Gå til innhold

Anbefalte innlegg

men han er ikke den som skal bygge en klubb i Bærum.

Problemet er vel at vi ikke vet hvem som skal gjøre det. Det som er helt klart er at det IKKE er Geir Bakke. Isåfall hadde ledelsen fått dette på plass.

Siden folk drar dame-historier: Får Geir Bakke spørsmålet etterhvert, må han vite at dama har lett byen rundt for å finne noen andre først, for så å komme tuslende tilbake en halvtime etter stengetid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper folk har vett til å hylle mannen resten av tiden han har her i klubben, og hvis SF virkelig har bestemt seg for at JJ skal lede DeBlaa ut sesongen håper jeg iallfall at vi viser respekt og - om vi ikke synger for ham - iallfall ikke buer han ut eller lignende.

Hva tror du Arsenal-fansen hadde gjort om Wenger ble tilbudt ManU-jobben etter Ferguson? Og ikke bare det, han mener at Manchester er det beste stedet på jord, samtidig som han har et halvt år igjen av kontrakten med Arsenal? Kan kun toppes om han i tillegg dro med seg Fabregas (les:Farnerud) over

Right on, ChrisX!

Jeg vet hva Arsenal-fansen hadde gjort....."JUUUUUUUUUUUUUDAAAAAAAAAAAASSSSSS!!!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden folk drar dame-historier: Får Geir Bakke spørsmålet etterhvert, må han vite at dama har lett byen rundt for å finne noen andre først, for så å komme tuslende tilbake en halvtime etter stengetid.

Og om Geir Bakke er som gutter flest, takker han gladelig ja til tilbudet, og våkner opp med skammen dagen etterpå :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men han er ikke den som skal bygge en klubb i Bærum.

Problemet er vel at vi ikke vet hvem som skal gjøre det.

Kan hende dette er en avsporing fra trenerspøsmålet, men de som skal bygge klubben er styret og ledelsen samt de som jobber rundt juniorlaget og yngre avdelinger. På aldersbestemt nivå jobbes det godt med å bygge klubben. Jeg er mer usikker på hvor mye kompetanse som egentlig sitter i lederposisjoner. Vi har i hvert fall fått grunner til å stille spøsmål ved hvordan klubben ledes når det gjelder alt fra økonomi til personalpolitikk til det sportslige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke jeg laget for mye kvalm med mitt første innlegg.

Jeg har fortsatt i minne den dagen jeg var på Nadderud, og det var 12 Stabæk-spillere, før Basma dro av seg den vakre drakten og avslørte RBK-drakten. Hvordan det ble lovet at denne mannens draktnummer aldri skulle bli gitt bort, og det ene og det andre. Joda, Stabæk kan det å hylle overløpere til RBK.

Må si meg grenseløst provosert over at RBK (med bred støtte fra mange medier) tilsynelatende ser på resten av Tippeligaen som farmer-klubber.

Det som gjør det hele nokså jævlig, er at RBK faktisk har muskler ingen andre kan overgå. 200 millioner i egenkapital kan ingen andre skilte med. RBK er vel dessverre også den eneste klubben som kan se gruppespill i CL som noe mer enn en drøm (i hovedsak grunnet seedingen vel?)

Om vi liker det eller ikke (trolig det siste), så er det nok (karrieremessig) et pluss å gå fra Stabæk til RBK. Det må vi bare erkjenne. Rent økonomisk selvsagt, og sportslig.

Jeg merker at når den største skuffelsen har lagt seg, så er vel den antatte uryddigheten det største jeg greier å hate han for. Jeg har aldri vært noen tilhenger av konspirasjonsteorier, men jeg vurderer å begynne nå. Her må det ha vært ugler i mosen og planer allerede langt tilbake i tid. Akkurat det blir han aldri tilgitt for hos meg.

Og selvsagt er det sårende at JJ går til en konkurrent. Problemet er vel helst at han, som så mange, velger pengene i bartebyen. At han, ikke minst, som så mange før han, bidrar til å gjøre den store stygge ulven enda større og enda styggere. Det er vondt for meg, oss, og det bør være vondt for norsk klubbfotball generelt.

