Gå til innhold

Supportersanger

gladdis
 Del

Anbefalte innlegg

Hvis jeg får lov til å være djevelens advokat må jeg si at dere har funnet ut hvordan dere skal få folk til å holde kjeft på feltet: dra en sang som knapt noen kan. Dere har det fantastisk gøy på borteturene, og vi burde nok vært fler som hadde misunt dere dem, men dere må huske at majoriteten av feltet ikke er med på de lange borteturene.

Forslag : Vi trenger stadig nye sanger, spesielt kan det være greit å få utvidet repertoaret med litt lengre sanger (4+ linjer), men kanskje man skal la nye sanger (av en viss lengde) være "bortetursanger" en stund før de kommer på hjemmekamp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan mener du det skulle hjelpe? 50 mann er i Molde og får sunget inn en sang (såvidt jeg vet ble den også forsøkt sunget på vei til/på pub i Trondheim). Sannsynligheten er stor for at det et de samme som også er på tur senere..

For at folk skal lære sangene er det bare repetisjon som hjelper.

Endret av PhunxZtar
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan mener du det skulle hjelpe? 50 mann er i Molde og får sunget inn en sang (såvidt jeg vet ble den også forsøkt sunget på vei til/på pub i Trondheim). Sannsynligheten er stor for at det et de samme som også er på tur senere..

Ser poenget ditt med at det stort sett var de samme på Lerkendal og Røkkeløkka, men så er det forskjell på borteturer: en buss til Molde blir fire busser til Skien og Fredrikstad. Og enda fler til Ullevaal, Åråsen og Marienlyst.

Jeg sier ikke at det er enkelt, men tror ikke det hjelper på problemet hvordan-få-fler-til-å-synge-på-feltet at man drar sanger hvor de aller fleste blir stående som saltstøtter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser poenget ditt med at det stort sett var de samme på Lerkendal og Røkkeløkka, men så er det forskjell på borteturer: en buss til Molde blir fire busser til Skien og Fredrikstad. Og enda fler til Ullevaal, Åråsen og Marienlyst.

Jeg sier ikke at det er enkelt, men tror ikke det hjelper på problemet hvordan-få-fler-til-å-synge-på-feltet at man drar sanger hvor de aller fleste blir stående som saltstøtter.

Det gjør de fleste fra før av, enten det eller så står de å selnger dritt til egne spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Skulle gjerne hørt en supportersang av Neil Diamond - Sweet Caroline! Lett å synge med trøkk!

Gjerne også Cockney Rebel - Make Me Smile!

Edit:

-

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sang jeg har hatt våte drømmer om å få gang i SS helt siden jeg sto med FCK-fansen en gang og sang er denne her

Super FCK

Veldig grei og enkel sang som er lett å holde gående ganske så lenge, den flyter så greit av seg selv.

Lalalalalalalalalalalalala

Super STB, Super STB

Lalalalalalalalalalalalalala

Å super, super, super, super, super STB

ME LIKE!

Velger å dra fram denne igjen, ble litt bort gjemt i all "vi kler ossi blaat" styret.

Denne jeg tror kunne ha fungert, i det minste på de "store" borte turene (les: LSK, VIF.)

Lett å få igang tror jeg. Problem stillingen er vel 1000 late bæringer og en liten kjærne med "spreke"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Johan og jeg satt og ralla på "Vi kler oss i blått" på Olav Ryes plass i natt. Da kom det en dame bort, hun kjente igjen melodien men ikke teksten. Det viste seg at hun var Enga-supporter, og hun ble mektig imponert over at Stabæk Support har klart å få inn en Gogol Bordello melodi på tribunen.

Endret av Isla
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes "Vi kler oss i blått" er dritfet, det eneste problemet er at siste strofe faller helt sammen. "...vi er Stabæks 12. mann" blir jo bare mumlet etter høydepunktet i sangen. Tror vi må prøve å få til litt mer trøkk akkurat der.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Tenkte og skape litt debatt ang supporter sangene våre, jeg mener at ikke alle men noen sanger vi i SS synger blir for jålete.Tenkte på en melodi jeg hørte tidligere i denne tråden, og fant den frem og prøvde meg litt frem til min egen versjon av den.. Er ikke slutt produktet men en mal. Kom veldig gjerne med innspill.[ Sangen synges av Ascoli Pichio - Forza pichio ale ] shælælælælææ shælælælælææ alle alle alle alle alle alle'ah ååååååååååå, vi er stb (jaja?) shalalalalaaa shalalalalaaa  x3 ( stor engasjemang og mye hopping og klapping trengs ) godt alternativ på enbortekamp som mot godset hvor vi får med mange, eller vif osv. Funker FETT når alle er i 100 + blir en helt utrolig stemmning ut av det ( krever 100% galskap fra alle )Det er vi som er STB ( GJERNE TA DEN I BRUK UNDER ALLE KAMPER NÅR SPILLERNE GÅR INN ) Får fuckings frysninger av den når folk spreller og roper til denne.Føler at det er på tide at vi får litt flere aggressive rop/sanger, de fleste sangene vi har blir ofte fremstilt veldig feminimt, ( don't rage, my opinion) Når man ofte hører STB på tv har vi alle en veldig veldig lys tone..Skal videre inn på temaet ang trommer, vet at det er ganske nonononono stemmning rundt trommer i $$, men alternativ som og bruke det for og fyre opp stemmning på bortekamperville ha vært helt konge.. Og heller sette den i bussen under kamp.Hvis noen er possitive til den første ideèn min, ( sikkert noen som har vært inne på det samme tidligere ) kan jeg mekke noen flere.Trengs det noe type for melodi kan jeg også sikkert finne det, legg igjen en kommentar :-]Daigo nr10

