Squawker 11 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 håper dette varmet like bra http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=218093 ha ha 43820[/snapback] Vi er nok sikkert like interesert i bandy som du er i cricket! Appropos cricket, nå er stillingen 1-1 i The Ashes etter at Australia klarte å hale ut den femte dagen av den tredje matchen igår, og dermed sikret seg uavgjort med minst mulig margin. To matcher igjen - kom igjen England! Hva er bandy for noe ;-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 Ble for mye quoting... Jeg trooor Bandy er en stilling i alpint eller noe...eller er det hockey? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 etter at Australia klarte å hale ut den femte dagen 43890[/snapback] Noe for MK? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 håper dette varmet like bra http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=218093 ha ha 43820[/snapback] Vi er nok sikkert like interesert i bandy som du er i cricket! Appropos cricket, nå er stillingen 1-1 i The Ashes etter at Australia klarte å hale ut den femte dagen av den tredje matchen igår, og dermed sikret seg uavgjort med minst mulig margin. To matcher igjen - kom igjen England! Hva er bandy for noe ;-) 43890[/snapback] Jeg har hatt et innlegg i da på tråden Flaut Av Start Fansen, hvor jeg delte en ishockey opplevelse. I Asker, hvor jeg har bodd en del år etter at min foreldre flyttet meg ut av Bærum - vet vi meget godt hva ishockey er. I min enfoldighet trodde jeg de fleste $$-folk hadde hørt om bandy, ettersom Stabæk har blitt serie- og norgesmestre i den idretten sånn 20 ganger de siste ti årene. Derfor forklarte jeg eventuelle uvitene at ishockey er nesten det samme som bandy - bare på mindre bane og med flat ball. Jeg kan gjerne gjøre det motsatte: Bandy er nesten som ishockey - bare på en større bane. Og med en rund - gjerne selvlysende - ball. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 Nå ble alt så mye klarere... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Squawker 11 Del Skrevet 16. August 2005 (endret) Del Skrevet 16. August 2005 (endret) Jeg har hatt et innlegg i da på tråden Flaut Av Start Fansen, hvor jeg delte en ishockey opplevelse. I Asker, hvor jeg har bodd en del år etter at min foreldre flyttet meg ut av Bærum - vet vi meget godt hva ishockey er. I min enfoldighet trodde jeg de fleste $$-folk hadde hørt om bandy, ettersom Stabæk har blitt serie- og norgesmestre i den idretten sånn 20 ganger de siste ti årene. Derfor forklarte jeg eventuelle uvitene at ishockey er nesten det samme som bandy - bare på mindre bane og med flat ball. Jeg kan gjerne gjøre det motsatte: Bandy er nesten som ishockey - bare på en større bane. Og med en rund - gjerne selvlysende - ball. 43896[/snapback] Takker og bukker for forklaringen - det visste jeg egentlig. Men født og oppvokst som jeg er i den søndre halv delen av de britiskeøyene har jeg hatt liten eksponering for is- og issport. Bortsett fra de gangene man var på sjekker'en på ishallen da. Kan tenke meg hvor stilig jeg så ut i de ekle blå plastskøytene! Endret 16. August 2005 av Squawker Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 Nå ble alt så mye klarere... 43898[/snapback] OK da - jeg har aldrig hutret meg gjennom en bandykamp. Men fra barnsben lærte jeg å tro at noen sære fotballspillere i Oslo, Bærum og Drammensregionen (ikke Asker) spilte bandy om vinteren mens de ventet på å kunne begynne å sparke litt større ball igjen (dette var før kunstgressets tid). Derfor har endel bandyregler likehetstrekk til fotball. (Det kan man neppe si om ishockey.) La meg ta med en ting til - som ikke har noe som helst å gjøre med kampen mellom Stabæk 2 og Mjøndalens elitelag - det var gjennom ishockey jeg lærte å hate Vålerenga. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 det var gjennom ishockey jeg lærte å hate Vålerenga. 43901[/snapback] og det var gjennom bandyen jeg startet å elske stabæk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 Nå ble alt så mye klarere... 43898[/snapback] La meg ta med en ting til - som ikke har noe som helst å gjøre med kampen mellom Stabæk 2 og Mjøndalens elitelag - det var gjennom ishockey jeg lærte å hate Vålerenga. 43901[/snapback] ...og det er sikkert noen som lærte og hate Mjøndalen igjennom bandyen..I alle fall har det vært representanter her for det motsatte! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. August 2005 (endret) Del Skrevet 16. August 2005 (endret) det var gjennom ishockey jeg lærte å hate Vålerenga. 43901[/snapback] og det var gjennom bandyen jeg startet å elske stabæk! 43903[/snapback] Det var det jeg trodde. Apropos to aktive tråder nå (denne og Henning Hauger). Er jeg helt på jordet når jeg mener å ha lest at du trente Henning Huager/spilte med ham i bandy? Endret 16. August 2005 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 I alle fall har det vært representanter her for det motsatte! 43904[/snapback] Deriblant meg... Jeg vet også at pappaen til Henning til stadighet var i slåsskamp i Drammen etter kamp. Mjøndalen spillerne stod utenfor garderoben og skulle banke det så som var blaatt. Mjøndalen supporterne, nøtteberget, har laget mye kvalm på Plassen og overalt hvor de har dratt. Rasistiske bemerkninger har haglet over Stabæks russiske spillere og det gikk vel så langt at Nicolay Hauger (fetter) flekka ræv til nøtteberget i 20 minus grader midt under kampen for et par år siden! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 Det var vel 6 år siden èn kommandobil og 4 patruljebiler måtte til for å roe gemyttene på Plassen under stabæk - mjøndalen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 det var gjennom ishockey jeg lærte å hate Vålerenga. Da er vi to om det! Men for meg var laget Furuset. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 det var gjennom ishockey jeg lærte å hate Vålerenga. Da er vi to om det! Men for meg var laget Furuset. @ringo 43912[/snapback] Jeg klarer ikke å motstår fristelsen - selv om jeg sikkert blir stemplet som "trådavsporer": Jeg husker mange spennende stunder og morsomme kamper på begynnelsen av syttitallet. I Furusetbobla. Om jeg ikke husker feil måtte Furuset spille sine største kamper på Jordal. Styggnær Vålerengaland? Det var morsomme tider. Frisk og Furuset (og ett lag til) var de store i Norge. Men ishockeyinteressen min har dabbet av. Nå er dreier det seg om de Blaa. Alltid. Uansett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 007 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 Sånn apropos... det var gjennom fotballen jeg lærte å hate Vålerenga. og det var gjennom fotballen jeg startet å elske stabæk! Og du verden så dypt det stikker!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 Sånn apropos... det var gjennom fotballen jeg lærte å hate Vålerenga. og det var gjennom fotballen jeg startet å elske stabæk! Og du verden så dypt det stikker!! 43915[/snapback] Åhhh - jeg er så enig! Og Albert - du må fjerne den brune trøya til Avitaren din - ser jo ut som en Mjøndøl! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. August 2005 Del Skrevet 16. August 2005 Sånn apropos... det var gjennom fotballen jeg lærte å hate Vålerenga. og det var gjennom fotballen jeg startet å elske stabæk! Og du verden så dypt det stikker!! 43915[/snapback] Åhhh - jeg er så enig! Og Albert - du må fjerne den brune trøya til Avitaren din - ser jo ut som en Mjøndøl! 43918[/snapback] Hadde allerede sett det - så nå prøver jeg med orange. (Den får jeg vel lov til å ha helt til personen på bildet oppdager den...) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg