. i fylla dere har angret på? Sannsynligvis. Tror dere da dere synes det er gøy at noen andre hele tida drar dette frem i enhver situasjon? Tenke tenke... Det er trist hvis dere skal sitte med dette innttykket av MK, men jeg forsøker i hvert fall å si at dette ikke var representativt. Jeg synes dere burde være åpne og si at dere kan vurdere på nytt etter neste møte med MK, men det er kanskje ikke så gøy når man ikke kan kaste så mye dritt og være "satiriske". Quinn Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 238 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Jeg skal være åpen, men ikke så åpen at jeg gidder å reise til Mandal for å se bortekampen. Så stort forbedringspotensiale tror jeg ikke det ligger i MK. Men, når det er sagt - kanskje jeg får sjansen i tidlige runder i cupen fremover? Fred!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øystein Hoff 0 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Godt å se at det er mange engasjerte mennesker i Stabæk-miljøet. Jeg ser jeg får mye pes her nå, og jeg kan jo svare litt om hva jeg mener. For det første. JEG har ikke sett kampen. Jeg hørte den på radio, og fikk ikke inntrykk av at det var så mye uthaling osv. Selvfølgelig var det en subjektiv radio, men uansett, det kan ikke jeg noe for. Da jeg leste artikkelen på Stabæk Support sine sider (uoffisielle, ja vel? Jeg vet det ikke er Stabæk sine sider, men jeg regner vel med at Stabæk Support reklamerer med dette som sine sider, i så fall vil jeg kalle dem offisielle...), ble jeg rett og slett sjokkert over at det gikk an å ordlegge seg så lavmåls. Noen her sier affekt, andre sier det er helt OK, men uansett synes jeg det er lavmål å skrive i slike ord og vendinger. Greit, artikkelen var ikke rettet mot Makrelstimen, men ettersom Makrelstimen har MK i hjertet så er det jo likevel dem det går ut over. Det er de som kommer til å få problemer med lite hyggelige bortefans neste gang de er på tur, dersom alle lar seg påvirke av det som står skrevet her. Jeg har ingen grunn til å beklage, ettersom jeg ikke har sett kampen. Da jeg leste artikkelen var det første jeg gjorde å kontakte 3 personer jeg visste hadde vært på kampen og spørre dem om det virkelig hadde vært så ille. Ingen av dem mente at det som hadde skjedd var så langt over streken at det var noen grunn til en slik reaksjon, og dette er mennesker jeg til tross for at de naturligvis er MK-supportere vet at har god erfaring med fotballkamper av alle slag. Greit at våre spillere lå nede av og til, men Håvard Karlsen måtte da også ut på båre og kom aldri innpå igjen... Hvis noen sitter på en kopi av kampen fra TV2 så vil jeg naturligvis gjerne se selv, eller må jeg snakke med Tale Lind? Hun er nydelig pen, så vidt jeg husker, så det er i orden :-) Sikkert flott at noen vil ta seg tid til å sjekke fakta og se gjennom kampen. Jeg sier bare at jeg var litt overrasket over at dette plutselig dukket opp nå, en måned etter kampen... Burde vi ikke vært ferdige med dette? "Ironien er at MK først starter å spille fotball etter at de var blitt redusert til 10 mann og vi har overtatt ledelsen!" Vel, når et lag ligger under med få minutter igjen så er det vel ikke så rart at de angriper? Det var jo det samme som med Stabæk bare minutter tidligere... Dette er fotball, enten man liker det eller ikke.... Jeg regner med at dere har sett mye fotball, og derfor burde dere vite at det er stor forskjell fra kamp til kamp. Nettopp derfor er det rart for meg at det går an å si at dere aldri mer skal se MK osv. Litt bedre grunnlag burde dere vel ha, før dere fortsetter å sverte vårt lag, som er en liten klubb uten de samme ressursene som dere, og som gjør sitt beste for å henge med i norsk toppfotball. Angående bilder osv. Det var tydeligvis ingen som kunne bevise sin egen påstand om at det stod på MKs sider at alle bilder er til fritt bruk. Det gjør det da heller ikke.... Når det gjelder forumet så tror jeg dere forstår at MK som klubb ikke kan ta noe ansvar for hva enkeltpersoner velger å skrive i forumet, med mindre det er over enhver grense. Jeg vet ikke hvor mange klubber som egentlig har en policy om at alt er fritt, men det ser jo flott ut når det skrives på den måten. Som nevnt over kan ikke jeg ta på meg ansvaret for å unnskylde noe som helst, spesielt når jeg ikke selv har sett kampen. Det jeg derimot kan si på generelt grunnlag er at vi alle må akseptere noe uthaling av tid som en del av fotballen, men at det bør holdes på et minimum og at det er dommerens oppgave å kontrollere dette på en fair måte. Altså er det spillere som drøyer tid som skal straffes, og ikke spillere som hjelper til med å få spillet raskere i gang igjen. Jeg har som sagt fulgt debatten, og det er begrenset med støtte dere har fått for at MK ALLTID skal spille sånn. Ikke dra frem Tønsberg, for de tok det opp som et spørsmål fordi dere skrev artikkelen om MK. Hvis MK har spilt så kjipt er de sikkert ikke fornøyd med det. Som sagt så vet jeg ikke. Men har noen av dere sagt noe f.eks. i fylla dere har angret på? Sannsynligvis. Tror dere da dere synes det er gøy at noen andre hele tida drar dette frem i enhver situasjon? Tenke tenke... Det er trist hvis dere skal sitte med dette innttykket av MK, men jeg forsøker i hvert fall å si at dette ikke var representativt. Jeg synes dere burde være åpne og si at dere kan vurdere på nytt etter neste møte med MK, men det er kanskje ikke så gøy når man ikke kan kaste så mye dritt og være "satiriske". Quinn 41274[/snapback] eller få deg en jobb Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Altså er det spillere som drøyer tid som skal straffes, og ikke spillere som hjelper til med å få spillet raskere i gang igjen. 41274[/snapback] I følge denne tankegangen skulle altså spilleren som til slutt tok innkastet sluppet gult kort (og dermed det røde), mens de fire andre spillerene som bare sto og så på, og dermed drøyer tiden, skulle hatt gult? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 For det første. JEG har ikke sett kampen. Jeg hørte den på radio, og fikk ikke inntrykk av at det var så mye uthaling osv. Selvfølgelig var det en subjektiv radio, men uansett, det kan ikke jeg noe for... Greit, artikkelen var ikke rettet mot Makrelstimen... Jeg har ingen grunn til å beklage, ettersom jeg ikke har sett kampen.... Som nevnt over kan ikke jeg ta på meg ansvaret for å unnskylde noe som helst, spesielt når jeg ikke selv har sett kampen. Det jeg derimot kan si på generelt grunnlag er at vi alle må akseptere noe uthaling av tid som en del av fotballen, men at det bør holdes på et minimum og at det er dommerens oppgave å kontrollere dette på en fair måte. Altså er det spillere som drøyer tid som skal straffes... Hvis MK har spilt så kjipt er de sikkert ikke fornøyd med det. Som sagt så vet jeg ikke. Men har noen av dere sagt noe f.eks. i fylla dere har angret på? Sannsynligvis. Tror dere da dere synes det er gøy at noen andre hele tida drar dette frem i enhver situasjon? Tenke tenke... Det er trist hvis dere skal sitte med dette innttykket av MK, men jeg forsøker i hvert fall å si at dette ikke var representativt. Jeg synes dere burde være åpne og si at dere kan vurdere på nytt etter neste møte med MK, men det er kanskje ikke så gøy når man ikke kan kaste så mye dritt og være "satiriske". Quinn 41274[/snapback] Gudbedre. At det er mulig å mene så mye om noe du ikke har sett. Du burde bli etteretningsoffiser for George Bush. Så har vi fått rydda av veien en gang for alltid at vi ikke har dissa makrellstimen. EOD. Når du ikke har noe smart å si gjemmer du deg bak at du ikke har sett kampen - men like faen mener du at kampbildet ikke var slik 99,99% av publikum, spillere og presse på Nadderud oppfattet. Deretter skriver du akkurat det vi mener om at uthaling er en uting og bruker det til støtte for din egen argumentasjon om det motsatte. Antyder du at MK spiller i fylla? Det forklarer mangelen på ferdigheter og hvorfor de datt så lett og ble liggende så lenge. Jammen heldig at det ikke var dopingkontroll etter kampen. Selvsagt skal vi se MK-SIF, men det er for å se gutta våre ta 3 poeng. Forventningene til en god fotballkamp har MK sjøl eliminert. MEn vi blir selvsagt glade om kampbildet blir mer normalt. Vi får med andre ord håpe på en tidlig ledelse til bortelaget alle sammen. Hils Jesus! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Stabæk Support sine sider (uoffisielle, ja vel? Jeg vet det ikke er Stabæk sine sider, men jeg regner vel med at Stabæk Support reklamerer med dette som sine sider, i så fall vil jeg kalle dem offisielle...), "Regner vel med" - merkelig dette her. Du får en faktaopplysning - den passer ikke ditt virkelighetsbilde, da tilpasser du bare sannheten slik at den passen deg - ved hjelp av fraser som "regner vel med". stabaek.no er er uoffisiell side for Stabæk Support - uansett hva du måtte mene. Ansvarlig redaktør er ikke styremedlem i Stabæk Support og eiendomsretten til domenenavnet har heller ikke hverken styret i Stabæk Support, eller Stabæk Support som organisasjon. Da hjelper det ikke at det passer deg å kalle dem offisielle - stabaek.no er uoffisielle PUNKTUM Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Hepp, Sakset fra forumet til Saftkokaradn etter MK - Sogndal MK-Supporter skriver bl.a. følgende: Da Mk ledet 2-0,tenkte jeg at det bare var et tidsspørsmål før Sogndal reduserte,og det tok bare noen minutter! MK legger seg alltid bak når de leder,og tror de skal ro dette i land.Men Svein Hansen har tabbet seg ut bigtime igjen.Og at vi ikke klarer å knekke Sogndal da vi går opp til 4-2 stiller jeg meg meget undrende til... Les hele debatten på Saftkokaradn Forum Blir spennende å se den offensive MK fotballen i Mandal gitt... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Hehe! En ærlig MK-supporter - herlig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Juve 0 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Nå syns jeg denne debatten kan legges død eller? Jeg skal si deg en sak Quinn. -De lag som har gestet Nadderud har ikke direkt spillt etter Fair Play prinsippet. Syns MK var ekstremt flinke til å få tida til å gå men MK er ikke alene om det. Jevli lei spillere som går av planen når de skal byttes ut Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg