Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg starter den like greit jeg…

Dagens teiteste regnestykke er på kalkulering av motstander. Dette er uavhengig av om det er hjemme eller bortekamp. Å møte Stabæk (serieleder) gir 1 poeng, Sandefjord 2 poeng osv, helt ned til Alta som gir 16 poeng. Laget som de ni siste serierundene har motstanderne med høyeste poengsum har lettest kampprogram igjen.

Her er resultatene: (tabell posisjon til lagene som møtes)

Stabæk 85 poeng (8,13,11,10,7,14,2,15,5)

Bryne 82 poeng (11,10,7,14,2,15,5,12,6)

Sandefjord 76 poeng (14,12,15,5,3,6,1,16,4)

Legg merke til Sandefjords følgende 4 kamper på rad: Pors H, Bryne B, Hønefoss BK H og Stabæk B, (her avgjøres mye)

Stabæk har altså det letteste programmet, Sandefjord det vanskeligste. Hvis vi også tar med oss at vi og Bryne har 5 hjemmekamper, mot Sandefjord som kun har 4 er også det noe å ta med seg. Sandefjord skal også bort til oss og til Bryne.

Kamper mot topplagene (topp 6)

Stabæk 2 (Sandefjord H og Pors H)

Bryne 2 (Sandefjord H og Pors H)

Sandefjord 5 (Pors H, Bryne B, Hønefoss H, Stabæk B, Moss B.)

Kamper mot bunnlag (siste 5)

Sandefjord 4

Stabæk 3

Bryne 3

Du kan også fylle ut på denne siden, det du tror blir resultatene i de siste 27 kampene til de 3 topplagene og så hvordan slutt tabellen blir. Jeg kommer til følgende:

Stabæk 69

Bryne 62

Sandefjord 61

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Moro!

Synes ikke det er mest viktig om vi vinner eller kommer som nummer 2 til slutt, men at vi iallefall holder oss unna 3.-plassen. I så måte er det litt synd at Bryne ser ut til å ha funnet formen igjen. Ingen av topp 4 ser ut til å vise nevneverdige svakhetstegn, så her må det jobbes som bare faen helt til det er klart. Tror Moss fort kan bli nummer 3. Foran Sandefjord faktisk... Mine resultater ga følgende slutt:

Stabæk 70

Bryne 62

Sandefjord 57

Tror nok ikke dette blir helt riktig, men jeg tror det ligger i lufta at Sandefjord får den klart tyngste høsten av disse tre. Spesielt med tanke på de tre borteoppgjørene mot Stabæk, Bryne og Moss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Premiere:

Prøver meg med  Stabæk 74

Bryne    63

Sandefjord 61

Tror nok sandefjord følger opp foregående år, og sliter med høsten... og taper kvalik...

45488[/snapback]

hehe,det samme fikk jeg å ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Markus for nytt morsomt leketøy - som selvfølgelig stjeler viktig arbeidstid...

Jeg prøvde meg med en skikkelig pessimistisk en:

Stabæk 66

Sandefjord 64

Bryne 57

Vi taper riktignok ingen kamper i dette oppsettet, men spiller fire uavgjort. Jeg er ikke helt sikker på at det faktum at vi har mange kamper mot den dårligere delen av tabellen er noen fordel for oss. Vi har en ganske lang historie med dårlige kamper mot dårlige lag (og gode kamper mot gode lag).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette resonnementet er galt. Min erfaring er at det å møte lag som slåss mot nedrykk ofte er det værste å møte - så lenge de har et halmstrå av håp om å holde plassen. Det gunstigste å møte er lag som godset - på trygg grunn, men ingen mulighet til opprykk. Jeg frykter både skeid og follo, men tror ikke løvham skal overraske oss.

Dette kan bli spennende helt inn. Med to tap på rappen er vi på kvalik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen på lag som sloss om opprykk og nedrykk i 1.divisjon er nok ganske annerledes enn i TL. De lagene som over 25-30 kamper ikke har evnet å ta poeng i AL klarer det neppe selv med kniven på strupen. Selv om lagene legger seg bakpå på Nadderud tar vi somregel 3 poeng i de kampene. Vi har avgitt poeng i 7 kamper i år, mot Bryne, Moss x2, Sandefjord, Pors, Kongsvinger alle disse topplag og lille Follo. Vi vinner altså mot de dårligste lagene, selv på dårlige dager. I toppen kan alle topp 6 lagene slå de andre topp 6 lagene hvis det ”beste” har en dårlig dag. Jeg ser det som en klar fordel, at vi kun har 2 topp 6 kamper igjen.

Follo er vi ferdige med i år, så de trenger du ikke frykte, Skeid tror jeg heller ikke du skal frykte. Av de lagene du nevner frykter jeg Løv-Ham mest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er viktig er fakta

Vi ligger bedre ann i dag enn vi gjorde før kampen i går. Da hadde Bryne 10 kamper på å hente inn 6 poeng på oss. Nå har Bryne 9 kamper på å hente inn 6 poeng på oss.

Ellers har 64 poeng alltid holdt til opprykk (etter innføring av 16 lags 1. div)

Tar vi 17 poeng på de siste ni er vi sikre

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stor forskjell på å vinne eller bli nr 2 i serien? Tenker da økonomisk

45541[/snapback]

Ikke økonomisk, men forskjellen ligger i hva Tippeliga-lagene forventer av oss til neste år. Hvis vi rykker opp som ubestridt mester i AL, så blir vi lagt mye mer merke til..

Dette påvirker også selvtilliten til klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fram med opprykkstråden igjen. Dagens resultat - med Brynes nederlaget brakte oss nærmere opprykk.

Med bruk av Markus' tabell har jeg nå seriemester Stabæk på 66, Sandefjord på 64 og Bryne helt nede på 54. Spørsmålet er vel om det blir Bryne som tar tredjeplassen, med seier i morgen vil Moss med en rekke kjenninger være bare ett poeng bak. Og jo mer kamp det er bak der, jo mer kan vi seile fra...

Kanskje dette burde vært på HURRA-tråden?

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryne har 41 poeng og kan med 8 kamper igjen maks oppnå 65 poeng. Vi har 47 poeng og med 19 poeng til på de siste 9 kampene kan ikke Bryne ta oss igjen. Nå må vi regne med at Bryne avgir flere poeng utover sesongen så jeg forestiller meg at 15 poeng er maks av det vi trenger for å rykke opp. 5 seire på de siste 9 – faen meg omtrent 100% sikkert dette.

Har forresten oppdatert min kalkuleringstabell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å glede meg til neste år. Med noen små forsterkninger er vi der vi burde være. I øvre halvdel av TL(seff på topp, men må stikke fingern i jorda). Atter en gang slåss om edelt metall og europaspill. Sommerfugler allerede. Stick around! This could get fun!! :D:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lurte...

Bryr folk seg om det blir 1,2 eller 3 plass, så lenge det blir opprykk?

Selv så driter jeg i om det blir 1 eller 2 plass i år, så lenge vi rykker opp.

Kjør debatt :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På grunn av hengekampen regner vi nå snittet på resterende motstanders kvalitet:

Sandefjord 7,6 (13, 12, 4, 3, 5, 2, 16, 6)

Bryne 8,5 (11, 7, 15, 1, 12, 4, 13, 5)

Stabæk 9,2 (14, 10, 9, 11, 7, 15, 1, 12, 4)

Stabæk har altså statistisk sett særdeles mye lettere motstand enn det Sandefjord har. Forøvrig har jeg nok endret min oppfattning om at Det er Bryne som følger Stabæk opp, jeg tror nå det er Sandefjord som tar 2. plassen bak oss. Sandefjords knappe 1-0 seier over Skeid kan dog være et svakhetstegn og med betydelig kvassere motstandere når de skal møte 2,3,4,5 og 6 plassen på dagens tabell kan det nok faktisk hende at Sandefjord rett og slett flopper ned til 3-4 plass. Alle de 6 øverste lagene har mulighet til å kapre kvallik plassen noe som medfører at Sandefjord skal i særdeles mange cup-finaler fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandefjords knappe 1-0 seier over Skeid kan dog være et svakhetstegn

46556[/snapback]

Det tenkte jeg også først, men ved nærmere ettertanke er jeg uenig med meg selv. Jeg ser det som sterkt at de vinner en skal vinne-kamp, når de først spiller dårlig. Vi har hatt flere av disse selv, hjemme mot Alta, MK og Løv-ham. Det er lett å da gutse mer videre siden de innser at dette ikke villa ha holdt mot bedre motstand.

Mitt tips er:

1. Stabæk

2. Sandefjord

3. Moss

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På grunn av hengekampen regner vi nå snittet på resterende motstanders kvalitet:

Sandefjord 7,6 (13, 12, 4, 3, 5, 2, 16, 6)

Bryne 8,5 (11, 7, 15, 1, 12, 4, 13, 5)

Stabæk 9,2 (14, 10, 9, 11, 7, 15, 1, 12, 4)

Stabæk har altså statistisk sett særdeles mye lettere motstand enn det Sandefjord har. Forøvrig har jeg nok endret min oppfattning om at Det er Bryne som følger Stabæk opp, jeg tror nå det er Sandefjord som tar 2. plassen bak oss. Sandefjords knappe 1-0 seier over Skeid kan dog være et svakhetstegn og med betydelig kvassere motstandere når de skal møte 2,3,4,5 og 6 plassen på dagens tabell kan det nok faktisk hende at Sandefjord rett og slett flopper ned til 3-4 plass. Alle de 6 øverste lagene har mulighet til å kapre kvallik plassen noe som medfører at Sandefjord skal i særdeles mange cup-finaler fremover.

46556[/snapback]

Jeg vurderte Sandefjord - Skeid til en potensiell U kamp for min del, da Skeid er i siget om dagen. Er ikke nødvendigvis et svakhetstegn for Sandefjord det her. Bryne hadde jeg derimot som en sikker H, og der tapte jeg penger!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Markus: Kan du ikke legge inn moss, pors og høenfoss også?

46562[/snapback]

Jeg må tenke litt på det, hvis jeg legger inn de kampene blir jeg nok nødt til å legge inn samtlige kamper som er igjen å spille, det blir 64 kamper og krever litt ekstra av regnearket mitt... hmmm

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Opprykkstråden
  • Opprett ny...