Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode nyheter til en stakkar på jobb?

44615[/snapback]

Vi vant 10 - 1, så vi er tilbake på topp!

Sjekk tabell og resultater hos n3sport.

Vi har 60 (!) plussmål, mens bruntrøyene har 56.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

44615[/snapback]

44616[/snapback]

Da takker jeg Totto som jammen hadde fine nyheter

Lenke til innlegg
Del på andre sider

44615[/snapback]

44616[/snapback]

Da takker jeg Totto som jammen hadde fine nyheter

44618[/snapback]

Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg var på kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allegutta har en oppsummering fra kampen mot Åskollen. Legg spesiellt merke til siste avsnitt der dommeren kaller gutta våre for "klyser" og ber dem reise hjem til Bærum der de kommer fra.

Jeg vil kanskje strekke det så langt å kalle dette for rasisme. Bør dommeren meldes til NFF for slikt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å ane hvorfor noe av det første alan lærte å si var: Bra dame.

fra allegutta:

Med kvinnelig lagleder som vel må kalles et greit julebord, tok de imot oss i burgerstank og trange garderober i Glassverket Idrettshall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allegutta har en oppsummering fra kampen mot Åskollen. Legg spesiellt merke til siste avsnitt der dommeren kaller gutta våre for "klyser" og ber dem reise hjem til Bærum der de kommer fra.

Jeg vil kanskje strekke det så langt å kalle dette for rasisme. Bør dommeren meldes til NFF for slikt?

44836[/snapback]

Det bør absolutt reageres på. Neger, homo eller klyse - like injurierende alt sammen.

Det finnes vel observatører også på dette nivået som må ha fått det med seg?

Den skyldige heter forøvrig Hans Egil Drolsum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

44836[/snapback]

Synes ikke nødvendigvis man trenger å benytte begreper som rasisme. Synes faktisk det begrepet missbrukes i mange sammenhenger. Ser ellers at innleggene på allegutta.no er skrevet med et glimt i øyet, men hvis det stemmer at dommeren har benyttet begreper som "klyser", og at gutta kan "pelle seg hjem til Bærum der de kommer fra" er dette definitivt noe som bør rapporteres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rasisme er det vel ikke, begrepet rasisme kommer av folk som er opptatt av å dele etnisitet inn i grupper hvor noen grupper er over andre. Som lys over mørk, eller tysker over jøde, eller jøde over palestiner.

Vi kan kanskje forlange å være en egen etnisk gruppe. Bæringer kan søke om å få være minoritetsgruppe i det norsk samfunnet. Vi kan forlange et Bæring-ting, og at FN skal annerkjenne oss som folkegruppe gjennom ILO-konvensjonene.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å ane hvorfor noe av det første alan lærte å si var: Bra dame.

44842[/snapback]

Haha, jeg ser for meg Alan kvittre fornøyd "Bra dame!" hver gang han ser noe spennende, og alle gutta kommer løpende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

44836[/snapback]

Jeg skjønner at du reagerer på dette, Tonje. Men når vi i $$ har gjort det til varemerke og være bærumsklyser, er det ikke merkelig at det innimellom smitter over på spillerene, og at de feilaktig blir oppfattet som sådann. Til tross for at vår favorittavis for lenge siden har slått fast at det er Svenskt Alt Sammen.

Er forresten ikke du den samme som mener at fotballsupportere ikke er middelalderne, øldrikkende menn...

Forøvrig synes jeg beskrivelsen av situasjonen er fantastisk, og tillater meg å gjengi den her:

Etter kampen prøvde vi behersket å prate med dommeren for å høre hans versjon av bataljen og spesielt situasjonene som på et høyere nivå medfører utestengelser. Kanskje vi også skulle hatt et kort eller to? Dette falt ikke i god jord hos sjarmtrollet i svart. Han trakk ned den berømte gardinen før han kalte oss ”klyser” og ba oss ”pelle oss hjem til Bærum der vi kommer fra”.    Håper vi slipper unna den dommeren resten av sesongen. Kanskje han håper å slippe flere oppdrag selv, for han kan ikke ha følt noen glede over dømmingen selv
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forresten ikke du den samme som mener at fotballsupportere ikke er middelalderne, øldrikkende menn...

Jo men det skal være sagt at jeg til journalisten sa ordet BARE før øldrikkende, sltså slik at jo vi drikker øl også, men de aller fleste gjør noe annet ved siden av å være fotballsupporter. Og blandt våre medlemmer er ikke middelaldrende menn i noen stor overvekt. Heller er unge fremadstormende gutter og jenter som utenom skole bruker fritiden sin på å spilel fotball.

Problemet er rett og slett at jeg syntes at fotballsupportere har usedvanlig dårlig rykte og jeg syntes det er provoserende at ingen forventer at jeg kan noe, ingen forventer at jeg kan gå med kjole ingen forventer at jeg mener noe om andre ting enn fotball fordi jeg er uttalt fotballsupporter.

Jeg syntes det er feil at med en gan du nevner fotballsupportere så er det feite, halvgamle menn med øl i hånda. Ja vi har det og, men de representerer ikke flertallet.

Det er poenget mitt. Kort fortalt og uten å bære nag til middelaldrende menn som liker øl. Jeg liker også øl.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo men det skal være sagt at jeg til journalisten sa ordet BARE før øldrikkende, sltså slik at jo vi drikker øl også, men de aller fleste gjør noe annet ved siden av å være fotballsupporter. Og blandt våre medlemmer er ikke middelaldrende menn i noen stor overvekt. Heller er unge fremadstormende gutter og jenter som utenom skole bruker fritiden sin på å spilel fotball.

Problemet er rett og slett at jeg syntes at fotballsupportere har usedvanlig dårlig rykte og jeg syntes det er provoserende at ingen forventer at jeg kan noe, ingen forventer at jeg kan gå med kjole ingen forventer at jeg mener noe om andre ting enn fotball fordi jeg er uttalt fotballsupporter.

Jeg syntes det er feil at med en gan du nevner fotballsupportere så er det feite, halvgamle menn med øl i hånda. Ja vi har det og, men de representerer ikke flertallet.

Det er poenget mitt. Kort fortalt og uten å bære nag til middelaldrende menn som liker øl. Jeg liker også øl.

44928[/snapback]

Og det er ikke alle av oss som er så veldig feite....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

44928[/snapback]

Hvis noen sier feit, halvgammel supporter med øl i hånden, så tenker jeg faktisk med en gang på badmington. Ikke fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
2. Laget I Dag
  • Opprett ny...