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker veldig på denne her i tilegg,Jobber med en tekst, men den hadde vært helt knall...Teksten oversatt til engelsk blir slik, " wherever you go...we'll always stay there...you're my life...the thing i love the most.çthese are your fans, this is your people, who always follows you and always encourage you...River Plate, River Plate! " og den hadde vært helt fantastisk og få igang i disse tøffe tider, vise at vi som står igjen virkelig elsker stabæk, og driter i hvordan det går men at vi står sammen gjennom tap og seier, og har troen på gutta våre.Den blir synget av River Plate - Sos Cagon , og linken finner dere her. http://www.youtube.c...h?v=gX-HP7V4aaw

msp skriver her: Prøvde å fikse linken, men det gikk dårlig, en av oss har føkket oss, er det meg så sorry.

Endret av msp
Ditto
Lenke til innlegg
Del på andre sider

masse
Uaktuelt. Denne har både fugla og kjernen tror jeg.

Edit. Den andre er vel også å finne blandt fugla.

Når det er sagt er det bra du kommer med forslag Daigo nr 10, så bare sleng det på forumet om du finner andre sanger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å vurdere sangforslagene som er kommet, men vi driter da i hvilke sanger andre supporterklubber har rappa fra det store utland. ALLE sangene vi synger er jo stjålet - melodimessig. Det eneste er at vi ikke skal bruke samme tekst som andre klubber bruker på samme melodi. (ser bort fra rop av typen kom igjen stabæk - kom igjen stabæk)

Skal vi ha "våre egne sanger" sånn at også mort beholder nattesøvnen, blir utvalget heller snevert, vi kan jo starte med "kom an kom an kom an kom an stabæk" fra 2008. Jeg husker ikke hvorfor folk ikke ville være med på å synge den, som vitterlig er "one of". Noen kan kanskje opplyse meg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er at vi ikke skal ha sanger andre har, men når det gjelder sanger som det er kun ett eller to lag som har virker det veldig som om vi har plukket det opp direkte fra dem..

Mener å ha hørt at enten lsk eller aafk har bøffa dress in purple nå, kleint..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Kunne denne vært noe:

her en film som Arsenal supporterne sang den: http://www.youtube.com/watch?v=1YKSkvGM61Y ... de synger den jo ikke nå lenger, men City har vært så frekke å begynnt med den de.

Vi kunne hatt den noe sånt:

Na Na Na Na Na Na Na Na Na Na - Stabæk fotball

Stabæk - Stabæk fotball

Stabæk - Stabæk fotball

Skaper enomrt trøkk med hopping, og den er utrolig fengende!

Kunne jo også tatt den med en spiller, altså slik:

Na na na na na na na na na na na - Herman Stengel

Stengel- Herman Stengel

Stengel - Herman Stengel

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne denne vært noe:

her en film som Arsenal supporterne sang den: http://www.youtube.c...h?v=1YKSkvGM61Y ... de synger den jo ikke nå lenger, men City har vært så frekke å begynnt med den de.

Vi kunne sunget den sånn:

Stabæk - Stabæk fotball

Stabæk - Stabæk fotball

Skaper enomrt trøkk med hopping, og den er utrolig fengende!

Kunne jo også tatt den med en spiller, altså slik:

Stengel- Herman Stengel

Stengel - Herman Stengel

Endret av Herman.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har allerede en sang på den melodien.

haha, har vi? :P hvilken?

Lalalalalalalalalalala,

vi er STB, STB, vi er STBe.

Er vel mest en rallesang, da jeg ihvertfall selv ikke er stor fan av å bruke melodier fra engelske stadioner. Men den ble sunget på staddan i SOG.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
  • Opprett ny...