Gå til innhold

Jan Jönsson

Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg

2 timer siden skrev kuk:

Dvs at 20% av sesongen aellrede er ferdig og det begynner å nærme seg krise. Det er krise å bare fortsette i samme tralten, avvente situasjonen og håpe på at ting skal snu av seg selv.

20 % av sesongen er lite. Det går ikke an å snakke om poengmessig krise på dette tidspunktet. Poengmessig krise er det når det skal mye til å hente inn forspranget til de foran tatt i betraktning antall kamper å gjøre det på. Vi skal ta inn 1 poeng på 24 kamper. Det betyr at vi må ta inn 0,042 poeng i snitt pr. runde. Jeg tenker dette er veldig realistisk.

Hvis du leser innlegget mitt en gang til ser du at jeg skriver det samme som den andre siterte setningen din. Prestasjonene er det grunn til å være bekymret for, men ikke antall poeng og ikke plassering.

Kampene vi har spilt til nå og hva vi bør forvente av poeng:

Odd (H) - 1 poeng. Vil si det er det vi kan forvente.
Haugesund (B) - 1 poeng. 10 år siden vi vant der borte. 1 poeng er bra.
Brann (H) - 3 poeng. Bra.
Rosenborg (B) - 0 poeng. Som ventet.
Tromsø (H) - 0 poeng. Dette er den eneste virkelig skuffende kampen til nå - poengmessig.
Molde (B) - 0 poeng. Som ventet.

Fra disse kampene ville jeg forventet 5-6 poeng. Så vi er omtrent på skjema.

I tilsvarende kamper i fjor tok vi 0, 0, 0, 1, 3 (Tromsø erstatter AaFK) og 0 poeng. Totalt 4 poeng. Det illustrerer kampprogrammet vi har hatt til nå og enda tydeligere at det ikke er noen krise med 5 poeng etter disse 6 kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 minutter siden skrev Ace:

I tilsvarende kamper i fjor tok vi 0, 0, 0, 1, 3 (Tromsø erstatter AaFK) og 0 poeng. Totalt 4 poeng. Det illustrerer kampprogrammet vi har hatt til nå og enda tydeligere at det ikke er noen krise med 5 poeng etter disse 6 kampene.

Og i 2019, 1 poeng og 2-11....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev arni:

Så klart! Min sjel rislet av nyvunnet optimisme.😊Eneste dumme er 15 plassen

Forstår egentlig ikke hva du mener, unntatt at du synes det er dumt av oss å ikke ta flere poeng. 

Hva mener du om hvordan vi bør spille mot etablert forsvar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev geirti:

Tror forrige gang jeg var på kamp var hjemme mot glimt. Da var det et voldsomt trøkk fra tribunen, og jeg opplever at vi løftet laget inn til 2-2 etter en forferdelig start på kampen.

Vålerenga er et lag vi må forvente å slite mot, men det er ikke noe Molde eller Glimt, akkurat. Dette laget kan vi ta poeng mot om vi før til bra trøkk fra tribunen!

Jeg er ikke så opptatt av resultatet faktisk. Men pliis gi meg innsats fra første til siste  spark på ballen og en offensiv plan! Og veldig kult å høre at det er trøkk på tribunen!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer siden skrev Ace:

20 % av sesongen er lite. Det går ikke an å snakke om poengmessig krise på dette tidspunktet. Poengmessig krise er det når det skal mye til å hente inn forspranget til de foran tatt i betraktning antall kamper å gjøre det på. Vi skal ta inn 1 poeng på 24 kamper. Det betyr at vi må ta inn 0,042 poeng i snitt pr. runde. Jeg tenker dette er veldig realistisk.

Hvis du leser innlegget mitt en gang til ser du at jeg skriver det samme som den andre siterte setningen din. Prestasjonene er det grunn til å være bekymret for, men ikke antall poeng og ikke plassering.

Kampene vi har spilt til nå og hva vi bør forvente av poeng:

Odd (H) - 1 poeng. Vil si det er det vi kan forvente.
Haugesund (B) - 1 poeng. 10 år siden vi vant der borte. 1 poeng er bra.
Brann (H) - 3 poeng. Bra.
Rosenborg (B) - 0 poeng. Som ventet.
Tromsø (H) - 0 poeng. Dette er den eneste virkelig skuffende kampen til nå - poengmessig.
Molde (B) - 0 poeng. Som ventet.

Fra disse kampene ville jeg forventet 5-6 poeng. Så vi er omtrent på skjema.

Jeg nevner ikke poengfangsten med et ord, og er ikke spesielt opptatt av den.

Det er prestasjonene i ALLE ledd som bekymrer stort. 
1. Selve spillet på banen er fryktelig svakt. Det er lite stabilt og vi mangler egentlig spillestil. Det virker veldig tilfeldig det som skjer på matta. 

2. Spillerne på banen virker likegyldige. Et eksempel: Når motstanderlag for tvilsom straffe er det ikke en eneste en som går opp i trynet på dommeren. Alle bare kikker i gresset og går unna. Vi mangler ledere på banen. 

3. Trenerteamet skuffer. Det er merkelig at man ikke forsøker gjøre flere taktiske endringer. At man lar spillere som tydelig leverer svakt ha klippekort. Skuffende at vi spillemessig har tatt et steg tilbake fra der vi var i preseason i fjor. Vi spiller drit kjedelig fotball.

4. styret og spillerlogistikk. Har hentet og handlet mye. Stallen er bred, men mangler kvalitet. Utrolig at man ikke maktet å hente inn noe på spissplass før siste dag i overgangsvinduet. Alle viste at Kino ikke holder mål. Vi endte opp med to ok(?) leiesoldater som trenger tid til å tilpasse seg. Begge leiekontraktene + kontrakten til Kinoshita går ut i løpet av sommeren. 

Her er det ikke bare en varsellampe som blinker. Drit i poengfangsten, vi står i reell fare for å rykke ned om noen ikke tar noen grep snart. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 timer siden skrev arni:

Husker Jønsson hadde driblere og langskyttere i hans gode år. Bra mot etablert forsvar , bare Nusa nå?

Hvilke spillere vi har er det vanskelig å endre på kort sikt. Og hvilke spillertyper han vil ha i laget, håper jeg han snakker med Bjarmann om. 

Det er noen OK skuddføtter i laget. Jeppe, Ottesen, Skytte, Lumanza, Shala og Solbakken (?) tror jeg aller er gode nok hvis de kommer i posisjon. 

Oliver er absolutt en god dribler. Normann Hansen prøver og har et visst potensiale. Sånn sett er han kanskje et godt eksempel. Hvis planen vår er å sette opp en kant 1 mot 1 på siden, da får vi prøve. Dessverre er ikke Normann Hansen god nok til at det gir mye resultater, men det ville i hvert fall vært en plan, og noe som kan utvikles fremover. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 timer siden skrev FranckTheBank:

Hadde bare kinoshita hatt en tvillingbror 

Litt sånn som Ebbe og Peter og Martin og Mads mener du? Tenkte mer i retning av en ny Daigo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev Offside:

Litt sånn som Ebbe og Peter og Martin og Mads mener du? Tenkte mer i retning av en ny Daigo

Å hjelpes! Vi trenger ikke nok en episode av "Broren til" på Nadderud. En ny Daigo hadde vært fint, men jeg hadde jaggu meg takket ja til en Diogo også jeg. Til og med en Creedence Clearwater, bare for å få opp humøret noen hakk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 minutter siden skrev enda en jævla islending:

Dette er ikke kampen som utløser sparking. Glimt er dritgode og alt det der. Neste er en vanskelig bortekamp det også. Tipper vi venter til etter tapet mot Sandefjord.

Lov å håpe at han bruker et par egenmeldingsdager og lar noen andre ta over? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev joakkkim:

Janne har jo en helt forferdelig tropp. Det har han litt ansvar for selv, men andre har mer. Elendig spillerlogistikk. 

Sant nok, men vi sliter fortsatt med spillere fra logistikken til IA også... Er ikke bare å terminere i høyre og venstre heller... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo akkurat nå man må benytte seg av utskiftinger, så man faktisk har tid og mulighet til og  forandre kursen før det er for seint, så jo han burde få fyken nå, ikke en kamp for tidlig. Og om  styret ikke ser det, så bør de også stille sine plasser til disposisjon. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev Ace:

I motsetning til logistikken etter IA?

Joda, var ikke ment for å forsvare Bjarmann. IA skulle fylle troppen før han dro, tror det var et dårlig valg å gå for.... Nå ser det også ut at Bjarmann var et dårlig valg å... Shit as, vi har så mye som må ryddes opp i så mange ledd i klubben nå as.... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

24 minutter siden skrev Luguber:

Lov å håpe at han bruker et par egenmeldingsdager og lar noen andre ta over? 

Han har jo ikke akkurat vist tegn til å kjenne sin besøkelsestid tidligere. Spørs om vi ikke må bruke de pengene vi angivelig har til spillerkjøp på å betale ut gjenværende bonuser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brede Moe, Sondre Brustad Fet, Sondre Sørli, Erik Botheim osv. Det er ikke akkurat gull som har kommet inn dørene på Aspmyra heller. Forskjellen er jo at de utvikler dem. Den utviklingen vi har sett både i samspill og individuelt de siste årene har ikke vært bra nok. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev enda en jævla islending:

betale ut gjenværende bonuser.

Kan ikke være veldig heftige bonuser han ligger an til hvis vi ser på tabellsituasjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
  • Opprett ny...