Albert 921 Del Skrevet 8. August 2005 (endret) Del Skrevet 8. August 2005 (endret) Hvem starter på onsdag mot Follo. Det har vært spekulert på Alanzinho. Jeg tror ikke han er i startelveren. Til det var startelveren på søndag for god. Men han får nok et innhopp. Jeg tipper Eirik og Nanne starter på topp. Men det jeg lurer på er følgende: Markus er klar igjen etter å sonet for sitt røde kort (det han fikk for å ha blitt overfalt. Hadde det vært på åpen gåte ville overfallsmannen ha åkt inn...). Han skal visstnok ha vært banens beste i Kongsberg - Stabæk 2 mandag kveld. Han starter sikkert på onsdag. Hvem skyver han ut? Endret 8. August 2005 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 8. August 2005 Del Skrevet 8. August 2005 Jeg ser ingen grunn til å bytte start-elveren fra søndag... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Hepp, På sikt tror jeg Markus blir vanskelig å holde utenfor startelveren, til det er han antagligvis for god. Jeg vil tro Bjørnar er mannen som må vike plassen. Alternativt kan han flyttes frem, Henning over på høyre og Tom på benken. Men jeg synes midtbanen JJ har komponert med Tom, Jeppe, Jocke og Henning ser veldig spennende ut og tror det skal mye til (skader, suspensjoner) før han rokkerer på den. Tipper derfor at følgende er høstens startelver: Jon - Morten, IA, Mike, Markus - Tom, Jeppe, Jocke, Henning - Eirik, Nanne @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Squawker 11 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Hepp, På sikt tror jeg Markus blir vanskelig å holde utenfor startelveren, til det er han antagligvis for god. Jeg vil tro Bjørnar er mannen som må vike plassen. Alternativt kan han flyttes frem, Henning over på høyre og Tom på benken. Men jeg synes midtbanen JJ har komponert med Tom, Jeppe, Jocke og Henning ser veldig spennende ut og tror det skal mye til (skader, suspensjoner) før han rokkerer på den. Tipper derfor at følgende er høstens startelver: Jon - Morten, IA, Mike, Markus - Tom, Jeppe, Jocke, Henning - Eirik, Nanne @ringo 43030[/snapback] Herregud så digg 'a, da har vi faktisk et helt lag i bakhånd (med forbehold om en frisk JP): Hugo - JP, Holter, Bjørnar - Branimir, Melhuus, Alan, Sund, Steners - Trond, Veigar i en dristig 3-5-2 formasjon. Ikke akkurat dårlig det laget heller Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 9. August 2005 (endret) Del Skrevet 9. August 2005 (endret) Hepp, På sikt tror jeg Markus blir vanskelig å holde utenfor startelveren, til det er han antagligvis for god. Jeg vil tro Bjørnar er mannen som må vike plassen. Alternativt kan han flyttes frem, Henning over på høyre og Tom på benken. Men jeg synes midtbanen JJ har komponert med Tom, Jeppe, Jocke og Henning ser veldig spennende ut og tror det skal mye til (skader, suspensjoner) før han rokkerer på den. Tipper derfor at følgende er høstens startelver: Jon - Morten, IA, Mike, Markus - Tom, Jeppe, Jocke, Henning - Eirik, Nanne @ringo 43030[/snapback] I mine øyne er midtbanen vi spilte med mot Hønesfoss ikke-optimal. Jeg vil heller se Branjimir på kanten, da det ellers kan bli litt for uforutsigbart med både Tom og Henning på hver sin kant. På sikt, dvs til neste år, håper jeg Henning får den sentrale plassen sammen med Jokke, og at Jesper flyttes ned som stopper. Jesper er vår beste hodespiller, og jeg tror han vil klare seg eminent som stopper. Min drømmemidtbane for 2006 er: Alan ----- Jokke ---- Henning ----- Branjimir Evt: -----------Alan-------------- Jokke ------------ Henning ----------Jesper------------ Ellers vil jeg helst se at Bjørnar spiller, da innleggsfoten hans er best på laget, samtidig som hans offensive legning er noe jeg tidligere ikke har sett hos noen back på Stabæk. Han er en mann for fremtiden, og den som har imponert meg mest sammen med Daniel i år. Herlig å se Bjørnar drive fremover fra back posisjonen, som en ung Cafu. Men noe sier meg at Markus kommer til å spille, og da han kommer til å pådra seg mange karanteren blir det sikkert bra med spilletid på Bjørnar også. Forza Stabæk Endret 9. August 2005 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 hmm hvor faen skal vi putte Tommy.. Er så bortkastet å ha en såppass bra frisparksfot sittende på benken... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Jeg ble ikke overbevist over Bjørnars prestasjoner da Felix Ademola kom inn. Det ble neppe Jønsson heller. Synes også Tom var lite venn med ballen i store deler av første omgang, men Tom skal ha for god defensiv jobbing. Husker vi sleit med kantspillerne til Follo som hadde bra fart i beina. Det kan også ha større betydning enn hvem som totalt sett er best. Det blir spennende å se hvem som tas ut. Alan starter ikke. Han viste gode finter, ja, men han skjønner jo ikke hva det innebærer å spille høyrekant i vårt 442-system. Jeg tror disse 4 slåss om 2 plasser i midtbanefireren: Henning, Tom, Tommy, Branimir og Bjørnar - i den rekkefølgen. Jeppe og Jokke er bankers. Forsvarsfireren var stort sett bra, men hadde HBK hatt noen med normale ferdighetr foran kassa hadde de scora et eller to. Jeg er ikke ubekymra foran kampen i morra og var jeg Jønsson hadde jeg plukka ut de beste defensive spillerne i midtbanefireren for å kompensere for Follos kvikke overgangsspill: Jeppe, Jokke, Tommy og Tom. Men bevares for et luksusproblem vi har i laguttaket nå. Dette virker veldig bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Jeg ble ikke overbevist over Bjørnars prestasjoner da Felix Ademola kom inn. Det ble neppe Jønsson heller. Synes også Tom var lite venn med ballen i store deler av første omgang, men Tom skal ha for god defensiv jobbing. Husker vi sleit med kantspillerne til Follo som hadde bra fart i beina. Det kan også ha større betydning enn hvem som totalt sett er best. Det blir spennende å se hvem som tas ut. Alan starter ikke. Han viste gode finter, ja, men han skjønner jo ikke hva det innebærer å spille høyrekant i vårt 442-system. Jeg tror disse 4 slåss om 2 plasser i midtbanefireren: Henning, Tom, Tommy, Branimir og Bjørnar - i den rekkefølgen. Jeppe og Jokke er bankers. Forsvarsfireren var stort sett bra, men hadde HBK hatt noen med normale ferdighetr foran kassa hadde de scora et eller to. Jeg er ikke ubekymra foran kampen i morra og var jeg Jønsson hadde jeg plukka ut de beste defensive spillerne i midtbanefireren for å kompensere for Follos kvikke overgangsspill: Jeppe, Jokke, Tommy og Tom. Men bevares for et luksusproblem vi har i laguttaket nå. Dette virker veldig bra. 43039[/snapback] Jeppe fikk seg en smell på treningen i dag og mått stå av. Vet ikke om han er klar til i morgen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
the bluesbrothers 2 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 jeg tror JJ sparer jesper og spiller følgene formasjon: nanne-eirik holmvik-jokke-henning-poljac karsson-IA-Mike- morten jon Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 jeg tror JJ sparer jesper og spiller følgene formasjon: nanne-eirik holmvik-jokke-henning-poljac karsson-IA-Mike- morten jon 43056[/snapback] tviler på det, Holmvik har prøvd seg på venstre kant før i år uten særlig gode resultater. Enten tar Tom eller Alanzinho den plassen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Crocuta 0 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Ta no å grus dem en 13-0 el nå sånt.......må fa litt dårlig målforskjell på de andre lagan contra LAta no ...sånn at vi kan berge plassen.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Er ikke veldig redd for Follo, selv om de har gjort en del gode prestasjoner. Dumt at Jesper evt ikke spiller, men da tar Henning plassen sentralt. Jeg vil ikke se en løsning hvor Tom og Tommy tar plassene sammen med Jesper og Jokke, da dette rett og slett er en litt feig løsning på hjemmebane. Follo er et lag vi skal slå, og vi må angripe. Derfor må en av Branjimir, Henning eller Alan starte. Hvis Jesper er skadet tipper jeg vi spiller følgende firer: Tom - Henning - Jokke - Branjimir Ang. Bjørnar sine defensive problemer, så føler jeg dette er noe som retter seg opp med rutine, alder og pondus. I mine øyne er den offensive legningen han har viktigere enn evt mangel på noe defensivt. Verdens beste høyreback var heller ikke spess god defensivt som ung, men dette har kommet seg med årene. Supert å ha en offensiv back, så får heller de tre andre back holde igjen mer, og jobbe litt hardere. Nå er kanskje jeg litt subjektiv da jeg har veldig sansen for offensive backer, noe sier meg at inspirasjonen kommer fra verdens beste landslag. Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Er ikke veldig redd for Follo, selv om de har gjort en del gode prestasjoner. Dumt at Jesper evt ikke spiller, men da tar Henning plassen sentralt. Jeg vil ikke se en løsning hvor Tom og Tommy tar plassene sammen med Jesper og Jokke, da dette rett og slett er en litt feig løsning på hjemmebane. Follo er et lag vi skal slå, og vi må angripe. Derfor må en av Branjimir, Henning eller Alan starte. Hvis Jesper er skadet tipper jeg vi spiller følgende firer: Tom - Henning - Jokke - Branjimir Ang. Bjørnar sine defensive problemer, så føler jeg dette er noe som retter seg opp med rutine, alder og pondus. I mine øyne er den offensive legningen han har viktigere enn evt mangel på noe defensivt. Verdens beste høyreback var heller ikke spess god defensivt som ung, men dette har kommet seg med årene. Supert å ha en offensiv back, så får heller de tre andre back holde igjen mer, og jobbe litt hardere. Nå er kanskje jeg litt subjektiv da jeg har veldig sansen for offensive backer, noe sier meg at inspirasjonen kommer fra verdens beste landslag. Forza Stabæk 43066[/snapback] Etter å ha sett andrelaget i går tipper jeg at Henning blir trukket inn sentralt og at Sund tar plass på kanten. Men kjenner jeg Jesper rett så spiller nok han Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Er ikke veldig redd for Follo, selv om de har gjort en del gode prestasjoner. Dumt at Jesper evt ikke spiller, men da tar Henning plassen sentralt. Jeg vil ikke se en løsning hvor Tom og Tommy tar plassene sammen med Jesper og Jokke, da dette rett og slett er en litt feig løsning på hjemmebane. Follo er et lag vi skal slå, og vi må angripe. Derfor må en av Branjimir, Henning eller Alan starte. Hvis Jesper er skadet tipper jeg vi spiller følgende firer: Tom - Henning - Jokke - Branjimir Ang. Bjørnar sine defensive problemer, så føler jeg dette er noe som retter seg opp med rutine, alder og pondus. I mine øyne er den offensive legningen han har viktigere enn evt mangel på noe defensivt. Verdens beste høyreback var heller ikke spess god defensivt som ung, men dette har kommet seg med årene. Supert å ha en offensiv back, så får heller de tre andre back holde igjen mer, og jobbe litt hardere. Nå er kanskje jeg litt subjektiv da jeg har veldig sansen for offensive backer, noe sier meg at inspirasjonen kommer fra verdens beste landslag. Forza Stabæk 43066[/snapback] Etter å ha sett andrelaget i går tipper jeg at Henning blir trukket inn sentralt og at Sund tar plass på kanten. Men kjenner jeg Jesper rett så spiller nok han 43078[/snapback] Lukter det en skade-finte mener du? Jaja.. har jo sett det før.. jeg tror vi kan få en midtbane bestående av henning/tommy-tommy/henning-jocke-tom sikkert litt påvirket av at jeg vil ha tommy på banen.. Digger frisparkmål... e-man Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Vi har veldig mange gode spillere nå!.. Eneste som er helt sikre i start elleveren er Jon og Nanne i mine øyne! Ser gjerne at Veigar kommer tilbake i form og! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækdelux 0 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Jeg vil nå heller si at Tommy skal spille venstrekant..! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Tror faktisk vi blir mye bedre offensivt av å ha defensiv kontroll. Brani, Alan, Henning, Bjørnar og Sund er alle kantspillertyper som gjør at sentral midtbane må jobbe hjem. Det betyr at vi mister grepet om sentral midtbane, får strekk i laget og åpne rom i midten som en god motstander raskt utnytter. Den ideelle kantspiller er offensivt som branimir og defensivt som Tommy/Tom. Sund synes jeg er helt bakerst i køen av kantspillere, dessverre. Henning er ikke værst på kanten, synes han er mye bedre som kantspiller enn som sentral, der han tidvis har plasseringsproblemer særlig med Jesper. For øvrig var også chippen elendig hjemover som kantspiller. Se f.x. på Daniel. Han jobber skikkelig hjemover også. Største problemet med follo er raske overganger. Mike og IA er ikke de kvikkeste gutta, og trenger derfor mer hjelp enn 4 midtbanespillere med hoftefeste på motsatt banehalvdel når follo kontrer. Stenger vi døra på midtlinja og alltid er i balanse vil vi ha 100% kontroll, og jeg tror til og med at vi kommer til flere sjanser, selv om vi blir "færre" i angrep. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Jeg har savna Branimir på kanten, blir bra å få han med igjen. Håper egentlig Sund får sjansen, tror han kan ha godt av kamptrening mot antatt svakere lag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joffen 954 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Jeg har savna Branimir på kanten, blir bra å få han med igjen. Håper egentlig Sund får sjansen, tror han kan ha godt av kamptrening mot antatt svakere lag. 43098[/snapback] For den som var på Kongsberg i går kan vi si at Branimir ikke kommer til å starte mot Follo. Dessverre fikk han ikke til noenting i går. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Jeg ser ingen grunn til å bytte start-elveren fra søndag... 43011[/snapback] Never changa a winning team? Kanskje en god regel, men jeg tror det er viktig å slippe til gode, sultne spillere som ønsker å overbevise. Dessuten tror jeg det er dumt å holde fotballspillere på gress for lenge - særlig når de er i form. Har du valgt fotball som yrke - og er rimelig god - forventer du noe mer enn andre lags fotball. Og vi trenger en god stall med spillere som tror på seg selv i eliten neste år. Dessuten så syns jeg "Tommy, Tommy, Tommy, Tommy, Tommy Steneresen osv" er en av de beste spillerropene/sangene vi har... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
the bluesbrothers 2 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Tror faktisk vi blir mye bedre offensivt av å ha defensiv kontroll. Brani, Alan, Henning, Bjørnar og Sund er alle kantspillertyper som gjør at sentral midtbane må jobbe hjem. Det betyr at vi mister grepet om sentral midtbane, får strekk i laget og åpne rom i midten som en god motstander raskt utnytter. Den ideelle kantspiller er offensivt som branimir og defensivt som Tommy/Tom. Sund synes jeg er helt bakerst i køen av kantspillere, dessverre. Henning er ikke værst på kanten, synes han er mye bedre som kantspiller enn som sentral, der han tidvis har plasseringsproblemer særlig med Jesper. For øvrig var også chippen elendig hjemover som kantspiller. Se f.x. på Daniel. Han jobber skikkelig hjemover også. Største problemet med follo er raske overganger. Mike og IA er ikke de kvikkeste gutta, og trenger derfor mer hjelp enn 4 midtbanespillere med hoftefeste på motsatt banehalvdel når follo kontrer. Stenger vi døra på midtlinja og alltid er i balanse vil vi ha 100% kontroll, og jeg tror til og med at vi kommer til flere sjanser, selv om vi blir "færre" i angrep. 43095[/snapback] enig i mye av det du sier men tror ikke våre forsvarsspillere skal ha problemer med å stoppe follos angrepsspill! jeg kjenne rogså en som er follofan og han sier at deres kjære canabisrøykende oppspillspunkt på topp var utrolig viktig og at de mister mye rytme i angrepet uten han! Utifra det han så og det jeg så i bortekampen i starten av sesongen tror jeg det eneste de kan skore på er cornere (ikke får å være overlegen! dessuten synes jeg stabæk fikk veldig stor trygghet med jokke på midtbanen han er sikker i beina og mister aldri ballen så problemet i denne kampen blir å skore det første målet og deretter kjøre over follo! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Gleder meg som vanlig til kamp i morgen, dette blir bra! Anders ønsker å se: Akkurat de samme som startet sist. Eneste jeg grubler på er om Mackan burde ta over for Bjørnar og om Alan burde ta over for Tom. Vi får se hva Maestro velger å gå for i morgen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 9. August 2005 (endret) Del Skrevet 9. August 2005 (endret) Ok, da har jeg satt meg ned, tenkt og kommet opp med følgende lag: ------------------- Jon ------------------- --- Morten --- Mike --- IA --- Bjørnar ------------ Jesper ----- Jokke ---------- Henning --------- Veigar ------ Alanzinho ------------------- Nanne ------------------ Alternativene er Markus inn i forsvaret, kan erstatte Bjørnar, IA eller Mike. Mike eller IA kan erstatte Morten. Med andre ord har vi 5 spillere som alle kjemper om 4 plasser. I bakkant av disse 5 lurer Jokke som vel er vårt beste alternativ sentralt i forsvaret, evt. Tom som kan ta høyre eller Tommy/Christian som kan ta venstre. Hengende midtbane har vel Tommy som alternativ hvis Jokke må ned i forsvaret. Dette er kremroller for både Jeppe og Jokke som begge kan styre midtbanen. Jokke sine pasningsegenskaper vil her komme meget godt frem. Disse 2 tar det lang tid før man passerer fysisk. Angripende midtbane. Henning kan erstattes av Branimir, Tom og muligens Alanzinho selvom sistnevnte burde spille sentralt. Jeg velger dog å plassere Veigar sentralt, gode pasninger og bra fremspill - har vel flest assists i år. Beste eksempel er vel driblingene i forkant av 4-0 mot Fredrikstad. Alanzinho får venstre kant, men med Veigar ute går Alan inn på midten og enten Branimir eller Tom inn. Tom på venstre, hvis Branimir skal inn går Henning over på venstre. Med dette oppsettet tror jeg vi har dekket det meste. Vi styrker det defensive ved å plassere 2 bautaer foran midtforsvaret. Med den tryggheten vi har i 4eren i dag kommer vi ikke til å slippe inn mål ut sesongen på denne måten. Det offensive tror jeg også kommer styrket ut, man kan vel si at man går over til en spiss, men jeg tror med de spillerne vi har vil vi gå over til alt mellom 2 og 4 spisser. Endret 9. August 2005 av Markus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Eirik er jo en virvelvinn der framme, og trekker forsvarere vekk fra Nanne. Det er viktig å huske. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Eirik er jo en virvelvinn der framme, og trekker forsvarere vekk fra Nanne. Det er viktig å huske. 43129[/snapback] Den jobber kan det vel hende at Henning, veigar og Alanzinho vil klare ganske så bra også! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 9. August 2005 Del Skrevet 9. August 2005 Stemmer forsåvidt det. Da ender Eirik opp som reserve for Nanne, kanskje han får en liten vekker av det. For det fotballmessige sitter jo, er vel mentalt han henger litt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 10. August 2005 Del Skrevet 10. August 2005 Henning er ikke værst på kanten, synes han er mye bedre som kantspiller enn som sentral, der han tidvis har plasseringsproblemer særlig med Jesper. For øvrig var også chippen elendig hjemover som kantspiller. Se f.x. på Daniel. Han jobber skikkelig hjemover også. Hepp, Langt på vei enig Alz. Vi får dessuten benyttet flere av Hennings kvaliteter når han kommer høyere opp på banene, nå har han to mål på 2 forsøk på venstre kant. Ser ikke bort fra at det kan bli 3 på 3 i dag. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 10. August 2005 Del Skrevet 10. August 2005 Blir også spennende å se Mads Clausen i aksjon igjen og se om han holder nivået til de Blaa. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 10. August 2005 Del Skrevet 10. August 2005 Jeg ser ikke bort i fra ta Morten er den som må vike i bakre firer.... Hvis Markus er KLAR allerede i dag, kan det gått skje at Markus går inn i midten og IA ut på høyre back. Synes Bjørnar gjevnt over har vært bedre ann Morten i år. I tilegg er han helt klart den med giftigst innlegg fra firern bak! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 10. August 2005 Del Skrevet 10. August 2005 jeg vil nå helst ha IA sentralt jeg da... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå