Gå til innhold

Supportersanger

gladdis
 Del

Anbefalte innlegg

• 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Kom plutselig på en sang i dag som jeg ikke har hørt på ganske mange år: Melodi I am sailing. Tekst: etter hukommelsen.

Elsker Stabæk, elsker Stabæk
. . . .. . .. for de blaa
Gjennom tap og fram til seier
Vil vi alltid sammen stå

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sangen i 30-40 min etter at vi røk i semien mot lsk på Åråsen i 07 er ene og alene god nok grunn til at jeg IKKE vil ha var. Et av mine aller beste Stabækminner. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev s-simen:

Den sangen i 30-40 min etter at vi røk i semien mot lsk på Åråsen i 07 er ene og alene god nok grunn til at jeg IKKE vil ha var. Et av mine aller beste Stabækminner. 

Den kvelden er et av mine værste minner. Jeg har nesten ikke vært tilbake på Åråsen siden. Lyden av klasken til Sundgot rir meg fortsatt som en mare. Men jeg er like bestemt på at jeg IKKE vil ha VAR.

Men sangen er fin å dra på etter en tung kveld. Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev s-simen:

Har samme minne fra kvartfinaletap i NM på Åråsen i 2017, et år der vi hadde et bra lag og kunne gått hele veien med litt hell. Sto igjen og sang den til hele stadion var tom. Tungt minne for en yngre supporter som aldri har sett Stabæk vinne noe

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 timer siden skrev Mr. Diamond:

Den kvelden er et av mine værste minner. Jeg har nesten ikke vært tilbake på Åråsen siden. Lyden av klasken til Sundgot rir meg fortsatt som en mare. Men jeg er like bestemt på at jeg IKKE vil ha VAR.

Men sangen er fin å dra på etter en tung kveld. Alltid. Uansett.

Ja misforstå meg rett, kampen er et av mine verste minner. Men som en da 13-åring er øyeblikket vårt etter kampen et av mine sterkeste og beste minner.

og Sundgot-hatet er absolutt like intenst idag som da. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cupfinalen 07 kunne jo også ha vært et fint minne? 

Vi kan si mye dritt om måten VAR har blitt brukt på, men at systemet ødelegger mulighetene våre til å tape kamper er nytt. Kanskje kan man si at VAR (hvis det fungerer) tar fra oss muligheten til bli bortdømt?

(Om det er poenget må vel Sandefjord borte i fjor være den ultimate opplevelsen. Først fradømt seier på overtid, så gitt sjansen tilbake fra VAR og så fradømt en gang til!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss! Det var et overraskende svar. Ikke mening å starte (nok) en var-diskusjon. Så jeg avslutter med at jeg ofte har sterkere følelser knyttet til opplevelser enn til resultater. Særlig 15år senere.

Styrer det heller tilbake on-topic med at dette er en sang jeg faktisk foretrekker at vi synger sjeldnere. Det er en felleskap-sang. Mener den har dukket opp noen ganger i 80. min når vi har ligget under 0-1. Mulig det kun er meg og mine følelser knyttet til sangen, men da tenker jeg at vi allerede har tapt. Hvis det var opp til meg kan den gjerne være forbeholdt til etter kampslutt og ved spesielle anledninger (med de trenger forsåvidt ikke bare være negative).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hadde vært fett med et comeback på «For vi er Stabæks 12. mann, Vi synger med i med -og motgang, vi synger høyt for klubben vår, vi står igjen når alle går, for vi er Stabæks 12. mann», sangen! Vår aller kuleste imo. Kan bli no jævlig trøkk på den klappingen på slutten om alle er med!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 16.2.2024 den 23.26 skrev 1369:

Kom plutselig på en sang i dag som jeg ikke har hørt på ganske mange år: Melodi I am sailing. Tekst: etter hukommelsen.

Elsker Stabæk, elsker Stabæk
. . . .. . .. for de blaa
Gjennom tap og fram til seier
Vil vi alltid sammen stå

Den sangen har jeg et skikkelig minne fra Ranheim, når vi stod og sang i bortimot 90 min, også etter kampen var ferdig, og det tok laaaang tid før spillerne kom ut noe slukøret... Husker kioskpersonalet kom og serverte oss kaffe og pølser de ikke hadde fått solgt.

Hører gjerne den i kveld om det skulle gå åt skogen, noe jeg egentlig tviler på... (ser kampen hjemme, da jeg er syk)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 8.5.2024 den 12.47 skrev h1912:

Den sangen har jeg et skikkelig minne fra Ranheim, når vi stod og sang i bortimot 90 min, også etter kampen var ferdig, og det tok laaaang tid før spillerne kom ut noe slukøret... Husker kioskpersonalet kom og serverte oss kaffe og pølser de ikke hadde fått solgt.

Hører gjerne den i kveld om det skulle gå åt skogen, noe jeg egentlig tviler på... (ser kampen hjemme, da jeg er syk)

Den synges nesten bare etter kjipe tap, men jeg har en drøm om at vi en dag synger den etter en skikkelig deilig seier også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 minutter siden skrev Posse:

Den synges nesten bare etter kjipe tap, men jeg har en drøm om at vi en dag synger den etter en skikkelig deilig seier også.

Etter at vi har slått Barca i CL-semifinalen på Blue Dream Arena?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vi har jo ikke det, da rike onkler er slike som Trøim er for enga.  Men man kan vel synge "Vi har søkkrik pappa...."?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
  • Opprett ny...