Gå til innhold

Jan Jönsson

Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg

Dette blir generelt ganske off topic, men jeg får vel si min mening jeg også da... Jeg vil ha med både Alan og Chippen. Alan på venstre og Chippen på høyre. Som du sier så blir det lett litt for offensivt, så derfor velger jeg Farnerud fremfor Somen som Annans makker. Pontus er hakket mindre offensiv enn Somen, men fortsatt mye mer offensiv enn Annan, så det ikke blir noe surr med rollene. Annan mener jeg er selvskreven. Det var helt enormt hvordan han ryddet opp ALT som kom da han spilte for oss...

Altså:

Alan - Annan - Farnerud - Chippen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget mitt var vel egentlig bare å minne om at Stabæk har hatt fantastiske midtbanespillere før også. Vi kan ikke leve bare i nuet - da blir vi litt som Ingo på sitt mest entusiastiske - alle må inn i hall of fame :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir generelt ganske off topic, men jeg får vel si min mening jeg også da... Jeg vil ha med både Alan og Chippen. Alan på venstre og Chippen på høyre. Som du sier så blir det lett litt for offensivt, så derfor velger jeg Farnerud fremfor Somen som Annans makker. Pontus er hakket mindre offensiv enn Somen, men fortsatt mye mer offensiv enn Annan, så det ikke blir noe surr med rollene. Annan mener jeg er selvskreven. Det var helt enormt hvordan han ryddet opp ALT som kom da han spilte for oss...

Altså:

Alan - Annan - Farnerud - Chippen

Når vi først snakker offensivt, bør jo også denne kombinasjonen (fra i fjor) nevnes:

Alan - Annan - Somen - Johan

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget mitt var vel egentlig bare å minne om at Stabæk har hatt fantastiske midtbanespillere før også. Vi kan ikke leve bare i nuet - da blir vi litt som Ingo på sitt mest entusiastiske - alle må inn i hall of fame :lol:

- Jeg jobber kun i nuet. Kanskje det ikke er så lurt å tenke for mye på fremtiden, svarer Jönsson.

Skal ikke være lett :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva Fjørtoft, Erik Solér og Morten Pedersen mener er forhåpentlig irrelevant i forhold til Jönssons beslutning.

Må Stabæk slippe viktige brikker i laget han har bygget opp i år derimot, kan klubben takke seg selv om han ikke resignerer.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper og tror på at Janne er fornuftig nok til å se at trener for det norske landslaget er verdens minst takknemlige jobb. Den eneste som har oppnådd noe med det laget er nå et skjellsord i Europa.
Hold kjeft jævla innvandrer, du er bare nærvøs for at landslaget kommer til å bli så bra under Jønsson at de skal klare å slå Island :angry:

Finn deg et vikingeskip og ro hjem :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper og tror på at Janne er fornuftig nok til å se at trener for det norske landslaget er verdens minst takknemlige jobb. Den eneste som har oppnådd noe med det laget er nå et skjellsord i Europa.
Hold kjeft jævla innvandrer, du er bare nærvøs for at landslaget kommer til å bli så bra under Jønsson at de skal klare å slå Island :angry:

Damn it! Avslørt. Men det skal sies at om landslaget under Jönsson bare forbedrer seg akkurat nok til å slå Island med sine 320000 innbyggere så tror jeg vi offisielt kan si at han egner seg bedre som klubbtrener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn it! Avslørt. Men det skal sies at om landslaget under Jönsson bare forbedrer seg akkurat nok til å slå Island med sine 320000 innbyggere så tror jeg vi offisielt kan si at han egner seg bedre som klubbtrener.

Han slipper vel problemet med at spillere blir solgt. Selv vil jeg helst se JJ i Stabæk, men om han har lyst til å prøve seg som landslagstrener er jeg helt sikker på at han vil lykkes om han får tid på seg. Han kan skape et norsk landslag som scorer mål.

Lurer på hva slags krav JJ vil ha for å signere ny kontrakt? Nye spillere? :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han slipper vel problemet med at spillere blir solgt. Selv vil jeg helst se JJ i Stabæk, men om han har lyst til å prøve seg som landslagstrener er jeg helt sikker på at han vil lykkes om han får tid på seg. Han kan skape et norsk landslag som scorer mål.

Lurer på hva slags krav JJ vil ha for å signere ny kontrakt? Nye spillere? :P

Janne er klubbtrener, jeg tror ikke at han vil lykkes i like stor grad som landslagstrener som han kan gjøre som klubbtrener. Dette kan jeg debattere til fingertuppene mine detter av, men jeg mener at Janne er en person som ikke bare er en trener med god fotballkunnskap, han er også veldig flink til å snakke og forstå mennesker.

Ved å stille som landslagstrener tror jeg at han ikke i like stor grad vil få god kontakt med spillergruppa og spillerne individuelt, som han får i et klubblag.

Landslaget består også dessuten av "de beste spillerne" i Norge, uavhengig av hvor jævlige de kan være utenfor banen. Når Janne velger å hente en spiller så er jeg overbevist om at noe av det han verdsetter høyt hos den spilleren er at han passer inn i spillergruppa.

