gufa 550 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Økonomien i en runde eller to til i cupen hadde ikke vært fantastisk. I Europa kunne vi bare budsjettert med evt. TV-inntekter i møte med tyske eller engelske lag. Ingen med vett i behold ville budsjettert med at vi kom oss lenge enn neste runde, og å evt tape mot Banik ville ikke gitt mye mer penger. At økonomien er ræva tror jeg Janne har vært mer et offer for enn en grunn til. Fortsatt mener jeg også at trenere enten er taktikkere eller strateger. Strateger bygger lag og prøver å få en langsiktig gevinst av å spille på kjente måter. Taktikkere benytter de spillerne de har, sjonglerer rundt fra kamp til kamp og får det beste ut av det de har. Problemet til taktikkerne er at de aldri får noe bedre utgangspunkt. Janne har stått for det mer strategiske, og har gjennom det fått stadig bedre utgangspunkt foran kampene, fordi spillerne har visst hva de skulle gjøre, og derfor fremstått bedre enn de var. Eksempelet med våre spillere som flopper andre steder kan sammenliknes med Rosenborg sine eksporter under Eggen. Stensaas, Brattbak, Skammelsrud, Bragstad osv dro alle ut som stjerner på Rosenborg, men ble avslørt som middelmådigheter med en gang de ikke var i kjente formasjoner. Jeg håper sterkt at vi velger en ny trener som har styrken sin i å tenke langsiktig, ikke en Tom Nordli som holder i 6 måneder. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Meningsfull 325 Del Skrevet 28. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 28. Juli 2010 (endret) Det er jo merkelig, å snakke om uryddighet og ufint spill her? Det har jo vært 100% åpent alt som har vært av kontakt mellom RBK og JJ. Stabæk her hele veien vært forespurt og informert om hva intensjonene med samtalene mellom JJ og RBK var. Når det gjelder sugerøret i UEFA-pengebingen, så er det merkelig at ingen ser fordelen av at minst en klubb i Norge har et slikt etablert. Mesteparten av de pengene som RBK har hentet ut av den er blitt omsatt til mere penger i klubber forøvrig i Norge. Morsomt(?) å registrere at enkelte ser det som bedre for Norsk fotball at Svensk fotball får disse pengene. Syns det blir litt skummelt jeg når hatet til en klubb skal overskygge egne fordeler ved å få en Norsk klubb med i UEFA-turneringene. Slanke "den store stygge ulven" blir å slanke Norsk fotball generelt. Merkelig ønske.... Og hvordan får dere plass til hat? Gir dere avkall på så mye kjærlighet til egen klubb så hatet skal få plass, så er det ikke mye igjen til egen klubb, vil nå jeg si. Vi vet litt om hvordan det er å miste en elsket trener, men dette som jeg leser flere steder her blir bare for dumt. Takker for en nokså saklig tilbakemelding fra deg som RBK-supporter. Mer enn jeg hadde forventet. Jeg kjenner ikke til hvordan dialogen mellom RBK og Stabæk har vært, det blir bare antagelser. Fra mitt ståsted har i alle fall JJ opptrådt uryddig, og hele overgangen har jo egentlig blitt en parodi. Egentlig burde vel ingen vært overrasket. Men etter JJ sine nølende uttalelser siste halve året, så er vi nesten programforpliktet til å være det. Jeg er ikke enig med deg at det er fordelaktig at en norsk klubb har "sugerøret ned i UEFA sin kasse". Ref farmer-klubb argumentet mitt over. Det er ikke fordelaktig at en klubb i norsk fotball har monopol på suksess. Slik at denne klubben kan støvsuge norsk fotball for gode spillere og talenter (og trenere, som denne saken egentlig handler om). Da er det faktisk bedre at svensk fotball får disse pengene, som sannsynligvis går på færre handleturer i Norge for disse pengene enn Rosenborg ville gjøre. Å slanke Rosenborg ville gi grobunn for at flere spillere kan utvikle seg i klubben de er i. Og det gir engasjement rundt norsk fotball. I stedet for at vi i ytterste konsekvens får 2 millioner TV-tittere som elsker RBK. Det er suksess for Viasat 4 og TV2, og relativt uinteressant for oss andre. Endret 28. Juli 2010 av Meningsfull Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Til alle dere som mener Janne kan ødelegge ettermælet sitt i Stabæk gjennom høsten: Hva tror dere vi med Geir Bakke kan klare? Pr. i dag har vi nesten ingen friske spillere, og Hoff er solgt. Klarer noen å snu det og ta oss til medalje må det vel være enighet om at han gjør en veldig bra jobb ut høsten? Tar han oss opp til den vanlige 5. plassen har han også gjort jobben sin. Nå ligger vi på 11. plass, og en plassering topp 7 er ikke dårlig. Motsatt: Rykker vi ned har han bevist at han ikke var moden for oppgaven Ender vi på kvalikk eller rett over har han ihvertfall ikke bevist at han var et godt valg. Dere står fritt til å velge om "han" er Janne eller Geir Bakke. Mitt krav er en best mulig plassering uavhengig av trener, og sånn sett er kriteriene for suksess helt like uavhengig av valg. Om det blir Janne ut sesongen, synes jeg de som vil skyte han etter sesongen allerede nå kan si hva som er realistisk å tro på, og hva som skal til for å si at Janne tross alt presterer også i høst. Selv mener jeg at det bør være realistisk å oppnå topp 7, en bra jobb å ta oss til 5. og en veldig god jobb å ta oss til medalje. Jeg tror ikke på Geir Bakke, men biter gjerne i meg ordene dersom han gjør en veldig god jobb. Jeg tror på Janne, men kommer til å være enig i at det ikke fungerte dersom vi ender 10 eller lengre ned. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Det er bedre at Geir Bakke tar oss til en tolvte plass enn at Janne tar oss til en femte plass. En femte plass gir oss riktignok mer inntekter, men hvor mye er det verdt dersom spillere og støtteapparat forsvinner etter?....eller nye spillere som glipper? Det er dette som er den største risikoen med at Janne fortsetter som trener ut sesongen. Vi så jo hvordan det gikk med Henning Berg i Lyn selv om han forsvant tidlig. Jeg tar da selvsagt forbehold om at Bakke er tiltenkt som assistenttrener eller annen rolle i Stabæk med en ny trener på plass, men dette regner jeg med at den sporstlige ledelsen har kontroll på 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 28. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 28. Juli 2010 (endret) Det er bedre at Geir Bakke tar oss til en tolvte plass enn at Janne tar oss til en femte plass. Beklager, men jeg skjønner ikke helt argumentasjonen for dette. Man ønsker da en så god plassering som mulig? Her er situasjonen: JJ trener ikke Stabæk neste år. Da står ledelsen igjen med utfordring nummer 1: Få inn en ny langsiktig trener så fort som mulig. Den treneren var visst ikke tilgjengelig så fort som ønsket, så utfordring nummer 2: Da får man dele opp i en midlertidig løsning frem til den langsiktigeløsningen er på plass. Men den kortsiktige løsningen skal understøtte den ønskede langsiktige løsningen - ikke gjøre situasjonen værre. Etter å ha evaluert forskjellige løsninger og så har de (spillerutvalg, ledelse osv) kommet frem til at Janne er den som kan gjøre den jobben best. Endret 28. Juli 2010 av Kane 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Les hele innlegget mitt da. Jeg tror også at Janne er den som kan lede oss til en best mulig plassering i tippeligaen (medalje er særdeles tvilsomt)men jeg mener at det er en alt for stor risiko forbundet med dette. Det er ikke verdt det om han tar oss til femteplass med den konsekvensen at han får tid på seg til å påvirke spillere/talenter/støtteapparat til å bli med til RBK. Henning Berg lovte vel det samme i Lyn, men den endte vel med at flere spillere, sportsdirektør og fysio tok samme veien. Derfor mener jeg at det ikke er verdt risikoen det er med å beholde Janne som trener og at det vil være bedre med en annen løsning frem til ny trener er på plass Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Det Hanse er bekymret for er at JJ skal snakke med spillere og overtale de til å bli med til RBK. Dette gjelder nok særskilt for Johan Andersson og Pontus Farnerud. Da er det kanskje bedre å beholde disse to, sette Janne på gaten og heller ta til takke med en litt dårligere plassering i år. At Janne tar oss til medalje ser jeg på som urealistisk ønsketenkning. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Jeg er ikke helt enig. Fjerner vi Janne så kan han fortsatt snakke med f.eks johan og pontus, bare at da har han "lov" til det. Han har fortsatt telefonnummeret til gutta. Og så lenge han ikke er ansatt av rbk kan det ikke regnes som forhandlinger. Så lenge han er i klubben kan vi håpe at han har nok moral til å ikke gjøre det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Det er bedre at Geir Bakke tar oss til en tolvte plass enn at Janne tar oss til en femte plass. En femte plass gir oss riktignok mer inntekter, men hvor mye er det verdt dersom spillere og støtteapparat forsvinner etter?....eller nye spillere som glipper? Det er dette som er den største risikoen med at Janne fortsetter som trener ut sesongen. Vi så jo hvordan det gikk med Henning Berg i Lyn selv om han forsvant tidlig. Jeg tar da selvsagt forbehold om at Bakke er tiltenkt som assistenttrener eller annen rolle i Stabæk med en ny trener på plass, men dette regner jeg med at den sporstlige ledelsen har kontroll på Geir Bakke er neppe tiltankt hovedtrenerjobben, så tror ikke det er noen spillerkjøp som ryker fordi Janne er i klubben. Det blir selfølgelig bedre når den nye hovedtrenern er på plass. Det håper jeg skjer fort som F, men det er nå en tenkt situasjon. Alternativene vi har er nå Janne + Bakke eller Bakke. At spillere ikke vil til Stabæk fordi Janne fortsatt trener laget tror jeg ikke skjer. Snarere motsatt: Er det Geir Bakke som skal overbevise dem får han jo mer tid til det dersom han fortsetter som assistent. Hvordan så vi ha som skjedde med Henning Berg? Da det ble klart at han skulle til LSK lå de på 4. plass. Deretter spilte de to uavgjort med han som trener (inkl borte mot seriemesterne i 2008: Stabæk) og lå på 5. plass da han sluttet. De endte på 7. plass og kom helt sist året etter. Så fordi Lyn gjorde det på den måten skal vi gjøre det likt? Jeg håper også at Geir Bakke fortsetter som assistent, men noen trenere vil gjerne ha med sine egne, så 100% sikkert er det ikke. Da står jeg igjen med å spørre hvordan 12. plass kan være bedre enn 5. plass? Utenom at det gjør at vi har et par millioner mindre til spillerkjøp om vintern.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Til alle dere som mener Janne kan ødelegge ettermælet sitt i Stabæk gjennom høsten: Hva tror dere vi med Geir Bakke kan klare? Hvorfor vil Jan Jönsson hjelpe Stabæks neste trener med å legge et grunnlag for sin dåværende motstander? Geir vil kunne skape et større grunnlag for sin neste sjef en Janne vil kunne med, forhåpentligvis, sin neste medaljekonkurrent! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 532 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Janne tar oss til kvalik-plassen enkelt og greit, der møter vi Glimt...... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Forutsetningen - eller frykten - er jo da at JJ skal agere som Henning Berg. ... de er heldigvis totalt forskjellige. Er vel enig at de eneste spillerne som kan tenkes bli med på flyttelasset er JA og PF... men hvor sansynlig er det? Personlig ville jeg valgt de to foran Ciljan og Henriksen -alle ganger -men jeg har ikke trønderhjerte. Jeg tror ikke det er så lett å vippe ut en lovende Henriksen og en Ciljan som viser gryende form. Det ville blitt for stor turbulens i Trondheim (hvilket VI ikke har noe imot, i og for seg... ) Tror heller ikke PF eller JA vil flytte nordover sånn helt uten videre for risikoen er betydelig mer benkesliting enn på TA. En annen ting... vil JJ ha de nordover, så prøver han så fort den svarte grilldressen er på - uansett hvor mye eller lite han har klart å påvirke de mens han er her. Utfordringen ligger dermed helt opp til ledelsen i STB - finn en løsning på trenersiden og en strategi som er så attraktiv at det ikke er noe alternativ med flytting til Barteland for PF og JA. De er heller ikke "JJ-fan til jeg dør". De vil spille attraktiv fotball - så ofte som mulig, med så god trener som mulig, med så gode supportere som mulig (der er vi gode!!), på så høyt nivå som mulig. Når det gjelder resten av støtte apparatet, så synes jeg vel at det var en liten gladmelding med Fysio-Paret fra Drammen... Håper på flere sånne løsninger fremover... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Jeg er ikke helt enig. Fjerner vi Janne så kan han fortsatt snakke med f.eks johan og pontus, bare at da har han "lov" til det. Han har fortsatt telefonnummeret til gutta. Og så lenge han ikke er ansatt av rbk kan det ikke regnes som forhandlinger. Så lenge han er i klubben kan vi håpe at han har nok moral til å ikke gjøre det. Forsatt er sammenlikningen med Henning Berg merkelig. Lars Kristian Eriksen var den eneste spillern som fulgte med over, neppe noe stort savn. At Torgeir Bjarmann gikk til LSK var neppe fordi Henning Berg overtalte han. Hva gjelder fysioterapeuten vet jeg ikke, men der kan sikkert Janne ta med seg det han vil :-) At Janne skulle trenge å være i Stabæk for å overbevise spillere om å ville til Rosenborg er latterlig. Johan, Pontus, Veigar m.fl. kjenner han godt nok til å vite hva de går til dersom det kommer en forespørsel fra Rosenborg. Han trenger heller ikke å være på treningene våre for å snakke med dem. Ingen er vel så naive at vi tror han ikke kan ringe dem på privaten? Jeg er helt sikker på at disse gamle kjenningene ble snakket med av Janne først for å sjekke situasjonen, lenge fær Stabæk i sin tid tok formell kontakt via klubbene deres. Nevnte Veigar ble vel forøvrig hentet tilbake etter at det ble klart at Janne skulle dra, og etter at Janne nok innså at det ville bli Rosenborg. (Skal vi tro TV2) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Det var vel kanskje ikke Janne som jobbet med å Veigar i retur heller... snarere den sportslige ledelsen vil jeg tro. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Til alle dere som mener Janne kan ødelegge ettermælet sitt i Stabæk gjennom høsten: Hva tror dere vi med Geir Bakke kan klare? Pr. i dag har vi nesten ingen friske spillere, og Hoff er solgt. Klarer noen å snu det og ta oss til medalje må det vel være enighet om at han gjør en veldig bra jobb ut høsten? Tar han oss opp til den vanlige 5. plassen har han også gjort jobben sin. Nå ligger vi på 11. plass, og en plassering topp 7 er ikke dårlig. Motsatt: Rykker vi ned har han bevist at han ikke var moden for oppgaven Ender vi på kvalikk eller rett over har han ihvertfall ikke bevist at han var et godt valg. Dere står fritt til å velge om "han" er Janne eller Geir Bakke. Mitt krav er en best mulig plassering uavhengig av trener, og sånn sett er kriteriene for suksess helt like uavhengig av valg. Om det blir Janne ut sesongen, synes jeg de som vil skyte han etter sesongen allerede nå kan si hva som er realistisk å tro på, og hva som skal til for å si at Janne tross alt presterer også i høst. Selv mener jeg at det bør være realistisk å oppnå topp 7, en bra jobb å ta oss til 5. og en veldig god jobb å ta oss til medalje. Jeg tror ikke på Geir Bakke, men biter gjerne i meg ordene dersom han gjør en veldig god jobb. Jeg tror på Janne, men kommer til å være enig i at det ikke fungerte dersom vi ender 10 eller lengre ned. Kan noen regne på hvor mange poeng vi trenger for ikke å rykke ned i år? Gjerne et worst case scenario dersom de tre farligste konkurrentene bakfra kommer med stormskritt? Tror vi må ta litt "samling i bånn" for å ha sjanse til å kravle oss opp og ut av gjørme og myr nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest daglish7 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Pleier ikke det å være 33 poeng som er "grensen"? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Veldig godt svart på TV2 Sporten idag av Gjermund. (Regner med at du ikke er helt fornøyd med at Albert har reist til Tromsø...) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Joachim 2 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Takk for alt! De siste seks årene med Janne ved roret har vært et eventyr med opprykk og seriegull som klimaks. Avslutningen blir ikke et eventyr verdig og det er ergerlig å se han gå til Rosenborg. Likevel unner jeg han muligheten og håper han får suksess med en gang slik at veien ut til en større klubb i Europa og tiden i RBK-kostyme blir kortest mulig. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Takk for alt! De siste seks årene med Janne ved roret har vært et eventyr med opprykk og seriegull som klimaks. Avslutningen blir ikke et eventyr verdig og det er ergerlig å se han gå til Rosenborg. Likevel unner jeg han muligheten og håper han får suksess med en gang slik at veien ut til en større klubb i Europa og tiden i RBK-kostyme blir kortest mulig. Støtter meg til denne. Janne fortjener ikke all denne kritikken, etter min mening. Ja, han går til en av våre største konkurrenter, men det var tross alt det beste tilbudet han fikk. RBK er en større klubb og har naturligvis større ambisjoner på kort sikt. Stabæk er inne i en trøblete økonomisk situasjon og har ingen muligheter til å satse i den størrelsesorden Janne ser for seg. Hvem ville helt ærlig gjort noe annerledes enn det Janne nå gjør dersom de var en profesjonell trener med store ambisjoner? Vi må aldri glemme at vi først og fremst støtter klubben. Trenere og spillere kommer og går, og de aller fleste tenker først og fremst på seg selv. Det må vi respektere. Det betyr selvsagt ikke at supportere ikke skal ha anledning til å kritisere spillere eller trenere som oppfører seg dårlig. Jeg kan dog ikke se at Janne er en av disse. Personlig mener jeg det hadde vært en god idé å fristille Janne nå, men samtidig må vi respektere at spillerne ser annerledes på det. Å avslutte arbeidsforholdet med Janne nå uten spillernes støtte ville vært svært dumt, spesielt sett i lys av at vi nå er inne i en sportslig bølgedal. Det gjenstår bare å si takk for alt, Janne. Selv om jeg ikke ønsker deg umiddelbar sportslig suksess i RBK, hadde det vært kult å se deg i en gjevere trenerstol ute i Europa om noen år. For at det skal skje, tror jeg likevel du fremdeles har en del å lære. Lykke til! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Jeg håper at Judas Jönsson mislykkes totalt i RævBK, og alle som virkelig støtter Stabæk burde gjøre det samme. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Det beste for begge parter er hvis man skiller lag med en gang. At han kan takke Stabæk er selvsagt, og det tror jeg han kommer til å gjøre i all offentlighet også, men personlig er jeg av den oppfatning at Stabæk har gått fra å være en liten klubb, til å ta steget opp blant de store i Norge under hans ledelse. Sportslig suksess skal ikke undervurderes og dere har mer eller mindre vært i toppen og snust på medlajer siden 2004. Er ikke så sikker på om dere hadde vært der dere er i dag hvis ikke dere hadde vært så gode, spilt så fin fotball og hatt så mange spennende spillere på laget. Det blir selvsagt spekulativt, men det er nå min mening. Hepp, Takk for konstruktive og fine innlegg til debatten. Jeg hadde helt glemt at dere var i eksakt samme situasjon for kort tid siden. Jeg tror ikke JJ sitter ut sesongen, mest fordi jeg tror vi kommer til å få på plass en ny trener som kan ta over skuta før 01.01.2011. Du glemmer dog en viktig detalj, og please - ikke ta dette som kritikk. Men for oss Stabæk Supportere er det fryktelig irriterende at folk later til å ha glemt hva som skjedde før 2004. Hvis vi ser på maratontabellen for perioden 1997 til og med 2003 så var vi det 3. beste laget i TL, kun slått med 1 fattig poeng av Molde. Slik jeg ser det, og jeg tror "old-timerene" her inne på forumet er enige, så tok Janne oss TILBAKE til toppen av tippeligaen. Han kom som et relativt ubeskrevet blad til et godt, men underpresterende Stabæklag vinteren 2004. I utgangspunktet et drømmesenario for en trener. Grunnstammen i laget som tok bronsje i 2003 var fremdeles inntakt, men psyken var knekt. Han tilførte litt visdom og selvtillitt, vi fikk fyllt på hullene i stallen etter nedrykket i 2004 og resten er historie. Det forklarer kanskje litt om hvor vi kommer fra og hvorfor vi ikke er så nesegruse i vår beundring som mange nok mener vi bør være for JJs prestasjoner. Selv om vi selvfølgelig er veldig takknemmelige og godt fornøyde med jobben han har gjort. @ringo 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatona 30 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Jeg håper at Judas Jönsson mislykkes totalt i RævBK, og alle som virkelig støtter Stabæk burde gjøre det samme. Jeg tror de fleste har fått med seg ditt synspunkt angående Jönsson. Gleder meg til du har noe nytt å tilføre... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Jeg tror de fleste har fått med seg ditt synspunkt angående Jönsson. Godt å høre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Det beste for begge parter er hvis man skiller lag med en gang. At han kan takke Stabæk er selvsagt, og det tror jeg han kommer til å gjøre i all offentlighet også, men personlig er jeg av den oppfatning at Stabæk har gått fra å være en liten klubb, til å ta steget opp blant de store i Norge under hans ledelse. Sportslig suksess skal ikke undervurderes og dere har mer eller mindre vært i toppen og snust på medlajer siden 2004. Er ikke så sikker på om dere hadde vært der dere er i dag hvis ikke dere hadde vært så gode, spilt så fin fotball og hatt så mange spennende spillere på laget. Det blir selvsagt spekulativt, men det er nå min mening. Hepp, Takk for konstruktive og fine innlegg til debatten. Jeg hadde helt glemt at dere var i eksakt samme situasjon for kort tid siden. Jeg tror ikke JJ sitter ut sesongen, mest fordi jeg tror vi kommer til å få på plass en ny trener som kan ta over skuta før 01.01.2011. Du glemmer dog en viktig detalj, og please - ikke ta dette som kritikk. Men for oss Stabæk Supportere er det fryktelig irriterende at folk later til å ha glemt hva som skjedde før 2004. Hvis vi ser på maratontabellen for perioden 1997 til og med 2003 så var vi det 3. beste laget i TL, kun slått med 1 fattig poeng av Molde. Slik jeg ser det, og jeg tror "old-timerene" her inne på forumet er enige, så tok Janne oss TILBAKE til toppen av tippeligaen. Han kom som et relativt ubeskrevet blad til et godt, men underpresterende Stabæklag vinteren 2004. I utgangspunktet et drømmesenario for en trener. Grunnstammen i laget som tok bronsje i 2003 var fremdeles inntakt, men psyken var knekt. Han tilførte litt visdom og selvtillitt, vi fikk fyllt på hullene i stallen etter nedrykket i 2004 og resten er historie. Det forklarer kanskje litt om hvor vi kommer fra og hvorfor vi ikke er så nesegruse i vår beundring som mange nok mener vi bør være for JJs prestasjoner. Selv om vi selvfølgelig er veldig takknemmelige og godt fornøyde med jobben han har gjort. @ringo Og dér kom fasiten! Innertier som vanlig, Ringo:-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 28. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 28. Juli 2010 (endret) "Presset tar på for Jönsson" Skulle bare mangle. Men det betyr at han ikke bare er inhabil og har tankene et annet sted. Nå skal vi også ha en trener som er sliten! Trekk deg nå er du snill Janne. Vi kan ikke leve med en trener som hver helg drømmer om at en av våre argeste rivaler skal vinne så han kan ta over et lag som skal spille cl-kvalik neste år. Edit: Forøvrig får vi god støtte av Alsaker som sammenligner situasjonen som om Alex Ferguson skulle gått til Liverpool. Endret 28. Juli 2010 av hoffisking Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Veldig godt svart på TV2 Sporten idag av Gjermund. (Regner med at du ikke er helt fornøyd med at Albert har reist til Tromsø...) Jo takk, det saboterte arbeidsdagen. Jeg har ikke ferie, så jeg kan ikke slenge på en drakt eller skjerf på kommando. Så vil jeg legge til at de selvsagt klippet vekk alt av skryt av Janne, men poenget er vel ikke at vi har elsket, poenget er jo at vi ikke lenger har tillit. Men en ting lurer jeg på. Hva mener Janne med "de rutinerte"? Hvor mange trenere må du ha sett lede Stabæk? Holder det Larsen, eller må det være Linderoth? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RickiBK 3 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Det er jo merkelig, å snakke om uryddighet og ufint spill her? Det har jo vært 100% åpent alt som har vært av kontakt mellom RBK og JJ. Stabæk her hele veien vært forespurt og informert om hva intensjonene med samtalene mellom JJ og RBK var. Når det gjelder sugerøret i UEFA-pengebingen, så er det merkelig at ingen ser fordelen av at minst en klubb i Norge har et slikt etablert. Mesteparten av de pengene som RBK har hentet ut av den er blitt omsatt til mere penger i klubber forøvrig i Norge. Morsomt(?) å registrere at enkelte ser det som bedre for Norsk fotball at Svensk fotball får disse pengene. Syns det blir litt skummelt jeg når hatet til en klubb skal overskygge egne fordeler ved å få en Norsk klubb med i UEFA-turneringene. Slanke "den store stygge ulven" blir å slanke Norsk fotball generelt. Merkelig ønske.... Og hvordan får dere plass til hat? Gir dere avkall på så mye kjærlighet til egen klubb så hatet skal få plass, så er det ikke mye igjen til egen klubb, vil nå jeg si. Vi vet litt om hvordan det er å miste en elsket trener, men dette som jeg leser flere steder her blir bare for dumt. Takker for en nokså saklig tilbakemelding fra deg som RBK-supporter. Mer enn jeg hadde forventet. Jeg kjenner ikke til hvordan dialogen mellom RBK og Stabæk har vært, det blir bare antagelser. Fra mitt ståsted har i alle fall JJ opptrådt uryddig, og hele overgangen har jo egentlig blitt en parodi. Egentlig burde vel ingen vært overrasket. Men etter JJ sine nølende uttalelser siste halve året, så er vi nesten programforpliktet til å være det. Jeg er ikke enig med deg at det er fordelaktig at en norsk klubb har "sugerøret ned i UEFA sin kasse". Ref farmer-klubb argumentet mitt over. Det er ikke fordelaktig at en klubb i norsk fotball har monopol på suksess. Slik at denne klubben kan støvsuge norsk fotball for gode spillere og talenter (og trenere, som denne saken egentlig handler om). Da er det faktisk bedre at svensk fotball får disse pengene, som sannsynligvis går på færre handleturer i Norge for disse pengene enn Rosenborg ville gjøre. Å slanke Rosenborg ville