Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ingen bombe at det er mye pisspreik i FotballXtra nachspiel. Men det flåsete preiket om Janne nå... DET. Hva faen skal det at Janne går utenfor sin tekniske sone ha noe å gjøre med Rosenborg?

Er fullstendig enig! Smått pinlig, særlig fra Bohinen. Burde holde seg for god for slikt tullprat!

Er det noen som har et realistisk bud på karantene for JJ? 1-2 kamper?

Han sier selv at han ikke regner med å måtte stå over noen flere kamper, ifølge VG Nett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"-Spiller, trener, leder eller andre som i tilknytning til kamp eller trening viser upassende opptreden overfor spillere, ledere, trenere, dommere, publikum eller andre, skal normalt utelukkes fra 1 til 3 kamper dersom det ikke er grunnlag for strengere reaksjon."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Janne får nok én kamp. Blir man utvist skal det svært mye til om man slipper unna.

Bohinen gjør bare jobben sin, synes ikke vi kan klandre han. I sånne situasjoner er jeg sikker på at også NFF sin representant følger nøye med. Selv så jeg ikke noe om hva som ble kommunisert, men om det ikke var mye tviler jeg på at det blir ekstra karantene av det.

Hadde de samme byttene kommet med Janne? Kanskje som mot Aalesund sies det. Et annet spørsmål er om de byttene som kom hjalp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en stor takk til Grålars som på tv2 hevder Janne coacher laget fra tribunen, og påpeker at dette kan resultere i lengre straff.

Virker som om han generelt går inn for at absolutt ingen skal få tenke "merker godt at han har jobbet i Stabæk ja...". Har han sagt noe som er positivt for/om Stabæk i sin nye jobb som ekspert?

Ingen tvil om det ja. Var jo direkte latterlig å høre på ham forrige uke og hvor han forsvarte dommerene både i situasjonen der Espen Hoff ble felt og ved det feilannulerte målet til Daniel (!!!)

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at dommeren må gi rødt kort når han viser bort en trener også?

JJ ble så vidt jeg kunne se bedt om å sette seg på tribunen.

Det kan da ikke resultere i utestengelse?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at dommeren må gi rødt kort når han viser bort en trener også?

JJ ble så vidt jeg kunne se bedt om å sette seg på tribunen.

Det kan da ikke resultere i utestengelse?

Trenere kan ikke få kort, de kan kun bli vist bort. Spillere på benken derimot, de kan få kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jJeg klarer ikke la være å le når Høgmo prater om at han reagerer på at Jönsson prøver å påvirke dommeren til å gi kort når Brann-kampen i fjor er så friskt i minne. Austins (ikke altfor pene) takling ble egentlig dømt til innkast. Å stunte inn på banen for å få dommeren til å gi Austin kort er visst ikke regnet som påvirkning...

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per Høgmo har ringt Jönsson for å legge ballen død: http://fotball.itrom...ticle165594.ece

– Jeg synes den situasjonen er noe man bør legge bak seg. Det var storm i et vannglass, og slik som skjer i kampens hete. Ingen bør straffes videre i det hele tatt.

Dette er Høgmo som forsøker å utnytte seg av at Janne ikke er en sånn som smører ting utover i mediene. Han forsøker å virke som den større mannen, men viser seg bare å være den største drittsekken når han i samme sak må trekke frem at han "bare satt der å syntes det var litt dumt at Jønsson var så usportslig, og at han høflig forsøkte å si i fra da Jønsson reagerte på en overdreven måte".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per Høgmo har ringt Jönsson for å legge ballen død: http://fotball.itrom...ticle165594.ece

– Jeg synes den situasjonen er noe man bør legge bak seg. Det var storm i et vannglass, og slik som skjer i kampens hete. Ingen bør straffes videre i det hele tatt.

Dette er Høgmo som forsøker å utnytte seg av at Janne ikke er en sånn som smører ting utover i mediene. Han forsøker å virke som den større mannen, men viser seg bare å være den største drittsekken når han i samme sak må trekke frem at han "bare satt der å syntes det var litt dumt at Jønsson var så usportslig, og at han høflig forsøkte å si i fra da Jønsson reagerte på en overdreven måte".

Vi har da en i klubben som er glad i å uttale seg i media (og som media er glad i å sitere), kanskje på tide at han kom på banen her?

Eventuelt skal man kanskje bare innse at Høgmo er en dass, han er jo helt nede på hylla til Bjarne B, og la det ligge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo ikke akkurat CNN som rapporterer denne saken, så enn så lenge er ingen skjede skadd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg er litt skuffet over coachingen fra JJ i det siste. Virker ikke som vi har noe alternativ når det butter (mulig Hulsker hjelper), bortsett fra å pøse på med folk fremover mot slutten og pumpe lange baller.

Vi er kanskje litt som Arsenal; fantastiske når det fungerer og utrolig frustrerende når det ikke flyter og vi møter fysiske lag som ligger tett bakover.

Hvorfor får vi ikke flere inlegg fra kant?

Hvorfor ligger Daniel på kanten mye av tiden?

Hvorfor skyter vi nesten aldri?

Hvorfor jobber ikke alle hjemover når vi mister ballen?

Mye av dette skyldes sikkert spillermateriellet vi har, men JJ burde kunne ta grep på noe av dette.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er Høgmo som forsøker å utnytte seg av at Janne ikke er en sånn som smører ting utover i mediene.

Du burde tenke litt over hvem av de to det var som gikk bananas i alle medier etter kampen, og hvem som nøyde seg med å si at han ikke kunne huske hva Jönsson hadde sagt til ham, og forøvrig ikke hadde noen kommentar til saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg er litt skuffet over coachingen fra JJ i det siste. Virker ikke som vi har noe alternativ når det butter (mulig Hulsker hjelper), bortsett fra å pøse på med folk fremover mot slutten og pumpe lange baller.

Tull. Jönsson gjorde grep mot Odd, og spesielt mot Aafk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel? Mot Odd ble Veigar skadet, og vi måtte rokere. Hoff kom inn for en sliten Johan. Mot AaFK byttet han MMS mot Diogo. Vi endrer likevel ikke taktikk annet enn ved å pumpe opp folk og baller på slutten. Ellers fortsetter vi jo å (fin)spille til krampa tar oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel? Mot Odd ble Veigar skadet, og vi måtte rokere. Hoff kom inn for en sliten Johan. Mot AaFK byttet han MMS mot Diogo. Vi endrer likevel ikke taktikk annet enn ved å pumpe opp folk og baller på slutten. Ellers fortsetter vi jo å (fin)spille til krampa tar oss.

Hvilke grep er det du savner? Jeg synes nå han har gjort fler grep i kampene denne sesongen enn noen gang...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er interessant hvor dårlig hukommelse det er mulig å ha. Hvor mange poeng hadde vi etter tilsvarende antall runder i fjor - og hvordan endte det til slutt? Tror nok at man må ha tro på det man driver med, og jobbe videre med det. Finspillet er ikke noe å skamme seg over, så får det heller butte en gang i blant. Tenker med gru på alle kampene gjennom årene hvor vi har begynt å spille langt i ren frustrasjon. De begynner ikke å servere 7-retters middag på McDonalds bare fordi det er julebordsesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er interessant hvor dårlig hukommelse det er mulig å ha. Hvor mange poeng hadde vi etter tilsvarende antall runder i fjor - og hvordan endte det til slutt?

Eller så kan man se det på denne måten:

2009 : Odd (borte) 3p.

2010 : Odd (borte) 3p.

2009 : VIF (hjemme) 3p.

2010 : VIF (hjemme) 1p.

2009 : Aafk (borte) 0p.

2010 : Aafk (borte) 1p.

2009 : TIL (hjemme) 3p.

2010 : TIL (hjemme) 0p.

2009: 9 poeng

2010: 5 poeng

Samme utfording - samme sammenligningsgrunnlag...

Når det er sagt, Stabæk har spilt den mest sexy fotballen også i år, og vi har vært max uheldige med uttellinga. Dette retter seg nok over tid, men kan gi en følelse av oppoverbakke som gjør ting vanskeligere. At vi har blitt snytt for soleklare straffer, røde kort hos motstander, annulerte mål, soleklare scoringsmuligheter osv. gjør ikke saken enklere. JJ virker dog å ha drillet et forholdsvis godt lag, men vi trenger tid til å finjustere. Tror mer på en medaljeplass nå enn før sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er et overgrep eller hva.

Trenerne går ut av teknisk sone hele tida. Se bilde av Høgmo som er tre meter inn på banen ( i samme kamp).

Viste Høgmo fingeren? Kan ikke noen ta frerm et bilde. Høgmo gikk nesten berserk i fjor mot Brann langt inne på banen. Men Høgmo har vært på lønningsllista til NFF gjennom mange år.

Dommer avholdt møte med Jønsson. Trakk ut tida i tillegg. Hadde han satt i gang kampen i stedet for å statuere eksempel på, sidelinja kunne alt vært unngått.

Tror dommeren hadde mista hode her siden han ble kalt unisont noe på h... fra SS. Kanskje han var i affekt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man ser på bildeserien (nærmere bestemt bilde nr. 19) til stabaek.no fra kampen (se http://www.stabak.no...rticle12268.ece ). 

Så ser vi at Høgmo er langt ute på banen. At dommerne ikke vil se dette er vel siden Høgmo er på NFFs lønningsliste. Hvis man ikke vil se gjennom alle bildene så er det her: 

http://bildr.no/view/623137

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med denne saken er faktisk at dommeren følger regelboka! Og om du analyserer norske (skandinaviske) dommere vil du finne ut at de gjør det så godt de kan. Selvsagt kan linjemannen henge igjen og dømme feil på offside, og selvsagt kan en straffe bli oversett eller feilaktig idømt. Men det skjer også i de store fotballandene.

Problemet med mange norske dommere er altså etter min mening at de ofte dømmer rigid etter boka, og viser liten eller ingen spillerforståelse i sin kampledelse. Som dårlig taper vil jeg påstå at det skjedde mot Tromsø. At Tromsø spiller tildels voldelig gampefotball er greit ut i fra deres forutsettinger. At dommeren tillater det er ikke bra for norsk fotball. Enkeltavgjørelsene kan forsvares isolert, helhetsbildet blir helt feil.

Kommentarene mine er bygd på en internasjonal toppkamp jeg så for noen år siden på SuperSport. Det var lenge før Chelsea-skandalen. SuperSport er Sør-Afrikansk og sender omtrent alt som er av fotball til hele Afrika (ikke norsk...). Så vidt jeg husker var det svensk dommer i kampen, og han "avgjorde" den. Nøytrale kommentatorer i Johannesburg frådet over "skandinaviske" dommere som gang på gang ødelegger kamper med "korrekte" avgjørelser som viser null spilleforståelse.

Her hjemme diskuterer man om kunstgress er en trussel for kvaliteten på norsk fotball (merkelig nok). Man diskuterer om antall lag i eliteserien er en trussel for kvaliteten på norsk fotball. Det man burde diskutere er om kvaliteten (eller linja) til norske kampledere favoriserer "voldsfotball" som vil hindre at lag utvikler en mer spillende stil ("stabækfotball").

Det er grunn til bekymring når Jan Jönsson sier at Stabæk må bli mere kyniske.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jan Jönsson
  • Opprett ny...