Gå til innhold

Anbefalte innlegg

http://msn.tv2sporte...ng-3157583.html

Går langt i å antyde at Jønsson forsvinner til en annen klubb (er klar over at det er tv2)

- Vi tar signalene fra Janne, så det ville vært håpløst av oss om vi satt med hendene i fanget og håpet at det gikk bra. Vi jobber nå med alternativer, fastslår Schulz.

:(

Tidsrammen april - utgangen av mai, tyder jo på at det kanskje er en klubb på kontinentet som er aktuell. Deres sesong vil jo være over omtrent da og det er et naturlig tidspunkt å bytte trener på.

Går Janne til en utenlandsk klubb, er det i og forseg helt greit, tack så mycket, og masse lykke til videre. Men det betyr jo også at vi kanskje trenger en trener i Juli?

Ny trener i juli og Janne til en klubb utenfor Norge som kanskje gir noen små millioner i overgangssum er uendelig mye bedre enn om han går til RBK etter sesongen. Jeg unner mannen å prøve lykken i en større liga, og jeg er så naiv at jeg aldri har trodd at RBK har vært et seriøst alernativ for Janne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny trener i juli og Janne til en klubb utenfor Norge som kanskje gir noen små millioner i overgangssum er uendelig mye bedre enn om han går til RBK etter sesongen.

enig med deg.

belgiskblaa: jeg nekter aa bli bekymret og ha en dyster og trist sesong pga. dette her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innlegget som er skrevet under Davys kommentar er finfint. Tipper det er en her inne som har skrevet det. Davy er så ensporet av media at han vitterlig ikke klarer å tenke selv. Det innrømmer han jo også i starten av sin kommentar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om de aldri kommer til å akseptere den underlig utbredte oppfatningen at det som er bra for Rosenborg er bra for Fotball-Norge – og at trønderne i kraft av sine meritter kan tillate seg nær sagt hva som helst…

Fin den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innlegget som er skrevet under Davys kommentar er finfint. Tipper det er en her inne som har skrevet det.

Takk takk. :rolleyes: Media burde virkelig satt søkelys på hva RBK gjør når JJ ikke går til RBK

HEY!Hva skjer? Kommenteren er slettet. Tåler ikke Davy å bli sagt imot? Innlegget var da meget sakelig og velformulert!

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innlegget som er skrevet under Davys kommentar er finfint. Tipper det er en her inne som har skrevet det.

Takk takk. :rolleyes: Media burde virkelig satt søkelys på hva RBK gjør når JJ ikke går til RBK

Eller så kan de la være, og la RBK plutselig innse at de ikke får Janne når det er igjen bare 1-2 måneder av Hamrens tvangsarbeid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha blitt sensurert av TV2-Sporten på kommentar i Davys blogg, forsøker jeg igjen. For ordens skyld, legger jeg igjen en kopi her, slik at den enkelt kan publiseres på nytt på TV2 :-)

Det er vel snarere i RBK enn i Stabæk at situasjonen begynner å bli uholdbar, og det overrasker meg at media ikke fokuser på hva som skjer dersom JJ velger en utenlandsk klubb og ledelsen på Brakka blir sittende med barten i postkassen.

I Stabæk begynte man kartleggingen av JJs etterfølger i forbindelse med at JJ ble lansert som norsk landslagssjef, og etter hva jeg erfarer har de solide navn på blokken. Man er selvfølgelig klar over at det kan skje at JJ forsvinner. Det er ingen hemmelighet at det vil være et sviende nederlag for Stabæk om JJ signerer for RBK, men personlig tror jeg at han forsvinner til utlandet i løpet av sommeren.

På Brakka har man tilsynelatende satset alt på et kort, nemlig JJ. Flere sterke navn som skal ha vært aktuelle har nå signert for andre klubber, og det er naturlig å anta at dersom de hdde en god erstatter, som ikke heter Jönsson på blokka, hadde han allerede overtatt for Hamrèn. Det er i grunn litt underlig at RBK ennå ikke har fått på plass ny trener, da det for utenforstående ser ut til at de i 2010 nærmest er nødt til å kvalifisere seg til CL for å kunne opprettholde den sportslige satsingen. Allerede i fjor hadde de problemer med likviditeten (men da de i motsetning til de andre lagene i TL eier egne anlegg/bygninger, er det ikke økonomisk krise av den grunn). Å gå inn i sesongen med et uavklart trenerspørsmål virker derfor på meg mer som en nødløsning, snarere enn et ønsket scenarie. Det kan meget vel bli RBK som blir sittende igjen med svarteper om JJ drar til utlandet i løpet av sommeren. Hva da Hoftun?

Det fremstår for meg også som en gåte at RBK skal være det saliggjørende i norsk fotball. Det er ingen tvil om at de historisk sett er det klart beste laget i Norge, og at de har de største økonomiske musklene. Ser man likevel på de siste 4 årene, har RBK blitt nr 1, 5, 5 og 1 i TL, mens Stabæk har blitt nr 5, 2, 1 og 3. Er det da gitt at det er en sportslig opptur å dra til RBK? Spesielt tatt i betrakning at det nå begynner å tynnes ut i rekkene på Lerkendal når man kommer til spillere med massiv CL-erfaring. I grunn et paradoks at RBK som setter suksess i Europa høyest tilsynelatende ligger så langflate etter JJ, som foreløpig ikke har resultater å vise til i Europa.

Det er vel ikke til å legge skjul på at JJ har større ambisjoner som trener enn Stabæk, sannsynligvis ønsker han seg til utlandet. Man skal ikke lengre enn til Danmark før man finner en klubb med større ressurser enn RBK, som som jevnlig spiller i Europa. Når de i tillegg har en trener på oppsigelse, hadde det ikke vært unaturlig at JJ blir vurdert av FCK når de skal velge ny trener. De har utvilsomt lagt merke til JJs kvaliteter etter CL-kvalliken i fjor, der FCK spilte "norsk" og Stabæk "dansk" fotball. Det var spillernes erfaring fra Europa som til slutt vippet kampen i danskenes favør.

Det blir trist å miste JJ til sommeren, men jeg vil da kunne glede meg over at Stabæk på ny vil finne en ny solid trener, mens RBK forhåpentligvis blir sittende igjen med svarteper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEY!Hva skjer? Kommenteren er slettet. Tåler ikke Davy å bli sagt imot? Innlegget var da meget sakelig og velformulert!

Ser ut til at det er tilbake nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote name='jokke' date='12 March 2010 - 11:46' timestamp='1268394398'

Ser ut til at det er tilbake nå.

Jepp, måtte skrive på nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig fra TV-innslaget at JJ har bestemt seg for å slutte snart, hvordan vil det påvirke sesongstarten?

Er det tydelig? Synes ikke det jeg, selv om jeg også har den følelsen generelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig fra TV-innslaget at JJ har bestemt seg for å slutte snart, hvordan vil det påvirke sesongstarten?

Er det tydelig? Synes ikke det jeg, selv om jeg også har den følelsen generelt.

Må si jeg synes kroppsspråket til JJ sa sitt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan virkelig ikke se noen som helst grunn til at tv2 skulle sensurere innlegget ditt, Håvard! Det er et klasseeksempel på god debatt, og det faktum at dine analyser og konklusjoner er i flere klasser over davy sitt tyder på at de/han slettet det for ikke å virke dum(me).

Likevel skriver de jo artiklene sine etter hvor mange klikk/lesninger de får, og et Stabæk i krise er nok mer interessant stoff enn et Rosenborg i krise. Rbk har jo vært her i en årrekke, og med de midlene de har er det nok få som tror de kommer til å ta særlig skade. Stabæk er vel mer "enten elsket eller hatet", og i begge tilfeller vil det være veldig populært stoff<_<

men jeg tror det går bra, uansett hvilken klubb JJ går til stoler jeg på at vi har en verdig arvtager. Hvis han mot formodning skulle gå til Rbk vil det nok svi, men også være desto søtere med seier:rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan virkelig ikke se noen som helst grunn til at tv2 skulle sensurere innlegget ditt, Håvard!

Jeg har nå sendt mail til tv2sporten og spurt hvorfor jeg ble sensurert, men overraskende nok har jeg ikke mottatt svar.

Om JJ virkelig hadde ønsket seg til RBK, hadde han vært der nå og vi hadde hatt en ny glimrende trener på plass før preseason. JJ vil til utlandet om han forlater oss

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan virkelig ikke se noen som helst grunn til at tv2 skulle sensurere innlegget ditt, Håvard! Det er et klasseeksempel på god debatt, og det faktum at dine analyser og konklusjoner er i flere klasser over davy sitt tyder på at de/han slettet det for ikke å virke dum(me).

Likevel skriver de jo artiklene sine etter hvor mange klikk/lesninger de får, og et Stabæk i krise er nok mer interessant stoff enn et Rosenborg i krise. Rbk har jo vært her i en årrekke, og med de midlene de har er det nok få som tror de kommer til å ta særlig skade. Stabæk er vel mer "enten elsket eller hatet", og i begge tilfeller vil det være veldig populært stoff<_<

men jeg tror det går bra, uansett hvilken klubb JJ går til stoler jeg på at vi har en verdig arvtager. Hvis han mot formodning skulle gå til Rbk vil det nok svi, men også være desto søtere med seier:rolleyes:

Hyggelig å lese at nye medlemmer på forumet bidrar med god debatt blaamandag. Viser at vi ikke er en klubb med medgangsupportere. Veldig fornøyd med at klubben alltid tiltrekker seg nye engasjerte mennesker. Gleder meg virkelig til å trekke på den herlige gode blaa drakten nå til søndag.

Årets sesong tror jeg blir virkelig jevn, og det er vanskelig å tippe årets utfall av tippeligaen 2010. God kamp!

EDIT: beklager at det ikke blir fokusert på janne debatten i denne posten. Gullet i tippeligaen i år står mye på hvordan utfallet av trenersituasjonen utfaller seg. Håper og tror at Janne avslutter sesongen med Stabæk. Har vært spekulert endel blant FCK fansen at Janne tar over FCK, og HVIS janne forlater stabæk, håper jeg han har større ambisjoner enn RBK.

Endret av Mr.Stabæk
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den videoen der inneholder absolutt ingenting nytt. Det er en oppsummering av saken så langt. Nytt er vel at Hoftun skal til Sportstabloid, og den mannen har holdt kortene sine så tett til brystet at kort og bryst snart har vokst sammen. Tviler på at Davy får lurt ut noe nytt av Hoftun. For Stabæk sin del er nok Jönsson inne i sitt siste år med Stabæk, men det er ikke noe noe overraskende. Så lenge Jönsson forlater oss tilfordel for utlandet skal vi ikke si oss for misførnøyde. En god erstatter skal vi uansett greie å komme opp med. Onden å motvirke er Rosenborg. Jönsson til Rosenborg er noe å gråte innvendig for. Jönsson til Rosenborg midt i sesongen er noe å gråte både innvendig og utvendig for. Så mye som TV2 og Rosenborg har prøvd å fiske Janne nordover gjør at jeg nesten blir like glad om han signer ny kontrakt for oss som om han signer kontrakt for et utenlandsk lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den videoen der inneholder absolutt ingenting nytt. Det er en oppsummering av saken så langt. Nytt er vel at Hoftun skal til Sportstabloid, og den mannen har holdt kortene sine så tett til brystet at kort og bryst snart har vokst sammen. Tviler på at Davy får lurt ut noe nytt av Hoftun. For Stabæk sin del er nok Jönsson inne i sitt siste år med Stabæk, men det er ikke noe noe overraskende. Så lenge Jönsson forlater oss tilfordel for utlandet skal vi ikke si oss for misførnøyde. En god erstatter skal vi uansett greie å komme opp med. Onden å motvirke er Rosenborg. Jönsson til Rosenborg er noe å gråte innvendig for. Jönsson til Rosenborg midt i sesongen er noe å gråte både innvendig og utvendig for. Så mye som TV2 og Rosenborg har prøvd å fiske Janne nordover gjør at jeg nesten blir like glad om han signer ny kontrakt for oss som om han signer kontrakt for et utenlandsk lag.

Bra skrevet, men synes denne artikkelen peker enda mer på overgang enn før. Spesielt med hensyn til Stabækstyrets kommentarer, samt hvordan Jan Jønson kommenterer saken. gråt gråt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må si jeg er mer eller mindre livredd, men jeg trøster meg med tanken om at JJ må ønske noe mer. han er jo aktuell for flere storklubber, så hvorfor nøye seg med trøndersodd? billig øl og danskepølse må da friste mer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jan Jönsson
  • Opprett ny...