gi grobunn for at flere spillere kan utvikle seg i klubben de er i. Og det gir engasjement rundt norsk fotball. I stedet for at vi i ytterste konsekvens får 2 millioner TV-tittere som elsker RBK. Det er suksess for Viasat 4 og TV2, og relativt uinteressant for oss andre. Takker for det komplimentet. Forsøker så langt det lar seg gjøre å forholde meg saklig til det meste jeg. Hvis man skal snakke om uryddig i denne saken, så er det selvfølgelig mulig at Janne så sin sjanse til å komme til Lerkendal da Hamrèn ble hentet til sverige. At han da muligens valgte å holde igjen fornyelse av sin kontrakt med Stabæk i påvente av en eventuell telefon fra Lerkendal ser jeg også muligheten for kan være saken. Han hadde jo et par år i forveien (i følge Ingebrigt, finner ingen linker der han har uttalt det selv) sagt at det var totalt uaktuelt for ham å trene andre klubber i Norge. Så når sjansen melder seg for ham til å bli med på RBK, så skjønner jeg at det KAN virke uryddig i og med at han ikke tar noe klart standpunkt. Skal jeg gjette hvorfor han har vært unnvikende, så tror jeg det kan ha noe med hans familie å gjøre. Har forstått det slik at de trives meget godt i Bærum, og det er jo et moment som han også måtte ta stilling til. Lite smart å flagge at man satser på overgang til annen klubb dersom man rett og slett ikke får med seg også de på "lasset". Ser at jeg er uenig med deg i dette med "farmerklubber" og den totale økonomien i Norsk fotball, og vil ikke videre utdype dette, da jeg regner med at du er kjent med mine synspunkter i de sakene. Vil likevel peke på at TL er blitt en vesentlig svakere liga de siste årene, og vi kan lete etter grunnen til det. Dine teorier om det kan sikkert være minst like gode som mine om det. Nei, nå starter andre omgang... Går veien for oss "troillan" dette ;-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Veldig godt svart på TV2 Sporten idag av Gjermund. (Regner med at du ikke er helt fornøyd med at Albert har reist til Tromsø...) Jo takk, det saboterte arbeidsdagen. Jeg har ikke ferie, så jeg kan ikke slenge på en drakt eller skjerf på kommando. Så vil jeg legge til at de selvsagt klippet vekk alt av skryt av Janne, men poenget er vel ikke at vi har elsket, poenget er jo at vi ikke lenger har tillit. Men en ting lurer jeg på. Hva mener Janne med "de rutinerte"? Hvor mange trenere må du ha sett lede Stabæk? Holder det Larsen, eller må det være Linderoth? Innslaget som ble vist på TV2 Sporten klokken 21:25 ikveld var ikke helt likt den de viste etter 18:30-nyhetene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 28. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 28. Juli 2010 (endret) Han hadde jo et par år i forveien (i følge Ingebrigt, finner ingen linker der han har uttalt det selv) sagt at det var totalt uaktuelt for ham å trene andre klubber i Norge. Så når sjansen melder seg for ham til å bli med på RBK, så skjønner jeg at det KAN virke uryddig i og med at han ikke tar noe klart standpunkt. Denne uttalelsen ble blant annet servert på et supportermøte i starten av sesongen.. Endret 28. Juli 2010 av PhunxZtar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RickiBK 3 Del Skrevet 28. Juli 2010 Del Skrevet 28. Juli 2010 Han hadde jo et par år i forveien (i følge Ingebrigt, finner ingen linker der han har uttalt det selv) sagt at det var totalt uaktuelt for ham å trene andre klubber i Norge. Så når sjansen melder seg for ham til å bli med på RBK, så skjønner jeg at det KAN virke uryddig i og med at han ikke tar noe klart standpunkt. Denne uttalelsen ble blant annet servert på et supportermøte i starten av sesongen.. Skal ikke si meg såpass innviet i SS-møtene at jeg kan si noe om det. Tar ditt ord for det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå