Alzheimer 2 525 Del Skrevet 11. August 2005 Del Skrevet 11. August 2005 Sorry. Se bort fra mitt forrige og helt unødvendige innlegg som ikke tilførte debatten noe nytt. Jeg lot meg bare rive med. Jeg tar selvkritikk og legger det bak meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 11. August 2005 (endret) Del Skrevet 11. August 2005 (endret) Sorry. Se bort fra mitt forrige og helt unødvendige innlegg som ikke tilførte debatten noe nytt. Jeg lot meg bare rive med. Jeg tar selvkritikk og legger det bak meg. 43343[/snapback] Smart ... du vet det at man kan fort bli kvestet av alle hvis man sier noe som ikke faller i smak. Jeg legger meg derfor flat, angrer og ber min nattabønn til vår alles St. Daniel! Endret 11. August 2005 av Markus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 11. August 2005 Del Skrevet 11. August 2005 Det jeg har prøvd å si, dog ganske klønete, er at Daniel ikke nødvendigvis kan gå på vannet. 43308[/snapback] The Polyphonic Spree gikk faktisk på vannet i Middelalderparken i dag. Det så skikkelig tøft ut! Kanskje vi har plass til alle de (ca. 30 mann) i stallen? Da blir det ihvertfall hallelujastemning på Nadderud! Fra spøk til alvor, dette har faktisk utviklet seg til en finfin diskusjon. Takk til deg Markus for at du startet debatten! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Hepp, Helt enig, det er alt for lite debatt på forumet! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Hepp, Helt enig, det er alt for lite debatt på forumet! @ringo 43385[/snapback] Støttet. Men jeg tror det har vært to parallelle debatter. En om hvorvidt Daniel er gud - og en om hvorvidt denne religionen tillater mer enn en gud..: "Du kan ikke ha flere guder enn Daniel" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Juve 0 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Håper JJ får på Pall G mot Alta isteden for Markegård. Siden så bør Stenvoll plasseres på Benken hvis Branimir er klar. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Fin debatt det her, litt temperatur og greier. Skjer ikke ofte her inne hos de sympatiske blaa. Hva skjer egentlig med Branjimir? Spilte han ikke mot Kongsberg? Han har da vitterlig ikke spilt seg ut av laget, og ihvertfall ikke troppen? Så han ikke på benken mot Follo. Noen som kan forklare? Har han krangla med trenern? Håper ikke det går mot en ny nedtur for han, nå som han endelig var på gang. Det han viste mot FFK var jo pure-class. Få gutten inn igjen. FS Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 12. August 2005 (endret) Del Skrevet 12. August 2005 (endret) Må si meg litt enig med Markus. Føler at formen hans ikke er helt hva den var for noen måneder siden (Daniels altså). Mottak og touch er ikke like effektivt som vi har sett tidligere, men han jobber og sliter som en IA oppi der - det skal han ha. Helt naturlig at han ikke goaler to mål i hver kamp lenger. Kan godt hende han følte han hadde litt å bevise i starten av sesongen og var mer skjerpet, mens han nå nyter tilværelsen som divisjonene ubestridte skytterkonge og slapper mer av? Jeg tror han kunne ha godt av å bli bytta ut selv istedenfor at Eirik har klippekort på utbyttertavla midt i hver eneste 2dre omgang. Ikke fordi Daniel gjør en dårligere jobb enn Eirik, men for at det kan bidra til at han skjerper seg ytterligere. Jeg har trua på å la de samme elleve starte på nytt - tror de har store planer om å hevne Follo kampen! Endret 12. August 2005 av kjakan Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Er IA fit for fight igjen eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Fin debatt det her, litt temperatur og greier. Skjer ikke ofte her inne hos de sympatiske blaa. Hva skjer egentlig med Branjimir? Spilte han ikke mot Kongsberg? Han har da vitterlig ikke spilt seg ut av laget, og ihvertfall ikke troppen? Så han ikke på benken mot Follo. Noen som kan forklare? Har han krangla med trenern? Håper ikke det går mot en ny nedtur for han, nå som han endelig var på gang. Det han viste mot FFK var jo pure-class. Få gutten inn igjen. FS 43405[/snapback] Hepp, Han har vel slitt litt med å få plass på laget etter skaden. Det er i grunn ikke helt unaturlig... Dessuten har vistnok Tom vært svært god på trening og nå ser det jo ut som om Alanzinho også blir brukt på høyre flanke... Da kan det bli lenge til vi ser Branimir igjen. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Juve 0 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Han har vel slitt litt med å få plass på laget etter skaden. Det er i grunn ikke helt unaturlig... Dessuten har vistnok Tom vært svært god på trening og nå ser det jo ut som om Alanzinho også blir brukt på høyre flanke... Da kan det bli lenge til vi ser Branimir igjen. @ringo 43409[/snapback] Han tråkka over på en trening i denne uka. Uansett så er Branimir en bedre fotballspiller enn Stenvoll och Markegård. Hadde vart kult å sett ham sammen med Danne på topp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Det skulle vært ubegrensede innbytter i forball slik det er i håndball og kurvball! Da hadde alle våre eminente spillere sluppet til, og vi hadde sluppet frustrasjon hos spillere som egentlig er gode nok for startoppstilling men som ikke slipper til fordi de som var i startoppstillingen forrige kamp ikke har diskvalisert seg selv ved dårlig innsats. Med frie innbytter kan man også lettere skifte taktikk og formasjoner avhengig av hvordan kampen og motstanderen utvikler seg. Jeg mener ikke frie bytter slik man har sett det i enkelte privatlandskamper der samtlige 11 spillere byttes i pausen. Men mer at man kan ha f.eks. 5 innbyttere, og man kan bytte inn og ut spillere fritt antall ganger. Dette måtte kanskje ha blitt kombinert effektiv spilletid for at det ikke skulle bli brukt til uthaling, eventuelt trengte det ikke være stopp i spillet for å bytte (slik man også gjør i håndball og ishockey) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 297 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Takk gud for Alanzinho!!! Godt å ha en sånn spiller på en så jævlig frustrerende dag som onsdag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Håper JJ får på Pall G mot Alta isteden for Markegård.Siden så bør Stenvoll plasseres på Benken hvis Branimir er klar. 43403[/snapback] Melder meg på i debatten. Kampen mot Follo var flau, helt klart en dårlig dommer fra kolboten ca 100 meter fra follo, men det var ingen unnskyldning. Follo skal slåes med minst 4 mål uansett. Det jeg settter et spørsmålstegn ved er hvordan man setter inn spillere og spillestil. Follo overasker og ligger med høyt press, vi prøver å spille rundt på kantene hvor vi har to kantspillere som ikke tør utfordre backene. Hallo det er follo vi spiller mot, backene er av 2 divkvalitet. Vi har 3 spillere på benken med fart og teknikk Poljac,Alzinhio,sund i tillegg har vi Tommy med en suveren passningsfot. Allan kommer inn men de andre blir sittende på benken. Alle innleggene gikk i hytt og pine og Stenvold virker uinspiret. Hvor smart er det å legge en høy corner inn foran mål når keeeperen er 2,10 på strømpelesten? Elendig taktikk og hodeløse valg var det som gjorde at vi ikke vant mot Follo. Er det lov å bomme med taktikk? selvfølgelig og jeg regner med dette var et engangstilfelle Alta får føle vreden på Lørdag så er vi på rett spor igjen. Ser det var litt kritikk av Daniel her , men mannen har det som trengs får å avgjøre kampen og skal selvfølgelig spille 90 min. Ellers så er Alan et klart førstevalg og han må bare være i start ellveren. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Det skulle vært ubegrensede innbytter i forball slik det er i håndball og kurvball! Da hadde alle våre eminente spillere sluppet til, og vi hadde sluppet frustrasjon hos spillere som egentlig er gode nok for startoppstilling men som ikke slipper til fordi de som var i startoppstillingen forrige kamp ikke har diskvalisert seg selv ved dårlig innsats. Med frie innbytter kan man også lettere skifte taktikk og formasjoner avhengig av hvordan kampen og motstanderen utvikler seg. Jeg mener ikke frie bytter slik man har sett det i enkelte privatlandskamper der samtlige 11 spillere byttes i pausen. Men mer at man kan ha f.eks. 5 innbyttere, og man kan bytte inn og ut spillere fritt antall ganger. Dette måtte kanskje ha blitt kombinert effektiv spilletid for at det ikke skulle bli brukt til uthaling, eventuelt trengte det ikke være stopp i spillet for å bytte (slik man også gjør i håndball og ishockey) 43415[/snapback] Jeg kan bare se problemer med 5 innbyttere. Hva med dommerkortene? De må utvides. Hvor i helvete er det man kan legge inn den siste spilleren? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Jeg vil påstå at Atleten er en av de aller beste til å avspore en tråd!! Helt definitivt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 12. August 2005 (endret) Del Skrevet 12. August 2005 (endret) Alle innleggene gikk i hytt og pine og Stenvold virker uinspiret. Det er greit med skrivefeil, men det heter vel i hytt og vær og i død og pine, så her har du vel blandet litt.. Endret 12. August 2005 av Pondus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Alle innleggene gikk i hytt og pine og Stenvold virker uinspiret. Det er greit med skrivefeil, men det heter vel i hytt og gevær og i død og pine, så her har du vel blandet litt.. 43425[/snapback] Skjønte du ikke hva jeg mente? eller er du bare en norsklærer? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Skjønte du ikke hva jeg mente? eller er du bare en norsklærer? Nope O-fag! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Juve 0 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Pinlig å skylle på dommeren. Etter min mening så syns jg att Stenvoll fallt veldi enkelt når Stabæk fikk straffe Det var straffe men han er litt av en skuespiller. Har ikke noe emot Stenvoll men Stabæk hadde ikk uflaks med dommeren Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Pinlig å skylle på dommeren. Etter min mening så syns jg att Stenvoll fallt veldi enkelt når Stabæk fikk straffe Det var straffe men han er litt av en skuespiller. Har ikke noe emot Stenvoll men Stabæk hadde ikk uflaks med dommeren 43431[/snapback] Såvidt meg bekjent var det Jokke som ble felt, og reprisen viser at han blir tatt, men faller unødvendig kraftig... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Alle innleggene gikk i hytt og pine og Stenvold virker uinspiret. Det er greit med skrivefeil, men det heter vel i hytt og gevær og i død og pine, så her har du vel blandet litt.. 43425[/snapback] Du er inne på noe Pondus, men du tar likevel feil. Klikk på lydlinken "Død og pine". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Fra alle gutta-siden (Morten som skribent?) Follo-trener Erland Johnsen, tidligere murbrekker og med spillererfaring fra habile klubber som Chelsea, Bayern München, Rosenborg m.fl. hadde kveldens uttalelse. Han hevdet i situasjonen hvor Jokke fikk gult at den var styggere enn hva han noen gang har gjort. Vi håpet uttalelsen kom med et glimt i øyet, men så aldri glimtet. Dette er altså mannen som innehar rekorden for det tidligste gule kortet i en FA-cupfinale. Tidlig på -90-tallet og etter sytten!! sekunder, taklet han Ryan Giggs så hardt at Giggs tok en ukontrollert piruett før han landet på en nakke som fortsatt trenger kiropraktorbehandling. Hallo! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Fra alle gutta-siden (Morten som skribent?) Follo-trener Erland Johnsen, tidligere murbrekker og med spillererfaring fra habile klubber som Chelsea, Bayern München, Rosenborg m.fl. hadde kveldens uttalelse. Han hevdet i situasjonen hvor Jokke fikk gult at den var styggere enn hva han noen gang har gjort. Vi håpet uttalelsen kom med et glimt i øyet, men så aldri glimtet. Dette er altså mannen som innehar rekorden for det tidligste gule kortet i en FA-cupfinale. Tidlig på -90-tallet og etter sytten!! sekunder, taklet han Ryan Giggs så hardt at Giggs tok en ukontrollert piruett før han landet på en nakke som fortsatt trenger kiropraktorbehandling. Hallo! 43443[/snapback] Hepp, Det skal dog nevnes at Erland Johnsen sto stille og Ryan Giggs skadet seg når han løp på Erland... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Jeg lurer litt på hvor jeg skal plassere mitt 100. innlegg. Så hva med en tråd jeg faktisk startet selv - og som til en viss grad handler om møkkafotball - den fotballen Follo hadde suksess med og tok ett poeng fra oss. En fotball som MK heldigvis ikke hadde suksess med... Jeg var blant mange nordmenn som jublet med da Norge kvalifiserte seg for fotball-VM i USA med 9 mann i forsvar og Flo-pasning. Etterhvert har jeg skjønt hva det betø; fotballen som MK og til en viss grad Follo står for er "Drillo-fotball" på det verste. Jeg har reist en del i verden og møtt fotballelskere i mange land, særlig i Afrika, og naturligvis i Europa. Det ryktet "Drillo-fotballen" har gitt oss kunne jeg gjerne sluppet å bli konfrontert med. (Nei heller dansk gladfotball og ett og annet braktap...) Derfor vier jeg dette - stadig mitt 100. innlegg til Drillo. Og lar Fredrikstad Blad så tvil om Drillo er hovedtrener for laget neste sesong Drillo blir assistentrener?. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Tillater meg å legge til denne linken DENNE LINKEN. Det er visst ikke bare jeg som ikke er begeistret for Drillo. Supporterne er tydligvis også på Eggens side - ser for seg Drillo i en tilsvarende rolle som Eggen sr har i RBK. Jaja, det var jo suksessoppskrift... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 12. August 2005 Del Skrevet 12. August 2005 Jeg var også en av dem som var stolt av landslaget på 90-tallet. Men jeg vil fortsatt gledelig bytte bort både tunneler og driblinger for et landslag som igjen slår Brasil og Italia. Og i utlandet er det da mere gøy å møte hissige italienere som har tapt mot et nisselag fra Norge enn de samme som synes det var en veldig morsom kamp der Norge tapte 4-0 etter tversoverpasninger og mislykete driblinger? Men Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 13. August 2005 (endret) Del Skrevet 13. August 2005 (endret) Jeg var også en av dem som var stolt av landslaget på 90-tallet. Men jeg vil fortsatt gledelig bytte bort både tunneler og driblinger for et landslag som igjen slår Brasil og Italia. Og i utlandet er det da mere gøy å møte hissige italienere som har tapt mot et nisselag fra Norge enn de samme som synes det var en veldig morsom kamp der Norge tapte 4-0 etter tversoverpasninger og mislykete driblinger? Men 43480[/snapback] Det er alltid morsomt å spise kirsebær med de store. Men om prisen for det er å være de internasjonale fotballkampers Mandalskameratene, da går jeg heller for synkronsvømming. Endret 13. August 2005 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 13. August 2005 Del Skrevet 13. August 2005 Det er sånn det er når man endelig spiser kirsebær med de store, det eneste som betyr noe er å slå dem - måten det gjøres på er underordnet bare man oppnår resultater. Men når men er der og har vært der en stund så kreves det litt mer for å bli fornøyd. Sånn er det vel med Follo og MK - de er i angrepsposisjon og stilen driter man i. Men når Follo spiller sin 5te sesong i Adecco'n så krever sikkert klubb og supportere også der at man bidrar med litt underholdning på veien i tillegg til at man skal vinne foppallkampene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 13. August 2005 Del Skrevet 13. August 2005 Markeringsorientert forsvar kan like gjerne være rævvafotball som soneorientert. Og jeg mener at et bortelag som er antatt mye dårligere enn hjemmelaget skal drepe kampen dersom de går opp i ledelsen. Poeng er mye viktigere enn å vise seg frem på bortebane. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå