Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når det gjelder Allan, så er han en morsom spiller, men han henger ikke med defensivt hverken kollektivt eller individuellt. Med det mener jeg ikke teknisk og fysisk, det går på plassering og spilleforståelse. Dette vil sikkert bedre seg på litt sikt, men sånn det er nå synes jeg det r lurt å la ham starte på benken i A-laget.

43283[/snapback]

Hva var det vi manglet i går? Løsninger på topp. Det fikser Alan. Frigjør han for all ferdsel på egen banehalvdel og jeg jeg garanterer mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hepp,

Dessuten er han en så åpenbar viktig spiller for offensivt at motstanderene vil kunne ødlegge mye for oss ved å ta ham ut av kampen. Vent å se hva som skjer på åråsen. Der driver de å eksperimenterer med mannsmarkering i forsvaret også.

@ringo

43285[/snapback]

Mannsmarkering mot Daniel - smart - mot Alan - dumt. Alan må spiller inn i startellveren så fort som overhode mulig. Jeg vedder på at LSK ikke tørr spille med mannsmarkering på Alan. Velger de å gjøre dette vil det garrantert skape rom for Daniel.

Men tilbake til min uttalelser om Daniel. Daniel er en kanon spiller, både på og utenfor banen, men han kan fort bli fryktelig alene på topp. Derfor 1 spiss til, som @ringo sier blir veien lang for Trond hvis vi skaffer 2, men jeg er av den oppfattning at Daniel ikke skal ha klippekort på laget som han har nå. I går hadde Daniel en dårlig dag, han tok ikke engang straffen! - en toppscorer som ikke tar straffe er nødt til å ha en dårlig dag. 2 spisser inn og muligens 1 ut. Forøvrig tror jeg at vi allerede har spissen som vil passe best til Daniel - på benken - Petter Belsvik!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine spørsmål dukker ikke opp fordi Nanne ikke scoret igår. Jeg bare prøver å roe ned den forgudingen som har dukket opp på disse sidene. At Daniel hadde ligget oppe med 9 mål - som toppscoreren i TL har, hvis vi hadde spilt i TL er jeg nokså overbevist om - men Nanne er ingen gud, han kan IKKE gå på vannet. For all del, masse kreditt til Daniel, men, mine herrer - vi spiller i Adeccoligaen mot lag som Follo, Alta, Skeid, Løv-Ham - det skulle da faen meg bare mangle!

43284[/snapback]

Jeg synes du vakler litt her jeg...

Nei, Nanne er ikke gud osv. Han er heller ikke fantastisk, iallefall ikke når man ser til andre land. Men han spiller nå for oss i 1. divisjon, og det er der han gjør det bra. Men skulle det bare mangle? Kan noen komme opp noen andre navn som har scoret like mye som han i år?

Videre lurer du på om vi kanskje trenger to nye spisser, og det sier du i forbindelse med at Nanne ikke har scoret all verden i det siste. Mellom linjene er det da lett å lese at du lurer på om vi trenger to FORSTERKNINGER, dvs to spillere som vil holde Nanne ute av laget. Der både håper og tror jeg du bommer, også når vi til neste år SKAL (for dette går veien) spille i eliteserien igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går hadde Daniel en dårlig dag, han tok ikke engang straffen! - en toppscorer som ikke tar straffe er nødt til å ha en dårlig dag.

43287[/snapback]

Han hadde nettopp fått en strekk, og tok ikke sjangsen. Jævligbra av Daniel, spør du meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Videre lurer du på om vi kanskje trenger to nye spisser, og det sier du i forbindelse med at Nanne ikke har scoret all verden i det siste. Mellom linjene er det da lett å lese at du lurer på om vi trenger to FORSTERKNINGER, dvs to spillere som vil holde Nanne ute av laget. Der både håper og tror jeg du bommer, også når vi til neste år SKAL (for dette går veien) spille i eliteserien igjen.

43288[/snapback]

Men tilbake til min uttalelser om Daniel. Daniel er en kanon spiller, både på og utenfor banen, men han kan fort bli fryktelig alene på topp. Derfor 1 spiss til, som @ringo sier blir veien lang for Trond hvis vi skaffer 2, men jeg er av den oppfattning at Daniel ikke skal ha klippekort på laget som han har nå. I går hadde Daniel en dårlig dag, han tok ikke engang straffen! - en toppscorer som ikke tar straffe er nødt til å ha en dårlig dag. 2 spisser inn og muligens 1 ut. Forøvrig tror jeg at vi allerede har spissen som vil passe best til Daniel - på benken - Petter Belsvik!

43287[/snapback]

jeg tror jeg svarte her, men ja - jeg vakler - hvilken tosk er jeg som våger å kritisere Daniel Nannskog. Vel - mulig er jeg nettopp det - kun en tosk, men jeg syntes at Daniel blir forgudet på disse sidene og det var vel også det jeg startet med å prøve å roe ned.

Sålangt vet vi ikke hvor god Daniel er. At han har ekstreme kvaliteteter skal man være teitere enn meg for å prøve å bortforklare, men hvis han er så jævlig god som vi vil ha det til så leverer han ikke varene om dagen. Vi trenger en spiss - en som er en god makker til Daniel, og vi trenger en som kan utfordre Daniel på plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

43288[/snapback]

43287[/snapback]

jeg tror jeg svarte her, men ja - jeg vakler - hvilken tosk er jeg som våger å kritisere Daniel Nannskog. Vel - mulig er jeg nettopp det - kun en tosk, men jeg syntes at Daniel blir forgudet på disse sidene og det var vel også det jeg startet med å prøve å roe ned.

Sålangt vet vi ikke hvor god Daniel er. At han har ekstreme kvaliteteter skal man være teitere enn meg for å prøve å bortforklare, men hvis han er så jævlig god som vi vil ha det til så leverer han ikke varene om dagen. Vi trenger en spiss - en som er en god makker til Daniel, og vi trenger en som kan utfordre Daniel på plassen.

43291[/snapback]

Lov å vakle litt... Du er kanskje hobbypolitiker...;-) Vaklingen gikk vel mest i at du ønsket to, men havnet etterhvert på én du og.

Jeg leste innlegget ditt etter at mitt ble postet (er vel 2 min imellom, slik at jeg skrev mitt mens du sendte ditt), og skjønte at det kunne vært svar til mitt innlegg.

Koz!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fotboll.jpg

SKAL LOKKE PUBLIKUM: Brasilianske Alanzinho er hentet inn som fotballartist. Målet er å få folk tilbake på Nadderud.

Foto: Daniel Sannum Lauten.

?? Han er da faen meg hentet inn fordi han er god!

Han ble kjøpt inn kun for å få smilene tilbake på Nadderud stadion

eh.. jaok...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bla-bla-bla

Jeg vil derfor gjerne ha en erfaren spiller på topp ved siden av Nannskog når vi sparker igang Eliteserien neste år!

...bla-bla...

@ringo

43283[/snapback]

Da tenker du sikkert på en som Heinz Kärcher som spiller siste sesong i FC Weisse Scheisse i den sveitsiske Axpo Super League?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fulgt med på debatten her i morges, og lot meg irritere litt over Markus "angrep" på Daniel. Jeg synes Daniel gjorde en strålende jobb i går, han var til og med med tilbake og ryddet opp, og jobbet vesentlig mer enn de fleste andre. At han - da han tydelig slet med smerte i bena - valgte å la Veigar ta straffesparket bare økte min beundring for ham.

Heldigvis skrev jeg ikke innlegg under denne irritasjonen. For Markus har helt klart et poeng. Stabæk har tidligere vist at de kan bli for blendet av en spiller, en spiller som skal gjøre alt. De av oss som husker fjoråret vet hva jeg tenker på. (Jada, jada, jeg var en stor beundrer av ham jeg også - jeg har ikke drakt fra i fjor med 8 på ryggen fordi jeg visste at Jesper ville få det nummeret...).

På kort sikt tror jeg det er viktig å få Veigar tilbake til den formen han var i i vår, til det trenger han mer spilletid. Alan har også et spennende potensiale, hva som bor i den gutten tror jeg foreløpig vi bare aner. Jeg gleder meg til å se mer.

På lang sikt trenger vi minst en spiss til. Ikke for å holde Daniel på benken, langt derifra. Men for å få så mange kombinasjoner at vi alltid kan overraske motstanderen.

Jeg er spent på hva JJ finner på til lørdag. Jeg regner med at Alta forbereder seg på samme startelveren som i går og på søndag. Kanskje de får seg en overraskelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tenker du sikkert på en som Heinz Kärcher som spiller siste sesong i FC Weisse Scheisse i den sveitsiske Axpo Super League?

43297[/snapback]

Burde vi ikke vurdere Gordon McUseless etter at han gikk fra Leeds? Jeg tror ikke han har hatt mye suksess etter det, men gudbedre for et potensiale!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo?? Hvis ikke 15 mål på 17 kamper er godt nok til at plassen på laget skal synes trygg, hvem skal vi hente inn?? Ronaldinho? Henry? Owen, han er jo ledig!?

Tør jeg minne om at toppscoreren i Tippeligaen har 9 mål på 17 kamper?

43280[/snapback]

ADECCOLIGAEN er noe helt annet enn Tippeligaen - det vet dere alle sammen. Hvis man titter på de andre navnene som har blitt toppscorere i Adeccoligaen, er disse, bortsett fra MGP ikke noen super spillere. Ringberg er en allright spiller. Det samme er Oyunga - resten av gutta har vi omtrent ikke hørt om.

Greit nok, Daniel blir nok passet ekstra godt på, men det er en en mulighet vi gir motstanderen ved ikke å ha alternativer. Minimum 1 toppspiss til MÅ inn på laget - 2 gjør ingenting. Daniel er IKKE fantastisk!

43281[/snapback]

Daniel er IKKE fantastisk?

Du pleier å skrive mye fornuftig, Markus, men dette er som å prøve å treffe en låve med hagle - mens du står inne i låven - og alt du treffer er din egen tinning.

Fy skam deg! Daniel har vært den STORE forskjellen på Stabæk anno 2004 og 2005.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy skam deg! Daniel har vært den STORE forskjellen på Stabæk anno 2004 og 2005.

43305[/snapback]

Vrøvl, hvis Daniel er den eneste forskjellen ligger vi faktisk ganske tynt ann. Heldigvis har vi nå en trener som vet hva han vil - det er den største forskjellen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daniel har ikke vært den eneste forskjellen, Markus. Jeg skrev at han har vært det STORE forskjellen, endatil med store bokstaver. Klart det er flere momenter, men Daniel er den klart største. I 2004 var Finstad førstevalg på topp og putta 3. I 2005 er Daniel førstevalg på topp. Daniel er en komplett spiller, som jeg ikke kan se har svakheter. I de siste kampene har målene uteblitt, men han skaper masse. Problemet er heller at vi har 6 spillere (mictbane+spisser) som ikke klarer å sette det vi skaper, og som burde skape mer. Men det jobbes det sikkert med. Daniel er den mest komplette spiss vi har hatt så langt jeg kan huske. Og da tenker jeg spesielt på alt det gode han gjør utenom selve målene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daniel har ikke vært den eneste forskjellen, Markus. Jeg skrev at han har vært det STORE forskjellen, endatil med store bokstaver. Klart det er flere momenter, men Daniel er den klart største. I 2004 var Finstad førstevalg på topp og putta 3. I 2005 er Daniel førstevalg på topp. Daniel er en komplett spiller, som jeg ikke kan se har svakheter. I de siste kampene har målene uteblitt, men han skaper masse. Problemet er heller at vi har 6 spillere (mictbane+spisser) som ikke klarer å sette det vi skaper, og som burde skape mer. Men det jobbes det sikkert med. Daniel er den mest komplette spiss vi har hatt så langt jeg kan huske. Og da tenker jeg spesielt på alt det gode han gjør utenom selve målene.

43307[/snapback]

Og jeg har vel aldri skrevet at Daniel er dårlig? - Har jeg?

Det jeg har skrevet er at vi foreløpig ikke har vet nøyaktig hvor god Daniel er. Å sammenligne Finstad og Nannskog er latterlig og jeg har sågar ikke vært i nærheten av å gjøre det.

Vi spiller i Adeccoligaen, nest høyeste nivå i Norge. Det blir galt - vil jeg våge å påstå (mot alle andre her inne) - og uttale seg om hvordan en spiss i Adeccoligaen vil gjøre det i Tippeligaen. Mange spisser er blitt hentet fra toppen i Adeccoligaen uten at dette betyr at de scorer masse i Tippeligaen. Jeg TROR som resten av dere at Nannskog ville gjort det STORT i Tippeligaen, men jeg VET ikke. Jeg TROR at Daniel kommer til å bøtte inn mål i Tippeligaen neste år - men jeg VET ikke.

Det jeg har prøvd å si, dog ganske klønete, er at Daniel ikke nødvendigvis kan gå på vannet. Jeg har også påpekt at Daniel ikke er nok og at vi trenger 1, muligens 2 nye spisser i troppen. Hvis 2 kommer inn, må 1 ut. Hvem det blir vil jeg ikke spekulere i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bla-bla-bla

Jeg vil derfor gjerne ha en erfaren spiller på topp ved siden av Nannskog når vi sparker igang Eliteserien neste år!

...bla-bla...

@ringo

43283[/snapback]

43297[/snapback]

Ahh,

Du har lagt merke til han du også?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

43307[/snapback]

Og jeg har vel aldri skrevet at Daniel er dårlig? - Har jeg?

Det jeg har skrevet er at vi foreløpig ikke har vet nøyaktig hvor god Daniel er. Å sammenligne Finstad og Nannskog er latterlig og jeg har sågar ikke vært i nærheten av å gjøre det.

Vi spiller i Adeccoligaen, nest høyeste nivå i Norge. Det blir galt - vil jeg våge å påstå (mot alle andre her inne) - og uttale seg om hvordan en spiss i Adeccoligaen vil gjøre det i Tippeligaen. Mange spisser er blitt hentet fra toppen i Adeccoligaen uten at dette betyr at de scorer masse i Tippeligaen. Jeg TROR som resten av dere at Nannskog ville gjort det STORT i Tippeligaen, men jeg VET ikke. Jeg TROR at Daniel kommer til å bøtte inn mål i Tippeligaen neste år - men jeg VET ikke.

Det jeg har prøvd å si, dog ganske klønete, er at Daniel ikke nødvendigvis kan gå på vannet. Jeg har også påpekt at Daniel ikke er nok og at vi trenger 1, muligens 2 nye spisser i troppen. Hvis 2 kommer inn, må 1 ut. Hvem det blir vil jeg ikke spekulere i.

43308[/snapback]

Hepp,

Du kan halvere antallet mål. Jeg tipper Nannskog er en spiss som jevnt over er god for 10 - 12 mål i løpet av en tippeligasesong. Jeg skulle gjerne sett at klubben hadde råd til å hente to spillere, men gitt våre ressursrammer og prisen på gode spisser mener jeg det ikke er hensiksmessig å kjøpe inn to spisser. Det kan være at vi får problemer nok med å finne en som er god nok.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså:

a) Daniel er stor

B) Men det hadde jaggu gjort seg med en stjernespiss til

c) Atleten kan jaggu oppsummere

Er alle enige da?

43312[/snapback]

Tror nesten det. Uansett kan vi ikke vinne tippeligaen med en spiller. Særlig ikke om resten av laget tror at den ene spilleren kan gjøre det alene. Forhåpentligvis var det ikke slike tendenser som gjorde seg gjeldende i går. Folk som ønsker å se god fotball bør fotrinnsvis være på tribunen. Ikke på banen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har prøvd å si, dog ganske klønete, er at Daniel ikke nødvendigvis kan gå på vannet.

Enig med deg, Markus. Ganske klønete.

Men jeg er derimot helt overbevist om at Daniel kan gå på vannet. Bare vent noen måneder til isen ligger tjukk på fjorden, så skal du se. Hvis ikke kan vi prøve i Holmen ishall på mandag?

Og ja, jeg skulle også gjerne hatt en superspiss til. Fx John Carew. Men det bør da være utviklingpotensiale i både Eirik og Trond, og jeg synes Veigar i sine beste stunder er suveren. Problemet vårt neste år er vel heller at mange av spillerne i startellevern begynner å bli vel gamle og kan få tempoproblemer og skader.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har prøvd å si, dog ganske klønete, er at Daniel ikke nødvendigvis kan gå på vannet.

Enig med deg, Markus. Ganske klønete.

Men jeg er derimot helt overbevist om at Daniel kan gå på vannet. Bare vent noen måneder til isen ligger tjukk på fjorden, så skal du se. Hvis ikke kan vi prøve i Holmen ishall på mandag?

Og ja, jeg skulle også gjerne hatt en superspiss til. Fx John Carew. Men det bør da være utviklingpotensiale i både Eirik og Trond, og jeg synes Veigar i sine beste stunder er suveren. Problemet vårt neste år er vel heller at mange av spillerne i startellevern begynner å bli vel gamle og kan få tempoproblemer og skader.

43323[/snapback]

NEI NEI NEI!!! Ikke Carew. Please!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om en bedre norsk spiss? I så fall ring Åge Hareide med én gang!

43330[/snapback]

Det var et skriftlig spontanutbrudd. Carew er god han, antakelig bedre enn det landslaget får fram i ham - i alle fall virker det slik i hans nye klubb.

Personlig foretrekker jeg spillertyper som først og fremst lager avisoverskrifter pga av sitt gode spill. Rundt enkelte av superstjernene (særlig norske "superstjerner") er det så mye rot og bråk at det tar bort fokuset fra hva dette dreier seg om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy skam deg! Daniel har vært den STORE forskjellen på Stabæk anno 2004 og 2005

NOPE!

Gaute ut og JJ inn er DEN STØRSTE forskjelden...

I 2004 hadde vi rykket ned med Ronaldinho, Giggs og Owen på laget. Vel kanskje ikke med de på laget da.. Men Gaute ut!!! er det beste som har hent Stabæk. Fikk tilbake litt av den tapte fotball følelsen når han stakk.

Men Daniel er konge på banen og utenfor banen, alltid blid!

Endret av Pondus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - Follo
  • Opprett ny...