Jeg skal krysse alle fingre og tær for AIK i morgen. Det laget som slår ut RBK fra CL-kvaliken har gjort en innsats i å slanke den store stygge ulven som jeg aldri får vært nok takknemlig for.

Det er i grunn RBK jeg hater, merker jeg. Mer enn Jan Jønsson.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som gjør det hele nokså jævlig, er at RBK faktisk har muskler ingen andre kan overgå. 200 millioner i egenkapital kan ingen andre skilte med.

RBK er jo vannvittig smarte med disse pengene også da. De er investert i Lerkendal og er således helt død kapital. De måtte ta opp lån i vinter på noen mill for å betale lønninger, samt kjører minst 20mill i minus i år. Blir sannsynligvis mere da demidov går gratis ut. Klarer de da ikke å komme seg til gruppespillet i CL er de faktisk i en alvorlig økonomisk situasjon de også.

Ulempen er jo at det er mange karskdrikkende trøndere som gjerne sender sparegrisen sin til Brakka...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(...blah-blah...) Janne Jönsson ikke har brukt Stabæk for annet enn et springbrett videre opp? (...blah-blah...)

Jeg er skuffet og overrasket over at JJ ikke hadde høyere ambisjoner enn RBK. Håper selvfølgelig at JJ flopper i RBK, men gjør han ikke det, forsvinner han relativt kjapt. Gjerne på en litt ufin måte også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blablabla....EEEEEEEEE SÆKS....

Vet du hva? Uansett hvor mye det sårer meg å ta fra deg gleden av å rakke ned på noen - jeg er faktisk helt enig med deg.

Og ærlig talt blir jeg direkte glad av å lese innlegget ditt.

Jeg vet at det ikke var i din hensikt men det ENESTE jeg får ut av det du sier er følgende:

"Vi ser dere, vi hører dere, og egentlig - vi er enig med dere!"

Tenk at en simpel trønder med forkjærlighet en HELT annen plass skjønner AKKURAT hvordan vi har det og hvorfor vi har det sånn, når det virker som om Stabæk Fotball ikke skjønner det - jeg synes det er godt!

Takk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske utrolig å lese i en av hovedstadsavisene at Jönsson sier han bare har fått POSITIVE tilbakemeldinger etter at han offentliggjorde at han skal trene Rosenborg. Spesielt når man også leser dagens Aftenposten. Er det mulig at han presterer å lukke øyne og ører for all kritikk? Han kunne da vitterlig sagt at det er litt av begge deler (jo, det er vel et par som har vært litt positive også) uten at det hadde gjort så mye, eller er det rett og slett intervjueren som har endret på Jonssons svar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har vel også hatt nytte av Stabæk. Måtte gå i Landskrona høsten 2004 da de var på vei mot nedrykk og var vel uten oppdrag da han ble plukket opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at absolutt alle med et Blaatt hjerte burde takke Janne for at han har vært hos oss i 6 år og for den fantastiske jobben han har gjort!

At at han går til et lag i Norge som er bedre enn Stabæk, er helt forståelig. Det er jo sånn det er.

Nå må alle Blaa supportere støtte laget ut sesongen og ønske den nye treneren som kommer velkommen...

Blaa drømmer kan ikke vare evig....

Enig! Jeg er selvfølgelig enig at det har vært mye rot de siste månedene, men allikevell mener jeg alle prestasjonene hans overskygger dette! Husk at mannen var sterkt delaktig i opprykk fra Adecco, eliteseriegull, cupfinalen osv....

Så lykke til videre Janne, jeg unner deg dog ingen sportslig suksess i Rosenborg, håper jobben ryker etter et år og han går utenlands og blir stor og vellykket! Han bør forresten selvfølgelig få sin avskjed i klubben så kjapt som mulig.

Havner JJ i Hall of Shame, ryker mitt medlemskap ASAP!

EDIT: Men la meg få understreke at jeg forstår alle aggresjonen, føler sviket og skuffelsen jeg og!

Vi er tydeligvis i mindretall her. Jeg er helt enig med dere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Har registrert meg på forumet deres for å følge med, og kanskje delta i debatten om Jønssons fremtid i klubben deres.

Jeg er selv Lyn-gutt og har opplev en lignende situasjon da Henning Berg ble LSK-trener over natten midt i sesongen.

Har blogget om det her:

http://joachimwesther.wordpress.com/2010/07/28/trekk-deg-jønsson/#more-81

100% støtte til de av dere som mener dette er problematisk for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Har registrert meg på forumet deres for å følge med, og kanskje delta i debatten om Jønssons fremtid i klubben deres.

Jeg er selv Lyn-gutt og har opplev en lignende situasjon da Henning Berg ble LSK-trener over natten midt i sesongen.

Har blogget om det her:

http://joachimwesthe...ønsson/#more-81

100% støtte til de av dere som mener dette er problematisk for Stabæk.

Leste bloggen din. Personlig syntes jeg dette var meget bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er vel enig i det meste av det du skriver med unntak av følgende:

"At ettermælet hans i klubben er ødelagt fordi han har signet for Rosenborg er jeg ikke enig i, for trønderklubben representerer en større utfordring på alle mulige måter, og selv om det er sårt for Stabæks supportere nå, så må de ikke glemme hva Jønsson har oppnådd med klubben. Har de noensinne tenkt på hvor de hadde vært uten han?"

Vel.... Dette er opp til jønsson selv. Trekker han seg nå så slipper man alle spekulasjoner om hvor fokuset er resten av sesongen og vil ha et mye bedre ettermæle enn å tviholde på jobben ut sesongen for å heve restene av sign on fee. Man kan jo også spørre seg om hvor Jönsson hadde vært uten stabæk. Han kom til oss som et relativt ubeskrevet blad etter å ha fått fyken i Landskrona noen måneder tidligere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merker at når den største skuffelsen har lagt seg, så er vel den antatte uryddigheten det største jeg greier å hate han for. Jeg har aldri vært noen tilhenger av konspirasjonsteorier, men jeg vurderer å begynne nå. Her må det ha vært ugler i mosen og planer allerede langt tilbake i tid. Akkurat det blir han aldri tilgitt for hos meg.

Og selvsagt er det sårende at JJ går til en konkurrent. Problemet er vel helst at han, som så mange, velger pengene i bartebyen. At han, ikke minst, som så mange før han, bidrar til å gjøre den store stygge ulven enda større og enda styggere. Det er vondt for meg, oss, og det bør være vondt for norsk klubbfotball generelt.

Jeg skal krysse alle fingre og tær for AIK i morgen. Det laget som slår ut RBK fra CL-kvaliken har gjort en innsats i å slanke den store stygge ulven som jeg aldri får vært nok takknemlig for.

Det er i grunn RBK jeg hater, merker jeg. Mer enn Jan Jønsson.

Det er jo merkelig, å snakke om uryddighet og ufint spill her? 

Det har jo vært 100% åpent alt som har vært av kontakt mellom RBK og JJ. Stabæk her hele veien vært forespurt og informert om hva intensjonene med samtalene mellom JJ og RBK var.

Når det gjelder sugerøret i UEFA-pengebingen, så er det merkelig at ingen ser fordelen av at minst en klubb i Norge har et slikt etablert. Mesteparten av de pengene som RBK har hentet ut av den er blitt omsatt til mere penger i klubber forøvrig i Norge.  

Morsomt(?) å registrere at enkelte ser det som bedre for Norsk fotball at Svensk fotball får disse pengene. Syns det blir litt skummelt jeg når hatet til en klubb skal overskygge egne fordeler ved å få en Norsk klubb med i UEFA-turneringene.

Slanke "den store stygge ulven" blir å slanke Norsk fotball generelt. Merkelig ønske.... 

Og hvordan får dere plass til hat? Gir dere avkall på så mye kjærlighet til egen klubb så hatet skal få plass, så er det ikke mye igjen til egen klubb, vil nå jeg si. 

Vi vet litt om hvordan det er å miste en elsket trener, men dette som jeg leser flere steder her blir bare for dumt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RBK-supportere som aldri har kjent på motgang kan ikke uttale seg om kjærlighet til egen klubb. Dere har et forhold til en dame som nesten alltid leverer i senga. Det du sier om at pengene fra RBKs Europa-matcher omsettes i andre klubber kan ene og alene tilskrives RBKs ufyselige evne til å raide klubber for deres beste menn. Jeg nevner Christer Basma, Andy Mayer, Petter Belsvik og Jan Jönsson. Slikt blir det hat av. Jeg har ikke sett en CL-match med RBK hvor jeg ikke har ønsket annet enn at trønderpakket skal ryke på huet og rævva ut fortest mulig. På den måten stopper tilstrømningen av Europa-millioner og RBKs rasering av norsk klubbfotball.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper folk har vett til å hylle mannen resten av tiden han har her i klubben, og hvis SF virkelig har bestemt seg for at JJ skal lede DeBlaa ut sesongen håper jeg iallfall at vi viser respekt og - om vi ikke synger for ham - iallfall ikke buer han ut eller lignende.

Hva tror du Arsenal-fansen hadde gjort om Wenger ble tilbudt ManU-jobben etter Ferguson? Og ikke bare det, han mener at Manchester er det beste stedet på jord, samtidig som han har et halvt år igjen av kontrakten med Arsenal? Kan kun toppes om han i tillegg dro med seg Fabregas (les:Farnerud) over

Jönsson har vært i Stabæk i snart 6 år, og tok over klubben i Adeccoligaen. Siden det har han (med unntak av Andreas Strand) ikke gjort et eneste ordentlig bomkjøp, men derimot ekstremt mye smarte og ikke minst billige kjøp. Dessuten har JJ en magisk evne til å slippe spillere på riktig tidspunkt (se hvor få som har lykkes etter Stabæk-exit.) Vi rykket opp det første året med Janne, og har ikke vært dårligere enn nummer 5 siden det. Dessuten har Janne tatt alle medaljene og ført oss til cupfinalen i løpet av de siste 3 årene, og det blir ikke mindre imponerende når man ser på alle skadene vi har hatt.

Til sammenligning har Arsene Wenger styrt Gunners siden 96 (året etter at jeg ble født), og han har vunnet PL 3 ganger + 4 FA Cup-seiere. Han tok over klubben da de allerede var etablert høyt oppe i verdenseliten, og det mest imponerende er vel egentlig bare at han har klart å holde dem der.

JJ har kun vært hos oss 1/3 av tiden Wenger har vært i Gunners, og han har selvfølgelig ambisjoner om å nå høyere. Rosenborg er pr. dags dato - dessverre - et steg videre for en trener som Jönsson. Wenger ER Arsenal, og han har nok ikke noe behov for å nå lenger med et annet lag.

Derfor synes jeg det blir feil å sammenligne på den måten. Hvis ikke Geir Bakke er løsningen vi kommer til å satse på videre (noe jeg egentlig ikke håper), ser jeg ikke noe fordelaktig i å la han styre skuta ut sesongen.

Til slutt: JJ har vel aldri sagt at Barteland er det beste stedet på jord? :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til slutt: JJ har vel aldri sagt at Barteland er det beste stedet på jord? :blink:

Nei, han sa det var beste stedet i Skandinavia og det er like ille å si det syns jeg

Endret av jongje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kreditere JJ alle spillerkjøp som har blitt foretatt blir for lettvint. Lasse Bo og Tom S har nok vært minst like delaktige som JJ.

Det har du helt rett i, all honør til dem også! Men det er jo alltid et team rundt treneren som er med og bidrar. Finnes vel knapt noe en trener kan få all honøren for alene. Men kjøpene av svensker er det jo først og fremst JJ som har stått for. Pallskog hadde vel verken eksistert eller blomstret på samme måte uten Jönsson.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jönsson har vært i Stabæk i snart 6 år, og tok over klubben i Adeccoligaen. Siden det har han (med unntak av Andreas Strand) ikke gjort et eneste ordentlig bomkjøp, men derimot ekstremt mye smarte og ikke minst billige kjøp. Dessuten har JJ en magisk evne til å slippe spillere på riktig tidspunkt (se hvor få som har lykkes etter Stabæk-exit.) Vi rykket opp det første året med Janne, og har ikke vært dårligere enn nummer 5 siden det. Dessuten har Janne tatt alle medaljene og ført oss til cupfinalen i løpet av de siste 3 årene, og det blir ikke mindre imponerende når man ser på alle skadene vi har hatt.

Til sammenligning har Arsene Wenger styrt Gunners siden 96 (året etter at jeg ble født), og han har vunnet PL 3 ganger + 4 FA Cup-seiere. Han tok over klubben da de allerede var etablert høyt oppe i verdenseliten, og det mest imponerende er vel egentlig bare at han har klart å holde dem der.

JJ har kun vært hos oss 1/3 av tiden Wenger har vært i Gunners, og han har selvfølgelig ambisjoner om å nå høyere. Rosenborg er pr. dags dato - dessverre - et steg videre for en trener som Jönsson. Wenger ER Arsenal, og han har nok ikke noe behov for å nå lenger med et annet lag.

Derfor synes jeg det blir feil å sammenligne på den måten. Hvis ikke Geir Bakke er løsningen vi kommer til å satse på videre (noe jeg egentlig ikke håper), ser jeg ikke noe fordelaktig i å la han styre skuta ut sesongen.

Arsenal hadde ingen verdensstjerner når Wenger kom, han skapte dem alle selv. Han tok et lag som kjempet om 3-5 plasser, og gjorde dem om til et vinnerlag som har kjempet om gull i ca alle år senere fram til 2010. Han har (selvsagt med hjelp fra andre i styret også) gitt klubben ny stadion, nytt treningsanlegg, et av verdens mest talentfulle lag, gjennomprofesjonell organisasjon og en veldig sterk og stabil økonomi.

Selv om det er likheter med JJ, og JJ har vært flink på smarte og billige kjøp som Wenger, så kan de ikke sammenlignes, det er et helt annet nivå. Hvis JJ klarer å oppnå en brøkdel av hva Wenger har oppnådd så kan han trekke seg lykkelig tilbake.

At Wenger skulle gått til f.eks Man Utd er totalt utenkelig. Som du sier, Wenger ER Arsenal - han er lojal til 1000, imotsetning til Janne, som bare var lojal til en viss grad og stakk til vår argeste rival.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er vel enig i det meste av det du skriver med unntak av følgende:

"At ettermælet hans i klubben er ødelagt fordi han har signet for Rosenborg er jeg ikke enig i, for trønderklubben representerer en større utfordring på alle mulige måter, og selv om det er sårt for Stabæks supportere nå, så må de ikke glemme hva Jønsson har oppnådd med klubben. Har de noensinne tenkt på hvor de hadde vært uten han?"

Vel.... Dette er opp til jønsson selv. Trekker han seg nå så slipper man alle spekulasjoner om hvor fokuset er resten av sesongen og vil ha et mye bedre ettermæle enn å tviholde på jobben ut sesongen for å heve restene av sign on fee. Man kan jo også spørre seg om hvor Jönsson hadde vært uten stabæk. Han kom til oss som et relativt ubeskrevet blad etter å ha fått fyken i Landskrona noen måneder tidligere...

Hanse,

Jeg er helt enig i det du skriver.

Det beste for begge parter er hvis man skiller lag med en gang. At han kan takke Stabæk er selvsagt, og det tror jeg han kommer til å gjøre i all offentlighet også, men personlig er jeg av den oppfatning at Stabæk har gått fra å være en liten klubb, til å ta steget opp blant de store i Norge under hans ledelse. Sportslig suksess skal ikke undervurderes og dere har mer eller mindre vært i toppen og snust på medlajer siden 2004. Er ikke så sikker på om dere hadde vært der dere er i dag hvis ikke dere hadde vært så gode, spilt så fin fotball og hatt så mange spennende spillere på laget. Det blir selvsagt spekulativt, men det er nå min mening.

Når det gjelder styre i klubben deres så håper jeg for deres del at de skjønner alvoret i situasjonen og ikke bare feier dette under teppet som en bagatell. For jeg kan love dere at det kan oppstå noen potensielle situasjoner som er ubehagelige hvis ikke dette blir løst med en gang. Og det kan i sin tur gå på bekostning av sponsorer og andre viktige målgrupper rundt klubben. Ikke minst reaksjoner fra den viktigste av alle - nemlig dere supportere.

Håper virkelig det løser seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RBK-supportere som aldri har kjent på motgang kan ikke uttale seg om kjærlighet til egen klubb. Dere har et forhold til en dame som nesten alltid leverer i senga. Det du sier om at pengene fra RBKs Europa-matcher omsettes i andre klubber kan ene og alene tilskrives RBKs ufyselige evne til å raide klubber for deres beste menn. Jeg nevner Christer Basma, Andy Mayer, Petter Belsvik og Jan Jönsson. Slikt blir det hat av. Jeg har ikke sett en CL-match med RBK hvor jeg ikke har ønsket annet enn at trønderpakket skal ryke på huet og rævva ut fortest mulig. På den måten stopper tilstrømningen av Europa-millioner og RBKs rasering av norsk klubbfotball.

Kan trøste deg med at jeg har vært med RBK siden jeg selv fikk muligheten til å snike meg inn å Lerkendal tidlig på 60-tallet. Så vær så snill å la være å belære meg om hvordan det er å elske en klubb.

Dette med raiding av klubber, så er det nesten bedårende å se hvordan Du ser på det. Spillersalg og forflytninger er noe ALLE klubber, også RBK opplever fra tid til annen. At Basma ville til Trondheim var vel ikke så alt for merkelig? Og det ble vel litt penger for ham også, ble det ikke? Belsvik... Ja det var overgangen der vi ble beskylt for å stikke av med Stabæks beste spiller akkurat da Stabæk skulle være den største konkurrenten til gullet det. Ja gudene vet hvordan det ville gått med Belsvik på plass i Bærum ja. Var velø en god del poeng opp til RBK akkurat ved overgangen? Andreas Mayer... Trodde nesten den spilleren var glemt jeg.

Skal vi nevne spillere som har gått til andreNorske klubber også? MA for eksempel? Er da tross alt en del av gamet dette. Disse utrolig få tilfellene av spillere som blir i samme klubb hele sin aktive karriere er og blir sjeldenheter.

Gikk ikke akkurat Espen Hoff til Start?

Tror du må våkne opp og se deg litt rundt. Dette er slik fotballen er blitt. Spillere går klubber mellom ligaer mellom og det genereres omsetning i klubbene som følge av det. At du ikke liker at RBK har sugerøret i UEFA-bingen er og blir en selvdestruktiv holdning, i og med at ingen andre ser ut til å finne nøkkelen til den døra engang. Og rasering av Norsk klubbfotball? Kan du seriøst eksemplifisere dette?

Ser frem til den.

Endret av RickiBK
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hanse,

Jeg er helt enig i det du skriver.

Det beste for begge parter er hvis man skiller lag med en gang. At han kan takke Stabæk er selvsagt, og det tror jeg han kommer til å gjøre i all offentlighet også, men personlig er jeg av den oppfatning at Stabæk har gått fra å være en liten klubb, til å ta steget opp blant de store i Norge under hans ledelse. Sportslig suksess skal ikke undervurderes og dere har mer eller mindre vært i toppen og snust på medlajer siden 2004. Er ikke så sikker på om dere hadde vært der dere er i dag hvis ikke dere hadde vært så gode, spilt så fin fotball og hatt så mange spennende spillere på laget. Det blir selvsagt spekulativt, men det er nå min mening.

Når det gjelder styre i klubben deres så håper jeg for deres del at de skjønner alvoret i situasjonen og ikke bare feier dette under teppet som en bagatell. For jeg kan love dere at det kan oppstå noen potensielle situasjoner som er ubehagelige hvis ikke dette blir løst med en gang. Og det kan i sin tur gå på bekostning av sponsorer og andre viktige målgrupper rundt klubben. Ikke minst reaksjoner fra den viktigste av alle - nemlig dere supportere.

Håper virkelig det løser seg.

Saken er nærmest eksakt lik, som også din blogg omhandler, om hva som skjedde med Henning i Lyn. Bastionen var en sterk pådriver for at Henning til slutt måtte stikke med halen mellom beina ved å benytte pressemeldinger, forumet og uttalelser i media. Denne taktikken funket fint for Bastionen, og forhåpentligvis vil den også funke for $$. Det er bare å male på. Tilslutt vil presset bli for stort, selv for en "hedersmann" som Janne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arsenal hadde ingen verdensstjerner når Wenger kom, han skapte dem alle selv. Han tok et lag som kjempet om 3-5 plasser, og gjorde dem om til et vinnerlag som har kjempet om gull i ca alle år senere fram til 2010. Han har (selvsagt med hjelp fra andre i styret også) gitt klubben ny stadion, nytt treningsanlegg, et av verdens mest talentfulle lag, gjennomprofesjonell organisasjon og en veldig sterk og stabil økonomi.

Selv om det er likheter med JJ, og JJ har vært flink på smarte og billige kjøp som Wenger, så kan de ikke sammenlignes, det er et helt annet nivå. Hvis JJ klarer å oppnå en brøkdel av hva Wenger har oppnådd så kan han trekke seg lykkelig tilbake.

At Wenger skulle gått til f.eks Man Utd er totalt utenkelig. Som du sier, Wenger ER Arsenal - han er lojal til 1000, imotsetning til Janne, som bare var lojal til en viss grad og stakk til vår argeste rival.

Da er vi vel på en måte enige? De kan ikke sammenlignes! Wenger er 61 år, og har vel nådd toppen av trenerkarrieren. Det blir ikke stort bedre enn Arsenal. JJ er 50 år, og som trener kan han ha opptil 20 år igjen (se på Sir Alex Ferguson som nylig skrev under ny 5-årskonrakt). Janne kan fortsatt nå mye høyere, og jeg tror ikke RBK vil bli siste stopp.

Hvis vi skal være helt ærlige må det vel være mulig å forstå mannen? Han har ikke akkurat hatt de beste ressursene, ei heller et veldig bra spillermateriale å jobbe med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg kanskje være litt forsiktig med å projisere alle probleme klubben står ovenfor på Janne, men som hovedtrener har han jo vært innblandet. Likevel er utfordringene mange;

Janne forlater skuta som er på vei ned. Takket være NFF og 2 ekstra lag i ligaen rykker vi ikke ned samme året som treneren forsvinner til erkerivalen, men det spiller egentlig liten trille. Klubben blir forlatt i en skammelig situasjon; Økonomien er kjørt på ræva pga. tidlig exit i 2 cuper, noe som koster klubben DYRT. Dette påvirker selvfølgelig spillerstallen og muligheten til å beholde espen ut kontraktstiden, resignere mix og høiland, hente nye spillere som kan hjelpe laget nå og ikke om maaaange år... Innad i klubben er det steile fronter mellom spillere og ledelse, som f.eks mix-saken. Ledelsen har funnet ut at KGB's strategi om hemmelighetshold er bra, så den fortsetter de. Dette fører til videre konflikter med spillere og publikum. Publikum svikter, det ser vi jo klart og tydelig, og økonomien får seg ytterligere en knekk. Oppladningen til neste sesong er så turbulent at resultatet blir sviktende sesongkortsalg i vinter. Uten tvil!

Stabæk, som har vært landets beste lag de siste 4 år, blir nok ikke det på mange år fremover.

Skader, blandet med et tvilsomt talent for taktiske disposisjoner og "coaching i verdensklasse" har skadet konkurranseevnen for for flere år fremover. Således perfekt for den nye klubben RBK, som har mistet en sterk konkurrent...

Edit; Og ja, utlufting av en viss frustrasjon her nå blandet med en god dose pessimisme. Måtte få det ut!

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jan Jönsson
  • Opprett ny...