Gå til innhold

Jan Jönsson

Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg

Håper JJ klarer å ta noen grep snart. Må være fair å si at kampledelsen var passiv i 2.omgang sist. Må ikke bli en gjentagelse av Mons Ivars "sesongen derpå" opplegg i 2008!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper JJ klarer å ta noen grep snart. Må være fair å si at kampledelsen var passiv i 2.omgang sist. Må ikke bli en gjentagelse av Mons Ivars "sesongen derpå" opplegg i 2008!

Dette har vel vært en del forumbrukeres ankepunkt mot Janne tidligere... dvs. før sølvsesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstra viktig iår siden laget er svekket og sliter i sesongstarten. JJ's varemerke både her og i Landskrona har vært gode sesongstarter, så ikke iår!

Gode sesongstarter?

De fem første runde -06, -07 og -08 ga hhv. 9, 6 og 11 poeng, eller et snitt på hhv 1,80, 1,20 og 2,20 poeng pr kamp => 1,73 poeng i snitt.

Totalt ga disse sesongene hhv. 39, 48 og 54 poeng, hhv 1,50, 1,85 og 2,08 poeng i snitt pr kamp => 1,81 poeng i snitt pr kamp.

Sesongstartene de foregående årene i eliteserien (under JJ) har ergo vært et knepp svakere enn sesongene som helhet.

Mener å huske at også i -05 var selve starten (11 poeng på de første fem?) på det jevne med hvordan det gikk sesongen sett under ett...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott med statistikk-info. 3 av 4 foregående sesongstarter med ca.2 poeng i snitt pr. kamp (=medaljetakter) og medaljeplasseringer på tabellen etter 5 runder, vil jeg kalle et varemerke!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slapp gutter dette går bra. Vi rykker ikke ned. Tenk bare på 1 omgangen mot Molde og glem alt annet det kommer mer av det.

Klart vi ikke rykker ned. Vi tar en fjerdeplass og får spille europacup også neste år.

Det er bare litt merkelig med arnis tallvegring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta den da, selv om jeg faktisk jobber med matematikk!:-)

Mener allikevel helt klart at dette er JJ'svakeste sesongstart - se på motstandere og antall hjemmekamper! Det verste er nok allikevel at målene renner inn bak Knudsen..........

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vilja säga halvpassiv.

Han gör ju trots allt en del byten även om ja sett bella från start av andra och troligtvis mix också.

Hade vi haft bättre backar på bänken hade ja använt dom.

Molde gör 2-2 i 50min, i 59min byter han in bella.

Sen gör molde 2-3 i 65min.

Då tar det lite längre tillnästa 2 byten som kommer i 78in.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener allikevel helt klart at dette er JJ'svakeste sesongstart - se på motstandere og antall hjemmekamper!

I følge tabellen har vi spilt mot tre topplag, har vi ikke?

Eller er det slik at vi har bidratt til at nettopp de er topplag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slapp av! Janne om høye skuldre.

Stusset litt over denne:

Faktum er at ikke én eneste krone er brukt i overgangspenger, fire spillere er hentet på lån, mens én er hentet som Bosman-spiller. Det vitner verken om ambisjoner, langsiktighet eller god planlegging.

Hovedargumentet for å låne var vel fordi man ikke ville binde opp spillere i dyre langtidskontrakter? Med tanke på de økonomiske krisetidene tror jeg det kan være lurt. Klubben skal jo fortsatt eksistere om to år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusset litt over denne:

Faktum er at ikke én eneste krone er brukt i overgangspenger, fire spillere er hentet på lån, mens én er hentet som Bosman-spiller. Det vitner verken om ambisjoner, langsiktighet eller god planlegging.

Hovedargumentet for å låne var vel fordi man ikke ville binde opp spillere i dyre langtidskontrakter? Med tanke på de økonomiske krisetidene tror jeg det kan være lurt. Klubben skal jo fortsatt eksistere om to år...

Dette betyr at vi har penger til å utnytte noen av de opsjonene vi har på kjøp. Slår en lånespiller til er det synd å ikke ha midler til kjøpe han (var det dette som skjedde med Sandberg ?), slår han ikke til har vi ikke kastet bort pengene.

Og det blir jo "salg" på spillere til sommeren, så jeg tror disse leiesoldatene kan være en ganske så lur plan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusset litt over denne:

Faktum er vel heller at man har (over)investert over tid for å ha et godt produkt på vei inn i TA...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusset litt over denne:

Dette betyr at vi har penger til å utnytte noen av de opsjonene vi har på kjøp. Slår en lånespiller til er det synd å ikke ha midler til kjøpe han (var det dette som skjedde med Sandberg ?), slår han ikke til har vi ikke kastet bort pengene.

Og det blir jo "salg" på spillere til sommeren, så jeg tror disse leiesoldatene kan være en ganske så lur plan.

Alt i alt tror jeg man skal gjøre som janne sier: ha is i magen og tro på at det bedrer seg. Det høyeste nivået vi har sett hittil i sesongen var i forrige kamp (det var dog også muligens det laveste). Selv uten segers og johan i retur hadde jeg sett positivt på utviklingen videre.

Og så skal man drite langt i vurderingene til journalisten, han virker jo å være helt på jordet (penger brukt er p(o)enger tjent osv.).

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en prat med Stenvoll, og han kunne berolige meg med at tingene begynte å ta form nå. Det er ikke mange treningene siden gutta for første gang hadde tilnærmet fulltallig tropp. Det sier seg selv at resultatene vil lide når man kun kan trene 7 mot 7 og 8 mot 8 på halv bane.

Dessuten må vi gi de nye spillerne tid til å komme inn i systemet, de gamle spillerne tid til å bli kjent med de nye, laget som helhet tid til å bli kjent med ny hjemmebane, supporterne tid til å bli kjent med ny tribune osv osv.

Jeg tror det kan være positivt at vi nå kommer litt bakfra. Stenvoll mente det var optimalt for dem å slippe å forsvare gullet fra i fjor. Per dags dato er har de fleste allerede avskrevet oss, og vi kan sakte men sikkert krype innpå topplagene nå i mai og juni.

Tar man med at vi får to "nye" spillere i Johan og Segers i løpet av en måned eller to, og at vi fortsatt har landets dyktigste trener, så ser jeg ingen grunn til å være annet enn positiv til årets sesong.

Som Janne sier, får vi en seier mot Godset med bra spill, ingen baklengs og mange mål fremover kan snøballen begynne å rulle for alvor. Da kan vi fort ha tapt for siste gang før sommerpausen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en prat med Stenvoll, og han kunne berolige meg med at tingene begynte å ta form nå. Det er ikke mange treningene siden gutta for første gang hadde tilnærmet fulltallig tropp. Det sier seg selv at resultatene vil lide når man kun kan trene 7 mot 7 og 8 mot 8 på halv bane.

Dessuten må vi gi de nye spillerne tid til å komme inn i systemet, de gamle spillerne tid til å bli kjent med de nye, laget som helhet tid til å bli kjent med ny hjemmebane, supporterne tid til å bli kjent med ny tribune osv osv.

Jeg tror det kan være positivt at vi nå kommer litt bakfra. Stenvoll mente det var optimalt for dem å slippe å forsvare gullet fra i fjor. Per dags dato er har de fleste allerede avskrevet oss, og vi kan sakte men sikkert krype innpå topplagene nå i mai og juni.

Tar man med at vi får to "nye" spillere i Johan og Segers i løpet av en måned eller to, og at vi fortsatt har landets dyktigste trener, så ser jeg ingen grunn til å være annet enn positiv til årets sesong.

Som Janne sier, får vi en seier mot Godset med bra spill, ingen baklengs og mange mål fremover kan snøballen begynne å rulle for alvor. Da kan vi fort ha tapt for siste gang før sommerpausen...

Er enig med deg i det meste her, men en ting tror jeg du tar feil i:

Vi har neppe blitt avskrevet av særlig mange, de neste 4 kampene våre går alle på kunstgress (borte mot godset og glimt, hjemme mot liin og sandefjord) og er rimelig greie kamper. Dersom dette skulle resultere i 8 - 12 poeng tror jeg nok en gang vi vil få et favorittstempel. Sammen med rbk. Og evt. molde, hvis de holder dampen oppe. To strake seire er nok alt som kreves for at "ekspertene" skal få trua på gull igjen. Og jeg på bronsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

25% av sesongen er over. Liker ikke å si det, men den tidligere trollmannen JJ har mistet grepet (midlertidig?). Hvilke muligheter har klubben til å ta grep i tide?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JJ og spillerne må få tid til å bygge nye relasjoner og få spillet til å sitte. Det blir en helt annen måte å spille fotball på når vi mangler veigar/somen/alan

Det er desverre ikke gjort på 1, 2, 3.

Å snakke om at klubben må ta grep allerede nå blir helt på trynet. Det mener ihvertfall jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge synes du klubben kan vente?

Hallo!

Vi har tapt 2 av 7 kamper. Vi kunne vunnet flere av de som ble uavgjort.

Vær klar over at pressen leser disse sidene, så nå er det bare minutter før VG har "Stabæk fansen begynner å murre" på forsiden. Skjerpings!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 005

JJ og spillerne må få tid til å bygge nye relasjoner og få spillet til å sitte. Det blir en helt annen måte å spille fotball på når vi mangler veigar/somen/alan

Å snakke om at klubben må ta grep allerede nå blir helt på trynet. Det mener ihvertfall jeg.

Hepp,

Helt enig, det finnes ingen quick fix ut av dette uføret. Jeg tror jobben starter med å fortsette å stenge igjen buret. Slipper vi ikke inn mål, vil 3 poengerne komme sigende sakte men sikkert.

JJ kan ikke lastes for at ledelsen plutselig ikke hadde penger til å gjøre de rette spillerkjøpene i vinter. Han må bare gjøre det beste ut av det materialet han har nå. Bare for å understreke, jeg synes Daigo og Berglund er gode spillere, men vi burde nok hentet andre spillertyper. Nå har vi frem til sommeren på å legge fundamentet for E-cup kvalikken til høsten. Så får vi håpe at man i tillegg klarer å finne et par gode forsterkninger i sommervinduet. Jeg tror det kan bli transferbonanza, bargainhunt og kjøpers marked til sommeren. Da gjelder det å slå til! Så kan vi kanskje se frem mot en spennende høst likevel.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig. Det er nemlig kontinuitet dette handler om, fotballens mest undervurderte faktor.

Man trenger tid når så viktige spillere forlater klubben. Janne trenger tid, han har vist før at han er mer enn kapabel til klare dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vi hadde hatt dommerne med oss hadde vi hatt fire poeng ekstra. Hadde alle vært så negative da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vi hadde hatt dommerne med oss hadde vi hatt fire poeng ekstra. Hadde alle vært så negative da?

Tror det största problemet för tillfället är som JJ säger här:

"- Det er flere som har det samme problemet, både i forsvar og i angrep. Det ser ut som om det er mange tanker som flyr blant gutta nå, men jeg håper å få dem til å slappe mer av."

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tip...icle2610538.ece

Vi vet ju att dom kan spela fotboll, såg det i första halvlek mot molde tex.

Och det såg faktiskt bättre ut mot Lyn defensivt, även om det inte va helt bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
  • Opprett ny...