Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skriver som jeg gjorde i kommentarfeltet jeg.

Det tok meg altså 5 minutter tidligere i dag å finne ut hvem som administrerte gruppen og hvem som endret navnet. Det er lett tilgjengelig informasjon, og hvis Budstikka hadde tenkt over å sjekke om gruppeadministratoren er en 11 år gammel gutt hadde denne saken kanskje ikke ligget på førstesida! Epostadressen med fullt navn ligger ute! Hva slags nyheter er dette? Og hva godt kommer ut av det? Akkurat nå sitter sannsynligvis en liten gutt og ser at frustrasjonen hans ligger på førstesida til Budstikka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velger heller å se positivt fremover nå. Spillere er på vei tilbake fra skader, troppen begynner å ligne noe igjen, vi har flere alternativer på benken. For å vri litt på Jønsson-flisa, jo lenger han er her, jo kortere tid får han på å omstille RBK til 4-4-2, og kortere tid på å trene inn kombinasjonene sine. Fordelen er at nå vet vi nøyaktig hva som skal til for å slå RBK og presse dem ut av systemet sitt. Tar du knekken på systemet hans, tar du knekken på laget hans. Du kan legge deg kompakt og kontre for demmes det opp i mellomrommet sliter vi, og nektes vi bakrom sliter vi. Resepten på å slå et lag under JJ.

Edit: Beklager den noe lurvete norsken - vin er godt

Endret av ChrisX
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå sitter sannsynligvis en liten gutt og ser at frustrasjonen hans ligger på førstesida til Budstikka. [/font][/color]

Han får vel heller husarrest til han er 18, mor og samboer hørtes ikke særlig fornøyd ut på telefon før idag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som Jönsson har sagt at han er skuffet, og dere har sagt at dere er skuffet, kan dere VÆRE SÅ SNILLE å slutte å fôre medietrollet (Aftenposten) slik at laget jeg elsker ikke rykker ned i høst på grunn av såkalt "utenomsportslig støy"? Nok storm i vannglasset allerede etter min mening. Takker.

For det første drikker enten du vann av veldig store glass, eller så har vi et vidt forskjellig forhold til Stabæk. Dette er ikke ment som en "hvem er mest supporter"-konkurranse men denne saken er viktig for Stabæk. Det kommer til å være storm og uro frem til Jönsson går av, det er ikke en trussel men et faktum.

Hehe, "dette er ikke en trussel men et faktum", nå kommer den fanatiske retorikken frem her ja... Så dere vil lage et helvete frem til Jönsson går av, er det det som er planen? Sutre og skrike til han må forlate klubben med halen mellom beina? Hetse han til den mest suksessfulle treneren vi har hatt må forlate et lag i trøbbel midt i sesongen? Fantastisk strategi.

Jeg synes debatten her inne er alt for mye preget av følelser, spekulasjoner og overivrig tolkning av gamle avisartikler, blogginnlegg og anonyme "sikre" kilder. Kan man ikke bare akseptere at Janne gjerne vil ha større utfordringer (noe han garantert vil få som hjelpetrener i RBK)? Jeg skjønner at det er surt, men når det er realiteten så må man akseptere den og gjøre det beste ut av situasjonen. Og det er det er etter min mening ikke at Janne trekker seg som følge av press fra supportergruppen, iallefall ikke når hverken han selv, Stabæk eller spillergruppen mener at dette er hensiktsmessig. Mulig jeg er naiv, men jeg velger å stole mer på de profesjonelle meningene til de ansatte i Stabæk enn synsingen fra et halvt tusen følelsesstyrte og bitre supportere på forumet her inne.

Mulig mitt glass er stort, men jeg kan ikke se at bråket dere steller i stand på noen måte vil gavne Stabæk, uansett om Janne trekker seg eller ikke. Og er ikke det nettopp det å støtte laget som er meningen med en supportergruppe? Dere trenger ikke å like det, men det er ikke nødvendig å lage det værre enn det allerede er.

Det jeg mener er at så lenge ting er uavklart vil det være usikkerhet og uro. Jeg snakker ikke om hva Jan Jönsson skal til neste år. Jeg snakker ikke om at vi skal sparke noen fordi han såret oss eller sveket oss men at det er problematisk at vi har en trener på oppsigelse, som attpåtil er på vei til en konkurrent.

Sånn for å avklare utgangspunkt: Mener du at supportere til enhver tid har som oppgave å støtte styrets avgjørelser?

Selvsagt ikke. Man må gjerne få være så uenige som man bare vil, og man kan være uenige i alt det Stabæk foretar seg for min del. Men det blir en annen ting å gå ut landsdekkende media å kreve en treners avgang basert på spekulasjoner når man representerer alle supporterene i Stabæk. Det må jo være noe av det mest dustete en leder i $$ noen gang har foretatt seg. Det er fristende å kreve hans avgang umiddelbart :P

Ting er vel ikke så veldig uavklart med tanke på om Janne fortsetter eller ikke, det er vel bare (noen) folk i $$ som synes han bør gå av. Og jeg gjentar gjerne at jeg stoler mer på vurderingen gjort av Stabæk i denne saken enn den gjort av enkelte i $$.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Support gjør bare jobben sin profesjonelt som alle andre profesjonelle supporter-klubber i verden ville ha gjort!

Det er jo opplagt at Janne har hatt tankene sine andre steder i hele år. Nå har vi 5 p på siste fem kamper, antagelig 5 på siste 6 etter imorgen og kvalikplassen nærmer seg ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Support gjør bare jobben sin profesjonelt som alle andre profesjonelle supporter-klubber i verden ville ha gjort!

Det er jo opplagt at Janne har hatt tankene sine andre steder i hele år. Nå har vi 5 p på siste fem kamper, antagelig 5 på siste 6 etter imorgen og kvalikplassen nærmer seg ;)

Siste 8 kamper er vi på 3. plass på formtabellen.

For 5 kamper siden var vi 8 poeng foran kvalikk. Nå er vi 8 poeng foran kvalikk. Den gang var Brann et av lagene som lå under streken, nå er det de etablerte bunnlagene som er der.

De siste 5 kampene har vi kunnet benytte Johan en halv kamp, Daniel og Pontus 1 kamp, Gromstad 1 kamp + 16 minutter, MMS ingen kamper. Iven måtte spille en kamp. I tillegg kommer alle de andre småskadene på Hoff, Mix osv. Nå er alle unntatt Johan så godt som klare.

Beklager, fakta ødelegger diskusjoner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja for all del, har jo spilt utrolig godt, sanket masse poeng i det siste... du er helt utrolig gufa...

Utrolig? Fordi jeg faktisk har litt tro på laget vårt? Dette forumet er fremstår jo som en konkurranse i å svartmale situasjonen mest mulig, og å slenge mest mulig dritt om hvor dårlige vi er!

Statistikken jeg viste til er tall. 100% objektive, og de viser at vi ikke nærmer oss nedrykk som Arni skriver. Jeg antar at du vet hvordan en fotballtabell settes opp, og da vet du også at for å komme nederst på tabellen må de andre lagene ta flere poeng enn oss. Selv om vi ikke spiller på topp og slåss om gull er det bare tull å snakke om nedrykk.

Det vi har prestert de siste kampene har ikke vært maksnivået fra 2008. Til det har vi manglet både individualistene (Somen og Alan solgt) og det innarbeidete lagspillet (halve laget til enhver tid skadet).

Du synes åpenbart at vi suger, og siden fotball er subjektivt er det vanskelig å overbevise deg om noe annet. De siste fem kampene har vi altså 1-2-2. Jeg regner med at du bevisst valgte siste 5, siden vi de siste 8 har 4-2-2. Men for å holde oss til de siste fem: Bare fire lag har scoret flere mål enn oss. Det må da være bra? Vi har tapt to kamper. I følge sjansestatistikken til VG vant vi hhv 13-6 og 4-2 i sjanser i de to kampene. Det må da være bra? (Sett i gang og kritiser VG for alt det er verdt, jeg er forberedt på det)

Er jeg virkelig den eneste på forumet som ikke synes at vi er et møkkalag??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

møkkalag,det har jeg aldri sagt, det er det du som tar opp. Sier bare at prestasjonene har vært for dårlig, dessuten er det vel jj vi diskuterer her

Skal jeg forholde meg til det du ordrett skriver så skriver du jo at vi synes vi har spilt utrolig godt i det siste, så bra du også er positiv!

Tråden blir naturlig noe sporet av når diskusjonen rundt Janne går på hvordan prestasjonene har vært den siste tiden. Da er det naturlig å følge opp det temaet også. Den riktige avsporingen var vel ditt forrige innlegg som dreide fokus fra Janne og laget til meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper roen din er berettiget. Selv synes jeg Hønefoss er på gang nå, og puster ikke lettere før vi begynner å vinne hjemme igjen! Det er snart en måned siden..........

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For 5 kamper siden var vi 8 poeng foran kvalikk. Nå er vi 8 poeng foran kvalikk. Den gang var Brann et av lagene som lå under streken, nå er det de etablerte bunnlagene som er der.

De siste 5 kampene har vi kunnet benytte Johan en halv kamp, Daniel og Pontus 1 kamp, Gromstad 1 kamp + 16 minutter, MMS ingen kamper. Iven måtte spille en kamp. I tillegg kommer alle de andre småskadene på Hoff, Mix osv. Nå er alle unntatt Johan så godt som klare.

Arnold Juklerød, er det deg?

Fy faen du er slitsom. Ikke noe av det du skriver endrer faktabeskrivelsen i innlegget du kommenterer.

Har du ikke noe annet å ta deg til "gufa"?

Du klarer faen meg å være uenig med samtlige på forumet i tur og orden - uansett tema.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Medgangssupportere, de har bare fulgt oss siste 80 år...

Gufa, du må ikke mene noe annet enn Finn og de andre resurspersonene. Fakta har ikke noe å si når sak (følelser) diskuteres, særlig ikke når hele gjengen har PMS samtidig. Det virker som om de fleste som skriver her inne støtter styret, mens de fleste som skriver andre steder (eksempelvis Stabak.no og nettavisene) ser annerledes på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen du er slitsom. Ikke noe av det du skriver endrer faktabeskrivelsen i innlegget du kommenterer.

Du klarer faen meg å være uenig med samtlige på forumet i tur og orden - uansett tema.

Hvorfor gjør du deg til talsmann for alle på forumet? Jeg er ikke uenig med Gufa. Han klarer jo å se det alle andre enn de mest nedsnødde supporterene her klarer å se, nemlig at årets dårlige resultater har sin åpenbare forklaring i en helt unormal skadesituasjon. Det er skuffende at Janne drar til RBK, men nå er det engang sånn, da får vi bare gjøre det beste ut av situasjonen. Hvorfor det skulle være å kvitte seg med Janne raskest mulig er det ingen som har kommet med en god forklaring på. Påstander som at Janne beviselig har gjort en dårlig jobb med henvinsning til resultatene de siste 5 kampene er jo så borte i natta at ingen med vettet i behold kan ta det seriøst. Frem til en ny permanent trener er på plass er Janne den beste løsningen. Snakket om neddrykk er paranoia. Vi kommer til å være mye nærmere medalje enn kvalikk plass når regnskapet gjøres opp, med mindre vi skulle bli enda mer skadeplaget resten av sesongen enn hva vi har vært hittil, og det er vel ikke mulig? Det er i alle tilfelle ikke noe Janne eller noen annen trener kan øve særlig mye innflytelse over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vært i tornerosesøvn du? Det nytter ikke å skylde på skader hele tida, de beste var med både mot Hønefoss og Tønsberg sågar hjemme på Fornebu! Skader, skader,skader???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vært i tornerosesøvn du? Det nytter ikke å skylde på skader hele tida, de beste var med både mot Hønefoss og Tønsberg sågar hjemme på Fornebu! Skader, skader,skader???

Mot Tønsberg:

Johan, Pontus og MMS ute. Veigar byttet ut med skade etter 21 minutter

Mot Hønefoss:

Johan, Veigar, MMS, VEH ute. Pontus ut med skade i 1. omgang.

Kampen mot Tønsberg så jeg ikke, og skal ikke uttale meg om.

Kampen mot Hønefoss kan gjennoppleves for eksempel hos VG:

http://vglive.no/#match=10001834

De teller sjansestatistikken til 8-2. Hadde vi dominert alle kamper like mye hadde vi vunnet serien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg lei hele greia. Jeg skjønner ikke at det kan være så fryktelig vanskelig å forstå det prinsippielle i denne saken.

Nå skal ikke jeg gjøre meg til talskvinne for ALLE supporterne, men jeg er helt sikker på at jeg ikke er den eneste som mener at Janne må gå eller få en annen funksjon i klubben ut kontraktstiden. Ikke fordi jeg tror at Janne bevisst vil gjøre en dårlig jobb for Stabæk, men fordi man lar ikke toppledere, uansett hvor flinke og hederlige de er, få fortsette i samme jobb når de har meldt overgang til konkurrerende firma.

Forøvrig får jeg vond smak i munnen av at judasbegrepet blir brukt og maset om Hall of Shame. Janne har gjort mye godt for oss, vi har gjort mye godt for Janne. Å sette ham i samme bås som PFO blir bare teit. Janne har aldri snakket dritt om oss og kommer forhåpentligvis ikke til å gjøre det heller.

At han bytter klubb etter 6 år hos oss er greit. Det som er leit og sårt er at han går til en norsk tippeligaklubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor gjør du deg til talsmann for alle på forumet? Jeg er ikke uenig med Gufa. Han klarer jo å se det alle andre enn de mest nedsnødde supporterene her klarer å se, nemlig at årets dårlige resultater har sin åpenbare forklaring i en helt unormal skadesituasjon. Det er skuffende at Janne drar til RBK, men nå er det engang sånn, da får vi bare gjøre det beste ut av situasjonen. Hvorfor det skulle være å kvitte seg med Janne raskest mulig er det ingen som har kommet med en god forklaring på. Påstander som at Janne beviselig har gjort en dårlig jobb med henvinsning til resultatene de siste 5 kampene er jo så borte i natta at ingen med vettet i behold kan ta det seriøst. Frem til en ny permanent trener er på plass er Janne den beste løsningen. Snakket om neddrykk er paranoia. Vi kommer til å være mye nærmere medalje enn kvalikk plass når regnskapet gjøres opp, med mindre vi skulle bli enda mer skadeplaget resten av sesongen enn hva vi har vært hittil, og det er vel ikke mulig? Det er i alle tilfelle ikke noe Janne eller noen annen trener kan øve særlig mye innflytelse over.

Jeg gjør meg ikke til talsmann for alle på forumet.

Hvis du gidder lese innleggene til gufa omkring på ulike tråder ser du at han stort sett operer som troll - for å skape splid. Det kan være ufrivillig at han blir så upopulær, men jeg nekter å tro at det er mulig å ha så lite utviklede sosiale antenner.

Nok om din meningsfelle gufa.

Hvis du mener skadesituasjonen alene er årsak til årets svake resultater, så deg om det. Mange har klandret JJ gjennom året for manglende taktiske endringer grnnom kampene, og manglende evne til å tilpasse spillemønster etter de som faktisk er på banen. Jeg river meg i håret når BH byttes inn og får gjennombruddspasninger, mens det slås høye baller på VGP.

Troppen vår har vært mer enn god nok, også gitt årets skader. Det som faktisk har svekket oss er at Segerstrøm forsvant. Hovedproblemet er å få disse gode spillerne til å fungere sammen som et kollektiv. PRP kom som fast på det islandske landslaget og ble en skygge av seg selv etterhvert hos oss. MMS har sluknet totalt etter 2008. EH brukte et år på å komme inn i gammel form. At KFO fikk spille kamp etter kamp når vi hadde andre spillere tilgjengelig har vært en gåte for mange. Byttene som gjøres er alltid fra 4-4-2 til 4-4-2 uansett kampbilde og stilling. For ikke å snakke om våre mildt sagt elendige cornervarianter som stort sett kun ender i kontring i mot. Vi er svake på dødballer uansett hvor de kommer på banen. Med en håndfull unntak har årets sesong vært en gedigen nedtur i forhold til forventningene. Coaching i verdensklasse? Vel...

Fotball handler ikke om å skape flest sjanser. Det handler om å score minst et mål mer enn motstanderen. Vi har knapt avslutninger på mål, og da hjelper det lite at det skapes mange muligheter til å avslutte.

Jeg forstår ikke hvorfor det er en vedtatt sannhet at Bakke er et dårligere alternativ enn en Jønsson som gleder seg til nye utfordringer i Trondheim. Bytt om rollene til Bakke og Jønsson.

Fortsetter poengfangsten i samme tempo som på de 5 siste kampene kan dette bli en sesong som nærmer seg 2004. Vi klarte å gi Hønefoss sin første seier i TL, så jeg er langtfra så sikker på at dette går veien.

Men det er klart at om man synes fotball er gøy og vil at alle lag, spillere og tilhengere skal være gode venner, så er reaksjonene til oss die-hard-supportere uforståelig. Helt uforståelig.

Vi tror heller ikke at Bakke vil være veldig mye bedre eller kanskje særlig bedre i det hele tatt. Men så lenge Bakke ikke gjør det dårligere enn JJ så er Bakke et mye bedre alternativ for oss som mener fotball også handler om ære, lojalitet, stolthet, solidaritet, fanatisme, patriotisme og brorskap.

Heller 11. plass med Bakke enn 8. plass med JJ. Uansett er årets sesong en gedigen skuffelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor motivert er GB? Petter B fikk sparken fordi klubben mente JJ var så heit at man måtte ha en assistent som kunne gå rett inn dersom JJ forsvant til en utenlandsk klubb. Dette var i 2008. JJ er er fortsatt, om en på lånt tid. GB var på vei ut da innsparingene kom i 2009, og er ikke nevnt av klubben som en aktuell kandidat som etterfølger for JJ, enda han ble ansatt på premisset at JJ kunne forsvinne.

Var jeg GB, ville jeg hatt vel så store motivasjonsproblemer som JJ muligens har. Virker jo som IAO har en agenda ift å få inn tidligere kompiser fra tiden i Godset. Om ikke den svenske ulandslagstreneren kommer, så ser vi kanskje Ronny Deila mer enn en gang på Telenor Arena neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GB var på vei ut da innsparingene kom i 2009, og er ikke nevnt av klubben som en aktuell kandidat som etterfølger for JJ, enda han ble ansatt på premisset at JJ kunne forsvinne.

Hepp,

Og der tror jeg har du den eneste grunnen til at JJ fremdeles er hovedtrener i Stabæk. Ja i allefall frem til den nye hovedtreneren er klar. Dersom han har mulighet til å ta over Stabæk på kort varsel så kommer skiftet allerede i høst.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor motivert er GB? Petter B fikk sparken fordi klubben mente JJ var så heit at man måtte ha en assistent som kunne gå rett inn dersom JJ forsvant til en utenlandsk klubb. Dette var i 2008. JJ er er fortsatt, om en på lånt tid. GB var på vei ut da innsparingene kom i 2009, og er ikke nevnt av klubben som en aktuell kandidat som etterfølger for JJ, enda han ble ansatt på premisset at JJ kunne forsvinne.

Var jeg GB, ville jeg hatt vel så store motivasjonsproblemer som JJ muligens har. Virker jo som IAO har en agenda ift å få inn tidligere kompiser fra tiden i Godset. Om ikke den svenske ulandslagstreneren kommer, så ser vi kanskje Ronny Deila mer enn en gang på Telenor Arena neste år.

Det var en sjeldent god debut på forumet. Meget velinformert, og - tror jeg - spot on, med unntak av Deila som jeg ikke tror er aktuell ennå.

Jeg er også bekymret for den sterke signaleffekten ift GB som totalt uaktuell som ht uansett omstendigheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GB var på vei ut da innsparingene kom i 2009, og er ikke nevnt av klubben som en aktuell kandidat som etterfølger for JJ, enda han ble ansatt på premisset at JJ kunne forsvinne.

Hepp,

Og der tror jeg har du den eneste grunnen til at JJ fremdeles er hovedtrener i Stabæk. Ja i allefall frem til den nye hovedtreneren er klar. Dersom han har mulighet til å ta over Stabæk på kort varsel så kommer skiftet allerede i høst.

@ringo

Et annet element kan vel være det økonomiske? Dersom man ansetter ny trener nå, så må man betale lønn både til ny trener og til JJ. I den situasjonen klubben er i, kan det vel være gutta på pengesekken ikke vil punge ut med den ekstra millionen dette fort kan koste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener skadesituasjonen alene er årsak til årets svake resultater, så deg om det. Mange har klandret JJ gjennom året for manglende taktiske endringer grnnom kampene, og manglende evne til å tilpasse spillemønster etter de som faktisk er på banen. Jeg river meg i håret når BH byttes inn og får gjennombruddspasninger, mens det slås høye baller på VGP.

Det der har vel mest å gjøre med spillerne som legger pasningene sin spilleforståelse og pasningsferdigheter. Det blir litt simplifisert å hevde at alle svake resultater i år skyldes skader, men samtidig er det en del overdrivelser av JJs skyld i det hele og hans manglende taktiske evner og coaching under kamp. JJ setter opp rammen det skal spilles innenfor; hvert enkelt valg som tas i hver enkelt situasjon som oppstår er det spillerne som står for. Å fremstille det som om JJ gir instrukser om å slå høyt på Veigar og i bakrom på Hulsker for å "bevise" at han ikke duger taktisk er kanskje ikke helt reflektert. Jeg er enig i noe av kritikken mot JJ. Enkelte ting blir imidlertid bare tåpelige og vitner mest om de følelsene man har for at han valgte Rosenborg.

Og en annen ting: Godt mulig at gufa er et lite forumtroll, men det er pokker meg enkelte som absolutt må slenge med leppa til han hver gang han skriver noe og kverulerer uansett hvilke meninger han yttrer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg tror jeg har fått bekreftet at gufa ikke er en tullebruker, så jeg skal la ham få stå for meningene sine.

Til Perfect7: Klart det er for ekstremt å si at svake prestasjoner/resultater i år skyldes enten skader, spillerne eller JJ. Selvsagt er det en mix (ikke Diskerud). Poenget mitt var nettopp at skader alene ikke er problemet. Uansett hvor glade folk er i Rosenborgs nye trener må de ha gangsyn nok til å se at han har sine klare svakheter som trener, selv om han coachet laget til gull i 2008. Disse svakhetene har ikke blitt noe mindre, selvsagt forsterket av mangel på spillere som passer inn i hans system. Men det er samtidig hva vi kaller utfordringer, og JJ har ikke løst disse spesielt godt.

Jeg frykter at dagens manglende trenerløsning setter oss selv sjakk matt ift å hente nye spillere og utvikling av spillemønstre, tropp og taktikk for neste sesong.

Jeg er heller ikke i tvil om at JJ vil gjøre alt han kan for at Stabæk skal slå RBKs arge konkurrent TIL. Jeg er mer engstelig for kampene mot de antatt svakere lagene og kombinasjonen av vår tradisjon som Robin Hood og en trener som teller dager for å ikle seg en Remaplastpose er ikke god. Jeg har faktisk nå sunket så dypt at jeg ble glad for at KIL ikke klarte å slå LSK.

At JJ har gjort og gjør en etter forholdene grei jobb når det har vært klart i over et halvt år at han overtar RBK er utvilsomt. Men vi er mange som sterkt misliker at hovedfiendens leder skal lede vårt lag. Det er både patetisk og absurd - alt for at han skal sikre seg sine siste millioner fra oss. Så får heller gutta med kamferdrops, gamasjer og medlemskort fra første verdenskrig samt alle "fotball er gøy"-roligans synes at vi er usmakelige. Vi kan leve med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortjener egentlig denne "mannen" mer av vår tid og våre bekymringer? XX kan og bør glemmes så fort som mulig, det håper jeg SF-ledelsen innser snarest mulig. Så kan vi heller bruke tid på de som vil/skal være her fremover.

Vi er STB for faen, vi lander alltid på beina. Uansett.

Edit: Og svak coaching og manglende evne til å snu jevne kamper har vel vært en gjennomgangsmelodi hvert år med XX, det er først i år det har blitt så ekstremt tydelig når vi periodevis har slitt og har hatt mange kamper som "har vippet i vår disfavør".

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fullstending enig i at det er problematisk og ganske meningsløst at Jan Jönsson skal lede laget ut sesongen. At det finnes andre synspunkter er ikke overraskende, og det er greit nok, det. Men jeg mistenker at iallfall noen av dem som mener at han selvsagt skal fortsette blander sak og person. Dette handler ikke om Jan Jönsson. Det handler heller ikke om Rosenborg. Det er helt enkelt en prinsippsak som går på at en leder - atpå til den med mest direkte innflytelse på kortsiktige prestasjoner - skal lede et lag samtidig som han har inngått kontrakt med en konkurrent. Situasjonen er ikke et problem pga av Jan Jönsson, men til tross for at det er hedersmannen Janne som er involvert.

Hvem som har hvilke motiver for at han skal trene laget ut sesongen ønsker jeg ikke å spekulere i. Dels fordi det blir kun spekulasjoner som fort blir feilaktige og krenkende og dels fordi det er irrelevent. Poenget er at situasjonen er i beste fall tvilsom, av prinsipp, og burde vært løst annerledes.

Samtidig er det ikke en veldig takknemlig oppgave for en ny trener å ta over laget sånn som omstendighetene er nå. Svak tabellplassering med over halvspilt serie, skuffende resultater gjennom hele året og et stort skadeproblem i troppen er ikke et drømmescenario for en ny trener å ta fatt på. Det vil nok være greiere å starte med blanke ark så fort siste seriekamp er spilt. Men så er det jo det med spillerkjøp og -salg, som den nye treneren bør være involvert i... Ingen enkel situasjon med en åpenbar løsning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Troppen vår har vært mer enn god nok, også gitt årets skader. Det som faktisk har svekket oss er at Segerstrøm forsvant. Hovedproblemet er å få disse gode spillerne til å fungere sammen som et kollektiv. PRP kom som fast på det islandske landslaget og ble en skygge av seg selv etterhvert hos oss. MMS har sluknet totalt etter 2008. EH brukte et år på å komme inn i gammel form. At KFO fikk spille kamp etter kamp når vi hadde andre spillere tilgjengelig har vært en gåte for mange. Byttene som gjøres er alltid fra 4-4-2 til 4-4-2 uansett kampbilde og stilling. For ikke å snakke om våre mildt sagt elendige cornervarianter som stort sett kun ender i kontring i mot. Vi er svake på dødballer uansett hvor de kommer på banen. Med en håndfull unntak har årets sesong vært en gedigen nedtur i forhold til forventningene. Coaching i verdensklasse? Vel...

Jeg er delvis enig i at Jönsson har vært mindre flink til å utvikle spillermaterialet i 09-10 enn i 07-08. Hoff og Palmason har neppe blitt bedre i Stabæk-trøya. Må nok si at jeg heller ikke ser spesiell fremgang hos Diogo. Daigo og Berglund hadde begge kvaliteter da de kom, men jeg følte ikke at noen av spillerne fikk utløp for disse maksimalt i sin tid i Stabæk. Janne fortjener imidlertid ros for jobben han har gjort med Vegar og Mix, skjønt dette har skjedd over lang tid.

Samtidig er jeg fast bestemt på at spillerstallen var bedre balansert i 07 og 08. Vi hadde flere grovarbeidere i form - Keller, Stenvoll, Mike og Segers. Dette gjorde det enklere for de offensive spillerne å briljere. Med dagens stall trenger vi å angripe med flere mann før det virkelig blir farlig. Dette bidrar til at det defensive arbeidet blir mer krevende. Dårlig defensiv struktur blir derfor mer tydeliggjort i år.

Tror derfor både at troppen nå er for svak/dårlig sammensatt og at Jönsson kanskje har vært mindre dedikert og fokusert de siste par årene enn i glansdagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jan Jönsson
  • Opprett ny...