Gå til innhold

Anbefalte innlegg

- Som trener må man være ambisiøs, og da er det kanskje riktig å gå til en annen klubb, for å komme seg videre og få satset ordentlig. Janne elsker Stabæk, men Rosenborg har større muskler, mener Nannskog.

Det som er sikkert er at man elsker ikke Stabæk hvis man går til Rbk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hva som er sant, så lenge vi vet såpass lite synes jeg slike bilder : Gribb Jönsson på Satyren er jevngodt med å be Janne stikke. Det blir helt feil , ettersom dette overhodet ikke kan betraktes som opp og avgjort. For det første har vi for lite info, for det andre vil det (her stoler jeg på Ingo) være ugyldig med en underskrift noe sted før 1. juli. Så lenge det bare er korridorprat kan man ombestemme seg, hvis han i det hele tatt har avgitt dette løftet som TV2 hevder, da. Det er jo slettes ikke sikkert.

Nå må vi prøve å ha litt is i magan, og la ungene og kona til Janne, Ingo, Mix, Tom og alle andre finne ut hva som har skjedd, og sørge for at han ikke flytter (til noe annet sted i Norge, hvertfall).

Er det noen det skal lages hånende bilder av, er vel Janus-Skutle en god kandidat.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hva TV2-reporteren egentlig spurte om da JJ sa at han ikke ville spekulere i 2011. Det var helt sikker IKKE om han hadde gitt et muntlig ja til RBK

Har Stabæk noen mulighet til å boikotte TV2sporten før sesongen starter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hva TV2-reporteren egentlig spurte om da JJ sa at han ikke ville spekulere i 2011. Det var helt sikker IKKE om han hadde gitt et muntlig ja til RBK

Veldig godt poeng. Jeg tror det er en del slike spørsmål vi bør stille oss, inntil vi får noe definitivt.

Og det får vi nok ganske snart, ledelsen i klubben kan ikke leve med denne usikkerheten, de må få klare svar fra Janne, og da vil det nok (etterhvert) komme en uttalelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RBK-leder Nils Skutle ønsker ikke å kommentere hvorvidt klubben har vært i kontakt med Jönsson, eller ikke.

– Vi forholder oss til de spilleregler som gjelder i fotballen, og oppfører oss til andre klubber som de ville forholdt oss til oss, er alt Skutle vil si om saken.

http://fotball.folkebladet.no/eliteserien/article160475.ece

Om dette stemmer så har vi jo ikke noe å frykte foreløpig. Men det er kanskje andre spilleregler for RBK i norsk fotball? huh.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jan Jønsson og familien trives i Bærum. Vi frykter imidlertid at Janne er så fristet av noen skave sølvpenger at han setter kortsiktig materiell grådighet framfor familien og ikke minst barnas trivsel"

Hva om vi venter litt med å skyte av oss foten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det viktig at JJ ikke går i Rognefella.

Gå ut og fortell hva som har skjedd eller ikke skjedd.

JEG FORVENTER OG KREVER EN FORKLARING AV JJ I LØPET AV HELGEN.

Vi som klubb og supporterklubb kan ikke leve med usikkerhet om hva som egentlig har foregått.

Jeg blir særdeles overrasket om han har gått bak vår rygg, og i tillegg brutt NFF sine regler.

Det viktigste er nå uansett at JJ er ærlig og forteller SF hva status er.

SF må vite hva de har å forholde seg til. Hvis JJ ikke gjør det, mister han all den resepkten han velfortjent har oppparbeidet seg gjennom alle disse flotte årene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det viktig at JJ ikke går i Rognefella.

Gå ut og fortell hva som har skjedd eller ikke skjedd.

JEG FORVENTER OG KREVER EN FORKLARING AV JJ I LØPET AV HELGEN.

Vi som klubb og supporterklubb kan ikke leve med usikkerhet om hva som egentlig har foregått.

Jeg blir særdeles overrasket om han har gått bak vår rygg, og i tillegg brutt NFF sine regler.

Det viktigste er nå uansett at JJ er ærlig og forteller SF hva status er.

SF må vite hva de har å forholde seg til. Hvis JJ ikke gjør det, mister han all den resepkten han velfortjent har oppparbeidet seg gjennom alle disse flotte årene

På grunn av kampen på søndag kommer det til å være masse journalister på Telenor Arena både i dag og imorgen, så det blir vanskelig å for Jönsson, Ingo og Schelvan å ikke svare på spørsmål rundt TV2s spekulasjoner. Vi får vente å se hva helgen bringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner med at JJ svaret at han ikke ville spekulere i 2011 på spørsmålet: "Hva gjør du i 2011?"

Når han skal i kontraktsforhandlinger med Stabæk, hadde det vært svært lite lurt økonomisk sett å si at "jeg kommer til å signere for Stabæk når vi er enige om de personlige betingelsene". Jeg håper at han i løpet av helgen sier:

"Jeg vet ikke hva 2011 vil bringe. Nå har jeg vært i Stabæk så lenge at det er naturlig å se seg om etter andre oppgaver, men da må det i såfall bli et lag utenfor Norge/(Skandinavia). Det vil ikke være aktuelt å forlate Stabæk til fordel for en annen tippeligaklubb, selv ikke RBK"

(Selvfølgelig håper jeg at han sier at han helt sikkert blir i Stabæk, men på en slik dag passer det best å være realist og ikke optimist)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velger å ta frem denne igjen:

Altså: Is i maven, og tillit til mannen som alltid har levert, og som har sagt at Stabæk er det mest spennende stedet å være i skandinavia. Og dersom han forsvinner: Klokkeklar tro på at Schelvan er en vannvittig mye bedre sportsdirektør enn Hoftun, og kan finne den perfekte erstatter...

Jeg tror vi bør vente litt med både Hall of Fame eller Shame for den saks skyld. Vi suporterne må ikke bli den faktoren som bikket avgjørelsen i favør av RBK for Janne. JJ er enda treneren vår og er den som har løftet Stabæk ifra ett adecco lag til en maktfaktor i norsk fotball.

Akkurat nå tror jeg det er lurt å gi det ett par uker, forhåpentligvis kommer det forsterkninger på plass som gjør at Janne føler at han kan ta steget videre med Stabæk. Det er nok også dette som er fokus for klubben å få på plass nå. Og dersom det ikke er nok har nok klubben en liste med erstattere klar, som de lagde når JJ var aktuell for Norge...

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Janne, skriv ned dette, og si det til en eller annen journalist (ikke TV2, de boikotter vi jo) :

"Jeg vet ikke hva 2011 vil bringe. Nå har jeg vært i Stabæk så lenge at det er naturlig å se seg om etter andre oppgaver, men da må det i såfall bli et lag utenfor Norge. Det vil ikke være aktuelt å forlate Stabæk til fordel for en annen tippeligaklubb, selv ikke RBK"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ærlig talt, folkens, Janne Jönsson skal ikke i noe Hall of Shame!

Men hvis vi har noen med tusjpenn i Trondheim er det vel bare å døpe om brakka der oppe. Gribben i denne saken er ikke JJ, men RBK, som støvsuger konkurrentene for talent og ledelse med sine mange millioner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 mnd-reglen gjelder ikke for trenere med mindre en slik grense er kontraktfestet (som det var i Hamrens RBK-kontrakt)

– Vi har gitt klar beskjed til Rosenborg – og til Jan Jönsson selv – om at ingen kan snakke med han vedrørende framtiden før 1. juli. Det står også i kontrakten hans, sier Steen Jensen.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article160475.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Judas Jönsson?

alt slikt piss burde vi holde oss for gode for.

om det skulle være noe bannere burde de være noe med at vi vil ha ham, mener han burde bli og at rbk er piss

rosenborg er uten tvil norges hyklerske klubb.

Hva med bilde av Janne med bart, skinnvest og mokasiner, med tekst "Janne kler ikke bart!"?

Here you go:

janneklerikkebart.png

Hint: Neste gang du føler at du har et godt tifoforslag: Send det til Potter ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke store troen på at det ligger noe mer i kortene denne gangen enn det gjorde forrige gang dette var blusset opp. Kildene er totalt fraværende, og det (per dags dato) oser kun ønsketenkning fra journalister med hjertet i trhm.

Dog svært uheldig at det blir blusset opp slik alikevel, absolutt ingen ønskescenario, verken for spillerne, staben rundt eller supportere - forsåvidt for begge lag. Burde nesten vært på sitt beste og tatt dette opp med media, men den skuten styrer de vel helt selv uavhengig av hva som er best for noen parter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke store troen på at det ligger noe mer i kortene denne gangen enn det gjorde forrige gang dette var blusset opp. Kildene er totalt fraværende, og det (per dags dato) oser kun ønsketenkning fra journalister med hjertet i trhm.

Dog svært uheldig at det blir blusset opp slik alikevel, absolutt ingen ønskescenario, verken for spillerne, staben rundt eller supportere - forsåvidt for begge lag. Burde nesten vært på sitt beste og tatt dette opp med media, men den skuten styrer de vel helt selv uavhengig av hva som er best for noen parter.

Det jeg allikevel ikke fatter og begriper er om det ikke er fotfeste i det tv2 melder, hvorfor ikke gå ut og avkrefte? Ingen er tjent med å ha denne ballen hengende i luften, hverken Stabæk, RævBK, oss supportere i begge leire eller spillerne... Denne uvissheten, og det faktum at Janne ikke vil kommentere det, gjør meg jævla bekymret.... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med bare tre store spørsmålstegn?

Finnes det ikke en enkel løsning på hele denne sørgelige affæren? Ingebrigt S.J. sier i utvetydig klartekst at Janne J.s kontrakt inneholder en klausul som sier at ingen andre klubber skal kontakte ham vedr. fremtiden før etter 1. juli. Dvs. at Janne skal avvise ethver henvendelse om slike spørsmål.

Har Janne brutt kontrakten på dette meget vesentlige punkt, og sogar inngått en muntlig avtale med RBK om overgang i 2011 er dette såpass grovt at han dessverre ikke lenger er verdig tillit fra Stabæk Fotballs side. Det å gå bak ryggen på en kontraktspartner på denne måten er utilgivelig.

Jeg håper inderlig at han som vi alle har oppfattet som en gentleman i ordets beste forstand øyeblikkelig kan dementere de rykter som nå er i omløp. Hvis ikke må han bare omgående sies opp i unåde, evt. trekke seg på eget initiativ.

Rent bortsett fra sakens rent formelle side er det jo helt grotesk å tenke seg hvordan han med sin detaljkunnskap om alle Stabækspilleres svakheter og styrke kan informere en klubb i samme liga.

Du har ikke et øyeblikk å miste Janne før du klargjør din stilling; ellers kan det bli det et høyst pinlig gjensyn på Arenaen imorgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Judas Jönsson?

alt slikt piss burde vi holde oss for gode for.

om det skulle være noe bannere burde de være noe med at vi vil ha ham, mener han burde bli og at rbk er piss

rosenborg er uten tvil norges hyklerske klubb.

Hva med bilde av Janne med bart, skinnvest og mokasiner, med tekst "Janne kler ikke bart!"?

Here you go:

janneklerikkebart.png

Hint: Neste gang du føler at du har et godt tifoforslag: Send det til Potter wink.gif

Det er tatt til etteretning, og Potter er notert bak øret. Takk for bildet forøvrig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt må vi forberede oss på at den avtalen kommer til sommern. Jeg ser ikke hvordan vi på kort sikt kan bygge et godt nok fundament i klubben. Til det trengs det nok at flere enn Ulrichsen åpner lommeboka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og med de siste "turn of events" friskt i minne, vil jeg oppfordre de mest kritiske røstene her inne til å ta en titt på denne trådens innlegg de siste drøye 30 timene.

Mange her har langt på vei trukket Jannes profesjonalitet og integritet i tvil; alt på grunn av noen flåkjefta trøndere og deres løsslupne omgang med media.

For oss supportere dreier fotball seg langt mer om følelser enn om rasjonalitet. Dette er ikke i samme grad tilfellet for spillere, trenere og øvrige ansatte (med unntak av for eksempel klubbledelsen i Stabæk, men der er de jo hoppende gale alle sammen...rolleyes.gif ). Janne er her for å gjøre en jobb for klubben, og han har hele tiden vist en lojalitet langt utover stillingsbeskrivelsen, og som langt overstiger en rekke andre trenere i Norge.

Alle gode ting har en ende, og jeg håper enden på samarbeidet med Janne er langt unna fortsatt. Men når han en gang forlater oss, håper jeg vi alle har den anstendigheten som skal til for å takke ham for det han har gjort, og la livet gå videre. Så får vi bare håpe han ikke går til en annen norsk klubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jan Jönsson
  • Opprett ny...