Gå til innhold

Om det er opp til deg?  

61 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja vi vil ha pengene, desverre! Men det er ikke sånn at jeg sitter å hier på Vif av den grunn, men det er en trøst dersom de skulle gå videre så har vi liksom noe å glede oss over. Omtrent som de som spiller på Oddsen mot Stabæk for da vinner de hvertfall noe selv om vi skulle tape.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Aldri i verden om jeg håper VIF tar seg til CL. Da blir de enda større og får muskler til å kjøpe enda flere spillere... Målet vårt er jo å bli bedre en VIF igjen! Da kan vi ikke ønske at de skal få enda fler ressurser!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Positive sider:

To norske lag i CL setter Norge på kartet i internasjonal fotball. De fleste tror vel at Rosenborg har spilt i en liga med 2lag og vunnet hvert bidige år.

De som har lyst klarer sikkert å skaffe seg gratis billetter til vif sine hjemmekamper for å se muri spille ballen løst tilbake til arason og sørge for at de blir slaktet av "litt" bedre lag.

Negative sider:

Vif får mer penger og utvider kanskje brødsalget til å gjelde alle butikker i Norge og når de først er i gang så tar de baltikum i samme slengen. samt at de får penger til å handle inn storstjerner som????? De henter jo bare gamle norske spillere fra utlandet så den eneste aktuelle er solskjær.

Tipper de fleste kronene vif drar inn på CL går til en ny stadion så jeg er ikke bekymret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg deler ikke bekymring om at VIF med mer penger skal bli sterkere - der har de en fantastisk evne til å søle bort penger uansett.

Jeg hater Vålerenga (og de hater sikkert meg), men jeg elsker fotball og er glad i Norge. Derfor klarer jeg ikke helt (i utgangspunktet) å ønske dem ulykke. Men jeg kommer helt sikkert til å fryde meg om det skjer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nei, nei!!

En million her og en million der blir bare to millioner. Men VIF får inn alt for mange og blir muligens utilnærmelige de neste årene!

Club Brugge hei, Club Brugge hei,Club Brugge hei, hei, hei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hater 'enga. Jeg ser ingen grunn til å heie på dem bare fordi de representerer norsk fotball. Men jeg ser gjerne at Stabæk får en ekstra million i kassa, og jeg blir ikke akkurat knust om Vålerenga kommer seg videre. "Take the money and run" sier jeg - Stabæk får mye mer ute av millionen sin en det 'enga gjør med sine kroner. Bare ser hvilke kvalitetsspillere har knyttet seg til de mørkeblå for en slikk og ingenting (sett bort fra lønnskostnadene selvsagt :).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompromisset ser ut til å bli at VIF går til CL, vi får penger, og VIF havner i en gruppe med øst-europeiske lag som alle slår VIF både hjemme og borte.

Heldigvis gikk RBK til CL, da blir det ihvertfall litt mindre penger på VIF om de skulle klare det

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VIF får inn alt for mange og blir muligens utilnærmelige de neste årene!

44832[/snapback]

VIF blir ALDRI utilnærmelige! Ingen har fått så mye penger som RævBK de siste årene, men vi har ikke vært dem underlegne de siste 10 årene, tvert i mot. Hvor mange penger man har er ikke det som er viktig, men hvordan man bruker dem. (dette gjelder for øvrig i alle livets sider..)

La dem få pengene sine, la oss få vår million, og la dem holde på med sitt, så er jeg sikker på at når VIF kommer til Nadderud så vil de få bank, alltid uansett!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel faktisk noe i at vi klarer å gjøre mer med 1 mill enn hva VIF klarer å gjøre med 80. Vi brukte vel 2 mill på årets kjøp, enga bruker det dobbelte for 18mnd kontrakt med Flo.

Allikevel skal vi leve i dette landet og med all publisitet Enga kommer til å få frykter jeg langt mer penger og enda flere klansmedlemer i en allerede utvannet supporter gruppe. Legg merke til at klanen har gått fra en mørk stemme til en korgutt med stemmeskifte

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vålenga kommer til å bruke 50 mill i året allikevel de neste hundre årene. CL pengene betyr bare at de utsetter konkursen av AS'et sitt med ett år. Ja takk til 1 mill som sikkert betyr endel for Stabæk.

Heia Stabæk og Brygge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en allerede utvannet supporter gruppe.

44847[/snapback]

At supporter gruppa er utvannet, kan jeg skrive under på. Som tidligere nevnt på en annen tråd, flagges det vilt rundt omkring i nabolaget mitt hver gang VIF spiller kamp, og 90% av de som flagger hadde aldri i verden kommet på idéen hvis det ikke hadde vært for at jeg startet det hele med mitt flagg. Jævlig irriterende.... Det som er enda mer irriterende er når jeg overhørte en "eldre" dame her på lørdag, som poengterte at man må jo henge opp flagget sitt hver gang det er kamp, og ikke bare når laget vinner. (noe jeg gjør, for å feire seieren) ....for da er man medgangssupporter..!!! Medgangssupporter, jeg?.....ja, akkurat...!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig for at Vif skal kvalifisere seg, uavhengig av om vi hadde fått en mill. Grunnen er enkel. Det er for lavt nivå på toppfotballen Norge. Med flere lag som spiller CL vil vi også ha mulighetene til å utvikle et toppnivå i norsk fotball som landet trenger.

Hater Enga, men idag heier jeg på norsk fotball i sin helhet.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et voldsomt dilemma dette her. Søndager generellt dreier seg stort sett om to ting. Ønsket om at Stabæk vinner, og ønsket om at Vålerengen taper. Med andre ord; jeg er ikke spesiellt glad i klubben fra østkanten av Oslo.

Det økonomiske løftet en eventuell deltagelse i Chapions League gir vil, tror jeg, gi Vålerengen en stor fordel i de nærmeste årene. Men en mill her og en mill der. Det blir jo fort to det. Og for oss er det, slik situasjonen er, veldig mye penger. Poenget Markus trekker frem er ett viktig argument. Tenk det mediekjøret det vil bli av en allerede overhypet klubb. Håvard trekker også frem et halvlystig scenarie. Ulempen her er at Vålerengen allikevel får spenna sine. Nei, jeg har bestemmt meg. Mitt drømmescenarie for kvelden er at Vålerengen ryker ut etter Brugge-mål på overtid, etter et for løst tilbakespill til Arason av .....????

Men hvem bryr seg egentlig? Kveldens definitivt viktigste begivenhet finner sted på Nadderud klokken 18.00.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel Budstikka skriver at kvelden blir spennende da Muri & co kan sikre oss 1 million om de kvalifiserer seg. Vil vi egentlig ha disse pengene?

44816[/snapback]

Dette kan jo tyde på at vi får penger om de går til UEFA-cupen også. Og der er de jo med 2-målstap i dag. La oss håpe!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel Budstikka skriver at kvelden blir spennende da Muri & co kan sikre oss 1 million om de kvalifiserer seg. Vil vi egentlig ha disse pengene?

44816[/snapback]

Dette kan jo tyde på at vi får penger om de går til UEFA-cupen også. Og der er de jo med 2-målstap i dag. La oss håpe!!

44884[/snapback]

Da er det klart da...!

44832[/snapback]

44832[/snapback]

44832[/snapback]

Lenke til innlegg
Del på andre sider

obs, innlegget er helt subjektiv!

hm...önsker egentlig ikke at vif kommer til aa spille cl.

det jeg har faatt med meg av vif (baade klubben, spillerne og supporterne) var ikke saa bra. de later som om de er aapent til allt, til hvem som helst, men det er de ikke, desverre. treneren slenger dritt til hele verden, han virker aggressiv, misfornöyd og han smitter alle med en slags "tvang" om aa bli best.

for supporterne gjelder: er du medlem av klanen, er du vellkommen, ellers drar til helvete. dette var ihvertfall fölelsen jeg fikk da jeg traff noen av supporterne. de er saa mange at de ikke trenger aa vaere spesielt imötekommende med "utestaaende", det var det jeg syntes.

klubben selv og spillerne virker litt bortskjemte, de önsker spesial- og ekstra behandling hver gang det oppstaar et problem. og spillerne virker litt som treneren: som om de spiller under

tvang.

sorry hvis det kolliderer med deres oppfatning, men det er mitt absolutt personlig intrykk.

hvis vif kommer til aa spille cl, er det bare aa ta pengene vi faar, og kjöpe örepropper for aa vaere vaepnet mot uendelig og höy snakk om cl eventyret.

@makka: du skrev at det blir mange spennende fotballkamper paa byen hvis vif spiller cl. tja, ok, men jeg driter i spennende fotballkamper naar det ikke er mitt lag som staar paa banen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det blir morro om VIF går til CL. Da kan de bli ydmyket en haug med ganger slik RBK opplevde det i sin første CL-år.

Problemet er at jeg faktisk jobber i Oslo, og denne klubben fra de tradisjonelt fattige bydelen har fått tilhengere langt opp i de mere kondisjonerte strøk. Min arbeidsplass er egentlig i Frigg-land, men har noen av dagens ungdommer hørt om Oslo-klubben Frigg? Lyn har dessuten en stam-pub i området.

Så i en overgansfase, til VIF er satt på plass, må vi tåle å møte snørrhovne klansmedlemmer og VIF-supportere på de utroligste steder.

* * *

Jeg kom hjem fra en reise og fant VIF-kalenderen på do i vår. Ingen VIF-tilhengere i mitt hjem, så jeg skjønte ingenting... Historien var at min svigerinne - som bor i Vålerengaland - hadde fått to små somalerbarn på døra. Som ville selge kalendere. Bikkja løp ut i begeistring for å hilse på nye mennesker. Og de fikk sjokk, begynte å skrike i vill redsel. Min svigerinne - som tross alt er et godt menneske som ikke pusser på hunden på små barn, selv om de selger kalendere for VIF - prøvde å trøste. Det eneste som hjalp var å kjøpe kalendere. Hvorfor hun absolutt måtte gi den til oss skjønner jeg ikke...

Men etter lang tids vurdering har jeg akseptert å ha kalenderen der. For det er jo der VIF hører hjemme. På dass.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
1. Million Kroner Eller Vif På Hue Ut Av Cl?
  • Opprett ny...