Gå til innhold

Jan Jönsson

Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg

Ærlig talt!

I tromsø-kampen fortjente vi 3 poeng uten å få det. Mot Hønefoss skulle vi vunnet minst 3-0. Mot Ålesund ble vi frarøvet 2 poeng! Mot Viking fortjente vi tap, men da manglet vi våre 5 beste spillere! Viking var tross alt ikke mye bedre enn oss og det sier ganske mye. Ut fra spill og sjanser skulle vi stått med 17 poeng på åtte kamper og tabelledelse og det uten vår beste spiller, Veigar Pall Gunnarson som kun har spilt litt over 1 kamp i år. Dette kommer til å snu allerede neste runde mot Haugesund og vi går opp til 12 poeng, midt på tabellen. Da har vi forhåpentligvis fått inn Gromstad i midtforsvaret også. Tror vi kommer til å ta medalje også i år, og se ikke bort fra at det kan ende opp med gull om alt klaffer og vi har marginene med resten av sesongen smile.gif

Livstidskontrakt til Janne Jønson :)

Endret av Blaatt hjerte 4 ever
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med alle oppturer og nedturer må jeg vel ærlig innrømme at jeg håper JJ blir i Stabæk for alltid.

Han burde få en statue foran Fa!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking var tross alt ikke mye bedre enn oss og det sier ganske mye. Ut fra spill og sjanser skulle vi stått med 17 poeng på åtte kamper og tabelledelse

Den slags tankegang fungerer ikke i fotball, og jeg er forsåvidt ikke helt enig heller. Et lag som ikke klarer å avgjøre kamper hvor de utifra spill og sjanser burde vunnet får de poengene de fortjener.

Edit: beviser nok en gang at forumet er umulig i chrome ...

Endret av Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking var tross alt ikke mye bedre enn oss og det sier ganske mye. Ut fra spill og sjanser skulle vi stått med 17 poeng på åtte kamper og tabelledelse

Den slags tankegang fungerer ikke i fotball, og jeg er forsåvidt ikke helt enig heller. Et lag som ikke klarer å avgjøre kamper hvor de utifra spill og sjanser burde vunnet får de poengene de fortjener.

Jeg viser alt i Chrome rolleyes.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg viser alt i Chrome rolleyes.gif

Da er det min nettleser det er noe galt med ...

Det var ihvertfall ikke første gang jeg måtte inn i Firefox for å fikse opp quotingen dry.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg ikke har noen nyheter om situasjonen til JJ og framtiden, kan jeg nevne at jeg bruker Chrome som nettleser på Forumet. Og at det fungerer helt utmerket.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel ikke heller noe nytt, men vil lufte ut litt frustrasjon.

Vi har spilte mange gode kamper, men ikke hatt egne eller dommernes marginer med oss.

At vi ikke slår Viking borte er helt normalt.

MEN, det jeg mener er problematisk ved dagens ledelse av spillerne er at vi ikke har tenning når vi går ut på banen. Spesielt når vi møter lag vi normalt skal slå, lett.

Da har ikke JJ gjort en god nok jobb i garderoben.

Om han ikke klarer å motivere spillerne må enten kapteien eller en ekstern ta seg av det.

Måten vi starter mot Hønefoss er rett og slett ikke akseptabelt, det hører ikke hjemme innen toppidrett.

Når et lag, som helhet, har lavt tenningsnivå, er det veldig vanskelig å gjøre noe med det underveis i kampen. Man trenger en smell (baklengsmål) eller en time out (pause) for kollektivt å heve spenningsnivået.

Jeg forventer at SF gjør grep umiddelbart slik at vi starter neste kamp i 100, ikke 65% innsats.

Også merkelig at ikke spillerne selv klarer å gire seg opp.

*Yrkesstolthet?

*Blø for drakta?

*Klubbfølelse (i hvert fall mens man spiller i Stabæk)

Jag er inte besviken, jag er forbannad

-som en svenske sa når vi fikk OL på Lillehammer

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om han ikke klarer å motivere spillerne må enten kapteien eller en ekstern ta seg av det.

Måten vi starter mot Hønefoss er rett og slett ikke akseptabelt, det hører ikke hjemme innen toppidrett.

Helt enig at det vi mangler er tenning. Ferdigheter har vi egentlig nok av. Men er det JJ som skal stå for all tenning i garderoben??? Tror effekten av en "skrikende" trener er meget kortvarig, og spillere går fort lei av en slik trener. Jeg mener at kapteinen og resten av laget må ta dette ansvaret. Var Skjønsberg bedre til dette enn det Fanerud er?

Tror at noen ræva kamper nå kan være med på å skape tenning, men er redd alle mulige unnskyldninger ødelegger for dette. En tabell lyver aldri, skal vi oppover på tabellen _MÅ_ vi ha mye mer tenning!

Kanskje $$ skulle fått 5 min i garderoben før hver kamp for å skape skikkelig tenning ???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig at det vi mangler er tenning. Ferdigheter har vi egentlig nok av. Men er det JJ som skal stå for all tenning i garderoben??? Tror effekten av en "skrikende" trener er meget kortvarig, og spillere går fort lei av en slik trener. Jeg mener at kapteinen og resten av laget må ta dette ansvaret. Var Skjønsberg bedre til dette enn det Fanerud er?

Tror at noen ræva kamper nå kan være med på å skape tenning, men er redd alle mulige unnskyldninger ødelegger for dette. En tabell lyver aldri, skal vi oppover på tabellen _MÅ_ vi ha mye mer tenning!

Kanskje $$ skulle fått 5 min i garderoben før hver kamp for å skape skikkelig tenning ???

Egentlig er det et fett hvem som fyrer opp laget før kampstart, men det er JJ sitt ansvar.

Regner med at Nannskog er selvskreven til oppgaven hvis ikke JJ eller kapt. tar den biten

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN, det jeg mener er problematisk ved dagens ledelse av spillerne er at vi ikke har tenning når vi går ut på banen. Spesielt når vi møter lag vi normalt skal slå, lett.

Du mener de første fem minuttene?

Deretter har vi en nikk i stolpen, og blant annet et skudd som reddes på strek av en forsvarer. I løpet av første halvdel av første omgang.

Frustrerende, selvsagt. Jeg sier heller ikke at vi spilte noen god kamp. Men manglende fart ut fra startblokkene?

Ankepunktet mot Jönsson er et annet, og ett som har en tendens til å gå igjen: Han stilte med nøkkelspiller(e) som burde hvilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener de første fem minuttene?

Deretter har vi en nikk i stolpen, og blant annet et skudd som reddes på strek av en forsvarer. I løpet av første halvdel av første omgang.

Frustrerende, selvsagt. Jeg sier heller ikke at vi spilte noen god kamp. Men manglende fart ut fra startblokkene?

Ankepunktet mot Jönsson er et annet, og ett som har en tendens til å gå igjen: Han stilte med nøkkelspiller(e) som burde hvilt.

Skuddstatistikken var 2-8 for første omgang om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du husker feil. (I tillegg til de nevnte sjansene hadde bl.a. Nannskog et skudd i stolpen og Andersson et skudd like utenfor.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hønefoss er bare en av mange kamper.

Problemet vårt i år er, sånn jeg ser det, at vi ikke har skikkelig tenning når kampen starter.

Vi hadde sjanser mot Hønefoss, men jeg telte selv 8 skudd i 1. omgang fra Hønefoss.

Da ligger vi for lavt på banen. De skal ikke komme på skuddhold gang etter gang (en del skudd var fra lang avstand).

Det må da være bedre å starte i 100 for så å safe når vi leder med 2-3 mål.

Ikke vente 30-60 minutter før vi setter inn støtet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Mangel på tennng i starten av kamper er strengt tatt ikke nytt av året. Det har vært slik i flere sesonger.

@ringo

I 2007 var vi konsekvent ræva de første femten. Du kunne stille klokka etter når Stabæk ble med i kampen.

Ingen som har tenkt på at motstanderen frykter oss og dermed måker på 200% innsats i starten. Da er det ofte vanskelig å spille fotball som vi ønsker.

Men vi tar gjerne over når motstanderen har løpt fra seg og da ruller vi over de fleste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har tenkt på at motstanderen frykter oss og dermed måker på 200% innsats i starten. Da er det ofte vanskelig å spille fotball som vi ønsker.

Men vi tar gjerne over når motstanderen har løpt fra seg og da ruller vi over de fleste.

Det blir jo litt merkelig om vi skal være det eneste laget uten både muskler å tenning fra start?

Vi trener jo ikke på månen heller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Mangel på tennng i starten av kamper er strengt tatt ikke nytt av året. Det har vært slik i flere sesonger.

@ringo

I 2007 var vi konsekvent ræva de første femten. Du kunne stille klokka etter når Stabæk ble med i kampen.

Det kan godt hende at et og annet lag tenkte slik, men det er vel heller slik at de fleste åpner litt forsiktig mot gode offensive lag som er kjent for dødelige kontringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mot TIL, eller var det VIF(?), gikk vi jo ut i 100, men mistet initiativet da Henning ble skadet og vare ute i 7-8 min. Kan ikke være noe i veien for å gi jernet fra start og så heller trille litt ball når vi må hvile?

Virker litt som gutta tror at ferdighetene er så mye bedre at vi ikke trenger maks innsats for å vinne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du husker feil. (I tillegg til de nevnte sjansene hadde bl.a. Nannskog et skudd i stolpen og Andersson et skudd like utenfor.)

Usikker på hva du mener her. Teller du med skudd i stolpen og skudd utenfor i skuddstatistikken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på hva du mener her. Teller du med skudd i stolpen og skudd utenfor i skuddstatistikken?

Det er vel irrelevant all den tid det var feil?

Mener å huske at det var noen som nevnte 2-8 i pausen og tenkte vel ikke mer over det før noen hevdet at vi var overlegne Hønefoss også i første omgang. Noe jeg bestemt mener vi ikke var, og derfor illustrerte med en skuddstatistikk som da viste seg å være feil.

Riktig statistikk var 5-8, da inkludert skudd både i stolpen, på keeper og utenfor. Føler vel fremdeles at det illustrerer poenget mitt, til tross for at de største sjansene tilhørte oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke rart at det var 5-8 i skuddstatistikk etter førsteomgang, når vi alltid skal spille oss fram til 5meter'n før vi avslutter, mens HBK fyrte løs med en gang de var i nærheten av 16 meter streken vår.

Vi var ikke OVERLEGNE, men kan allikevel godt si at vi dominerte første omgang synes jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skuddstatistikk??? Hvorfor er det plutselig så sykt relevant? Ja, vi skyter for lite, men Stabæk har per dags dato ingen utpregede skyttere. Likevel skal vi heller ikke spille oss inn i 5 -meteren, men man må ikke skyte fra 25 hele tiden, slik jeg syns å se mot Viking. Var blant annet et par situasjoner hvor vi kunne spilt ball og fått et mye bedre skuddlege. Helt enig i at det kan se ut som gutta manglet beslutsomhet foran mål ,særlig mot TIL, men man kan ikke skyte uten at det er en reel mulighet. Hønefoss haddde 8 skudd mot oss ja og vi hadde 2. Hadde vi vært mer presise hadde vi fortjent ledet 2 - 0 til pause, fordi alt som kommer fra 30+ i realiteten er å kaste vekk ballen om det ikke er en utpreget skytter som fyrer løs. Dog er det viktig å fyre løs når man føler seg presset for å unngå kontringer i mot. Her har vi mye å jobbe med! Mot Viking sist så vi få kontringer i mot grunnet hypping avfyring de gangene vi hadde sjansen, dog ble det ingen særlige trusler ut av det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte på NRKs radionyheter nettopp at "rosenborg tilbyr Sveriges landslag å overta Hamren tidligere enn planlagt mot betaling. Nils Arne Eggen skal da lede RBK fram til Jan Jønsson overtar 1. januar 2011".

Er det bekreftet at Jan trener RBK neste år? Finner ikke noe om det, men nyhetsoppleseren sa det som om det var bestemt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra NTB:

RBK sendte brevet til Sverige onsdag. Ifølge VG får Nils Arne Eggen tilbud om å lede Rosenborg fra 1. juni og ut sesongen hvis Sveriges Fotballforbund takker ja, mens Stabæk-trener Jan Jönsson overtar fra 1. januar.Styreleder i Rosenborg, Terje Svendsen, ønsker ikke å kommentere VGs opplysninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra NTB:

RBK sendte brevet til Sverige onsdag. Ifølge VG får Nils Arne Eggen tilbud om å lede Rosenborg fra 1. juni og ut sesongen hvis Sveriges Fotballforbund takker ja, mens Stabæk-trener Jan Jönsson overtar fra 1. januar.Styreleder i Rosenborg, Terje Svendsen, ønsker ikke å kommentere VGs opplysninger.

Har ikke dette vært standard de siste månedene at media har omtalt saken som om avtalen allerede er gjort?

(Om det skulle være tilfelle vil vi ihvertfall ha nok av bekreftelser på at det er blitt gjort et avtalebrudd fra flere sider i denne saken)

Ser forresten at VG er litt flinkere og omtaler Jönsson som Stabæk-trener, og Rosenborgs førstevalg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
  • Opprett ny...