Dette ble nok mye rot, men poenget mitt er at all den suksessen Janne har hatt (og har) med Stabæk, vil være enormt mye vanskeligere å skape med landslaget fordi han ikke vil få nok tid med spillergruppa, han har en fotballtaktikk det tar lang tid å finpusse og mindre frihet som trener.

Hvem burde bli landlagstrener istede?

- Tom Nordlie!

For å quote Ivar Hoff: "Han er som en tidlig orgasme, det er fantastisk til å begynne med, men det er over før man aner det"

Med de små landslagssamlingene som er noen ganger gjennom året, vil aldri spillerne rekke å irritere seg nok over Nordlie før de har dratt tilbake til klubbene sine. Det blir som det første halve minuttet man har sex, alt er herlig og man slutter mens leken er god.

Håper ingen ble støtt, og der ser jeg det ble litt off-topic så hvis noen vil følge opp neste landslagstrener diskusjonen tar vi det videre i den tråden :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Janne er klubbtrener, jeg tror ikke at han vil lykkes i like stor grad som landslagstrener som han kan gjøre som klubbtrener. Dette kan jeg debattere til fingertuppene mine detter av, men jeg mener at Janne er en person som ikke bare er en trener med god fotballkunnskap, han er også veldig flink til å snakke og forstå mennesker.

Ved å stille som landslagstrener tror jeg at han ikke i like stor grad vil få god kontakt med spillergruppa og spillerne individuelt, som han får i et klubblag.

Landslaget består også dessuten av "de beste spillerne" i Norge, uavhengig av hvor jævlige de kan være utenfor banen. Når Janne velger å hente en spiller så er jeg overbevist om at noe av det han verdsetter høyt hos den spilleren er at han passer inn i spillergruppa.

Dette ble nok mye rot, men poenget mitt er at all den suksessen Janne har hatt (og har) med Stabæk, vil være enormt mye vanskeligere å skape med landslaget fordi han ikke vil få nok tid med spillergruppa, han har en fotballtaktikk det tar lang tid å finpusse og mindre frihet som trener.

Hvem burde bli landlagstrener istede?

- Tom Nordlie!

For å quote Ivar Hoff: "Han er som en tidlig orgasme, det er fantastisk til å begynne med, men det er over før man aner det"

Med de små landslagssamlingene som er noen ganger gjennom året, vil aldri spillerne rekke å irritere seg nok over Nordlie før de har dratt tilbake til klubbene sine. Det blir som det første halve minuttet man har sex, alt er herlig og man slutter mens leken er god.

Håper ingen ble støtt, og der ser jeg det ble litt off-topic så hvis noen vil følge opp neste landslagstrener diskusjonen tar vi det videre i den tråden :rolleyes:

Jeg er enig i veldig mye av det du sier om Janne! Tror han trenger tid med spillerene og spillergruppa.

Når det gjelder Tom Nordlie som landslagstrener er jeg ikke like enig. Synes også det er veldig tynt der ute i forhold til andre alternativer . Taper man i morgen kunne man kanskje brukt kampene frem til neste kvalik begynner/eller man finner et godt alternativ til å teste en helt ny variant. Er jo bl.a. mange fra "Drillos" som har gjort det bra med klubblag - kanskje det er noen alternativer der? Myggen eller noe?? hehe. Alternativt tror jeg man må gå utenfor de norske grenser og finne kandidater der!

Edit: dårlig skrevet

Endret av Erik_
Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Jeg jobber kun i nuet. Kanskje det ikke er så lurt å tenke for mye på fremtiden, svarer Jönsson.

Jeg er redd dette betyr at han forsvinner når kontrakten går ut, noen som tidligere har mistenkt Janne for ikke å se framover?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er redd dette betyr at han forsvinner når kontrakten går ut, noen som tidligere har mistenkt Janne for ikke å se framover?

Hepp,

Jeg tror nok JJ vil ha vanskelig for å takke nei til NFF. Dessverre for oss, dessverre for NFF og dessverre for JJ selv. JJ har klart sin styrke på trenigsfeltet og den får han ikke utnyttet til det fulle i landslagstrenerjobben. Jeg synes videre at han ikke er noen utpreget taktikker og det er kanskje den viktigste atributten en landslagstrener bør ha.

Jeg håper på en landslagstrener fra et land utenfor skandinavia (og storbritannia) slik at vi kan få inn litt nye impulser til norsk fotball.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok JJ vil ha vanskelig for å takke nei til NFF. Dessverre for oss, dessverre for NFF og dessverre for JJ selv. JJ har klart sin styrke på trenigsfeltet og den får han ikke utnyttet til det fulle i landslagstrenerjobben. Jeg synes videre at han ikke er noen utpreget taktikker og det er kanskje den viktigste atributten en landslagstrener bør ha.

Jeg er enig i dine synspunkt på Janne som trener, men er i tvil om han vil ønske å trene det landslaget nå. Jeg vil heller tro han går til en klubb en større liga, men håper selvfølgelig mest av alt at han blir hos oss, kanskje med en assistent som er dritgod fra sidelinja :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg ser nå kampen en gang til, opptak, og hvis vi kan stole på Semb, noe vi selvsagt ikke kan, men han nevnte noe om at dette også var vår 100 seier i Tippeligaen. Hørtes lite ut med en gang, men hvis det stemmer så traff Jan Jönsson blink. ;)  

http://unix.lt/thankyou.swf

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror han sa hjemmeseier nr 100 i tippeligaen

Stemmer det.

180 kamper, 100 seire, 44 uavgjort, 36 tap. Målforskjell 385-209.

Vi har forresten 66 borteseire, 43 uavgjort og 71 tap, 281-288.

Endret av elaang
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Janne coachet meget fornuftig i går. På stillingen 2-2 bytter han inn JIH, en duellsterk spiller, mot hoff, som ikke akkurat har dueller som styrke. Deretter kommer Palmi inn for Bella på 3-2, nok en duellsterk spiller. Til slutt Aase for Nanne. Artig at tre offensive bytter så til de grader opphever VIFs kraft fremover. VIF virket veldig overrumplet og forvirret på slutten der.

I motsatt benk presterte de følgende, til sammenligning;

Hagen inn for krampe-Nordvik på stillingen 2-2: Greit nok, men skulle tro VIF trengte mer offensiv kraft for å vinne dette. På dette tidspunktet hadde de mer eller mindre en 4-5-1 formasjon med Sæternes alene på topp, og med Shelton og Berre på kant. Skjønner at de tviholdt på dette systemet etter 2 mål, og de hadde vel forhåpninger om et til. Deres første mål på lang tid, og i deres bok en suksess.

Angriper Shelton ut, midbanespiller Leigh inn. Fortsatt 2-2. Dette var også et skadebytte, men likevel, når en kriserammet klubb ikke forstår at de må score mål for å vinne, og velger å bytte en såpass offensiv spiller med en midtbanespiller, da blir det feil. Leigh er avhengig av å ha noen å spille ballen til. Sæternes alene på topp er ikke noe god løsning, da han må ha noen å vinne dueller til. Jeg stusset på dette underveis i kampen, og fikk det bekreftet at dette var uklokt.

Så det snåleste; Moa inn for Berre. Jeg synes Berre var klart blandt VIFs beste i går, og hva Fellah eller Sajic hadde å bidra med, som ikke Berre hadde, vet jeg ikke. Med Moa inn, og Sæternes allerede på plass, trenger man innlegg fra siden. Berre har scoringsegenskaper, og gode innlegg. Henger ikke på greip for meg. Dessuten, hvorfor ventet de så lenge med innbyttet??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Janne coachet meget fornuftig i går. På stillingen 2-2 bytter han inn JIH, en duellsterk spiller, mot hoff, som ikke akkurat har dueller som styrke. Deretter kommer Palmi inn for Bella på 3-2, nok en duellsterk spiller. Til slutt Aase for Nanne. Artig at tre offensive bytter så til de grader opphever VIFs kraft fremover. VIF virket veldig overrumplet og forvirret på slutten der.

Hoff gikk ut med skade, så at han ble byttet UT var ikke så overraskende/taktikk fra Jönssons side. Men at Høiland kom INN i samme posisjon som Hoff hadde spilt var overraskende og taktisk klokt. Normalt ville Jönsson byttet inn Mix eller Palmi direkte for Hoff, men vi får prise oss lykkelige over at det var nettopp Høiland som kom inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoff gikk ut med skade, så at han ble byttet UT var ikke så overraskende/taktikk fra Jönssons side.

Heldigvis var det ikke verre "skade" enn litt melkesyre i leggene grunnet mye løping i kampen!

I følge ham selv i intervjuet på Stabæk TV.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

"Jönsson fulgte landslagstreningen". Overraskende. Treningen var på Nadderud og det er tre Stabækspillere i troppen.

Men vil JJ bli landslagstrener, og NFF ønsker ham er det lite vi kan gjøre. Min ukvalifiserte gjetning er at å leie spillere i et (halvt) år, for så å slippe dem, ikke er den beste veien å gå om vi vil beholde en trener med ambisjoner.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jönsson fulgte landslagstreningen". Overraskende. Treningen var på Nadderud og det er tre Stabækspillere i troppen.

Men vil JJ bli landslagstrener, og NFF ønsker ham er det lite vi kan gjøre. Min ukvalifiserte gjetning er at å leie spillere i et (halvt) år, for så å slippe dem, ikke er den beste veien å gå om vi vil beholde en trener med ambisjoner.

Det er vel hevet over enhver tvil at JJ er en dyktig trener, og det er vel da ikke unaturlig at Drillo ønsker å lære litt av han. Sikkert kan JJ lære noe av Drillo også, så jeg ser på dette som en kompetanse utveksling, som vi kommer positivt ut av.

Jeg har så stor tilit til JJ at jeg tror han fårstår situasjonen til Stabæk, samtidig så tror jeg ikke Stabæk sender tilbake spillere som JJ vil beholde. Føler egentlig ikke at JJ har noe som lanslags sjef å gjøre, men heller som klubbtrener, hvor han jobber med spillere over lang tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
  • Opprett ny...