Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hepp,

Det er mye logikk i valg av Bislett. Det eneste som taler imot er igunn beliggenheten...

@ringo

44165[/snapback]

og at den ikke er godkjent som fotball stadion, er ikke nok sitteplasser som er dekket av tak!

44167[/snapback]

Er det reguleringer på hvor mye tak man skal ha..? Hvor keege er man, man kan da stå i regnet uten å grine fordi hodebåndet blir vått vel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det er mye logikk i valg av Bislett. Det eneste som taler imot er igunn beliggenheten...

@ringo

44165[/snapback]

og at den ikke er godkjent som fotball stadion, er ikke nok sitteplasser som er dekket av tak!

44167[/snapback]

Er det reguleringer på hvor mye tak man skal ha..? Hvor keege er man, man kan da stå i regnet uten å grine fordi hodebåndet blir vått vel.

44228[/snapback]

Regler er regler! Det er mange ting som kreves av en tippeligastadion, Bislett mangler mange av de! Det er en av grunnene til at LYN ikke valgte å bruke Bislett...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva er begrunnelsen til at det skal være tak? Og hvorfor i helvete sutrer Bislett over at "avtaleboken er tom" nåt de faktisk ikke har lov til å ha noe annet der enn friidrett, og dermed bare Golden League? Faen for noe pengesløseri ass, hørte jeg noen si Opera?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et spørsmål ut i lufta:

Er Nadderud Stadion verre enn f.eks Briskeby og Odd stadion? Jeg bare spørr...

44227[/snapback]

Hepp,

Ham-Kam er i samme båt som oss, de får ikke lov til å bruke Briskeby neste år!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen for noe tull NFF har kommet opp med her. Blir lenge til et lag fra 4 div. kan spasere rett opp til tippeligaen nå, når det kreves år med planlegging av stadioner. Er tippeligaen i ferd med å bli som BLNO, norges stolte basketliga, der kun de med penger og stadion har adgang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten disse kravene hadde vi nok ikke sette arenaer som Color Line Stadion, Nye Alfhiem, Nye Aspmyra, Nye Lerkendal, Nye Åråsen, Viking Stadion og snart Nye Brann Stadion, Nye Start Stadion og evt nye FFK og Sandefjord Stadion...

Skjønner NFF meget godt. Klubbene har visst om dette i mange, mange år. Stabæk er desverre ett av få lag som ikke har klart å få til noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så i Budstikka i går en annonse for Plantasjen i Sandvika, som hadde 50% på alt siden lokalene skulle rives. Grunnen var at det skulle bygges Norges største kjøpesenter (jeg tror Info-Rama og Sandvika Storsenter på en eller annen måte skal knyttes sammen). Dette skjer bare måneder etter at jeg hørte noe om dette.

Så nå går vi for Sandvika, gutter! Der bygger man bare, uten å tenke så jævlig mye først!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så i Budstikka i går en annonse for Plantasjen i Sandvika, som hadde 50% på alt siden lokalene skulle rives. Grunnen var at det skulle bygges Norges største kjøpesenter (jeg tror Info-Rama og Sandvika Storsenter på en eller annen måte skal knyttes sammen). Dette skjer bare måneder etter at jeg hørte noe om dette.

Så nå går vi for Sandvika, gutter! Der bygger man bare, uten å tenke så jævlig mye først!!

44313[/snapback]

Mye mer sentralt er det også!!! (Ikke i forhold til Onkel Blå, men alt annet...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skal vi fjerne der nede? har hørt det ligger en fin kunstgressbane der kalt kadettangen eller noe? kan vi ikke bare bygge over den og utvide litt der ved og fjerne den hallen og lille grusbanen samt det lille huset som ligger mot motorveien. Vi kan i tillegg lage både båt og bilparkering så blir det enklere for alle de bærumsfolkene som har hytte og komme til kampen. Det er sikkert ingen som kommer til og savne den banen der. De kan få låne Nadderud av oss. Det blir i tillegg billigere da det allerede er kunstgress der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sentralt i forhold til drammen da eller?

44317[/snapback]

Punkt 1 - Om Stabæk er Bærums stolthet, passer det kasnkje at de spiller i Bærums hovedstad; byen Sandvika?

Punkt 2 - Dersom Stabæk er Asker og Bærums lag - som noen av oss hevder - er Sandvika et sentralt sted i de to bygdene (som sikkert en vakker dag slås sammen).

Punkt 3 - Dersom du har tenkt å drikke en øl eller to før kampen, og ikke kan kjøre bil hjem, hvordan kommer du til steder i Bærum og Asker fra Fornebu???.

Og til Armando - Stadion bør helt klart ligge på Kadettangen. Man fjerner den stygge bobla og de gamle husene og lager et skikkelig idrettsanlegg. Sammenhengende med Sandvika Storsenter og Inforama Storsenter, selvfølgelig. (Sandvikselva må jo kunne legges i rør)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

44317[/snapback]

Punkt 1 - Om Stabæk er Bærums stolthet, passer det kasnkje at de spiller i Bærums hovedstad; byen Sandvika?

Punkt 2 - Dersom Stabæk er Asker og Bærums lag - som noen av oss hevder - er Sandvika et sentralt sted i de to bygdene (som sikkert en vakker dag slås sammen).

Punkt 3 - Dersom du har tenkt å drikke en øl eller to før kampen, og ikke kan kjøre bil hjem, hvordan kommer du til steder i Bærum og Asker fra Fornebu???.

Og til Armando - Stadion bør helt klart ligge på Kadettangen. Man fjerner den stygge bobla og de gamle husene og lager et skikkelig idrettsanlegg. Sammenhengende med Sandvika Storsenter og Inforama Storsenter, selvfølgelig. (Sandvikselva må jo kunne legges i rør)

44323[/snapback]

Da har vi endelig funnet noe vi kan være enige om :)

Sandvikselva er så stygg og gjørmete gjør ingenting om det blir plasser i rør for min skyld

Lenke til innlegg
Del på andre sider

44317[/snapback]

44323[/snapback]

1. og 2.

Stabæk er et lag fra stabekk, ca en mil fra sandvika, 3-4 km til fornebu...

3. Taxi er en fin løsning pr d.d. men på sikt kommer det til å bli utbygd kollektivnett som skal serve den økte befolkningsmassen på forneby + de relativt store firmaene som har og vil etablere seg i området...

Tenk også på salg av company-sesongkortene som vil bli solgt til nærliggende firmaer.. Tror man lett kan selge 1500-2000 sesongkort ekstra til firmaer som Telenor, Accenture etc....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja mulig det men da må vi vente til 2025 (opptimist jeg skjønner du). Det kommer ikke til og bli noe bygging før veivesenet er ferdig med reguleringsplanen sin og den skulle til evaluering i våren 2006 om jeg ikke husker helt feil

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. joa.. kan jo det.. :P

Men eier ikke BSK kadda da? får jo aldri tatt over kadda vi..

44341[/snapback]

Nå må vi prøve å tenke litt STØRRE enn vi vanligvis gjør.

Se på Oslo Øst, Se på Follo. Og mange andre - man tenker mer enn et tilfeldig veikryss hvor noen visjonære gutter dannet et idrettslag.

Vi overtar ikke bare Kadettangen. Vi overtar Bærum. Gjerne Asker også. Topplaget i bygdene - som alle bidrar til å gjøre til Norges beste - skal naturligvis hete Stabæk, men alle skal vite at dette er vårt lag.

Jeg tror også man må tenke sånn for å få folk på kampene. Jeg mener - nå har Lyn dratt 6000 i snitt på hjemmekamper. Om vi neste år får en sosong hvor vi IKKE klarer å gruse Lyns tilskuertall, tror jeg kanskje vi får litt pepper...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.  og 2.

Stabæk er et lag fra stabekk, ca en mil fra sandvika, 3-4 km til fornebu...

44329[/snapback]

Rosenborg er opprinnelig et lag fra bydelen Rosenborg i Trondheim. Så vidt jeg vet ligger ikke Lerkendal der.

Vålerenga er fra bydelen Vålerenga. Ingen stadion der heller...

Så sneversynte kan vi ikke være!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du ikke vålerenga ville hatt en stadion på vålerenga hvis det lot seg gjøre...?

44346[/snapback]

Selvfølgelig vil de det. Eller... de vil vel aller helst til Bjørvika, siden de profilerer seg som Oslos stolthet, på samme måte som vi er Bærums stolthet. Da spiller det mindre rolle hvor stadion ligger, og vi burde iallefall ikke henge oss opp i at den MÅ være på Stabekk eller Bekkestua.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de har undersøkt mulighetene.. men det ser ut til å falle i grus...

Greit nok med tanken om hele bærums lag. men nå har det blitt tatt en besluttning som sier at det blir fornebu.. synes ikke det er vits i å diskutere andre alternativer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

44313[/snapback]

Det stemmer at det skal bygges sammen av Olav Thon som eier Info Rama og Sandvika Storsenter - få ham til å bygge et stadion for Stabæk så kanskje det blir klart i løpet av 1. år istedenfor 7... Han bor også jo på Solighøgda så Stabæk er vel egentlig hans lokale storlag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Neste Sesong! Hvor?
  • Opprett ny...