OEO 72 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Stabæk har i god tro og beste mening forsøkt å holde JJ hos oss. Naivt? Ja. Omtrent som å forelske seg i ei hore. Har du ikke sett Pretty Woman???? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Så fordi vi ikke har tro på at GB kan gjøre en bedre jobb enn den svake JJ beviselig gjør (5poeng på de 5 siste kampene og ute av medaljestrid og begge cupene på pinlig vis) så skal GB ikke få forsøke? Bra logikk. Dere surmulere får ta og la Janne få det samme forsøket som dere vil Geir Bakke skal få da, så får vi se hvordan det går! Alle i klubben er tilsynelatende enige at det beste er at han (JJ) fortsetter ut året, så det blir ro og mak. De eneste som er i opprør nå er et lite utvalg av supportere! Dere sier dere støtter klubben. Hvem er egentlig klubben hvis det ikke er spillere, trener, ledere, osv? For jeg skjønner ikke helt hvorfor $ ikke kan støtte opp om det DE føler er den beste løsningen pt... klubben er klubblogoen, fargene, historien og fansen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 29. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 29. Juli 2010 (endret) I likhet med en situasjon der kona di stadig overnatter hos nabofyren er det en situasjon som oppegående folk vet at de må kreve en avklaring og endelig løsning på, umiddelbart. Der ligger parallellen. Uttaler meg bare om ting jeg vet her, så "overnatter" må i denne sammenhengen ikke tolkes i retning av at jeg påstår det har vært regelmessige møter mellom Jønsson og RBK, men at det har vært en situasjon som har vært uholdbart at klubben ikke har fått avklart. Hvordan kan man kalle en fyr en hedersmann når han det ene øyeblikket står og sier at kun din klubb er interssant, før han hopper over til konkurrenten ved første tilbudet? Han trengte kun en dag med forhandlinger med RBK for å lande kontrakten... 1 dag med forhandlinger og ingen betenkningstid for å kaste vrak på ........ Yeah!! Sure!! Les den siste setningen en gang til. Mulig å stå til troendes? OG VÆR SÅ SNILLE AT DERE SAMTLIGE LESER FØRSTE SETNING I DENNE BLOGG : http://www.stabak.no/mening/blogg/ingebrigt_steen_jensen/article37166.ece SI SÅ: Takk Albert, for at du prøvde å gi oss sjansen til ikke å bli ført bak lyset på siste hjemmekamp. Det individuelle valget mellom enten å være et blaatt individ, eller del av en avart av et rødt nordkoreansk klakkørkorps var godt illustrert tidligere i tråden. Endret 29. Juli 2010 av fantomet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Nå som Jönsson har sagt at han er skuffet, og dere har sagt at dere er skuffet, kan dere VÆRE SÅ SNILLE å slutte å fôre medietrollet (Aftenposten) slik at laget jeg elsker ikke rykker ned i høst på grunn av såkalt "utenomsportslig støy"? Nok storm i vannglasset allerede etter min mening. Takker. For det første drikker enten du vann av veldig store glass, eller så har vi et vidt forskjellig forhold til Stabæk. Dette er ikke ment som en "hvem er mest supporter"-konkurranse men denne saken er viktig for Stabæk. Det kommer til å være storm og uro frem til Jönsson går av, det er ikke en trussel men et faktum. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Ingo er en kjernekar, som vi alle liker. De siste dagers avsløringer fra RBK og den-du-veit's side stiller setningen "Vi vet fortsatt ikke hvor Jan Jönsson vil fortsette sin trenerkarriere neste år. Det KAN være i Rosenborg..." fra bloggen hans på www.stabak.no datert 22.JULI.2010 i et underlig lys. Den 26. samme måned offentliggjør stabak.no at den-du-veit går til bartemafiaen. Både RBK og den-du-veit hevder at avtalen var offisiell i JUNI og at ledelsen i Stabæk ba om at dette ble holdt hemmelig til etter RBK-kampen. Jeg har i alle fall SVÆRT vanskelig for å tro at ISJ farer med usannheter. Det etterlater spørsmålet: Hvem gjør hva - når - og hvorfor i SF-ledelsen. Mye har vært håndtert svært "uheldig" på klubbkontoret den siste tida. Men jeg velger å tro at det hele tida har vært gjort i beste hensikt for klubben. Det samme kan ikke sies om den-du-veit. Ufattelig at han ikke forstår at klubbens supportere reagerer med vantro, sorg og sinne over sin utro handling. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Ingo er en kjernekar, som vi alle liker. De siste dagers avsløringer fra RBK og den-du-veit's side stiller setningen "Vi vet fortsatt ikke hvor Jan Jönsson vil fortsette sin trenerkarriere neste år. Det KAN være i Rosenborg..." fra bloggen hans på www.stabak.no datert 22.JULI.2010 i et underlig lys. Den 26. samme måned offentliggjør stabak.no at den-du-veit går til bartemafiaen. Både RBK og den-du-veit hevder at avtalen var offisiell i JUNI og at ledelsen i Stabæk ba om at dette ble holdt hemmelig til etter RBK-kampen. Men jeg velger å tro at det hele tida har vært gjort i beste hensikt for klubben. Iskariot hadde også noen meninger om hva som var best for klubben. Det var det året han sikra sølv. Selger de forresten Rosenborgdrakter i Stabækbutikken ut året. Blir sikkert litt ekstra inntekter der i forbindelse med det salget frem mot jul så lenge JJ trener oss. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperNann 12 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Etter noen uker med ferie og "internet fri" har jeg ikke ork eller tid til å tråle denne tråden for å se om noen har postet denne linken: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/alsaker-som-om-fergie-skulle-overtatt-liverpool-3256033.html Ber derfor om unnskyldning til dere som hater samme post flere ganger. Synes det er godt å se at noen av forstå-seg-på-erne kan ta av skylappene ett lite øyeblikk. Blir skremt av alle som mener $$ går for langt. Fergie sammenlikningen er god. Ser man bort fra fotball, ville intet firma i næringslivet heller godtatt at en leder hadde signert arbeidskontrakt for en konkurrent og latt dem jobbe oppsigelsestiden ut. Sier seg selv. Uansett om man elsker JJ for alt han har gjort, eller hater han for måten han har tråkka på oss i ettertid, han burde takket pent for seg og tatt ferie. Vi trenger en trener som har all sin fokus på Stabæk og vi trenger det raskt!!! Forøvrig veldig skuffet over at vi mistet Hoff, fanktastisk fyr som vi hadde trengt videre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 SI SÅ: Takk Albert, for at du prøvde å gi oss sjansen til ikke å bli ført bak lyset på siste hjemmekamp. Særlig vellykket var det ikke. Neste gang skal vi kanskje sende pressemelding og kreve at faren til Mix ASAP må gi oss femti millioner. Og om han ikke gjør det så skal vi gi ros for et godt forsøk, fordi alle gjerne ville at vi skulle fått 50 millioner? (Oops, vi klarte å gjøre Mix forbanna og nå løper det journalister rundt og spør Mix om personlig formue og alt annet enn fotball. Men det var selvfølgelig ikke planlagt, hadde faren bare gitt 50 millioner ville det jo ikke vært noe problem, og det var jo det vi krevde, ikke sant?) Problemet med hele pressemeldingen var at det umulig kunne skje at vi fikk den avklaringen. Til styret: Jeg regner med at dere først forsøkte å få den gjennom intern kommunikasjon? Noe annet ville jo ha vært utrolig lite gjennomtenkt. Regel nummer 1 er at konflikter løses internt. Så fikk dere altså ikke den avklaringen fordi Stabæk/Janne/begge ikke ville det. Forventet dere at dere skulle klare å få den gjennom media? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 29. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 29. Juli 2010 (endret) Jeg slenger meg på debatten: Dagbladets Morten Pedersen kallte JJ situasjonen norges første gisselsak, i ettertid ser vi at han fikk rett. RBK fikk sin mann og nøytraliserte samtidig en rival i kampen om seriemesterskapet med et slag. To for prisen av en, selv om det etter all sannsynlighet blir en kostbar nok affære. Ledelsen hadde få alternativer, man kunne enten sparke mannen som hadde levert klubbens beste resulater (Det er riktig at vi hadde gode plasseringer før nedrykket, men JJ leverte de beste) eller man kunne krysse fingre og tær for at JJ dro til utlandet og at man fikk en liten slump penger tilbake. En slump penger man kunne bruke til å løse ut Lennartson ifra kontrakten med SvFF. (Hvilket som forøvrig er den ryddige måten å hente en annens klubb eller forbunds trener på) Samtidig kan jeg forstå JJ: treet vokste ikke inn i himmelen stallen ble svekket når den burde ha blitt styrket. Vi mistet Annan, Somen, Veigar og Alan før 09 sesongen begynnte. Og av betydning Keller og Lars Bohinen ila. 09. Det er klart dette endrer rammene for JJ sin jobb. Det er klart JJ følte seg maktesløs da, likevel brettet han opp ermene og rodde iland en pen 3.plass. Sleng på et lønnskutt og jeg kan forstå at JJs tanker gikk hen til grønnere gress-plener (da snakker jeg selvfølgelig i bilder, gresset er nok meget grønnere i Bærums mange fine haver enn i Trondheim). Likevel vil jeg påstå at det ikke finnes ett eneste arbeidssted hvor man som enten ansatt eller toppleder kan de-facto slutte, melde overgang til en konkurent og så møte opp på jobb og late som om ingentign er skjedd. Tenk om topplederen i Toyota hadde sagt at han skulle, ved kontraktsslutt begynne å jobbe for Ford. Ingen ville akseptert det. Alle disposisjoner markedsstrategier osv. ville bli stilt i tvil, dersom han fikk ta dem. I beste fall hadde han endt opp på et "tørkeloft" og blitt bedt om å sitte pent og stille der til han begynnte i Ford. Mest sannsynlig ville han bli gitt sin etterlønn og bedt om å ryke og reise... Dette har også Janne forstått: Når Bjørnar meldte overgang til Brann istedet for å forlenge ble han benket... Derfor kjære Jan Jönnson: du har levert mange gode minner og stolte øyeblikk i Stabæk. Du har gjenreist en fallen storhet, og vunnet våre hjerter. Takk for alt! Du får ha meg unnskyldt at jeg ikke ønsker deg lykke til videre. MEN nå som valget har blitt det som det er ber jeg deg om instendig om å reise (om ikke dit pepperen gror) til Trondheim, takke av og overlate Stabæk til de som faktisk VIL jobbe videre i klubben. Mine 2-cent. PS. Forøvrig støtter jeg fullt ut Styret i Stabæk support, og særlig Albert som gjør en fremragende jobb med å formidle SS sitt standpunkt. Og når det gjelder ekspertene Myhre og Bohinen og deres uttalelser, kan man spørre seg hva TV2 hadde gjort dersom de hadde underskrevet avtaler med NRK men skulle jobbe hos TV2 ut året... Endret 29. Juli 2010 av MSL 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Særlig vellykket var det ikke. Neste gang skal vi kanskje sende pressemelding og kreve at faren til Mix ASAP må gi oss femti millioner. Og om han ikke gjør det så skal vi gi ros for et godt forsøk, fordi alle gjerne ville at vi skulle fått 50 millioner? (Oops, vi klarte å gjøre Mix forbanna og nå løper det journalister rundt og spør Mix om personlig formue og alt annet enn fotball. Men det var selvfølgelig ikke planlagt, hadde faren bare gitt 50 millioner ville det jo ikke vært noe problem, og det var jo det vi krevde, ikke sant?) Problemet med hele pressemeldingen var at det umulig kunne skje at vi fikk den avklaringen. Til styret: Jeg regner med at dere først forsøkte å få den gjennom intern kommunikasjon? Noe annet ville jo ha vært utrolig lite gjennomtenkt. Regel nummer 1 er at konflikter løses internt. Så fikk dere altså ikke den avklaringen fordi Stabæk/Janne/begge ikke ville det. Forventet dere at dere skulle klare å få den gjennom media? Beklager å si det, men det er antakeligvis den dårligste sammenlikningen jeg har hørt noensinne. Hva har pappaen til Mix å gjøre med arbeidsforholdet til JJ? Utpressing og habilitetsspørsmål er sist jeg sjekket to vidt forskjellige ting. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatona 30 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Skal vi snart lage en ny tråd der man kan konkurrere i hvem som har de mest kreative sammenligningene for at Janne skal jobbe i Stabæk ut året for så å dra til RBK? Toyota --> Ford, Man Utd --> Arsenal, TV2 --> NRK, bedrifter, utroskap, prostituerte og overnattinger. Point taken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Bra og begrunnet innlegg, MSL! Bildebruken blir likevel feil. Om noen ikke kjøper en Toyota vil det være fordel for Ford. Om Stabæk taper en kamp er det en ulempe (eller nøytralt) for Rosenborg. Programledere og ekspertkommentatorer hopper rundt mellom kanalene, og det skjer vel at de er på flere kanaler samtidig, og at de stiller opp på konkurentens programmer. For Bjørnar sin del hadde vi allerede erstatteren på plass. Tom var i noen aviser på årets lag senest sesongen før. For Janne har vi ikke erstatteren på plass. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 29. Juli 2010 Del Skrevet 29. Juli 2010 Beklager å si det, men det er antakeligvis den dårligste sammenlikningen jeg har hørt noensinne. Hva har pappaen til Mix å gjøre med arbeidsforholdet til JJ? Utpressing og habilitetsspørsmål er sist jeg sjekket to vidt forskjellige ting. Enig i at den ikke var fantastisk, men kom ikke på noe annet. Likheten er at det er meningsløst å slenge ut en pressemelding der man krever noe man vet man ikke vil få, men som skaper støy rundt laget. Hovedpoenget med innlegget var ikke dårlige sammenlikninger, men at pressemeldingen vanskelig kunne føre til den avklaringen vi ønsket. Derfor var den ikke riktig virkemiddel. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Beklager å si det, men det er antakeligvis den dårligste sammenlikningen jeg har hørt noensinne. Hva har pappaen til Mix å gjøre med arbeidsforholdet til JJ? Utpressing og habilitetsspørsmål er sist jeg sjekket to vidt forskjellige ting. Enig i at den ikke var fantastisk, men kom ikke på noe annet. Likheten er at det er meningsløst å slenge ut en pressemelding der man krever noe man vet man ikke vil få, men som skaper støy rundt laget. Hovedpoenget med innlegget var ikke dårlige sammenlikninger, men at pressemeldingen vanskelig kunne føre til den avklaringen vi ønsket. Derfor var den ikke riktig virkemiddel. Hva som er riktig eller galt virkemiddel er det tydeligvis forskjellig meninger om, men jeg tror "alle" er enige om at en avklaring måtte komme og at det er viktig at supporterne er aktive og redegjør for sitt syn. Personlig var jeg først usikker på hva jeg mente om kravet i forkant av rævbk-kampen, men etterhvert har jeg blitt mer og mer overbevist om at det var helt riktig. Kanskje burde det vært stilt på et tidligere tidspunkt, jeg undrer. Har du forslag til andre virkemidler som kunne vært tatt i bruk så hadde det vært interessant å høre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RickiBK 3 Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Ingo er en kjernekar, som vi alle liker. De siste dagers avsløringer fra RBK og den-du-veit's side stiller setningen "Vi vet fortsatt ikke hvor Jan Jönsson vil fortsette sin trenerkarriere neste år. Det KAN være i Rosenborg..." fra bloggen hans på www.stabak.no datert 22.JULI.2010 i et underlig lys. Den 26. samme måned offentliggjør stabak.no at den-du-veit går til bartemafiaen. Både RBK og den-du-veit hevder at avtalen var offisiell i JUNI og at ledelsen i Stabæk ba om at dette ble holdt hemmelig til etter RBK-kampen. Jeg har i alle fall SVÆRT vanskelig for å tro at ISJ farer med usannheter. Det etterlater spørsmålet: Hvem gjør hva - når - og hvorfor i SF-ledelsen. Mye har vært håndtert svært "uheldig" på klubbkontoret den siste tida. Men jeg velger å tro at det hele tida har vært gjort i beste hensikt for klubben. Det samme kan ikke sies om den-du-veit. Ufattelig at han ikke forstår at klubbens supportere reagerer med vantro, sorg og sinne over sin utro handling. Her var det da litt å ta tak i. Hvilken bransje er det den godeste ISJ har opparbeidet seg sitt renomè innen? Selv tror jeg at ISJ innlegg den 22 Juli var et siste forsøk på å tro på at et halmstrå skulle redde hans og Stabæks siste håp om å kunne overtale Jan Jönsson til å bli. Hva Jan Jönsson forstår av supporternes følelser i denne saken skal jeg ikke begi meg ut på gjette på, men som supporter som har mistet et partre trenere på, om ikke lik måte men tilsvarende, en måte som satte sinnene i kok også i vår supportergruppe, så kjenner jeg en del av dette som kommer opp der. Jeg vil si det slik jeg, kjære Stabæksupportere, at jeg er redd dere hele tiden nå driver og kaster all ammunisjonen i feil retning, og i til feil formål. Som flere har oppdaget her, så er den eneste måten Jan Jönsson kan hjelpe RBK på i sin gjerning som Stabæktrener er ved å vinne kamper. Er no dritt med slike vinn-vinn situasjoner.Alltid mange som møter seg selv i den berømte svingdøra. Jeg er blitt fortalt at Janne skal ha sagt i et møte med supporterne før sesongstart, at det kun var Stabæk som var aktuelt for ham i Norge. Regner med at det var etter at han hadde sagt at RBK er den mest spennende klubben å trene i skandinavia, og at han ble "avkrevd" en forklaring i forbindelse med den uttalelsen. Hvis denne enkeltstående situasjonen er den som gjør Janne til en sviker, så er det sannelig ikke rart at Nord-Korea og annet blir trukket inn i denne saken. Blir litt sånn at vi som "tilhører" en enkel arbeiderklubb blir fjetret over at Bæringer syns det er ille at penga rår. Det er ellers riktig at avtalen ble klar den 27. Juni. I et møte Stabæk hadde godkjent. At det stilles spørsmålstegn ved at en avtale kan inngåes etter kun 1 dags "forhandlinger", skjønner jeg dersom man legger til grunn at ingenting hadde vært kjent på forhånd. MEn her har det vært klart allerede siden Oktober 2009 at Jan Jönsson var en av trenerne som RBK hadde på blokka si. Også "No-Go-To-RBK-ISJ visste dette. Tipper han gjør et lønnshopp, samt at frua/paret har fått et passende "vederlag" for enten å bli "hemmafru" eller tilbud om en passende stilling i Trondheim. Likeledes så har vel temaet vært oppe hjemme hos Jönssons med tanke å hva barna føler rundt dette å flytte opp til villmarken der dypt inne i de Trønderske skoger. En del lesing i denne tråden viser jo ellers at det slett ikke var utenkelig for Dere at Janne ville bli å dra? Så uredelig? Janne? Tviler faktisk sterkt. Om Janne vil være den rette til å lede Stabæk ut sesongen? Meget mulig. Om Stabæk har laget seg et ubehagelig problem? Meget mulig. Har Stabæk Support og Stabæk nå nye muligheter til å finne ny vei oppover? Utvilsomt. Tenk om ISJ hadde latt Janne gått her i vinter.... Nå er ISJ "fanget" av sin uforsonlighet. Janne? Tjener vel ikke mere enn han behøver, noe som gjør det litt problematisk for ham å "bare gå". Stabæk bør løse han fra kontrakten om Stabæk ønsker å roe supporterne sine. Edit: Måtte nesten ta med dette: Les siste setningen, nøye. Vi vet fortsatt ikke hvor Jan Jönsson vil fortsette sin trenerkarriere neste år. Det KAN være i Rosenborg, som vi altså møter hjemme på T.A. søndag kl 20. Uansett - la oss stille manns- og kvinnesterkt og vise ham hvor han egentlig hører hjemme: Blant de mørkeblå, de som er der alltid og uansett, de som har vært med ham, bak ham og rundt ham gjennom seks fantastiske år. Løpet er kjørt når det gjelder Janne - men et massivt oppmøte, et blått trøkk og en vidunderlig hjemmeseier vil være en uforglemmelig markering uansett. Fra ISJ-bloggen den 22. Juli. Endret 30. Juli 2010 av RickiBK 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 532 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Kjedelig i Trøndelag nå siden du skriver så langt og innholdsløst? Du får innstille deg på at dere får en pengeglad trener som er over toppen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Skriver du i vårt forum siden du ble kasta ut kjernens? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Kan vi ikke prøve å holde et visst saklig nivå på diskusjonen, folkens? Endret 30. Juli 2010 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Herregud, RickiBK skriver da konstruktive og gode innlegg. Ingen grunn til å være rasshøl tilbake bare fordi han er trønder? Han er en av få gjesteskribenter her inne som faktisk ikke bare hoverer og slenger dritt. Tvert imot kan han sikkert bidra med gode poenger i debatten, med et annet utgangspunkt enn oss andre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Juli 2010 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Juli 2010 Her følger et kort referat fra møtet med klubb og Janne i går. Fra $$ deltok Bendix, Morten og Gjermund. Fra klubben kom Einar Shultz (styreleder), Jon Turnold (daglig leder) og Ingo (eh.. guru). Janne kom midtveis i møtet etter at vi ble spurt om dette var greit. Meningen er at disse møtene skal være faste møter i sesongen, hvor man utveksler meninger og gjør at vi ikke angriper hverandre. Møtet igår handlet selvsagt om situasjonen rundt Janne. Først må det sies at det var hyggelig, og ingen trengte å heve stemmen underveis. Janne virker lei seg og litt stresset for den situasjonen som han og vi alle er i. Det er forståelig, for iløpet av tiden hans i Stabæk har vel aldri noen ment at han bør trekke seg. Både klubb og Janne misforstår til dels det vi supportere har sagt underveis. Janne selv mener at han at interessekonflikt og lojalitet ikke burde være et problem da han har bevist lojalitet gjennom 5.5 år i klubben. Han viser da også til at han har holdt seg innenfor kontrakten sin, og ikke gått bak ryggen på klubb eller supportere. Dette sier Ingo og Einar seg enig i. Hvis vi ser bort fra denne misforståelsen har både Einar og Janne ett poeng de presiserer veldig. Janne selv mener det ikke er et habilitetsproblem, det mener heller ikke spillere, eller Sportslig Utvalg. Det er ”bare” oss supportere som mener dette. Endel av våre spekulasjoner rundt økonomi, strategiske valg fremover for klubben mm ble avvist som problemstilling fra klubbens side. Vi i $$ står fortsatt på vårt, men respekterer også Janne og klubbens mening. Hvorfor reiser Janne fra ”en av de to mest spennende klubbene i Norge”, som han selv formulerte det? Noe av grunnen handler om karrierevalg og ønsker om større klubber. Den andre grunnen handler om satsningene som er gjort de siste årene. Janne har hvis vi husker tilbake gjentatte ganger vært misfornøyd med satsningen. Når Alan ble solgt, eller Somen eller Veigar har det kommet svært lite tilbake til videre satsning. Stabæk har alltid forsterket stallen med smarte nesten-gratis løsninger og brukt pengene på å dekke underskudd. Konklusjonen på møtet ble som Einar sa på skjermen i går, at vi er enige om å være uenige. Samtidig så håper jeg at Janne ikke tar det for personlig det som kommer mot ham, og det tror jeg ble bedre med dette møtet. Vi er supportere, og heier ikke på en enkeltperson. Dette er ofte kimen til misforståelser fra folk som ikke er like enkle (eller kompliserte) som oss. Når journalisten spør om vi kommer til å heie på Jønsson, så skjønner hun kanskje ikke at det finnes bare ett svar. Vi heier på klubben. Dette må vi også fortsette med. Jeg vil derfor oppfordre alle nå til å "glemme" denne konflikten når vi er på match, da er det Stabæk i fokus, og vi heier på klubben med hjerte og sang. Vi bør ikke pipe på en trener som vi elsket, vi bør ikke bruke fokus på det. Derimot bør vi heie enda litt hardere, litt råere på klubben vår. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Bra, Gjermund! Takk for referat og gode innspill i siste avsnitt. Jeg er helt enig. Dette er linjen vi bør ligge på. Full støtte til laget, mindre fokus på Janne-saken. Så lenge det er uproblematisk for spillerne, bør ikke vi supportere egge til ytterligere strid og kaos i en allerede stresset klubb. Ikke dermed sagt at vi skal like situasjonen, men per i dag tror jeg det fører lite nyttig med seg å tvinge frem oppsigelser osv, all den tid de som trenger å ha tillit til treneren, altså spillerne, har denne tilliten. Endret 30. Juli 2010 av Anders C 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Dersom Stabæks Supportere i hopetall bedyrer at de vil møte til kamper ALLTID og UANSETT--- Dersom Stabæk Fotballs styre bedyrer at deres beslutning, og selv etter alt som har fremkommet, er endelig og fremdeles er at Janne vil være den beste til å lede laget ut sesongen, UANSETT--- Dersom Stabæks spillergruppe bedyrer å stå samlet i spørsmålet om å bli trent av sin elskede trener frem til jul, UANSETT- Dersom Geir Bakke bedyrer at han er mindre egnet til å lede laget frem til jul enn Janne--- Dersom ny trener ikke er klar--- ---------------da er det kanskje på tide Å SE OPP OG FREMOVER, TIL ET STED BAK SKYENE DER HIMMELEN ALLTID OG UANSETT ER ......... Endret 30. Juli 2010 av fantomet 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
carmaa 1 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Nå som Jönsson har sagt at han er skuffet, og dere har sagt at dere er skuffet, kan dere VÆRE SÅ SNILLE å slutte å fôre medietrollet (Aftenposten) slik at laget jeg elsker ikke rykker ned i høst på grunn av såkalt "utenomsportslig støy"? Nok storm i vannglasset allerede etter min mening. Takker. For det første drikker enten du vann av veldig store glass, eller så har vi et vidt forskjellig forhold til Stabæk. Dette er ikke ment som en "hvem er mest supporter"-konkurranse men denne saken er viktig for Stabæk. Det kommer til å være storm og uro frem til Jönsson går av, det er ikke en trussel men et faktum. Hehe, "dette er ikke en trussel men et faktum", nå kommer den fanatiske retorikken frem her ja... Så dere vil lage et helvete frem til Jönsson går av, er det det som er planen? Sutre og skrike til han må forlate klubben med halen mellom beina? Hetse han til den mest suksessfulle treneren vi har hatt må forlate et lag i trøbbel midt i sesongen? Fantastisk strategi. Jeg synes debatten her inne er alt for mye preget av følelser, spekulasjoner og overivrig tolkning av gamle avisartikler, blogginnlegg og anonyme "sikre" kilder. Kan man ikke bare akseptere at Janne gjerne vil ha større utfordringer (noe han garantert vil få som hjelpetrener i RBK)? Jeg skjønner at det er surt, men når det er realiteten så må man akseptere den og gjøre det beste ut av situasjonen. Og det er det er etter min mening ikke at Janne trekker seg som følge av press fra supportergruppen, iallefall ikke når hverken han selv, Stabæk eller spillergruppen mener at dette er hensiktsmessig. Mulig jeg er naiv, men jeg velger å stole mer på de profesjonelle meningene til de ansatte i Stabæk enn synsingen fra et halvt tusen følelsesstyrte og bitre supportere på forumet her inne. Mulig mitt glass er stort, men jeg kan ikke se at bråket dere steller i stand på noen måte vil gavne Stabæk, uansett om Janne trekker seg eller ikke. Og er ikke det nettopp det å støtte laget som er meningen med en supportergruppe? Dere trenger ikke å like det, men det er ikke nødvendig å lage det værre enn det allerede er. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Spot on! Støttes og - tusen takk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 532 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Deilig med slik naivitet ja! Hadde klubben vært litt lenger unna konkurs hadde de helt klart tatt seg råd til å bytte ut en trener på oppsigelse med elendige resultater iår, det er ikke vrient å forstå vel Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Referat Bra oppsummering det. Kjenner et mye større sug nå etter nyheter i trådene om nye spillere og hvem som skal ta over etter JJ enn denne her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 117 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 ... Jeg vil derfor oppfordre alle nå til å "glemme" denne konflikten når vi er på match, da er det Stabæk i fokus, og vi heier på klubben med hjerte og sang. Vi bør ikke pipe på en trener som vi elsket, vi bør ikke bruke fokus på det. Derimot bør vi heie enda litt hardere, litt råere på klubben vår. Takk Gjermund, dette var godt å høre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Nå som Jönsson har sagt at han er skuffet, og dere har sagt at dere er skuffet, kan dere VÆRE SÅ SNILLE å slutte å fôre medietrollet (Aftenposten) slik at laget jeg elsker ikke rykker ned i høst på grunn av såkalt "utenomsportslig støy"? Nok storm i vannglasset allerede etter min mening. Takker. For det første drikker enten du vann av veldig store glass, eller så har vi et vidt forskjellig forhold til Stabæk. Dette er ikke ment som en "hvem er mest supporter"-konkurranse men denne saken er viktig for Stabæk. Det kommer til å være storm og uro frem til Jönsson går av, det er ikke en trussel men et faktum. Hehe, "dette er ikke en trussel men et faktum", nå kommer den fanatiske retorikken frem her ja... Så dere vil lage et helvete frem til Jönsson går av, er det det som er planen? Sutre og skrike til han må forlate klubben med halen mellom beina? Hetse han til den mest suksessfulle treneren vi har hatt må forlate et lag i trøbbel midt i sesongen? Fantastisk strategi. Jeg synes debatten her inne er alt for mye preget av følelser, spekulasjoner og overivrig tolkning av gamle avisartikler, blogginnlegg og anonyme "sikre" kilder. Kan man ikke bare akseptere at Janne gjerne vil ha større utfordringer (noe han garantert vil få som hjelpetrener i RBK)? Jeg skjønner at det er surt, men når det er realiteten så må man akseptere den og gjøre det beste ut av situasjonen. Og det er det er etter min mening ikke at Janne trekker seg som følge av press fra supportergruppen, iallefall ikke når hverken han selv, Stabæk eller spillergruppen mener at dette er hensiktsmessig. Mulig jeg er naiv, men jeg velger å stole mer på de profesjonelle meningene til de ansatte i Stabæk enn synsingen fra et halvt tusen følelsesstyrte og bitre supportere på forumet her inne. Mulig mitt glass er stort, men jeg kan ikke se at bråket dere steller i stand på noen måte vil gavne Stabæk, uansett om Janne trekker seg eller ikke. Og er ikke det nettopp det å støtte laget som er meningen med en supportergruppe? Dere trenger ikke å like det, men det er ikke nødvendig å lage det værre enn det allerede er. Det jeg mener er at så lenge ting er uavklart vil det være usikkerhet og uro. Jeg snakker ikke om hva Jan Jönsson skal til neste år. Jeg snakker ikke om at vi skal sparke noen fordi han såret oss eller sveket oss men at det er problematisk at vi har en trener på oppsigelse, som attpåtil er på vei til en konkurrent. Sånn for å avklare utgangspunkt: Mener du at supportere til enhver tid har som oppgave å støtte styrets avgjørelser? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 30. Juli 2010 Del Skrevet 30. Juli 2010 Haha Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 30. Juli 2010 (endret) Haha I denne saken burde Budstikka holdt seg, jeg oppfordret dem sterkt til å la være å publisere saken. Gutten som har denne gruppen er tolv år gammel, og etter at han endret navnet slettet han seg som admin. Jeg fikk tak i tanten hans, som ringte moren, de ble selvsagt kjempestresset, samboeren har jeg snakket med et par ganger som ikke klarte å endre navnet til noen annet. De har nå sendt epost til FB for å få gruppen slettet. Saken er forhåpentligvis ute av verden om litt. PS: Kudos til Posse for hjelp til å finne ut hvem som var admin.. Endret 30. Juli 2010 av gsk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå