geirti 12 274 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Sett fra mitt synspunkt er alt dette med Jönsson veldig enkelt. Det er slett ikke usannsynlig at han forsvinner, enten ved sesongslutt (uten kompensasjon til oss) eller i sommervinduet (med kompensasjon til oss). Det får så være. Men han går ikke til en norsk konkurrent. For da vil han, i mine øyne, ha nullet alt det positive han har vært med på å gi klubben. Det vil fremstå som så sykt uvirkelig forjævlig, at det kan jeg ikke klare å forestille meg. Ergo, han går ikke til en norsk klubb. Jeg nekter å tro på noe annet. Nå. Jeg er veldig enig i det du skriver. Dessverre ser jeg et mulig tredje scenario. Dersom lagets resultatrekke og Jönssons tilsynelatende manglende evne til å skape resultater i gruppen fortsetter, kan han fort bli fristilt av Stabæk. I så fall kan han gå til hvem som helst før kontraktens utgang, uten fnugg av økonomisk kompensasjon. Liker ikke denne utviklingen. Det bør snu snart. Selvfølgelig enig i at det bør snu snart, men ikke på grunn av JJ. Om vi tar 3 eller 9 poeng de neste kampene har nok fint lite å si for varigheten av hans opphold i klubben. Her forutsetter jeg en profesjonalitet både i klubben og hos JJ, som er overbevist finnes der - selv om flere andre klubber til stadighet viser at det er mangelvare i eliteserien (hønefoss, kongsvinger, brann, fredrikstad osv.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Fy faen detta er kult, ass. Her kan vi synse og mene og tro og lure og spekulere og vite og tenke og banne og og og og ikke har vi peilig i det hele tatt! Hurra for media som lar oss få lov til alt dette. Tenk om vi ikke hadde vist noe før etter cupfinalen 'a. Da hadde vi gått glipp av mange kilometervis med troverdige artikler da... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 RBK har diskutert spillerkjøp med JJ og Eggen Edit: Dette må vel være helt på grensen av hva som er lov? Merker jeg har hele denne saken langt opp i halsen. For et jævlig svik fra JJ om han presenteres som RBK-trener 1.juli. Jeg tipper at Pontus Farnerud blir den første spilleren Janne henter som Rosenborgtrener. Hepp, Jeg ville vel heller satt pengene mine på Johan Andersson... @ringo Jeg er helt enig. Johan er den spilleren jeg tror Janne vil ta med seg nordover om han går til Rbk. Hva gjelder Pontus tviler jeg på at han blir værende i Norge noe særlig lenger enn kontraktenslengden. Han har fransk kone, og med klimaet vi har her oppe i nord lengter hun garantert hjem, eller i hvert fall mot særligere breddegrader. Johan og Janne går til Rosenborg, Pontus stikker sørover og Høiland vil ha mer penger og stikker til Vif. Men frykt ikke; Vegar og Mix fortsetter utviklingen og absorberer tapet av Johan og Pontus, mens vi henter inn en god svensk trener av typen Jørgen Lennartsson som tar med seg et par bra forsvarsspillere over kjølen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
lefsa 10 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Hvis janne (i rbk) prøver seg på noen av spillerene våre, håper jeg virkelig vi krever 20 mil, uansett hvem det måtte være. Kanskje foruten Tømmernes, han krever vi 15 mil for... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alekk.stabæk 17 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Hvis janne (i rbk) prøver seg på noen av spillerene våre, håper jeg virkelig vi krever 20 mil, uansett hvem det måtte være. Kanskje foruten Tømmernes, han krever vi 15 mil for... Haha. Nå må vi ikke bli veldig frustrerte her heller.. Janne går - enkelt og greit. 20 mill er i overkant for hvem som helst av dem, kanskje ikke Pontus. Tømmernes går gratis. Men vis Janne går - får Stabæk penger da, eller går han gratis? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stabæk 8 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Hvis janne (i rbk) prøver seg på noen av spillerene våre, håper jeg virkelig vi krever 20 mil, uansett hvem det måtte være. Kanskje foruten Tømmernes, han krever vi 15 mil for... Haha. Nå må vi ikke bli veldig frustrerte her heller.. Janne går - enkelt og greit. 20 mill er i overkant for hvem som helst av dem, kanskje ikke Pontus. Tømmernes går gratis. Men vis Janne går - får Stabæk penger da, eller går han gratis? Hvis JJ forsvinner i sommervinduet får Stabæk en kompensasjon. Hvis han går etter sesongen får han velge fritt frem, gratis. Regner ikke med at Stabæk fristiller han. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 970 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Men frykt ikke; Vegar og Mix fortsetter utviklingen og absorberer tapet av Johan og Pontus, mens vi henter inn en god svensk trener av typen Jørgen Lennartsson som tar med seg et par bra forsvarsspillere over kjølen. Neida, Det er ingen grunn til panikk! Vi får en ny god trener som sikkert er mer motivert til jobben enn det JJ virker å være om dagen. Lennartsson er "the prime suspect" i følge media, og selv om han har lite erfaring fra klubbfotball er han ikke totalt blank på området. Han har vært assisten og hovedtrener for klubblag på hhv øverste og nestøverste nivå tidligere og har akseptable resultater. Han er ikke top of my list, men er en interessant kandidat. Når det gjelder spillere så mistenker jeg at det første vi får inn er en ny spiss. Mvh @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marco 98 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Fantastisk at vi synser om Janne's motivasjon. Vi har vært best i alle kampene bortsett fra de 3 siste, i de matchene har vi vært svært dårlige men se på laget vi har stablet på banen da?? At vi har tapt pga Jannes motivasjon tviler jeg sterkt på. Og det er vel noe av det som kanskje gjør at Janne evt velger å dra; bredden i stallen og den økonomiske satsningen. Ja, jeg vet vi har lite penger men da må også Janne få lov til å gå ett sted der han faktisk kan velge spiller han ønsker, ikke bare plukke opp båtsmannspillere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Man går bare ikke til RBK om man har vært i Stabæk. Uansett hva han har gjort for oss, så er han glemte og stemplet som tidenes judas om han går dit! Klubbemblemet vant seriegullet i 2008! Helt enig. JJ = JUDAS JÔNSSON!! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
henny 50 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt... Det som foregår her tjener ingen på. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Shottegutta 2 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Våkne, folkens!Enkelte her skyver åpenbart medieforakten foran seg, som dekke for sin naivitet (ja, å håpe er synonymt med å være naiv). Husk hva som skjedde i slutten av januar: Mens alle snakket om spikersupper viste det seg plutselig at spekulasjonene i pressen ikke bare var spekulasjoner.Dersom det skulle vise seg at JJ har snakket strategi og spillerkjøp med RBK under kontrakt bør han sparkes umiddelbart. Uttalelsene fra Hoftun kan ikke avvises som et kreativt innfall fra Adressa - med mindre man ønsker å være altfor blaaøyd. Jönsson tilbakevisning er det derimot all grunn til å stille seg spørrende til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Sørgelig å se at folk går bananas pga ubekreftene mediespådommer og en fanfic av en eller annen SS-forfatter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KOJ 702 Del Skrevet 7. Mai 2010 Del Skrevet 7. Mai 2010 Nå hiver vi oss ikke med på alle spekulasjonene og yter JJ såpass respekt at vi avventer dommen til vi vet hva som er skjedd. HVIS - det viser seg at det har vært en avtale under bordet mellom Stabæk/Janne og RBK, sitter Janne som gissel nå. Da er det våre egne ledere kritikken kan rettes mot. Og før vi fyrer løs på de - så er det bare å sette seg inn i deres situasjon. Dette har i såfall ikke skjedd frivillig. Det har kun med en ting å gjøre - økonomi. Jeg nekter å tro at Janne har gått bak ryggen på oss. Jeg tror han stikker - at han faktisk prøver å komme seg ut - men har i RBK i bakhånd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 8. Mai 2010 Del Skrevet 8. Mai 2010 Det er ingen grunn til å kritisere Stabækledelsen i denne saken. De har forsøkt - og gjort det best tenkelige ut fra de økonomiske rammebetingelsene de har hatt ift. JJ. Ved dette forteller jeg vel tydelig hvem jeg mener er å klandre. Det som irriterer meg mest er at JJ ikke gjør jobben sin skikkelig lenger. Må man bytte ut spillere må selvsagt spillemønsteret tilpasses de som kommer inn - særlig i startellevern. Det ser jeg ikke at JJ mestrer. 2 tap til nå, og alarmen går for alvor. Det burde være mer enn unødvendig med den sterke stallen vi har. Tynn, javel, men svært gode spillere - også på på den tynne reservebenken. Som "bevis" 1 for JJs manglende fokus er at vi lett slipper inn mål tidlig i omgangene, dvs. rett etter at trenerne har hatt "pep-talk" med gutta. I siste kamp slapp vi inn etter 11 min i første omgang og 2 minutter ut i andre omgang. Generelt har vi startet nesten alle kamper i år utrolig slapt og svakt. Det er nesten så jeg blir Tom nordli oppå tribunen i frustrasjon. Neste "bevis" mot JJ er at den fraværende innsatsen og planen i spillet ser ut til å gjelde så godt som samtlige spillere. Selv når vi har skikkeligg spillemessig overtak produserer vi uforholdsmessig få skikkelig farlige avslutninger. Selg en umotivert JJ til RBK nå, få tilbake humør, selvtillitt og guts i spillertroppen: inn med Roger Finjord. Redd plassen i TL. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 924 Del Skrevet 8. Mai 2010 Del Skrevet 8. Mai 2010 Jeg har undret litt. Hvorfor vil egentlig RBK ha Jan Jönsson? Har de ikke uttalt at de for én gang skyld faktisk vil ha en trener som blir sittende i lengre enn halvannen sesong? Jeg vet ikke om jeg er trangsynt når jeg tror at Janne kun vil bruke RBK som et springbrett ut til "Europa". Nei.. Han ender vel opp i Tyrkia, hvor han forhåpentligvis får pengene han på papiret skal ha. Og Jan; Jeg vil alltid være glad i deg - så lenge du ikke stikker en dolk i ryggen min. Da kan det hende jeg blir grinete. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 9. Mai 2010 (endret) Del Skrevet 9. Mai 2010 (endret) God oppfølgersak på ss.no Jeg begynner selv å bli drittlei Jan Jönsson. Endret 9. Mai 2010 av Slum 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marco 98 Del Skrevet 9. Mai 2010 Del Skrevet 9. Mai 2010 God oppfølgersak på ss.no Jeg begynner selv å bli drittlei Jan Jönsson. Lei fordi du går på alt som blir skrevet og sagt?? Anbefaler deg å vurdere hva som skal inn i huet, og ikke svelge alt rått.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 9. Mai 2010 Del Skrevet 9. Mai 2010 God oppfølgersak på ss.no Jeg begynner selv å bli drittlei Jan Jönsson. "God" og "Stabæksatyren" er strengt tatt selvmotsigende. "Artiklene" om Jönsson derfra begynner å bli tynnere enn Adresseavisens. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marco 98 Del Skrevet 9. Mai 2010 Del Skrevet 9. Mai 2010 100% støtte til Jan 47609[/snapback] Hvorfor? Hva synes du han har gjort som er spesielt bra? Han har en meget god stall, med en erfaring ingen annen AL-klubb kan matche. Vi har dominert i et par kamper i år, resten har vært helt middels. Hva tror du han har gjort som får spillerne til å ha lært noe til neste år? Sorry, tror ikke han er god nok! Artig å lese tilbake i tid....og være etterpåklok. mbh, fortsatt i tvil om Janne var/er god nok...;-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 9. Mai 2010 Del Skrevet 9. Mai 2010 Hvis det kommer mishagsytringer mot Jönsson under kampen i dag, basert på eventyrstund på SS.no, blir jeg flau over å være medlem i Stabæk Support... 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 9. Mai 2010 Del Skrevet 9. Mai 2010 For å ta Janne i forsvar: Han hadde ikke trengt å være på Nadderud i går for å se chicksa, men han var der likevel. Og han klappet selvfølgelig da vi sang "alle de som elsker Stabæk klapper nå." Jeg tviler på om denne mannen er blottet for klubbfølelse. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 9. Mai 2010 Del Skrevet 9. Mai 2010 Ingen har skrevet på ss.no at Jønsson ikke er oppriktig glad i Stabæk, eller trukket dette i tvil. Ingen har skrevet på ss.no at han ikke har vært en fantastisk god trener fram til årets sesong, eller trukket dette i tvil. Men en spade er og blir en spade. Årets prestasjoner er elendige, og ALLE vet at Hoftun og JJ har jevnlige samtaler, slik Stabæk har tillatt. De diskuterer selvsagt ikke strikkeoppskrifter slik Ole Brumm og de andre supernaivistene her skriker ut. Vi må alle forstå at fotball er JJs yrke, og at han er i klubben primært av profesjonelle årsaker. Og vi må forstå at for alle profesjonelle aktører er RBK mer attraktivt enn Stabæk - ut fra ressurser og publikumsoppslutning. Hånda i været de som ikke bytter arbeidsgiver hvis de får dobbel lønn og bedre arbeidsvilkår. Jeg ser ingen hender. Dette ligner ikke på Rogne-saken. Det ligner på Holmviks sorti. Hva gjorde JJ med en spiller som hadde tankene i Brann? Holmvik ble for mange her på forumet helt uforståelig benka av JJ. Og vi tok seriegull. Vi har pt ikke noe alternativ til JJ. Vi er derfor helt avhengig av at JJ leverer varene. At JJ føler et press på å levere har jeg vondt for å tro at skal gjøre at JJ blir dårligere i trenerrollen enn han har vært hittil i år UTEN press. På Lerkendal fredes ikke en trener som ikke leverer. Han sparkes. Det er den nye virkeligheten til Janne etter at han er ferdig med sesongen. Ingen har skrevet på ss.no at JJ må gå. Men han må få Stabæk til å prestere. Fort. Usikkerheten i troppen sprer seg som kreft. For å ta dette fra en annen vinkel: Hvem her på forumet ville betalt millioner Stabæk ikke har for å signere ny kontrakt med JJ nå etter at vi er i nedrykksstrid? Tiden er kanskje kommet for et naturlig skifte. JJ har vært i klubben i 6 år, som er ekstremt mye for en trener. Det er begrenset hvor mange ganger man kan gjenskape suksess med den samme oppskriften i et lagspill. Den eneste som har klart det i Norge er Nils Arne Eggen - med Rosenborg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 9. Mai 2010 Del Skrevet 9. Mai 2010 Hvis det kommer mishagsytringer mot Jönsson under kampen i dag, basert på eventyrstund på SS.no, blir jeg flau over å være medlem i Stabæk Support... Det er fullt mulig at det kommer mishagsytringer mot Jönsson som ikke er basert på ss.no. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 10. Mai 2010 Del Skrevet 10. Mai 2010 Etter seiern mot Brann, og med Nilsens varslede endring av spillestil, er jeg glad for at Jönsson har en plan B når alt annet svikter Jönssons plan når ting ikke funger Plan A: Spill som vanlig Plan B: Fortsett med Plan A Plan C: Fortsett med plan B Plan D: Fortsett med plan C osv Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperNann 12 Del Skrevet 10. Mai 2010 Del Skrevet 10. Mai 2010 Man kan si hva man vil om ss.no men de har en tendens til å ha belegg for det de skriver... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kittil 474 Del Skrevet 10. Mai 2010 Del Skrevet 10. Mai 2010 Kan vi ikke bare drite i JJ diskusjonen og la det ligge dødt til vi vet hva JJ gjør? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 10. Mai 2010 Del Skrevet 10. Mai 2010 Etter seiern mot Brann, og med Nilsens varslede endring av spillestil, er jeg glad for at Jönsson har en plan B når alt annet svikter Jönssons plan når ting ikke funger Plan A: Spill som vanlig Plan B: Fortsett med Plan A Plan C: Fortsett med plan B Plan D: Fortsett med plan C osv HERLIG! Ellers får vi uansett prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Det tjener ingen hensikt å disse JJ fra tribunen. RBK, derimot kan få så hatten passer - for noen jævla svin. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 Etter seiern mot Brann, og med Nilsens varslede endring av spillestil, er jeg glad for at Jönsson har en plan B når alt annet svikter Jönssons plan når ting ikke funger Plan A: Spill som vanlig Plan B: Fortsett med Plan A Plan C: Fortsett med plan B Plan D: Fortsett med plan C osv Klarer ikke å bestemme meg om det er Nilsen eller Jönsson du pisser på. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 Det tjener ingen hensikt å disse JJ fra tribunen. RBK, derimot kan få så hatten passer - for noen jævla svin. Enig, ved å synge "hater RBK" (som vi gjorde både på dame- og herrekampen i helga), kritiserer vi hele greia med JJ uten å gå løs på personen selv. Spesielt ettersom det begge gangene kom ganske rett etter at vi hadde sunget "Janne Jönsson" flere ganger. Veldig bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 Etter seieren mot Brann, og med Nilsens varslede endring av spillestil, er jeg glad for at Jönsson har en plan når alt annet svikter: Spill som vanlig. Klarer ikke å bestemme meg om det er Nilsen eller Jönsson du pisser på. Tar det som en selvfølge at det er Nilsen. Da Stabæk hadde penger til å resignere spillere, fikk Jönsson tid til å utvikle spillefilosofi og spillere; hvilket endte med klubbens første seriegull. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå