Pondus 1 Del Skrevet 17. August 2005 Del Skrevet 17. August 2005 Har hørt at Stabæk har satt av 4 mill til lysanlegg til Nadderud noe som må til med de nye TV rettighetene, men Stabæk får ikke lov til å spille på Nadderud neste år vis ikke byggingen på den nye stadion er i gang. Stemmer dette? (dette gjelder også bare vis de rykker opp, eller?) Det vil jo drepe Stabæk om de må spille på Bislett, Ullevål eller Åråsen neste sesong. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 17. August 2005 Del Skrevet 17. August 2005 Velkommen tilbake Pondus, vi har savnet deg. Jeg har også hørt dette. Min kilde er artikkelen fra Budstikka for en måneds tid tilbake. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 17. August 2005 (endret) Del Skrevet 17. August 2005 (endret) Hørte dette på treningen i dag. Virker som de ikke helt tror på Stadion på Fornebu, men det gjør ikke jeg heller før de begynner å bygge. Her lukter det hjemme kamper på Bislett, med en ny og større deilig løpe bane rundt.. Jippii! Endret 17. August 2005 av Pondus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 17. August 2005 Del Skrevet 17. August 2005 Jeg har snakket med stadion ansvarlig i NFF i forbindelse med treningen til Italia på Nadderud i sommer. Nadderud har klare mangler. Belysningen er naturligvis en, men mangel på vipbokser m.m. er også en faktor. Det han sa til meg var at NFF ikke lenger gir disp. med mindre ny stadion er påbegynt. Nadderud ville ifølge han ikke være godkjent for TL spill med mindre spaden var satt i jorden på Fornebu. Dette sa han til meg der og da og det stemmer sikkert i forhold til reglene NFF har satt. Muligens er NFF fleksible, men med tanke på den nye TV-avtalen og de penger som er invistert der skjønner jeg godt hvis vi ikke får disp. til å spille på Nadderud, uavhenig av om det lyser aldri så kraftig fra belysningen. Sett spaden i jorden på Fornebu! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 17. August 2005 Del Skrevet 17. August 2005 Triste og skumle saker! Kan vi ikke si fra oss tv-sendte hjemmekamper da, hvis det er punktet som er avgjørende? TV2 vil vel helst slippe å sende Stabæk iallefall. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 17. August 2005 Del Skrevet 17. August 2005 Noen som har en spade å låne meg? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 252 Del Skrevet 17. August 2005 Del Skrevet 17. August 2005 Jeg synes alle skal ta med spader på kamp siste hjemmekampen om det ikke har blitt satt igang noe enda. Dette minner mer og mer om min egen klesvask... Skal ta det snart, jada, snart... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Kan ikke fatte at det ikke er bedre å spille på bislet enn å bruke masse spenn på nadderud som ikke trengs av andre enn om Bærum SK skulle rykke opp... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 18. August 2005 (endret) Del Skrevet 18. August 2005 (endret) Tror ikke Stabæk har noe mer lyst til å spille på Bislet enn vi har, så vi får se det positive i det. Dette her vil sikkert hjelpe dem til å få ut finger'n!! Endret 18. August 2005 av OEO Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Nadderud har klare mangler. Belysningen er naturligvis en, men mangel på vipbokser m.m. er også en faktor. 44047[/snapback] Jeg skjønner helt klart at Nadderud har endel mangler i forhold til NFF's regelverk. God belysning av gresset for TV-produksjon er en selvsagt ting når NFF har solgt TV-rettighetene så dyrt. Gode garderobemuligheter for begge lag og dommer-kvartetten skjønner jeg også, MEN krav til VIP-bokser??? Greit at et nytt stadion skal ha VIP-bokser for å kunne tjene penger til drift, men at dette er et KRAV fra NFF? Vel, det forundrer meg jo ikke, men kan man ikke bare kjøpe en litt varmere parkas til Espelund og Kåfjord i tilfelle de skulle snuble innom? Eller parkér en av disse store amerikanske campingbilene ved siden av stadionuret i bortere sving. VIP-bokser kan vel ha hjul??? Når det var i orden med provisorisk og mobilt lys i fjor, må det vel være greit med provisorisk og mobilt VIP-område neste år?!? Nytt stadion med ordentlig VIP og lys skal vi ha, men det får være måte på hvor mye provisorisk det skal være på Nadderud i mellomtiden! Hørte dette på treningen i dag. Virker som de ikke helt tror på Stadion på Fornebu, men det gjør ikke jeg heller før de begynner å bygge. Jeg har alltid sagt at Fornebu er usentralt i Bærum, Stabæks hovednedslagsfelt på publikumssiden, med mindre man har kontorer på Lagåsen! :-) Men heller der enn ingensteder! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Jeg synes det hadde vært genialt å spille på Bislett eller Ullevål, inntill Fornebu (en gang) blir ferdig. Det hadde halvert reiseveien min til hver eneste hjemmekamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Jeg har alltid sagt at Fornebu er usentralt i Bærum, Stabæks hovednedslagsfelt på publikumssiden, med mindre man har kontorer på Lagåsen! :-) Men heller der enn ingensteder! 44076[/snapback] Godt mulig at Fornebu anses som usentralt. Men det tar ikke mer enn 10 minutter å gå til stadion fra Lysaker stasjon. Også fra Stabekk sentrum vil det ta kortere tid å gå til den nye stadion enn til Nadderud. Ikke så ille det... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Dette står i Informasjonsmemorandumet til Fornebu Boligspar fra 2001: Fire større byfunksjoner i Fornebu-området må nevnes blant det mangfoldet som skal danne det fremtidige Fornebu; Telenors hovedkontor samlet om det storslåtte Telenor-torget i nord ”Blue Dream Stadion”, Norges mest moderne fotballarena IT Fornebu Technoport AS, med innovativ IT-virksomhet i tilknytning til de gamle lufthavnbyggene Norske Skogs hovedkontor, nordvest på halvøya, mot Holtekilen - Det står skal danne det fremtidige Fornebu. I 2001 var de helt sikre, i dag er det ingen som vet noenting. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Hvilket snitt tror dere vi kunne ha ventet oss på Bislett? 2500?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 151 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Kan ikke fatte at det ikke er bedre å spille på bislet enn å bruke masse spenn på nadderud som ikke trengs av andre enn om Bærum SK skulle rykke opp... Dessuten er de kjempekeene på å få brukt stadionen til mer enn ett event i løpet av en sesong... De har tilbudt både VIF og Lyn gull og grønne skoger for å få dem til stadionen... Dessuten kan vi beregne fullt hus mot Enga, FFK og kanskje LSK. Noe som sikkert vil kompensere for tapt oppslutning fra eget publikum i de andre kampene... For egen del vil det halvere resiseveien til hver hjemmekamp og vel så det @ringo For Bislett... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Jeg har alltid sagt at Fornebu er usentralt i Bærum 44076[/snapback] Her tror jeg du blander litt. Det er JEG som alltid har sagt at Fornebu ligger usentralt. Men det er bra du følger etter. Da tror jeg vi er 3 som deler dette synspunktet. Skal vi skrive navnene våre på en lapp og levere underskriftskampanjen til Flem? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Jeg har alltid sagt at Fornebu er usentralt i Bærum 44076[/snapback] Her tror jeg du blander litt. Det er JEG som alltid har sagt at Fornebu ligger usentralt. Men det er bra du følger etter. Da tror jeg vi er 3 som deler dette synspunktet. Skal vi skrive navnene våre på en lapp og levere underskriftskampanjen til Flem? 44086[/snapback] Poenget er at hvis vi må spille på Bislett, så må da det være katastrofe på flere måter. For det første er det ikke Bærum. Kampene spilles jo midt i Oslo, i Lyn/Vif/Skeid land. For det andre har Bislett 15000 sitteplasser, jeg har liten tro på at vi blir så mange før vi får egen arena. Det eneste positive jeg kan se av dette er at Nye Bislett er blitt en veldig pen stadion. (forøvrig så bor jeg på Majorstua, og kunne hinket til kamp) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Stabæk hører hjemme i Bærum! (...og det er ikke bare det at jeg får lenger vei som er avgjørende!) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 vi får se hva som kom frem på formanskapsmøtet i Bærum komune som var i går kveld... Har ikke hatt muligheten ennå til og få noe referat av hva som skjer. Det eneste jeg vet er at Bærum komune har budsjetert med ca 400 mill. for lite i forhold til hva som bør brukes ute på Fornebu Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Squawker 11 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 vi får se hva som kom frem på formanskapsmøtet i Bærum komune som var i går kveld... Har ikke hatt muligheten ennå til og få noe referat av hva som skjer. Det eneste jeg vet er at Bærum komune har budsjetert med ca 400 mill. for lite i forhold til hva som bør brukes ute på Fornebu 44121[/snapback] Ja, dels fordi de bruker så jævllig lang tid på å komme igang, mens prisene i byggebransjen stiger og stiger. Idioter! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
the bluesbrothers 2 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Blir feil hvis et ikke blir stadion i bærum neste år! Dessuten må er det ikke gøy å ha hjemmekamp mot vif og føle at det er bortekamp! og med 3-4000 tilskuere på nesten hver kamp vil det se trist ut på bislett! Se på lyn på ullevål nå! Det ser dumt ut når det er 20 000 tomme seter! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
booi 1 Del Skrevet 18. August 2005 (endret) Del Skrevet 18. August 2005 (endret) Jeg har alltid sagt at Fornebu er usentralt i Bærum 44076[/snapback] Her tror jeg du blander litt. Det er JEG som alltid har sagt at Fornebu ligger usentralt. Men det er bra du følger etter. Da tror jeg vi er 3 som deler dette synspunktet. Skal vi skrive navnene våre på en lapp og levere underskriftskampanjen til Flem? 44086[/snapback] Poenget er at hvis vi må spille på Bislett, så må da det være katastrofe på flere måter. For det første er det ikke Bærum. Kampene spilles jo midt i Oslo, i Lyn/Vif/Skeid land. For det andre har Bislett 15000 sitteplasser, jeg har liten tro på at vi blir så mange før vi får egen arena. Det eneste positive jeg kan se av dette er at Nye Bislett er blitt en veldig pen stadion. (forøvrig så bor jeg på Majorstua, og kunne hinket til kamp) 44116[/snapback] Hvis leiekostnadene på Bislett blir mindre enn det som kreves for å ruste opp Nadderud foretrekker jeg ett år på Bislett. Som andre har vært inne på tror jeg ærlig talt ikke at publikumssnittet blir så mye lavere enn det vi hadde i fjor. Oslobeboere representerer jo alle lag i Tippeligaen og vil få kort vei til arenaen. Kjenner flere tilhengere av andre lag som ikke gidder å dra til Nadderud pga den "beryktede svingen". Det negative er jo at vi vil bli et mindretall på tribunen ved enkelte kamper. I tillegg vil vi sannsynligvis få parkeringsproblemer. Det positive er, utenom fasilitetene, at vi kan få markedsført klubbmerket "Stabæk" utenfor kommunegrensa på godt eller vondt. Jeg bor også på Majorstua, og ser mer enn gjerne Stabæk på Bislett til vi får ett nytt stadion.. Endret 18. August 2005 av booi Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Begynner å like tanken, jeg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Begynner å like tanken, jeg 44142[/snapback] Det gjør ikke jeg. Fordi det betyr strengt tatt at det ikke vil ha skjedd en dritt på Fornebu når den tid kommer. (Alltid optimist.....) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
loudness 303 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 vil da ikke spille hjemmekampene borte da....en hel sesong uten hjemmekamper!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 151 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Hepp, Det er mye logikk i valg av Bislett. Det eneste som taler imot er igunn beliggenheten... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Hepp, Det er mye logikk i valg av Bislett. Det eneste som taler imot er igunn beliggenheten... @ringo 44165[/snapback] og at den ikke er godkjent som fotball stadion, er ikke nok sitteplasser som er dekket av tak! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Blir det åråsen da? YES! Da får jeg kort vei! nei Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Hepp, Det er mye logikk i valg av Bislett. Det eneste som taler imot er igunn beliggenheten... @ringo 44165[/snapback] Røtter er viktig. Fasiliteter er dog viktigere. Men uansett er det aller viktigste at spørsmålet rundt ny stadion blir avklart snarest. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 18. August 2005 Del Skrevet 18. August 2005 Leste forøvrig i VG at hamkam kan glemme disp for neste sesong hvis ikke de har stukket utbedringsspaden i jorda før nyttår, enten det gjaldt opprustning eller ny stadion. regner med det samme gjelder for oss... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå