d*u*b 2 363 Del Skrevet 27. Oktober 2009 (endret) Del Skrevet 27. Oktober 2009 (endret) At man sier for åpent kamera at man vil ha Jönsson som erstatter for Hamrén, før Hamrén i det hele tatt har forlatt klubben, virker mildt sagt snodig... Dette kom jo fra en urutinert fyr som tydeligvis var veldig glad for å komme på TV... Tror faktisk ikke JJ vil gå til RBK. Hvis han ikke blir veldig missfornøyd med Stabæks innsats på overgangsmarked. Link til intervju: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...rn-2977076.html Nja... Vær du ikke så skråsikker. Legg vekk klubbfølelser og subjektive meninger om hvor det er best å bo, da dette ikke spiller stor rolle i denne verdenen, og sett opp de konkrete fakta: BEST LØNN? Dette er viktig. Stort sett alt kan kjøpes for penger, også trenere. Kommer nok penger vil selv JJ bli interessert. Spørsmålet er hva dette "nok" er. TRENERENS AMBISJONER: Det er neppe å vinne serie eller cup i Norge, ettersom dette allerede er bortimot oppnådd. Alle vil "ut" og spille mot de aller beste. Dette gjelder også JJ, og akkurat nå er det RBK som er i best posisjon i denne forbindelsen. KLUBBENS AMBISJONER: RBK godtar ingenting annet enn seriegull og CL-kval. For Stabæk er dette en uoppnåelighet som vi likevel klarte. Iallefall seriegullet. RBKs ambisjoner er mye større, og mer reelle. KLUBBENES ØKONOMI: Igjen, RBK sitter i førersetet her også. Mister de en spiller, så kjøper de inn en erstatter av samme kaliber. Får de inn et bud som ikke har riktig schwung, så sier de nei. Sier treneren kjøp, så skjer det. Alle vet at dette ikke er tilfellet i Stabæk. PRESTISJE: Hvor befinner Norsk fotballs maktsenter seg? Hvor vil man møte oppgaver som ingen andre i Norge møter? Hvor er det beste utstillingsvinduet for videre karriére-sprang ut i Europa? I tillegg kommer såklart en rekke andre elementer, som spillerstaller, fasiliteter, bosted, administrasjon, betingelser osv. Men at det skulle være utenkelig at JJ lar seg friste av en meget god lønn og en spesielt god sjanse til å få en kremjobb, objektivt sett, er jeg ikke enig i. Janne er den treneren som har sittet lengst i samme klubb i Tippeligaen pr. dato. Dette kan bety to ting; Enten har vi en trener med mytisk sterke følelser for klubben, en sjeldenhet av dimensjoner som vi vel bare kjenner fra Manchester. Eller så må vi innse at sanden nok er på vei til å renne ut av timesglasset. Vi har altså, mot alle odds, klart å beholde en trener med helt ekstraordinære resultater i snart 5 år. Alt han har tatt i har blitt bedre. Over så lang tid, med så vannvittig gode resultater, er det naturstridig at dette ikke blir snappet opp og vurdert som spennende av andre. At Janne ser på Stabæk som et prosjekt i utvikling, et sted der spennende ting skjer, har gitt oss masse ekstratid ovenfor andre klubber som ønsker hans tjenester. Nå spørs det om dagens situasjon er god nok til at denne utviklingen er troverdig. Det er mye usikkerhet rundt fremtiden i Stabæk. Bare det at de høye herrer i RBK uttaler navnet hans er grunn god nok til å bli bekymret, da dette er folk som veldig ofte får det de vil. Det absolutt verste ved en eventuell JJ-overgang til RBK er alle spillerne han tar med seg. Argh! Endret 27. Oktober 2009 av d*u*b Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Tja.. Det er jo ikke mange månedene siden Janne sa at han så på Stabæk som det eneste laget han var interessert i å trene i Skandianavia, kanskje med unntak av landslag. Så vi får jo håpe at Norge velger Drillo, og at det er noe sant i ordene hans ellers.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa_speider 405 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article154196.ece Ikke bra... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 ... Han har også løftet RBK fram til deres aller beste sesong noen sinne.... Rent bortsett fra cupen og E-cupen? Enig i at han har gjort en meget bra jobb, men vi må huske at RBK har den soleklart beste stallen i Norge og at mange av konkurrentene (bortsett fra Molde) er til dels betydelig svekket fra i fjor. Når det gjelder kvalfikasjon for landslagsjobb, er det sentrale å få mye ut av mye - og det har jo Hamren klart i RBK Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 28. Oktober 2009 (endret) Del Skrevet 28. Oktober 2009 (endret) Glem det. Endret 28. Oktober 2009 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Mulig jeg er jævlig naiv, men jeg har ikke en gang tenkt tanken på at Janne skulle være aktuell for RævBK. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Mulig jeg er jævlig naiv, men jeg har ikke en gang tenkt tanken på at Janne skulle være aktuell for RævBK. Jeg tror faktisk ikke det skjer. Jeg er livredd for at han skal ende opp på landsen, men i Trondheim havner han ikke. Tror vel Ingo for en gangs skyld legger i en liten understatement når han sier Men vi ville nok forholde oss litt mindre positive til RBK enn landslaget hvis det kommer spørsmål om å få snakke med ham Dette er vel bare RBK'ere som prøver å skyve den tyngste belastningen for å miste en trener over på det de tror blir deres argeste konkurrent neste år; oss. Akkurat som håper at Hamren forsvinner og Jönsson blir, gjerne med litt kaos i RBK, håper vel de på det motsatte. Helt normalt det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 -Glem Jönsson, Rosenborg Men i Stabæk er det helt utenkelig å slippe Jönsson til Lerkendal. - Det er ikke et realistisk scenario. Vi har sagt at vi er positive til om Jönsson ønsker å prøve seg som landslagssjef for Norge, men det er ikke aktuelt å slippe ham til andre klubber. I hvert fall ikke i Norge, slår Stabæks sportslige administrator Tom Schelvan fast overfor TV 2 Sporten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 -Glem Jönsson, Rosenborg Men i Stabæk er det helt utenkelig å slippe Jönsson til Lerkendal. - Det er ikke et realistisk scenario. Vi har sagt at vi er positive til om Jönsson ønsker å prøve seg som landslagssjef for Norge, men det er ikke aktuelt å slippe ham til andre klubber. I hvert fall ikke i Norge, slår Stabæks sportslige administrator Tom Schelvan fast overfor TV 2 Sporten. Likte ikke helt at de uttaler positivitet til å slippe JJ til NFF. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 -Glem Jönsson, Rosenborg Men i Stabæk er det helt utenkelig å slippe Jönsson til Lerkendal. - Det er ikke et realistisk scenario. Vi har sagt at vi er positive til om Jönsson ønsker å prøve seg som landslagssjef for Norge, men det er ikke aktuelt å slippe ham til andre klubber. I hvert fall ikke i Norge, slår Stabæks sportslige administrator Tom Schelvan fast overfor TV 2 Sporten. Likte ikke helt at de uttaler positivitet til å slippe JJ til NFF. De har jo ikke noe valg. Uansett er det et hedersoppdrag en vanligvis ikke sier nei til, det å trene et landslag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
trondfo 9 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 -Glem Jönsson, Rosenborg Men i Stabæk er det helt utenkelig å slippe Jönsson til Lerkendal. - Det er ikke et realistisk scenario. Vi har sagt at vi er positive til om Jönsson ønsker å prøve seg som landslagssjef for Norge, men det er ikke aktuelt å slippe ham til andre klubber. I hvert fall ikke i Norge, slår Stabæks sportslige administrator Tom Schelvan fast overfor TV 2 Sporten. Likte ikke helt at de uttaler positivitet til å slippe JJ til NFF. I artikkelen i Aftenposten står det: For kort tid siden fikk treneren lov til å snakke med NFF om å bli norsk landslagssjef. Det får han også lov til hvis RBK ringer. Virker som Ingebrigt og Schelvan ikke har helt samme mening.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 28. Oktober 2009 (endret) Del Skrevet 28. Oktober 2009 (endret) -Glem Jönsson, Rosenborg Men i Stabæk er det helt utenkelig å slippe Jönsson til Lerkendal. - Det er ikke et realistisk scenario. Vi har sagt at vi er positive til om Jönsson ønsker å prøve seg som landslagssjef for Norge, men det er ikke aktuelt å slippe ham til andre klubber. I hvert fall ikke i Norge, slår Stabæks sportslige administrator Tom Schelvan fast overfor TV 2 Sporten. I artikkelen i Aftenposten står det: For kort tid siden fikk treneren lov til å snakke med NFF om å bli norsk landslagssjef. Det får han også lov til hvis RBK ringer. Virker som Ingebrigt og Schelvan ikke har helt samme mening. Eller at Aftenpostens (les: Adressas) fremstilling preges av at journalisten anser det som opplagt at alle klubbtrenere i Norge ville trent RBK om de hadde kunnet. Endret 28. Oktober 2009 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Må være et steg ned å gå til Rosenborg Men Stabæk lar Jönsson få drikke kaffe. Iflg Ingo er pri 1 å få JJ til å signere ny kontrakt, kanskje kan interessen rundt JJ tvinge ledelsen til å satse mer offensivt enn tidligere. Med litt flaks kommer det med andre ord noe positivt ut av dette, forutsatt at klubben har kontroll på pengesekken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Her må man skille litt mellom bæsj og bleie. Reglene tilsier vel at Janne kan slutte i Stabæk når han vil, men at Stabæk vil ha rett til å søke kompensasjon fra den klubben som måtte ansette ham i løpet av den perioden kontrakten varer. Samtidig trenger han tillatelse fra Stabæk til å forhandle med andre. Dette er antagelser fra min side. Kan noen bekrefte eller korrigere? Samtidig er det ike bare regler det er snakk om. Det er tross alt mennesker det er snakk om. Etter å ha gjort en fantastisk jobb i Stabæk i fem år, er det klart man tillater Janne å snakke med NFF som ikke er en konkurrent, samt har forståelse for at han er interessert. Derfor sier Ingo at vi stiller oss positive til det. Når det gjelder RBK er det noe helt annet, men Stabæk som arbeidsgiver har tradisjon for ikke å holde på folk mot deres vilje og det gjelder nok også Janne. Men det er formelt. Uformelt tror jeg nok det betraktes som et stort svik om en av våre aller største helter noensinne trer en REMApose over hodet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Som sagt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 970 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Uformelt tror jeg nok det betraktes som et stort svik om en av våre aller største helter noensinne trer en REMApose over hodet. Hepp, Hva tenker folket om det egentlig, begår JJ rituelt selvmord av sitt eget ettermæle hvis han velger å trappe ned i RBK? @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Uformelt tror jeg nok det betraktes som et stort svik om en av våre aller største helter noensinne trer en REMApose over hodet. Hepp, Hva tenker folket om det egentlig, begår JJ rituelt selvmord av sitt eget ettermæle hvis han velger å trappe ned i RBK? @ringo Det kommer selvfølgelig an på måten det skjer på. Om det hele skjer i samråd med klubben og vi har en god erstatter på plass kan det vel aksepteres, selv om jeg personlig vil bli litt såret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Uformelt tror jeg nok det betraktes som et stort svik om en av våre aller største helter noensinne trer en REMApose over hodet. Hepp, Hva tenker folket om det egentlig, begår JJ rituelt selvmord av sitt eget ettermæle hvis han velger å trappe ned i RBK? @ringo Jeg orker ikke å ta stilling til det spørsmålet før det eventuelt er en realitet. Skulle det skje kan jeg i hvert fall love at jeg kommer til å gå til innkjøp av en Nils Skutle-dukke og lange nåler. Dobbeltmoralens høye beskytter er i ferd med å tråkke skikkelig i salaten.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 RBK skal ut i Europa, der har ikke JJ mye å vise til på CVen med Stabæk, veien er dog kortere ut i Europe med RBK grunnet bedre rangering. Vi ser nå enda en gang at RBK-treneren er attraktiv og vurderes opp mot landslagskanditatur. Liksom RBK var et perfekt ustillingvindu for spillere på -90 tallet, kan det virke som om RBK kan være et godt ustillingvindu for trenerne. Rammebetingelsene på Lerkendal er bedre grunnet bedre økonomi og man har der økonomiske midler til å hente nesten alle de spillerne de vil. JJ har vel tidligere sagt at han har høyere ambisjoner enn Stabæk som trener. Han har tidligere sagt at Stabæk er den mest spennende klubben å trene i Skandinavia om dagen. La oss håpe at han fortsatt tror det, og ikke ser på RBK som et springbrett ut i Europa. Vi kan jo også håpe på at JJ i likhet med Wenger har en avtale med klubbens yngre spillere, noe som visstnok forhindret han i å overta Real Madrid i sommer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 28. Oktober 2009 (endret) Del Skrevet 28. Oktober 2009 (endret) Vi ser nå enda en gang at RBK-treneren er attraktiv og vurderes opp mot landslagskanditatur. Av hvem? Trønderske journalister? Hamren er klar inntill det illojale i forhold til egen prioritering. Endret 28. Oktober 2009 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Faen jeg håper Ivar Hoff har sterke bånd til Nils Johan Semb. Klovnen, idioten, gammeldagse og totalt kunnskapsløse Ivar Hoff påberoper seg retten til å kritisere Janne for ikke å klare og kopiere gullet fra i fjor. At den mannen fortsatt er i Tv2 som ekspert er for meg helt sykt. - Hva er det Jönsson har opplevd for noe a? Altså han klarte ikke å kopiere gullet engang med Stabæk. - Han fikk også Espen Hoff som var en av de beste spillerene i TL...(Noen som husker Espens begredelige fjorårssesong med Lyn?) osv osv... For dere som har sumo: Diskusjonen starter ca 28 min ut i Nachspielet HAHAHAHAHA! Egentlig skal man ikke le av folk som har begynnende demens eller lignende, men det er jo umulig å ta den klovnen alvorlig. Han blir jo bare værre og værre... Av og til blir han så pinlig at jeg rødmer på hans vegne..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Uformelt tror jeg nok det betraktes som et stort svik om en av våre aller største helter noensinne trer en REMApose over hodet. Hepp, Hva tenker folket om det egentlig, begår JJ rituelt selvmord av sitt eget ettermæle hvis han velger å trappe ned i RBK? @ringo Etter min mening, ja. Landslag, ok, Utlandet, ok, konkurrent, ikke faen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 28. Oktober 2009 (endret) Del Skrevet 28. Oktober 2009 (endret) Uformelt tror jeg nok det betraktes som et stort svik om en av våre aller største helter noensinne trer en REMApose over hodet. Hepp, Hva tenker folket om det egentlig, begår JJ rituelt selvmord av sitt eget ettermæle hvis han velger å trappe ned i RBK? @ringo Helt klart ja. Skal kanskje kunne svelge landslaget hvis vi har en genial kandidat i bakhånd. Rosenborg osv = forræderisk. Endret 28. Oktober 2009 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Uformelt tror jeg nok det betraktes som et stort svik om en av våre aller største helter noensinne trer en REMApose over hodet. Hepp, Hva tenker folket om det egentlig, begår JJ rituelt selvmord av sitt eget ettermæle hvis han velger å trappe ned i RBK? @ringo Var det ikke en periode hvor vi ikke skulle selge spillere til Rosenborg? Nå lar vi treneren vår prate med dem. Det må enten være fordi 1/ Janne har sagt at det er enten Norge eller Stabæk, eller 2/ Stabæk vet at RBK ikke er et alternativ for JJ, eller 3/ Stabæk erkjenner at de ikke kan presentere et bra nok tilbud til JJ, og lar han dra.... Jeg må innrømme at jeg blir svært skuffet over Janne hvis han forlater oss til fordel for RBK, men samtidig er det jo svært vanskelig å mislike den mannen. Jeg tror derimot ikke det skjer, og er mer redd for at det er Norge som snapper han. Hvorfor drøyer det så meget? I fjor mistet vi spillere, i år mister vi kanskje treneren. Jeg tror det som har blitt bygd i år er så spennende, at vi med påfyll av et par spillere, samt fortsatt progresjon, vil se veldig bra ut til neste sesong. Om vi beholder Janne vel og merke. Hvis han forlater oss, håper jeg i så fall det skjer så fort som mulig, slik at en ny trener kan komme inn umiddelbart. Jo før, jo bedre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 JJ går nok ikke til bartebyen, hvis han muligens kanskje tenker på det og signerer må vi vel tilbake til 1940 tallet for å finne lingnede Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Kan vi ikke drite i hele saken til det blir litt mer aktuelt, noe jeg tviler på det blir uansett.. Er irriterende at denne tråden har blitt en tråd om hvis det og hva da og hvor mye Janne evt. svikter klubben hvis han skulle gått til RBK. Synes vi skal holde oss til at han kan bli landlagssjef, har det bra i Stabæk og virker ikke som en person som går for den letteste utveien med tanke på økonomi osv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Hvem er aktuelle erstattere til JJ dersom/hvis/om han forsvinner? Kunne Hareide, som har seriegull i danmark, sverige og norge være en kandidat? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Hvem er aktuelle erstattere til JJ dersom/hvis/om han forsvinner?Kunne Hareide, som har seriegull i danmark, sverige og norge være en kandidat? Hareide er den siste jeg vil se som Stabæk trener da er Reka og Solied et hestehode foran! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Hareide er den siste jeg vil se som Stabæk trener da er Reka og Solied et hestehode foran! Hmm, Nordlie og Fagermo er nå enda lengre nede på min liste Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
janzinho 0 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Del Skrevet 28. Oktober 2009 Hvem er aktuelle erstattere til JJ dersom/hvis/om han forsvinner?Kunne Hareide, som har seriegull i danmark, sverige og norge være en kandidat? En outsider vore jörgen lennartsson som har det svenska u-21 landslaget. Fått dom att spela lysande, senast i somras i u-21 em. Har läst att han har spaniens landslag som förebild hur sverige skulle spela. Osäker dock hur han vore som klubbcoach. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå