BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 da burde han kanskje avkreftet det, men istedet bare lar han diskusjonen fortsette. Nei et banner er på sin plass, i en eller annen form. Det er jeg enig i. Tenkte mer på innholdet i banneren JJ kunne enkelt og greit drept den påstanden fra Tv2, men nei det gjorde han ikke. Bannner er på sin plass! Det er da helt vanlig å ikke kommentere spekulasjoner så lenge Jönsson anser TV2s påstander som spekulasjoner. For det virker veldig merkelig å gi muntlige ja til å gå i kontraktsforhandlinger med en konkurrerende klubb om ett års tid. Er det usant, så svarer Jönsson som han gjør. Han kan ikke vite at TV2 vil lage en stor sak av dette? Dessuten er TV2 selektive når de velger hvilke deler av intervjuet de skal sende på lufta. Det viser de ved å hente opp et gammelt intervju av Bohinen for å presentere det som en nyhet. Foreløpig har TV2 veldig lite å backe opp saken sin med. For det første er påstandene veldig spekulative. For det andre har de tilgode å få noe snacks ut av Janne, Ingo, Schelvan, Hoftun eller Strand. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
proctor 0 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Hva skjer dersom, og jeg understreker dersom, JJ har forhandlet med RBK og gitt ett muntlig ja?? Han har jo ikke lov til dette før det er 6 mnd til kontrakten går ut. Håper virkelig at dette er "mye skrik og lite ull" fra TV2 sin side.... Men har en ekkel følelse av at de har noen jokere i bakhånd..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
loudness 301 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 forskjell på spillerkontrakt å trenerkontrakt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 6 mnd-reglen gjelder ikke for trenere med mindre en slik grense er kontraktfestet (som det var i Hamrens RBK-kontrakt) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Janne svarer akkurat det man kan forvente av han. Kontrakten går ut etter sesongen, og hva som da skjer vet han ikke. Helt ærlig svar som jeg aksepterer. At han forsåvidt ikke utelukker Rosenborg eller noen andre er akkurat den Janne vi har elsket i andre situasjoner. Åpen, ærlig, analyserende og opptatt av å ikke tråkke på noen eller å være skråsikker i det han sier. Nå er det alle for Janne fremover. Husk også at noe av det som kan holde han i Bærum er at familien trives her. Begynner det å kommer barnslige kommentarer mot kone eller unger er han tapt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 6 mnd-reglen gjelder ikke for trenere med mindre en slik grense er kontraktfestet (som det var i Hamrens RBK-kontrakt) Hvor har du det fra? Hele greia er udemokratisk, men når det gjelder forhold til tidsbestemte kontrakter defineres trenere likt med spillere i lovverket. Det er bl.a. derfor Janne heller ikke kan si opp og begynne i Rosenborg etter tre måneders oppsigelsestid. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenrikM 302 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 I artikkelen i Dagbladet er det tydelig at Ingo mener 6 mnd regelen gjelder... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
III 106 Del Skrevet 29. Januar 2010 (endret) Del Skrevet 29. Januar 2010 (endret) Først: En mann som Janne har ingenting på en liste over Hame of Shame å gjøre. Det er umulig, og blir to ord som ikke passer med hverandre. Ikke bli helt historieløse etter alle disse årene - selv om jeg vet at forsvarsmekanismene og følelsene er store rundt slike spekulasjoner. Trist og bittert, det blir det, men Hame of Shame - der går grensen. Men det er klart: Jeg er ekstremt lei RBK og framferden deres. De har allerede i over 15 år fullstendig ødelagt balansen i norsk fotball med de uproporsjonale Champions League-midlene fra UEFA, og plukket klubb etter klubb fra hverandre og etterlatt de sjanseløse. De var heldige som først kvalifiserte seg, men de fortsetter med å drepe konkurransen og miste fullstendig kontakt med virkeligheten. Skittklubb er fornavnet - frontet av kyniske Skutle. For øvrig samme vei NFF nå følger med Kåfjord og Semb, refererer blant annet til (i tillegg til deres åpenbare forskjellsbehandling i mange år) tidligere uttaleser der de i klartekst favoriserer RBK og sågar