RBK! 0 Del Skrevet 31. Januar 2010 Del Skrevet 31. Januar 2010 har du sett, en fornuftig og reflektert kar her inne Du har jo selvfølgelig gode poenger men jeg betviler sterkt at Mini står bak en slags konspirasjon i Tv2 for å få RBK tilbake på toppen, det blir bare litt for søkt. og 16mai, RBK var ikke "med" det var de som startet denne tradisjonen, frivillig eller ufrivillig er ikke så nøye. Men skjønner selvfølgelig at noen er sure men vil ikke sammenligne RBKs framstøt mo Jönsson med det Lagrells forsøk på å hente Hamren. Og jeg vet ikke hvem som Norges beste trener, Jönsson har ihvertfall nærmest null erfaring i Europa. Sånn sett vil jeg heller ha Eggen ut sesongen og en ny erstatter i 2011, helst ville jeg sett Hans Bäcke der men han dro jo til USA... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 31. Januar 2010 Del Skrevet 31. Januar 2010 Og jeg vet ikke hvem som Norges beste trener, Jönsson har ihvertfall nærmest null erfaring i Europa. Sånn sett vil jeg heller ha Eggen ut sesongen og en ny erstatter i 2011, helst ville jeg sett Hans Bäcke der men han dro jo til USA... Ikke sant! Det burde jo tale mot JJ til RBK Nå mener jeg ikke seriøst at RBK/TV2-sporten konspirerer mot Stabæk, men jeg er sterkt kritisk til måten TV2-sporten klipper og limer sammen gammelt nytt og lager en ikke-nyhet-toppsak som hele nettavis-Norge kjører som toppsak i løpet av timer. Dette begynner å ligne de mindre seriøse avisene i England, og jeg tror ikke TV2-Sporten er tjent med dette Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 31. Januar 2010 (endret) Del Skrevet 31. Januar 2010 (endret) Veldig søtt å dukke opp her bare for å lage kvalm, og med en gang noen gir deg et svar som ikke bare ber deg dra til helvete og ble litt for vanskelig å argumentere mot, så var det plutselig ikke Jan Jönsson du ville ha som trener likevel. Takk og farvel.. Endret 31. Januar 2010 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RBK! 0 Del Skrevet 31. Januar 2010 Del Skrevet 31. Januar 2010 Sa aldri at jeg ønsket JJ som trener, kommenterte bare deres mangel på repsekt ovenfor han. Hade Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 31. Januar 2010 (endret) Del Skrevet 31. Januar 2010 (endret) Edit: dobbelpost. Endret 31. Januar 2010 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 31. Januar 2010 Del Skrevet 31. Januar 2010 Sa aldri at jeg ønsket JJ som trener, kommenterte bare deres mangel på repsekt ovenfor han. Hade Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 31. Januar 2010 Del Skrevet 31. Januar 2010 HA HA HA Fyfffff Anthony Annan! Her har jeg gått rundt i tung fotball-depresjon, etter fredagens møkkanyhet, og har mer eller mindre unngått det som er av medier. Jobb og fest har bidratt til at jeg må være fullstendig alene om å ikke ha fått med meg denne endringen av pipe-spilling, som gir oss tro på at Verdens Beste Jönsson ikke skal forlate oss likevel. Festlig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
proctor 0 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Klarere kan det ikke sies: "- Det finnes ingen avtale for 2011. De har snakket med meg om sine sportslige ambisjoner, men de har sikkert ringt andre også, sier Stabæk-treneren." Kilde: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=583633 Håper all energi rettes mot spillerkjøp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Aftenposten melder i dag at klubben avslo en formell henvendelse fra RBK om å gå i samtaler med Janne. Videre bekreftes det at Janne fikk klubbens tillatelse om å snakke med andre klubber i desember, i fjor. Janne tok så på eget initativ kontakt m/ RBK, samt andre aktuelle klubber i desember. RBK bekrefter at det var en uformell samtale med Janne i denne tidsperioden. kilde: http://fotball.aften...ticle160575.ece Endret 1. Februar 2010 av Solobrus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Aftenposten melder i dag at klubben avslo en formell henvendelse fra RBK om å gå i samtaler med Janne. Videre bekreftes det at Janne fikk klubbens tillatelse om å snakke med andre klubber i desember, i fjor. Janne tok så på eget initativ kontakt m/ RBK, samt andre aktuelle klubber i desember. RBK bekrefter at det var en uformell samtale med Janne i denne tidsperioden. kilde: http://fotball.aften...ticle160575.ece Ser det er adresseavisen som skriver dette, RBK må ha flere hull og lekkasjer enn den Irakiske marinen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bart 0 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Aftenposten melder i dag at klubben avslo en formell henvendelse fra RBK om å gå i samtaler med Janne. Videre bekreftes det at Janne fikk klubbens tillatelse om å snakke med andre klubber i desember, i fjor. Janne tok så på eget initativ kontakt m/ RBK, samt andre aktuelle klubber i desember. RBK bekrefter at det var en uformell samtale med Janne i denne tidsperioden. kilde: http://fotball.aften...ticle160575.ece Ser det er adresseavisen som skriver dette, RBK må ha flere hull og lekkasjer enn den Irakiske marinen... Hehe, hva i all verden snakker du om? Hvilke lekkasjer? Dette er sitater fra Hoftun, Steen Jensen, Schulz og Jönsson selv. RBK har også bekreftet saken på sine hjemmesider. Det er da ikke i nærheten av å være lekkasjer, men et ønske fra Jönsson og de andre om å være ærlig og ryddig om saksforløpet. Både Stabæk og RBK sine uttalelser bekrefter jo hverandre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Aftenposten melder i dag at klubben avslo en formell henvendelse fra RBK om å gå i samtaler med Janne. Videre bekreftes det at Janne fikk klubbens tillatelse om å snakke med andre klubber i desember, i fjor. Janne tok så på eget initativ kontakt m/ RBK, samt andre aktuelle klubber i desember. RBK bekrefter at det var en uformell samtale med Janne i denne tidsperioden. kilde: http://fotball.aften...ticle160575.ece Ser det er adresseavisen som skriver dette, RBK må ha flere hull og lekkasjer enn den Irakiske marinen... Dette er jo ingen spekulativ artikkel basert på lekkasjer fra den ene eller andre siden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Aftenposten melder i dag at klubben avslo en formell henvendelse fra RBK om å gå i samtaler med Janne. Videre bekreftes det at Janne fikk klubbens tillatelse om å snakke med andre klubber i desember, i fjor. Janne tok så på eget initativ kontakt m/ RBK, samt andre aktuelle klubber i desember. RBK bekrefter at det var en uformell samtale med Janne i denne tidsperioden. kilde: http://fotball.aften...ticle160575.ece Ser det er adresseavisen som skriver dette, RBK må ha flere hull og lekkasjer enn den Irakiske marinen... Dette er jo ingen spekulativ artikkel basert på lekkasjer fra den ene eller andre siden. "Etter det adresseavisen erfarer" Dersom kilden er stor nok kan man konfrontere de andre partene med den, og da kan det hende at de ser seg nødt til å bekrefte kilden... Uansett JJ ser med dette å bli i Stabæk en liten stund til ihvertfall... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Klippet fra rbk.no: Bekrefter Jönsson-kontakt Rosenborg har vært i kontakt med Stabæks trener Jan Jönsson i forbindelse med jakten på ny hovedtrener for RBK. Av: Halvor Hoem og Odd Rune Wolden Publisert: 01.02.2010 09:27, endret: 01.02.2010 10:04 - Vi kontaktet Stabæk om å få lov til å snakke med Jönsson, men vi fikk nei. Senere spurte Jönsson selv Stabæk om lov til å treffe oss. Han fikk ja. Vi har derfor hatt samtaler med ham, bekrefter Erik Hoftun til RBK.no. - Hva dreide samtalen seg om? - Vi har hele tiden vært klar overfor Stabæk på at vi ønsket å snakke med Jönsson om en mulig trenerjobb hos oss fra 1. januar 2011, da kontrakten hans med Stabæk går ut. I samtalen med Jönsson presenterte vi våre tanker og visjoner for de neste årene. Hoftun poengterer at Jönsson tidlig orienterte om klausulen i sin kontrakt som forhindrer ham fra å forhandle med en annen klubb før 1.juli 2010. - Dette har både vi og Jönsson selvfølgelig respektert, og vi har ikke drevet forhandlinger med ham, og har derfor heller ingen avtale med ham, fortsetter Hoftun. Sportslig leder Erik Hoftun og leder organisasjon og personal Trond Alstad har fått i oppdrag fra styret i Rosenborg å finne kandidater til stillingen som hovedtrener i Rosenborg. De to leverte nylig en prioritert liste over kandidatene til RBKs styre. -Så Jan Jönsson er på denne prioriterte lista? - Ja, han er det. Men hvilken plassering han har eller hvilke andre navn som er der, vil jeg ikke kommentere, smiler Hoftun. - Betyr det at dere venter på om Jönsson eventuelt vil bli trener før dere tar en avgjørelse? - Det har jeg ingen kommentar til utover at den eventuelle videre kontakt med Stabæks trener ikke kommer til å skje før 1.,juli. Altså har det mest sannsynelig ikke skjedd noe nytt de siste ukene angående Jönsson og RBK. Kontakten har i følge Jönsson vært i desember 2009. En periode da alle i Stabæk hadde fri. En glimrende periode å reflektere over fremtiden fremfor å gjøre det i sesongoppkjøringen eller midt i sesongen. Etter denne kontakten har Jönsson sagt at han i det minste fullfører kontrakten med Stabæk. At det har vært en viss kontakt mellom Jönsson og RBK har de fleste vært klar over. Det virker som at TV2 har kombinert disse opplysningene med nyheten om at Eggen er aktuell som vikar og trukket konklusjonen at Jönsson må bli RBK-trener fra 2011. Allmennkjent fakta: - Jönssons suksess med Stabæk gjør at han er nødt til å være på Hoftuns liste over aktuelle kandidater - Kontakt mellom Jönsson og RBK i perioden mellom sesongslutt og sesongoppkjøring - Jönsson sier at han vil fullføre kontrakten med Stabæk - Bech signerer ny kontrakt med Silkeborg - Eggen er likevel aktuell som vikar - En TV2-kilde forklarer sammenhengen over til en i TV2, og TV2 konkluderer: Jönsson blir Rosenborg-trener fra 2011 Forhåpentligvis er denne saken ute av verden fram til 1. juli. Da gjenstår det å se hva styrkeforholdet mellom Rosenborg og Stabæk er på dette tidspunktet. Dersom Stabæk kjemper om gull, og Jönsson har fått de forsterkningene han ønsket, er sjansene større for at han forlenger med Stabæk. Samtidig vil suksess gjør han mer attraktiv for utenlandske klubber. Gjør vi det dårlig fram til 1. juli, kan det være like greit å innstille seg på et trenerskifte. Stabæk har 5 mnd på å legge til rette for sportslig satsing og suksess. I samme periode har vi enerett til å gå i forhandlinger med Jönsson. Jeg forventer at kontraktsforhandlinger vil skje i denne perioden, men at tiden ikke er moden for dette ennå. Først må man se hvilke forsterkninger vi får inn. Det er også interessant å se hva RBK foretar seg. Gjør de det dårlig samtidig som de kanskje mister Sapara, Demidov, Jarstein, Annan og Iversen er det ikke mye spennende å bygge på i Rosenborg fra 2011 annet enn stor bunke tusenlapper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Fint at JJ kom på banen og avkrefter at det finnes noen avtale. Det er også strengt tatt det eneste vi kan forvente av ham. Det kommer imidlertid ikke til å hindre en masse mediastøy og nye spekulasjoner i tiden fremover - helt til Janne offentliggjør konkret hva han kommer til å gjøre i fremtiden, og da sannsynligvis ikke før til sommeren. Å hisse seg opp over media er relativt fånyttes tror jeg, sånn er den delen av bransjen blitt. Jeg tror dette kommer til å svekke Stabæk i den kommende sesongen, med mindre JJ er tidlig ute med sitt fremtidsvalg og/eller ny trener er på plass. Og som kommentar til alt pratet rundt helt vs. ikke-helt, HoF vs. HoS osv: Hvis en Stabæk-helt går til RævBK er han ikke lenger helt. Og å gå til RævBK hvis man er supergod i tillegg til å være superhelt, det gjør man da simpelthen bare ikke. Står ikke det i noen vedtekter eller hellige skrifter eller noe sånt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Tiden og spillerne Stabæk har 5 mnd på å legge til rette for sportslig satsing og suksess. I samme periode har vi enerett til å gå i forhandlinger med Jönsson. Jeg forventer at kontraktsforhandlinger vil skje i denne perioden, men at tiden ikke er moden for dette ennå. Først må man se hvilke forsterkninger vi får inn. Det er også interessant å se hva RBK foretar seg. Gjør de det dårlig samtidig som de kanskje mister Sapara, Demidov, Jarstein, Annan og Iversen er det ikke mye spennende å bygge på i Rosenborg fra 2011 annet enn stor bunke tusenlapper. Vi har fem måneder på å oppleve suksess, strengt tatt har vi ikke mange ukene på å legge til rette for den - her tenker jeg på komplettering av stallen. Jeg synes vi virker litt tynne ikke bare blant førstelagsspillerne (som bør være ca. 17 pers - f.eks. 2 keepere, 6 forsv., 6 midt og 3 spisser), men også blant talentene som skal være rett bak dem. Per nå har vi vel fire offensive (Banen, Skjelvik, Mix og Aase) og en defensiv (Gromstad) på den lista? Her bør det definitivt være flere forsvarsspillere. Mix viste med all tydelighet at han ikke er noe back-emne, og en slik situasjon (tre av seks forsvarspillere ute) må man regne med, da trengs det flere som Gromstad. Ettersom verken Scheel, Remman eller Ager ble signet fikk vi vel ingen nye talenter i A-stallen? Problemet Fint at JJ kom på banen og avkrefter at det finnes noen avtale. Det er også strengt tatt det eneste vi kan forvente av ham. Det kommer imidlertid ikke til å hindre en masse mediastøy og nye spekulasjoner i tiden fremover - helt til Janne offentliggjør konkret hva han kommer til å gjøre i fremtiden, og da sannsynligvis ikke før til sommeren. Å hisse seg opp over media er relativt fånyttes tror jeg, sånn er den delen av bransjen blitt. Jeg tror dette kommer til å svekke Stabæk i den kommende sesongen, med mindre JJ er tidlig ute med sitt fremtidsvalg og/eller ny trener er på plass. La oss si at RBK skal vente til 1. juli med å gå i forhandlinger om en ny trener. En trener som skal erstatte en de helst vil bli kvitt allerede nå (pga dobbeltrolle). Da tror jeg ikke det er vi som har et problem. Det er klart det ikke er sikkert at Janne trener oss i 2011. Men det er pinadø ikke sikkert at han trener Rosenborg heller. Og vi skal ikke ha den nye treneren på plass før om 11 måneder. Rosenborg må ha en ny på plass om et halvår, aller helst nå med en gang. Istedet for å gremme oss over det enorme problemet at vi har Norges beste trener, kan vi kanskje glede oss over det faktum at Rosenborg knapt har noen trener i det hele tatt (hvertfall ikke som de vil ha). Og dette svekker kun Stabæk hvis det blir bråk noe sted "internt" av det. Det tror jeg både vi på $-feltet, spillerne og klubben skal fint klare å unngå. Skal vi tippe at det blir den fjerde strake medaljen? Endret 1. Februar 2010 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RBK! 0 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 La oss si at RBK skal vente til 1. juli med å gå i forhandlinger om en ny trener. En trener som skal erstatte en de helst vil bli kvitt allerede nå (pga dobbeltrolle). Da tror jeg ikke det er vi som har et problem. Det er klart det ikke er sikkert at Janne trener oss i 2011. Men det er pinadø ikke sikkert at han trener Rosenborg heller. Og vi skal ikke ha den nye treneren på plass før om 11 måneder. Rosenborg må ha en ny på plass om et halvår, aller helst nå med en gang. Istedet for å gremme oss over det enorme problemet at vi har Norges beste trener, kan vi kanskje glede oss over det faktum at Rosenborg knapt har noen trener i det hele tatt (hvertfall ikke som de vil ha). Og dette svekker kun Stabæk hvis det blir bråk noe sted "internt" av det. Det tror jeg både vi på $-feltet, spillerne og klubben skal fint klare å unngå. Skal vi tippe at det blir den fjerde strake medaljen? Vil det ikke være et problem for Stabæk om JJ signerer for RBK fra og med 1.jan 2011 i juli? Mest sannsynlig vil Rosenborg, Molde og Stabæk kjempe om de 3 første plassene, vil ikke Jan Jönsson heller ønske å ta over et lag som skal ut i CL enn et som skal ut i EL? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Jeg er rimelig sikker på medalje, og ser ikke helt hvem som skal kunne ta fra oss et evt. sølv. Får vi de riktige forsterkningene bakover, og får satt forsvaret, så mener jeg vi bør utfordre RBK. Tipper uansett vi blir mestscorende lag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Kan det tenkes at JJ er klok av skade og dermed vil unngå liknende scenario som i fjor mtp forsterkninger? Jeg delvis tror, delvis håper RBK-flørten er et forhandlingsutspill for å legge press på Stabæk og videre sportslig satsing. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Kan det tenkes at JJ er klok av skade og dermed vil unngå liknende scenario som i fjor mtp forsterkninger? Jeg delvis tror, delvis håper RBK-flørten er et forhandlingsutspill for å legge press på Stabæk og videre sportslig satsing. Dette hadde vært helt nydelig (såfremt klubben gir etter for presset, vel og merke). Kanskje vi kan bruke dette til å forutsi om han forlenger kontrakten: ingen nye signeringer : han signerer for RBK i juli. 1 ny signeringer i løpet av februar : han drar, men lar det vente til sesongen er over 2 nye signeringer : andre faktorer avgjør 3 nye signeringer : han blir med mindre en skikkelig storklubb frister 4 nye signeringer eller fler : han signerer livslang kontrakt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Stabæk lover kamp om Jönsson. Bra at Ingo ikke vil la RBK få det som de vil sånn helt uten videre, men jeg skulle egentlig ønske at vi bare prøvde å få så lite prat om Jönsson som mulig. Merker hjerterytmen stiger hver gang jeg ser et bilde av Jönsson på sportssidene. Endret 1. Februar 2010 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Stabæk lover kamp om Jönsson. Bra Ingo!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Haha. dere må få med dere stuntet hans også. Den kommer opp som alternativ i videovinduet etter at snutten er ferdig. GENIALT! Linken http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/her-blir-tv-2reporteren-tatt-ved-nesen-3124847.html Endret 1. Februar 2010 av BlaaDrømArena 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Haha. dere må få med dere stuntet hans også. Den kommer opp som alternativ i videovinduet etter at snutten er ferdig. GENIALT! Linken http://msn.tv2sporte...en-3124847.html Får håpe noen i sportsredaksjonen der borte kanskje tar poenget. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Rosenborgfansen hisser seg opp over Ingo sine uttalelser idag. Jeg ser ikke helt hva han har sagt galt. Det virker som om trønderene vender det døve øret til og tenker "klovn klovn klovn" hver gang de ser Ingo på tv. Et par sitater fra rbk-fora den de siste timene for de som bryr seg: Ingebrigt Steen Jensen fortsetter med sine utspill mot Rosenborg.... "Stabæk-sjefen håper på et lite trøndersk kaos når Jönsson i sommer kan diskutere kontrakt med Rosenborg. - Sapara er borte, Demidov blir bosman, underskuddet blir kjempestort og stressnivået høyt. Jeg tipper det blir sånn i Trondheim. Så får vi se hvordan han vurderer helheten når det blir 1. juli" Tror ikke du skal legge for mye i måten Ingebrigt uttaler seg på. Alle som følger med Stabæk vet nemlig svært godt at han har for vane å komme med sleivete og flåsete kommentarer. Har fremdeles uttalelsene hans om Ståle Solbakken og FCK friskt i minne. ISJ er en desperat mann. Komisk å se på hvor usaklig han går inn for å være. Ingebrigt Steen Jensen skal ha respekt for at han har mot nok til å si hva han mener. Mange andre i norsk fotball har ikke det. Men det er en ting han ikke har lært seg enda, og det er hvem vi Rosenborg faktisk er. Steen Jensen var også stor i kjeften før Stabæk - Rosenborg i fjor, men det endte med at vi slo dem 2-1 i Telenor Arena. Det blir også for dumt at han som er i Stabæk rakker ned på vår økonomiske situasjon når Stabæk sin økonomi er langt værre. Når det gjelder Sapara så synes ikke jeg at han spilte en stor rolle for seriegullet 2009. På slutten av sesongen var han ute med skade, likevel var vi suverene. Demidov er en god spiller, men vi har mer en nok gode spillere på midtstopper og deffensiv midtbane. Gode nyheter for oss som håper på Jönsson da en sånn bitterhet tyder på at han er klar over at det er store muligheter for at Jönsson blir Rosenborg trener. Tror også ISJ har nok med å passe på Stabæk som ikke ser så fryktelig spreke ut for tiden og som har en trener som alt tyder på forsvinner. Det er da ingen som har slengt dritt om noen her ,men at en reagerer på ISJ sine utalelser og synes dem er helt bak mål må da være greit. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Rosenborgfansen hisser seg opp over Ingo sine uttalelser idag. ... Sjelden sett Ingo så realistisk og sakelig som i dag. Trønderene har tydeligvis vansker med å se takbjelkene i egne øyner når de kan se flisen i Stabækøynene. Eller, det er kanskje fordi de ser bjelkene at de frykter for 2010-sesongen? Greit nok at RBK har god økonomi, men de tåler vel neppe et år til uten suksess i Europa, da må satsingen trappes ned, ellers må de ta opp store lån. Det er vel snakk om at de budsjetterte med ca 30 mill minus i fjor og gjør det samme i år, mens de håper at CL skal dekke tapet. Økonomien i RBK ligger først og fremst i at de eier alle egne anlegg (og det er vel også der tidligere CL-millioner er investert). Når det kommer til spillerstaller, vil jeg nesten påstå at mtp 2011-sesongen ser Stabæk-stallen bedre ut enn RBK-stallen, riktignok før begge lag viser sine økonomiske muskler Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RBK! 0 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Vil tørre å påstå at RBKs økonomi er bedre enn Stabæk sine da vi ikke er avhengig av at private personer skal åpne lommebøker. Og Ingebrit Steen Jensen oppførerer seg ofte som en tulling i media, enten det ellers så vinkler avisene det sånn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 1. Februar 2010 (endret) Vil tørre å påstå at RBKs økonomi er bedre enn Stabæk sine da vi ikke er avhengig av at private personer skal åpne lommebøker. Og Ingebrit Steen Jensen oppførerer seg ofte som en tulling i media, enten det ellers så vinkler avisene det sånn. Til å egentlig ikke ville ha Jönsson som trener var det da voldsomt hvor mye du er inne på tråden hans Ja, RBK har en bedre økonomi enn det vi har og det har med CL-millionene deres å gjøre. Skal ikke si noe på at dere har mer penger. Men nå skal vi vel ikke se helt bort fra at RBK's onkel bare kamuflerer bidragene sine litt mer også (Ref. det som gjør at drakten deres blir omtalt som handleposen;)). Endret 1. Februar 2010 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Vil tørre å påstå at RBKs økonomi er bedre enn Stabæk sine da vi ikke er avhengig av at private personer skal åpne lommebøker. Og Ingebrit Steen Jensen oppførerer seg ofte som en tulling i media, enten det ellers så vinkler avisene det sånn. Til å egentlig ikke ville ha Jönsson som trener var det da voldsomt hvor mye du er inne på tråden hans Ja, RBK har en bedre økonomi enn det vi har og det har med CL-millionene deres å gjøre. Skal ikke si noe på at dere har mer penger. Men nå skal vi vel ikke se helt bort fra at RBK's onkel bare kamuflerer bidragene sine litt mer også (Ref. det som gjør at drakten deres blir omtalt som handleposen;)). Poenget er at RBK budsjetterer med -30 millioner i to år på rad. Hva skjer så med 2011 når Jönsson angivelig skal ta over dersom suksessen uteblir i 2010? Har han da plutselig 30 millioner mindre til rådighet enn sine forgjengere? Eller kanskje enda mindre dersom man skal tjene igjen underskuddene. Det er ikke noe mer enn dette Ingo setter spørsmålstegn ved. Som jeg har skrevet tidligere så vil styrkeforholdet mellom Stabæk og Rosenborg i sommer/sesongslutt være avgjørende for hva Jönsson velger. Med en turbulent sesong for RBK, og en god sesong for Stabæk, kan forskjellene være så minimale om et halvt år at Jönsson ikke gidder å dra til Trondheim. Jönsson har på mange måter opplevd det meste som går an å oppleve i Norge som trener, så det naturlige ville være å prøve seg i et annet land. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 1. Februar 2010 Del Skrevet 1. Februar 2010 Vil tørre å påstå at RBKs økonomi er bedre enn Stabæk sine da vi ikke er avhengig av at private personer skal åpne lommebøker. Og Ingebrit Steen Jensen oppførerer seg ofte som en tulling i media, enten det ellers så vinkler avisene det sånn. Jøss - ante ikke at vi hadde flere økonomier enn dere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå