Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er jeg virkelig den eneste på forumet som ikke synes at vi er et møkkalag??

Vi har skapt mange sjanser, men det har samtidig kostet oss dyrt. Det er gledelig å se at vi kan skape noe uten Johan, Daniel og Pontus, men det er samtidig lite gledelig at vi må blottlegge oss så mye bakover for å oppnå dette. Og at vi kamp etter kamp likevel velger å blottlegge oss slik, tyder kanskje på noen svake taktiske vurderinger fra mannen ved roret? Ikke vet jeg, men ting kan tyde på det.

Vi er ikke noe møkkalag, men å kun peke på poeng og sjanser blir likevel for enkelt. Laget vårt har manglet fokus og moral i store deler av sesongen. Skader må ta mye av skylden, men neppe alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du verden! Hvem skulle tro at debatten skulle ta fire steg oppover på kvalitetstigen sent på lørdagskvelden? Jeg er forøvrig uenig i at det er dårlig tidspunkt for en trener å overta nå. Det må da være veldig greit å overta et lag som underpresterer i det flere spillere er på vei tilbake fra skade. Oppgaven blir å sikre plassen og bli kjent med troppen før overgansvinduet i høst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode poenger igrunn det, islendingen. Det kan være en helt ålreit situasjon å komme inn i. Men det forutsetter nok at alle er inneforstått med at resten av sesongen blir for en forberedelse til neste sesong å regne og at resultatene i høst blir i det minste brukbare. Om ting ikke plutselig snur helt med en ny trener, kan det tenkes at det blir utfordrende å skape tilstrekkelig entusiasme for sine idéer i spillergruppa og at utgangspunktet før 2011-sesongen er dårligere enn det kunne vært dersom han startet med helt blanke ark etter sesongen. Om ting skurer og går i samme spor som til nå, med en ny trener i høst, kan det fort snike seg inn en følelse av at nyansettelsen ikke er en forterkning for spillergruppa. Men dette blir veldig hypotetisk og mye spekulasjoner og psykologi, og jeg er ikke spesielt god på noen av delene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å sjekke, er det ikke mange kamper der vi har kunnet stille med samme 11er i to kamper på rad, dette bidrar både til utrygghet bakover og til at relasjonene fremover ikke sitter som de skal. Skadene må ta deler av skylda for svake resultater, men vi har tross alt vunnet sjansestatistikken i 4 av de 6 kampene vi har tapt i år. I flere kamper har gutta også vist manglende innsats fra start, og det ligger innenfor trenerens ansvarsområde å få gutta til å få den rette tenningen før kamp. Det er ikke bare i år manglende tenning har vært et problem, men kanskje mer utpreget i år og da er det lett å legge sammen 2+2=5 og legge skylden må JJ. (Vi skal kanskje ikke beskylde JJ for å mange tenning i TIL-kampen etter at PMH pekte på hedersmannen)

Det som er spesielt problematisk er om JJ nå begynner å involvere seg i RBKs spillerkjøp, uansett om det er i direkte konkurranse med Stabæk eller ikke. Om det kommer frem at JJ konsulterer RBK-ledelsen hva spisskjøp mm angår, burde det medføre en tidligere exit enn hva det er lagt opp til pr i dag. Videre er det problematisk for Stabæk å ikke ha en trener klar mtp overgangsvinduet som åpner i dag. Ledelsen har vel sagt at de ikke prioriterer spillerjakt før ny trener er på plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er spesielt problematisk er om JJ nå begynner å involvere seg i RBKs spillerkjøp, uansett om det er i direkte konkurranse med Stabæk eller ikke. Om det kommer frem at JJ konsulterer RBK-ledelsen hva spisskjøp mm angår, burde det medføre en tidligere exit enn hva det er lagt opp til pr i dag.

Jeg mistenker at det ikke er helt tilfeldig at rævbk plutselig er på jakt etter en bakromsspiss, atpåtil når Eggen sitter ved roret....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortjener egentlig denne "mannen" mer av vår tid og våre bekymringer? XX kan og bør glemmes så fort som mulig, det håper jeg SF-ledelsen innser snarest mulig. Så kan vi heller bruke tid på de som vil/skal være her fremover.

Vi er STB for faen, vi lander alltid på beina. Uansett.

Edit: Og svak coaching og manglende evne til å snu jevne kamper har vel vært en gjennomgangsmelodi hvert år med XX, det er først i år det har blitt så ekstremt tydelig når vi periodevis har slitt og har hatt mange kamper som "har vippet i vår disfavør".

Ganske komisk hvordan folk vrir og skrur på kvalitetene til JJ når vi vet han er på vei bort. Nå som han skal bort er han dårlig til ditt og datt.

Hadde han blitt hadde han vært gud. Ikke spes objekitvt..

Men det er vel bare å titte på resultatene. Taler for seg, ikke minst med tanke på budsjett tilgjengelig.

Jeg har også registrert og undret meg hvorfor han ikke har gjort noe mer taktisk i kamper vi sliter i, men refererer igjen til resultatene han har oppnådd. Er vel en grunn til at vi sitter på tribunen og JJ trener fotballag.

Og at RBK har vært så keene på han viser vel også at han har kvaliteter....blink.gif

Uten JJ hadde vi aldri feiret vårt første seriegull, husk det sutrekopper!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortjener egentlig denne "mannen" mer av vår tid og våre bekymringer? XX kan og bør glemmes så fort som mulig, det håper jeg SF-ledelsen innser snarest mulig. Så kan vi heller bruke tid på de som vil/skal være her fremover.

Vi er STB for faen, vi lander alltid på beina. Uansett.

Edit: Og svak coaching og manglende evne til å snu jevne kamper har vel vært en gjennomgangsmelodi hvert år med XX, det er først i år det har blitt så ekstremt tydelig når vi periodevis har slitt og har hatt mange kamper som "har vippet i vår disfavør".

Ganske komisk hvordan folk vrir og skrur på kvalitetene til JJ når vi vet han er på vei bort. Nå som han skal bort er han dårlig til ditt og datt.

Les innlegget mitt på nytt;

Dette er noe som har blitt kommentert gjentatte ganger tidligere også, til og med i 08-sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er vel bare å titte på resultatene. Taler for seg, ikke minst med tanke på budsjett tilgjengelig.

Jeg har også registrert og undret meg hvorfor han ikke har gjort noe mer taktisk i kamper vi sliter i, men refererer igjen til resultatene han har oppnådd. Er vel en grunn til at vi sitter på tribunen og JJ trener fotballag.

Og at RBK har vært så keene på han viser vel også at han har kvaliteter....blink.gif

Uten JJ hadde vi aldri feiret vårt første seriegull, husk det sutrekopper!!!!

Hvis du leser litt igjennom tråden finner du i kritikk av JJ fra tidligere sesonger. Resultatet da var at man ble hogd i fillebiter av JJ fantaster.

Jeg drar meg mer og mer i håret: JJ har undertegna en kontrakt med Rbk noe som er en naturlig i hans videre karriere, hvorfor skal han lage et slikt show av det hele?

Holder det ikke for JJ og Rbk at de har en avtale de legger fram etter sesongen.

Er det ingen som forutså at supporterne føler seg pissa på når JJ diskuterer rbk`s spillestil og skryter av denne drittklubben i media mens vi er midt i sesongen?

Nei JJ du er historie!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At JJ har gjort og gjør en etter forholdene grei jobb når det har vært klart i over et halvt år at han overtar RBK er utvilsomt. Men vi er mange som sterkt misliker at hovedfiendens leder skal lede vårt lag. Det er både patetisk og absurd - alt for at han skal sikre seg sine siste millioner fra oss. Så får heller gutta med kamferdrops, gamasjer og medlemskort fra første verdenskrig samt alle "fotball er gøy"-roligans synes at vi er usmakelige. Vi kan leve med det.

"Fotball er gøy det synes vi...."

en god gammel sang det der.. syns vi skal dra fram den igjen så vi ikke tråkker noen på tærne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som forutså at supporterne føler seg pissa på når JJ diskuterer rbk`s spillestil og skryter av denne drittklubben i media mens vi er midt i sesongen?

Nei JJ du er historie!

Hva skjer???

For første gang er jeg enig med deg! Fornuftig skrevet er det også...

:o

Ingen ting er som en ytre fiende! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du leser litt igjennom tråden finner du i kritikk av JJ fra tidligere sesonger. Resultatet da var at man ble hogd i fillebiter av JJ fantaster.

Jeg drar meg mer og mer i håret: JJ har undertegna en kontrakt med Rbk noe som er en naturlig i hans videre karriere, hvorfor skal han lage et slikt show av det hele?

Showet er det vel alle andre enn JJ som kan klandres for. Stabæk Fotball, $$ og media kan vel dele den prisen :).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ut nå. Det er nå vi trenger mer enn en plan og det finnes ikke hos JJ. Hvis man hører intervjuene i pausen så skjønner man hvem som har en ass trener som gir 100% og skal være i klubben og hvem som ikke har det. Og Bakke er vel smittet av en svenske......

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ut nå. Det er nå vi trenger mer enn en plan og det finnes ikke hos JJ. Hvis man hører intervjuene i pausen så skjønner man hvem som har en ass trener som gir 100% og skal være i klubben og hvem som ikke har det. Og Bakke er vel smittet av en svenske......

Helt enig JJ har vist sin uduglighet nok en gang og må fjernes nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen grunn til, eller er det tilfeldig, at GB svarer alle intervjuer i forbindelse med kampen i dag? Dvs, det jeg har sett på TV2 og på stabak.no.

Er vel han som drar i trådene, mens Jönsson bare er med for å heve millionlønn og sign-on-fee...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Showet er det vel alle andre enn JJ som kan klandres for. Stabæk Fotball, $$ og media kan vel dele den prisen smile.gif.

JJ må gå - overlat ansvaret til Morten Tveit og Geir Bakke!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Showet er det vel alle andre enn JJ som kan klandres for. Stabæk Fotball, $$ og media kan vel dele den prisen :).

Da er du vrang når du ser det slik :)

Fordi det er ikke Stabæk Fotball eller ss som har valgt å gå til Rbk så laaaang nese der!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ingen tilhenger av hånteringen av JJ-overgangen, men et trenerbytte nå mens vi er i motgang kan fort virke mot sin hensikt.......

(ref. Tom Nordlie i FFK i fjor)

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nordlie gjorde en brukbar jobb i FFK. De tok 1.5 poeng pr kamp med Tom mot 0.8 før han overtok. FFK lå mye dårligere an enn oss da Tom tok over. De var på kvalikk to poeng før 15. plassen da han tok over. De hadde 22p på 22k. Vi har 24p på 19k og 5p ned til kvalikk med to lag mellom oss og kvalikk. TL2009 var dessuten mye tøffere enn TL2010. I fjor var det kun Lyn som ikke holdt nivået. Nå har vi Sandefjord, KIL og HBK som klare dumpekandidater.

Jeg tror det vil være bedre med et trenerskifte nå om ledelsen har funnet sin kandatet. Er denne kandidaten Lennartsson er det bare å legge pengene på bordet, for kontrakten hans med Sverige U21 går ut om 1,5 år. Ingen vits å vente.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RævBKweb:

"Denne kampen stilte de med Farnerud, VPG, Nannskog, Hauger, Høiland og Knudsen, alle i topp Tippeligaklasse, og likevel går de på en god gammeldags smell. Jeg greier bare ikke å se hva i huleste Jønsson skal tilføre RBK."

Lykke til Judas J.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste RBK supporterne ser fremm til at JJ kommer, man finner alltid et mindretall som går i mot flertallet.

Vikerlig synd med tap i dag.

Som jjj sier så har han styrets og spillernes tillit, det er da noe......

Synd alle andre ser at du ikke duger, til og med kommentatoren i dag som hater stabæk ser at det er noe galt.

STIKK AV JJJ!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir drit irritert av at klubben driter hardt i supporterne når det kommer til Judas Jønsson. De forventer at vi alltid skal støtte klubben, noe vi alltid gjør, men når vi ytrer vår mening faller det for døve ører. Blir mektig irritert. Føler meg pissa på

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at Jønsson er så trist og sliten, hva gjorde han med Holmvik liksom,..

Holmvik var bare en bugger som gikk til Brann likson, JJJ går bare til Rbk og er en heders mann ...... lol

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir drit irritert av at klubben driter hardt i supporterne når det kommer til Judas Jønsson. De forventer at vi alltid skal støtte klubben, noe vi alltid gjør, men når vi ytrer vår mening faller det for døve ører. Blir mektig irritert. Føler meg pissa på

Klubben og styret er ikke vant til kritikk, det merkes. Hvis de tror at ett forhold som varer livet ut er en endeløs "smil pent" situasjon tar de feil. Sånn er det ikke i fotballen, og ei heller i livet generellt.

De kan jo kanskje spørre seg følgende spørsmål: "Hva er best? At supportere er aktive på godt og vondt eller likegyldige?"

Uansett håper jeg flest mulig finner veien til TA neste søndag.

Og kjører på bedre enn noensinne for 3 etterlengtede poeng!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jan Jönsson
  • Opprett ny...