håper de vinner liagen hvert år. For at de selvsagt skal gjøre det bra i Europa... "Hele-Norges-Rosenborg" er kjøpt opp sammen med de mange hjernevaska tilhengerne deres i alle landets avkroker. Ikke bygd opp, som Stabæk. Og takken - den er som vanlig. Til slutt vil jeg understreke at disse spekulasjonene inntil videre er nettopp det - spekulasjoner. Endret 29. Januar 2010 av III 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 29. Januar 2010 (endret) Del Skrevet 29. Januar 2010 (endret) For å snu litt på det. Hadde jeg vært TV2-"journalist" og ansvarlig for den artikkelen som startet hele dette ballet, så hadde jeg ikke sovet særlig godt i natt. Problemet med å levere store overskrifter er at de bør jaggu være sanne, og nå har begge som har uttalt seg skutt den ned (Ingo og Strand). Resten er for proffe til å ville uttale seg. Tipper "journalistene" sms'er kildene sine ganske heftig nå, for å prøve å få forsikringer om at det faktisk finnes en avtale... Lykke til... Dersom det stemmer som en del hevder at man ikke kan snakke med Janne (med mindre klubben tillater det) før 1. juli, så tror jeg Rosenborg er nødt til å gi ham opp, eventuelt skaffe en midlertidig erstatter som minst kan ta hele sesongen 2010. Norges største fotballklubb (målt etter budsjett/premieskap/tilskuertall osv.) kan ikke vente til i sommer med å sikre seg en løsning etter Hamren. De bør vel strengt tatt ha en klar før seriestart. Jeg stusser dog over at det ikke finnes et tydelig og enkelt regelverk rundt dette... Endret 29. Januar 2010 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 924 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Blir det bannermaling imorgen? I så fall kan jeg gjerne stille med arbeidskraft Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
proctor 0 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 For å snu litt på det. Hadde jeg vært TV2-"journalist" og ansvarlig for den artikkelen som startet hele dette ballet, så hadde jeg ikke sovet særlig godt i natt. Problemet med å levere store overskrifter er at de bør jaggu være sanne, og nå har begge som har uttalt seg skutt den ned (Ingo og Strand). Resten er for proffe til å ville uttale seg. Tipper "journalistene" sms'er kildene sine ganske heftig nå, for å prøve å få forsikringer om at det faktisk finnes en avtale... Lykke til... Dersom det stemmer som en del hevder at man ikke kan snakke med Janne (med mindre klubben tillater det) før 1. juli, så tror jeg Rosenborg er nødt til å gi ham opp, eventuelt skaffe en midlertidig erstatter som minst kan ta hele sesongen 2010. Norges største fotballklubb (målt etter budsjett/premieskap/tilskuertall osv.) kan ikke vente til i sommer med å sikre seg en løsning etter Hamren. De bør vel strengt tatt ha en klar før seriestart. Jeg stusser dog over at det ikke finnes et tydelig og enkelt regelverk rundt dette... Regler finnes, men selve avtalen mellom partene kan ha klausuler som regulerer detaljer..... Men det jeg tror er at dersom Stabæk kan "bevise" at JJ har hatt forhandlinger med RBK, og at han dog har gitt ett positivt svar på konkret tilbud, ja da kan jeg ikke fatte at det kan være "lovlig"!? Tror også at det viktig å ikke svelge dette rått, men la JJ få tid til selv å vise hva han vil i 2011! Så får vi bare håpe at Tom S&Co får på plass gode (nok) spillere som sikrer JJ interesse i vårt kjære Stabæk! At det jobbes iherdig med å reforhandle en kontrakt er jo innlysende og tenk om dette TV2-snakket kunne føre til en liten kick-off i den prosessen!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Hvor lukrativt er det å overta RBK nå? De er vel mer eller mindre ferdighandlet for i år, og man må "ta til takke med" spillerstallen som nå foreligger. Om det ikke følger med et par spillerkjøp med en ansettelse, kan det gjøre det mindre attraktivt å ta over laget. Hvem er forresten appelsinen i RBK? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Vært i kontakt med en av journalistene som skrev artikkelen om JJ. "Hei. Ser du har vært med å skrevet artikkelen om Jönsson. Lurte på hvor dere har fått kildene fra. Du vil nok ikke utgi dine kilder, men når Stand går ut å sier at han ikke kejnner til dette, mens det blir oppgitt at spillerutvalget har sagt at han er klar, så er det noe som ikke stemmer helt. Så kunne vært fint å høre hva du har å si til dette." Svar: "Hei og takk for ditt engasjement. Jeg vet ikke hvem du er eller hvem du representerer om du er journalist eller menigmann. Jeg kan naturligvis ikke røpe våre kilder, men dette er en sak vi har flere og gode kilder på. Selvfølgelig sier strand det han gjør utad. Han kan ikke gjøre annet uansett hva eller hva han ikke kjenner til. Men vent og se, vi farer ikke med tull." Mvh kyrre øvrebøVaktsjeftv2 sporten rbkweb forum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jongje 9 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Jeg tipper de har sine kilder, men at hele saken er et ledd i RBK's skitne spill; De lakk det med vilje i et forsøk på å skape uro i Stabæk slik at de kan splitte og herske for så å stjele JJ. Hater den klubben over alt på jord Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 29. Januar 2010 (endret) Del Skrevet 29. Januar 2010 (endret) Han kan ikke gjøre annet uansett hva eller hva han ikke kjenner til. Men vent og se, vi farer ikke med tull. Mvh kyrre øvrebøVaktsjeftv2 sporten Kildene er så bra at de ikke kan røpes En vaktsjef som sikkert koser seg... Kanskje litt rar måte å svare på? Vent å se? så i 2011 kan TV2 komme med ny artikkel: Vi var først og hadde rett hele tiden!? nei fysj.... Endret 29. Januar 2010 av VicViper Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
vikingen - blaa 859 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Henger meg på tifo.. PM meg dersom det trengs hjelp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Jeg tipper de har sine kilder, men at hele saken er et ledd i RBK's skitne spill; De lakk det med vilje i et forsøk på å skape uro i Stabæk slik at de kan splitte og herske for så å stjele JJ. Hater den klubben over alt på jord JJ er vel ikke en person om trives med støy akkurat, så jeg tipper han ikke er så utrolig fornøyd med det sirkuset Skutle & Co nå har satt igang. Dette kan fort være det som tar fra ham den siste lille lyst (han eventuelt måtte ha hatt) på hele greia. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 326 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Jeg tipper de har sine kilder, men at hele saken er et ledd i RBK's skitne spill; De lakk det med vilje i et forsøk på å skape uro i Stabæk slik at de kan splitte og herske for så å stjele JJ. Hater den klubben over alt på jord JJ er vel ikke en person om trives med støy akkurat, så jeg tipper han ikke er så utrolig fornøyd med det sirkuset Skutle & Co nå har satt igang. Dette kan fort være det som tar fra ham den siste lille lyst (han eventuelt måtte ha hatt) på hele greia. Forutsatt at det er hold i ryktene så lyser det ikke akkurat profesjonalitet av RævBK-ledelsen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Han kan ikke gjøre annet uansett hva eller hva han ikke kjenner til. Men vent og se, vi farer ikke med tull. Mvh kyrre øvrebøVaktsjeftv2 sporten Kildene er så bra at de ikke kan røpes En vaktsjef som sikkert koser seg... De røper selfølgelig ikke kildene sine, går på journalistisk integritet. Dessuten, hvis de røper hvem silen er, hva tror du da skjer med denne silen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 29. Januar 2010 Del Skrevet 29. Januar 2010 Han kan ikke gjøre annet uansett hva eller hva han ikke kjenner til. Men vent og se, vi farer ikke med tull. Mvh kyrre øvrebøVaktsjeftv2 sporten Kildene er så bra at de ikke kan røpes En vaktsjef som sikkert koser seg... De røper selfølgelig ikke kildene sine, går på journalistisk integritet. Dessuten, hvis de røper hvem silen er, hva tror du da skjer med denne silen? Klar over det. Må være en grunn til at det bare er TV2 som vet om disse ryktene og ingen andre... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bartender25 0 Del Skrevet 30. Januar 2010 Del Skrevet 30. Januar 2010 Her kommer man hjem fra en hyggelig bytur, til verdens dårligste nyhet...! Det viktigste i mine øyne er at vi får en avklaring..... Har blitt en gammel mann på 29 år, og hjertet mitt tåler ikke en sesong med spekulasjoner, avvikende svar ala Stoltenberg og blandede følelser... Håper og tror Janne er en mann for sine ord; Det er bare en klubb i Skandinavia for meg, og det er Stabæk....! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rodeo 5 Del Skrevet 30. Januar 2010 Del Skrevet 30. Januar 2010 Jeg føler det som om kjæresten min har vært utro med en bartebekledd trønder. Er det sant? Dette er trist, hvis så er tilfele... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 362 Del Skrevet 30. Januar 2010 Del Skrevet 30. Januar 2010 Men rart at Roar Strand som sitter i Spiller utvalget i Rosenborg ikke har hørt om saken og at Ingen har kontaktet dem? Jeg synes dette virker som rene spekulasjoner til det motsatte er bevist, igjen ser vi hvor RÆVbk vennlige Norske medier er, og ønsker sikkert bare å hjelpe de til å hente Norges desidert beste Trener... Vis det blir banner må det jo være at vi ønsker at Janne skriver ny kontrakt snart så vi kan legge saken død.... Ikke kjøre en Allan i hvertfall... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 30. Januar 2010 (endret) Del Skrevet 30. Januar 2010 (endret) Men rart at Roar Strand som sitter i Spiller utvalget i Rosenborg ikke har hørt om saken og at Ingen har kontaktet dem? Tror du virkelig at Roar Strand hadde bekreftet det som har kommet fram på TV2Sporten? Selvsagt han har hørt om dette. Jeg føler dette er en råtten og vellykket lekkasje fra Rosenborg sin side. Gratulerer til dem med Jan Jönsson som trener for Rosenborg under seriestarten 14. mars i år. Jeg vil ikke ha Janne i Stabæk om det viser seg at mannen er enig med RBK om kontrakt fra 2011. Jan Jönsson kan ikke trene Stabæk i år om han har interesser av at Rosenborg gjør det best mulig denne sesongen. Tenk dere evt. kontraktsforhandlinger til høsten hvor både Stabæk og RBK er interessert i samme spiller. Vil Janne da jobbe for at Stabæk signerer spilleren eller tenker han at det faktisk er best han han drar til sin fremtidige klubb? Ett annet scenario som kanskje skjer til høsten; Stabæk og RBK gjør en svakere sesong enn folk ville tro og klubbene kjemper om den siste UEFA cup-plassen i Tippeligaen. Hvem vil tro at Jan Jönsson ikke har sin fremtidige arbeidsgiver i tankene om vi Stabæk kan sørge for at Rosenborg ikke får noen Europacupeventyr i 2011 med Janne som trener? Denne saken kan du løse på en veldig enkel måte Jan Jönsson. Gå ut i media og avkreft at du har avtale med Rosenborg om kontrakt fra 2011. Avslutter du oppholdet i Stabæk høstten/vinteren iår og ender opp i en utenlandsk klubb forventer jeg at du blir tatt opp til diskusjon i Stabæks Hall of Fame. Ender du opp i Rosenborg er veien kort til ss.no sin respekterte Hall of Shame. Endret 30. Januar 2010 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 30. Januar 2010 Del Skrevet 30. Januar 2010 Den dårlige smaken jeg kjenner i munnen akkurat nå, kommer først og fremst av alle som ymter frampå om Hall of Shame. Ingen i Stabæk har en god følelse i forhold til det som skjer akkurat nå, men å være så sneversynte at vi forhåndsdømmer Janne uten å kjenne til hva som foregår, det overgår de villeste former for navlebeskuing. Vi går tydeligvis rundt og innbiller oss at Janne allerede er en dobbeltagent som er i RBK's tjeneste, og som har til hensikt å spolere sesongen vår. Samtidig er det kun et fåtall her inne som viser tegn til forståelse for at Janne har flere karrieremuligheter enn å være hovedtrener for Stabæk. Jan Jönsson er en hedersmann. Han er profesjonell til fingerspissene, og gjør den jobben han er satt til, uavhengig av hva som skjer neste sesong. Det tydeligste han har sagt i denne saken, er at han har en kontrakt med Stabæk som strekker seg ut året, og at det er det eneste han forholder seg til. Og jeg kan ikke på mitt bare liv forstå hvilken del av Jönssons historie i Stabæk som gjør at vi trekker hans ord i tvil. Jeg synes vi skal fortsette å vise takknemlighet for det Janne har gjort for klubben, og ingen ting som skjer kan frata ham hans betydning for klubben de siste fem årene. Og det skal ikke være mulig at en kursendring i hans karriere skal kunne sløre vår oppfatning av Janne til de grader som noen ivrer for her inne, selv om vi ikke er spesielt begeistret for hans eventuelle neste arbeidsgiver. Jeg er helt enig i at hans påståtte muntlige avtale med RBK, dersom ryktene skulle vise seg å være sanne, har en ekstremt sur ettersmak, og at dette kan og vil forårsake brekninger for alle med et blaatt hjerte. Jeg vil uansett takke ham for alt han har gjort for klubben, om enn ikke ønske ham allverdens lykke til i RBK. Men Hall of Shame?? Ta dere en bolle! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 967 Del Skrevet 30. Januar 2010 Del Skrevet 30. Januar 2010 Tja, Hva gjelder hall of shame diskusjonene må jeg i ærlighetens navn si at jeg rives litt i begge retninger. Logisk sett skal vi være veldig takknemmelig for JJs bidrag til Stabæks comeback som en stabil toppklubb i norsk fotball og ikke minst for at han ledet oss til vårt første seriemesterskap. På den andre siden så ser det i skrivende stund ut til at han går til vår argeste konkurrent, mot vårt ønske og sannsynligvis ved å drive forhandlinger bak vår rygg og muligens i strid med en klausul i kontrakten. Hvis alt dette viser seg å stemme, har det et snev av uredelighet ved seg som jeg synes er Jönsson uverdig. Nå skal man selvsagt være meget forsiktig med å konkludere med noe basert på den informasjonen som foreløpig tilflyt oss i denne saken. Men hvis det viser seg at JJ har løpt etter trøndersk sølv uten at ledelsen har vært informert, vil jeg påstå at det er det mest effektive selvmordet på ens eget ettermæle jeg noen gang har sett og en plass i hall of shame kan faktisk ikke utelukkes... Å stå med lua i hånda og ønske JJ lykke til i RBK er uansett ikke noe vi i Stabæk Support kan være bekjent av. Vi har da stolthet eller? Det er vel ingen Stabæksupporter som med hånden på hjertet kan si at de mener det er et steg opp karriæremessig for JJ å gå til RBK? Det er en komplett uakseptabel overgang sett med Stabæk øyne, og det er lov for oss Stabæksupportere å vise sinne og skuffelse over en slik overgang. Særlig siden hovedpersonen selv i såfall har bidratt til å bygge opp fallhøyden ved å blåse solskinn oppover baken på oss med sine fagre ord om Stabæk som den mest interessante klubben i Skandinavia. Akk ja, vi får håpe at JJ finner på noe annet enn RBK slik at vi slipper å ta stilling til dette spørsmålet. @ringo 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 30. Januar 2010 Del Skrevet 30. Januar 2010 Tipper at dette er JJ skjulte kamp mot å ta RBK i år. Han sier tja nå, slik at de finner en litt dårlig mellomløsning, så sier han nei til sommeren, slik at de får hele sesongen ødelagt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 30. Januar 2010 (endret) Del Skrevet 30. Januar 2010 (endret) Stabæk-leder: - Jönsson har ikke sagt noe til oss http://www.vg.no/spo...hp?artid=591314 Endret 30. Januar 2010 av Harry Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 30. Januar 2010 Del Skrevet 30. Januar 2010 Som jeg har sagt tidligere er egentlig ikke denne saken så vanskelig. JJs fremtid har blitt satt i et meget skarpt søkelys av TV2. TV2 gjør bare jobben sin, og kommer ikke til å slutte med det. Det må vi bare leve med. Det er innlysende at denne saken kan løses enkelt av de involverte, og da spesielt JJ - men bare hvis han vil! Dersom han ikke vil har ikke Stabæk noe annet valg enn å gå for en annen trener. Som Slum sier er det en hel haug av grunner til at det vil være klin kokos å beholde JJ hvis det er tydelige indikasjoner på han skal til RævBK etter sesongen, og han selv ikke vil gjøre noe for å avkrefte ryktene. Hvordan skal man så forholde seg til dette som supporter? For meg er ikke fotball logikk. Fotball er ikke fornuft. Fotball er følelser! Fotball er kjærlighet! Så jeg synes egentlig ikke dette er så vrient - blir han i Stabæk eller drar han til en utenlands klubb skal jeg hjelpe til med å bygge statuen av ham foran Telenor Arena. Drar han til bartefaen får han i beste fall en høflig takk for alt og tilvist plass ved siden av C. Bartma. Såpass enkel er jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 30. Januar 2010 (endret) Del Skrevet 30. Januar 2010 (endret) Daniel forstår Jönsson. RævBK "er større, med høyere ambisjoner og større økonomisk trygghet." http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2817213.ece Endret 30. Januar 2010 av Stuart Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå