pauligirl 236 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 saa en reportasje i gaar, den handlet om atomenergi og saerlig om fjerning av farlig söppel. saa slaatt det meg plultselig og spörsmaalet kom: finnes det atomkrafverk i norge? hvis ja, hvor? og hvor mange? hvis nei, var det snakk om aa bygge atomkrafverk en gang? hvem önsket aa bygge atomkraftverk? hva skjedde at byggingen ikke fant sted? ok, det handler ikke om stabaek, men haaper likevel at en av dere svarer. jeg er nysgjerrig! takk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 335 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 saa en reportasje i gaar, den handlet om atomenergi og saerlig om fjerning av farlig söppel. saa slaatt det meg plultselig og spörsmaalet kom: finnes det atomkrafverk i norge? hvis ja, hvor? og hvor mange? hvis nei, var det snakk om aa bygge atomkrafverk en gang? hvem önsket aa bygge atomkraftverk? hva skjedde at byggingen ikke fant sted? ok, det handler ikke om stabaek, men haaper likevel at en av dere svarer. jeg er nysgjerrig! takk! 44814[/snapback] Det ligger en forskningsreaktor på Kjeller. Lurer på om det ikke finnes en forskningsreaktor til, men det er jeg usikker på. Det har så vidt meg bekjent aldri vært snakk om å bygge store atomkraftverk i Norge, vi har jo som kjent en del vassdrag å bygge ut... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 Vi kan vel legge til at gasskraft er det som de siste årene har skapt størst debatt i Norge. For eller i mot og med eller uten CO2 rensing. Men nå bygges det gasskraftverk uten CO2 rensing. Vannkraft er ellers det vi produserer i Norge. Vi produserer og selger til andre land og det gjør igjen at vi kjøper kullkraft fra utlandet. Vi bytter altså vår miljøvennlige kraft i andres forurensende.... fornuftig!? Når det er sagt så er faktisk atomkraft svært miljøvennlig og billig, problemet er bare det at en ulykke medfører en kjempe katastrofe. Derfor velger man bort dette på grunn av risikofaktor. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 Det ligger også en forskningsreaktor i Halden Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 420 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 saa en reportasje i gaar, den handlet om atomenergi og saerlig om fjerning av farlig söppel. saa slaatt det meg plultselig og spörsmaalet kom: finnes det atomkrafverk i norge? hvis ja, hvor? og hvor mange? hvis nei, var det snakk om aa bygge atomkrafverk en gang? hvem önsket aa bygge atomkraftverk? hva skjedde at byggingen ikke fant sted? ok, det handler ikke om stabaek, men haaper likevel at en av dere svarer. jeg er nysgjerrig! takk! 44814[/snapback] Noen som leter etter terrormål? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 722 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 saa en reportasje i gaar, den handlet om atomenergi og saerlig om fjerning av farlig söppel. saa slaatt det meg plultselig og spörsmaalet kom: finnes det atomkrafverk i norge? hvis ja, hvor? og hvor mange? hvis nei, var det snakk om aa bygge atomkrafverk en gang? hvem önsket aa bygge atomkraftverk? hva skjedde at byggingen ikke fant sted? ok, det handler ikke om stabaek, men haaper likevel at en av dere svarer. jeg er nysgjerrig! takk! 44814[/snapback] Noen som leter etter terrormål? 44828[/snapback] I såfall tror jeg det ligger et atomkraftverk på Valle.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 Så kan vi jo nevne (i denne energipolitiske debatten) at det har vært mye diskisjoner rund vindmølle parker, - mange mener at disse forurenser synsmessig. Denne diskusjonen har gått høylytt i mangfolige hjem, sågar splittet familier (ihvertfall fra middag til kveldskaffen) Selv er jeg stor tilhenger av uvettig overforbruk av energi bassert på fossilt brennstoff. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 takk for svarene. altsaa ingen stor atomkraftverk i norge, aha. fant en side hvor halden forskningsreaktoren beskrivesMy Webpage, og en artikkel om atomenergi i det hele (finner den ikke naa). ser ut som om norge pröver aa produsere ren og miljövennlig energi, men kjöper i tillegg energi fra andre land som har en eller flere atomkraftverk eller andre slag forurensende energi utvinning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martinho 0 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 dette er en fotballside! ikke enforskningsside! jeez Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 jeg syntes temaet er spennende og lærerikt. kona blir sikkert overveldet når jeg forteller om norsk energipolitikk istedenfor siste 10 innlegg i hurra-tråden ved dagens middagsbord Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 24. August 2005 (endret) Del Skrevet 24. August 2005 (endret) Nope, fungerte ikke! Endret 24. August 2005 av Markus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik H 0 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 Nope, fungerte ikke! 44957[/snapback] Den samtalen skule jeg gjerne vært deltager i...... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 24. August 2005 Del Skrevet 24. August 2005 Nope, fungerte ikke! pølse i lompe middag i dag Markus? En 6 minutters middag!!, eller er du bare stor i kjeften og sluker rått det kona lager uten å tenke på at hun har lagt ned tid på middagen??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg